Παρασκευή, 12 Αυγούστου 2022 | 5:11 πμ
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
Home AUTO NEWS ΕΕ: Αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης τέλος από το 2035

ΕΕ: Αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης τέλος από το 2035

by EnergyUp 29 Ιουνίου, 2022
29 Ιουνίου, 2022

Οι υπουργοί Περιβάλλοντος των 27 κρατών μελών της ΕΕ ενέκριναν τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μειωθούν στο μηδέν οι εκπομπές CO2 των νέων οχημάτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2035 και εξής, με άλλα λόγια να απαγορευθούν de facto οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε να αντικατασταθούν με 100% ηλεκτρικά.

Για το μέτρο αυτό, που πρότεινε η Κομισιόν τον Ιούλιο του 2021, μένει να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός στη διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Σηματοδοτεί το τέλος των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, των φορτηγών και άλλων ελαφρών οχημάτων έργου που κινούνται καίγοντας βενζίνη ή πετρέλαιο ντίζελ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035, όπως και των υβριδικών (βενζίνη ή πετρέλαιο συν ηλεκτρικές μπαταρίες). Πρόκειται για καίριο μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φθάσει στην κλιματική ουδετερότητα περί το 2050.

Κατόπιν αξίωσης ορισμένων χωρών, ιδίως της Γερμανίας και της Ιταλίας, οι 27 πάντως δέχθηκαν να εξετάσουν το να δώσουν πιθανόν στο μέλλον πράσινο φως για εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως η χρήση συνθετικών καυσίμων, ή σε υβριδικά επαναφορτιζόμενα οχήματα, εάν επιτρέπου να επιτευχθεί ο στόχος να σταματήσουν εντελώς οι εκπομπές των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη από τα οχήματα.

Οι υπουργοί Περιβάλλοντος, που συνεδρίασαν στο Λουξεμβούργο, ενέκριναν επίσης την παράταση για ακόμη πέντε χρόνια της εξαίρεσης από τις υποχρεώσεις ως προς τις εκπομπές CO2 η οποία έχει χορηγηθεί σε αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτηρίζονται «niche» (σ.σ. καλύπτουν εξειδικευμένο, μικρό τομέα της αγοράς) και όσες παράγουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, ως τα τέλη του 2035. Η ρήτρα αυτή, γνωστή και ως «τροπολογία Ferrari», αφορά κατασκευάστριες πολυτελών ή/και σπορ αυτοκινήτων.

Τα μέτρα πρέπει πλέον να τεθούν σε διαπραγμάτευση με τους ευρωβουλευτές, οι οποίοι καθόρισαν αυτόν τον μήνα τη θέση τους για την πρόταση της Κομισιόν.

Πρόκειται για «μεγάλη πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία μας», παραδέχθηκε η γαλλίδα υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης Ανιές Πανιέ-Ρουνασέρ, η οποία προέδρευσε στο χθεσινό συμβούλιο. Ωστόσο, η ίδια εκτίμησε πως πρόκειται για «ανάγκη», μπροστά στον ανταγωνισμό της Κίνας και των ΗΠΑ, ειδικά στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θεωρούνται το μέλλον της βιομηχανίας. Οι σημερινές αποφάσεις θα επιτρέψουν «σχεδιασμένη» μετάβαση που «θα συνοδεύσουμε», πρόσθεσε η γαλλίδα υπουργός.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, που ήδη επενδύει τεράστια ποσά στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, φοβάται τον κοινωνικό αντίκτυπο αν η μετάβαση είναι υπερβολικά γρήγορη.

«Η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει κάνει την επιλογή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», εκτίμησε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με αρμοδιότητα την «Ευρωπαϊκή πράσινη συμφωνία», ο Φρανς Τίμερμανς.

Υπενθύμισε πάντως ότι η Κομισιόν είναι ανοικτή σε άλλες τεχνολογίες. «Είμαστε τεχνολογικά ουδέτεροι. Αυτό που θέλουμε είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών», εξήγησε. «Ως τώρα, τα συνθετικά καύσιμα δεν μοιάζουν να είναι ρεαλιστική λύση, αλλά εάν οι κατασκευαστές μπορέσουν να αποδείξουν το αντίθετο στο μέλλον, θα είμαστε ανοικτοί».

Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων -βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της έρευνας σήμερα- συνίσταται στο να παράγεται καύσιμο από CO2 που εκλύεται από βιομηχανικές δραστηριότητες με ηλεκτρισμό χαμηλών εκπομπών, πρόκειται για κυκλική οικονομική προσέγγιση.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και η πετρελαϊκή βιομηχανία, έχουν μεγάλες ελπίδες για το νέο αυτό είδος καυσίμου, που θεωρητικά θα μπορούσε να επιτρέψει την παράταση της χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης, που σήμερα απειλούνται.

Όμως αυτή η τεχνολογία αμφισβητείται από ΜΚΟ προστασίας του περιβάλλοντος, οι οποίες τη θεωρούν πανάκριβη και ενεργοβόρα. Τονίζουν επίσης ότι τα οχήματα που θα την αξιοποιούν θα εκπέμπουν τόσα οξείδια του αζώτου όσο και τα ισοδύναμα που κινούνται σήμερα με ορυκτά καύσιμα.

Το αυτοκίνητο, το βασικό μέσο μετακίνησης των Ευρωπαίων, αντιπροσωπεύει κάτι λιγότερο από το 15% των εκπομπών CO2 στην ΕΕ συνολικά. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι από τα αέρια που ενοχοποιούνται περισσότερο για την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Για να καθησυχάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που ανησυχούν για την ανεπαρκή ζήτηση 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές, η Κομισιόν προβλέπει να διευρυνθεί το δίκτυο φορτιστών.

«Κατά μήκος των κύριων δρόμων στην Ευρώπη, πρέπει να υπάρχουν σημεία φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα», αξίωνε την περασμένη χρονιά η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαμαρτύρονται συχνά για την ανεπάρκεια των υποδομών του είδους, ειδικά στις χώρες της νότιας και της ανατολικής Ευρώπης.








Facebook0Tweet0Pin0
avatar
EnergyUp

Νέα και ειδήσεις για ενεργειακά θέματα.

Προηγούμενο Άρθρο
Συζητήσεις Κυριάκου Μητσοτάκη, «σε εξαιρετικό κλίμα», με Μπάιντεν, Τζόνσον, Μακρόν και άλλους ξένους ηγέτες
Επόμενο Άρθρο
Βουλή:Το νέο αδειοδοτικό πλαίσιο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Gazprom θα στείλει στην Ευρώπη 41,6 εκατ....

11 Αυγούστου, 2022

“You’ll never walk alone” υποσχέθηκε ο Σολτς στους...

11 Αυγούστου, 2022

Siemens AG-RolandBusch: Οικονομικά αποτελέσματα 3ου τριμήνουχρηματοοικονομικού έτους 2022

11 Αυγούστου, 2022

Φωτοβολταϊκό 550 MW στην Πτολεμαΐδα από τη ΔΕΗ-προϋπολογισμού...

11 Αυγούστου, 2022

Πτήσεις με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) και από...

10 Αυγούστου, 2022

ΕΕ: Από τις 20 Αυγούστου η Ελλάδα εξέρχεται...

10 Αυγούστου, 2022

ΔΕΣΦΑ: Οι ηλεκτροπαραγωγοί συνεχίζουν να καταγράφουν τη μεγαλύτερη...

10 Αυγούστου, 2022

Η Βρετανία καταρτίζει σχέδια για οργανωμένες διακοπές της...

10 Αυγούστου, 2022

Μάθιου Σιέντ: Να θέσουμε την ενέργεια στο επίκεντρο

10 Αυγούστου, 2022

NEWSROOM

  • Η Gazprom θα στείλει στην Ευρώπη 41,6 εκατ. κυβικά μέτρα την Πέμπτη

    11 Αυγούστου, 2022
  • “You’ll never walk alone” υποσχέθηκε ο Σολτς στους πολίτες ενόψει του δύσκολου χειμώνα

    11 Αυγούστου, 2022
  • Siemens AG-RolandBusch: Οικονομικά αποτελέσματα 3ου τριμήνουχρηματοοικονομικού έτους 2022

    11 Αυγούστου, 2022
  • Φωτοβολταϊκό 550 MW στην Πτολεμαΐδα από τη ΔΕΗ-προϋπολογισμού 216 εκατ. ευρώ

    11 Αυγούστου, 2022
  • Αλεξανδρούπολη: Νέες φορολογικές αποθήκες αεροπορικού καυσίμου στο αεροδρόμιο-Δημόκριτος

    10 Αυγούστου, 2022
  • Πτήσεις με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) και από το αεροδρόμιο της Αθήνας, από την AEGEAN και τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

    10 Αυγούστου, 2022
  • Το ΥΠΕΞ για την πυρκαγιά σε δεξαμενή εγκατάστασης αποθήκευσης καυσίμων στην Κούβα

    10 Αυγούστου, 2022
  • ΕΕ: Από τις 20 Αυγούστου η Ελλάδα εξέρχεται από το καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας

    10 Αυγούστου, 2022
  • Motor Oil: Εξαγορά του 75% του κλάδου ΑΠΕ της Ελλάκτωρ

    10 Αυγούστου, 2022
  • ΔΕΣΦΑ: Οι ηλεκτροπαραγωγοί συνεχίζουν να καταγράφουν τη μεγαλύτερη κατανάλωση φυσικού αερίου

    10 Αυγούστου, 2022
  • ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση της ανεργίας στο 12,1% τον Ιούνιο

    10 Αυγούστου, 2022
  • Η Βρετανία καταρτίζει σχέδια για οργανωμένες διακοπές της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος

    10 Αυγούστου, 2022
  • Μάθιου Σιέντ: Να θέσουμε την ενέργεια στο επίκεντρο

    10 Αυγούστου, 2022
  • CERB: Επισκευές στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο- Φράγμα Κρεμαστών

    9 Αυγούστου, 2022
  • ΡΑΕ: Έχουν συμμορφωθεί οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας για τις διαφημίσεις των νέων τιμολογίων

    9 Αυγούστου, 2022

Το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ενέργεια, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την οικονομία και το περιβάλλον!

Λεωφόρος Κηφισίας 62-64, Μαρούσι  15125
info@energyup.gr

Μέλος του

Team Energyup.gr

Παππά Μαρία
Βλάχος Γιώργος
Δέδε Ιωάννα
Αντωνίου Γιάννης

Facebook Twitter

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

  • Η Gazprom θα στείλει στην Ευρώπη 41,6 εκατ. κυβικά μέτρα την Πέμπτη

    11 Αυγούστου, 2022
  • “You’ll never walk alone” υποσχέθηκε ο Σολτς στους πολίτες ενόψει του δύσκολου χειμώνα

    11 Αυγούστου, 2022
  • Siemens AG-RolandBusch: Οικονομικά αποτελέσματα 3ου τριμήνουχρηματοοικονομικού έτους 2022

    11 Αυγούστου, 2022

@2021 - Energyup.gr - All Right Reserved.


Back To Top
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ