Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2025 | 3:03 πμ
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
Home AUTO NEWS Η ΕΕ επιβάλλει επιπρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα

Η ΕΕ επιβάλλει επιπρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα

by EnergyUp 30 Οκτωβρίου, 2024
30 Οκτωβρίου, 2024

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε χθες Τρίτη κανονισμό που επιβάλλει επιπρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, κατηγορώντας τις κατασκευάστριές τους για αθέμιτο ανταγωνισμό.

 

Παρά την εχθρική στάση της Γερμανίας, οι Βρυξέλλες αποφάσισαν να προσθέσουν στον δασμό 10% που εφαρμοζόταν περαιτέρω δασμούς, που φθάνουν ως το 35%, σε οχήματα κινούμενα χάρη σε μπαταρίες που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Η απόφαση, που έχει εφαρμογή για περίοδο πέντε ετών, δημοσιεύθηκε χθες Τρίτη στην επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και τίθεται σε ισχύ από σήμερα.

Διακηρυγμένος στόχος είναι να εξασφαλιστούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού με τις κινεζικές κατασκευάστριες, που οι Βρυξέλλες κατηγορούν πως επωφελούνται από μαζικές δημόσιες επιδοτήσεις. Ζητούμενο είναι η προστασία ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και των 14 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας τους έναντι των πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού που προσάπτει η ΕΕ στις κινεζικές έπειτα από μακρά έρευνα της Κομισιόν.

Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρουσίασε εκρηκτική ανάπτυξη στην ΕΕ, αυξανόμενο από το επίπεδο κάτω του 2% το 2020 στο 14% το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τους αριθμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Εκτιμάμε τον ανταγωνισμό, όμως αυτός πρέπει να είναι βασισμένος σε ισότιμους όρους», σχολίασε ο ευρωπαίος επίτροπος Εμπορίου Βάλντις Ντομπρόβσκις, για τον οποίο τα ευρωπαϊκά μέτρα είναι «αναλογικά» και «στοχευμένα».

Από την πλευρά του, το Πεκίνο έχει καταγγείλει επανειλημμένα τη στροφή της ΕΕ στον «προστατευτισμό».

Ως την τελευταία στιγμή, ο κ. Ντομπρόβσκις συνέχιζε τον διάλογο με τον κινέζο υπουργό Εμπορίου Ουάνγκ Ουεντάο, για να βρεθεί αμοιβαία αποδεκτή λύση μέσω διαπραγματεύσεων. Μάταια.

Τα δυο μέρη συμφώνησαν, παρ’ όλ’ αυτά, να συνεχίσουν τις διαβουλεύσεις: ανά πάσα στιγμή, οι επιπρόσθετοι δασμοί μπορεί να ανασταλούν, αν εξευρεθεί συμφωνία για άλλα μέσα να αναιρεθεί το αθέμιτο πλεονέκτημα για το οποίο κάνει λόγο η Κομισιόν.

Η Κίνα απειλεί σε αντίποινα να πλήξει ευρωπαϊκά συμφέροντα. Ήδη έχει αρχίσει να διενεργεί έρευνες αντιντάμπινγκ που βάζουν στο στόχαστρο το χοιρινό, τα γαλακτομικά και οινοπνευματώδη που εισάγει από την Ευρώπη, ιδίως είδη κονιάκ.

Η Γερμανία και άλλες τέσσερις χώρες (Ουγγαρία, Σλοβακία, Σλοβενία, Μάλτα) ψήφισαν κατά του σχεδίου της Κομισιόν για την επιβολή δασμών, χωρίς ωστόσο να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη πλειοψηφία για να αποτρέψουν την επιβολή τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναλαμβάνει τον κίνδυνο να πυροδοτήσει «εμπορικό πόλεμο», προειδοποίησε λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (το VDA). Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες φοβούνται πως θα πληρώσουν αυτές το τίμημα.

Η επιβολή των επιπρόσθετων ευρωπαϊκών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβάλλονται εν μέσω κρίσης στον όμιλο Volkswagen, που ετοιμάζεται να προχωρήσει στην κατάργηση δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας και το κλείσιμο τριών εργοστασίων στη Γερμανία.

Οι δασμοί υποστηρίχθηκαν από δέκα κράτη μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Πολωνίας. Άλλες δώδεκα προτίμησαν την αποχή, ανάμεσά τους η Ισπανία και η Σουηδία.

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση παίρνει μια κρίσιμη απόφαση για την προστασία και την υπεράσπιση των εμπορικών της συμφερόντων, την ώρα που η αυτοκινητοβιομηχανία μας έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ την υποστήριξή μας», σχολίασε με ικανοποίηση ο γάλλος υπουργός Οικονομίας Αντουάν Αρμάντ.

Αλλά και στη Γαλλία, η απόφαση της ΕΕ ανησυχεί οικονομικούς παράγοντες. Η ένωση των παραγωγών κονιάκ (BNIC) διαμαρτύρεται πως «εγκαταλείφθηκε» στην τύχη της από τις αρχές, κρίνοντας πως «θυσιάζεται» στον βωμό εμπορικής διένεξης που δεν την αφορά.

Κινεζικό εμπορικό επιμελητήριο στην ΕΕ (CCCEU), φορέας που αντιπροσωπεύει τις κινεζικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, καταδίκασε τους επιπρόσθετους δασμούς και απηύθυνε έκκληση να τερματιστούν μέτρα που χαρακτήρισε «προστατευτικά».

«Λυπούμαστε βαθιά και παραμένουμε δυσαρεστημένοι για την απόφαση αυτή, που έχει πολιτικά κίνητρα κι είναι στραμμένη στο εσωτερικό» της ΕΕ, ανέφερε ο συλλογικός φορέας, καλώντας τις Βρυξέλλες και το Πεκίνο να «επιταχύνουν τις συνομιλίες για τον καθορισμό κατώτερων τιμών και σε τελευταία ανάλυση την εξάλειψη» των επιπρόσθετων δασμών.

Η σινοευρωπαϊκή διένεξη εγγράφεται στο ευρύτερο πλαίσιο των εντάσεων ανάμεσα στον ασιατικό γίγαντα και κράτη της Δύσης, ιδίως τις ΗΠΑ, που κατηγορούν την Κίνα για πρακτικές νόθευσης του ανταγωνισμού στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και άλλους, ιδίως αυτούς της αιολικής ενέργειας και των φωτοβολταϊκών πλαισίων.

Τα ευρωπαϊκά μέτρα πάντως, που οι Βρυξέλλες διαβεβαιώνουν ότι τηρούν τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), διαφέρουν αισθητά από τις πολύ πιο τιμωρητικές και πολιτικές αποφάσεις της Ουάσιγκτον.

Ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε τη 14η Μαΐου αύξηση των δασμών εισαγωγής των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο 100% (από 25%).

Στην Ευρώπη, το επίπεδο των δασμών ποικίλλει, ανάλογα με την κατασκευάστρια και με το επίπεδο των επιδοτήσεων που λαμβάνει.

Οι επιπρόσθετοι δασμοί ανέρχονται έτσι στο 7,8% για τα αυτοκίνητα της Tesla που παράγονται στη Σαγκάη, στο 17% για αυτά της BYD, στο 18,8% για αυτά της Geely και στο 35,3% για αυτά της SAIC, σύμφωνα με το τελικό έγγραφο που είχε διαβιβαστεί στα κράτη μέλη την 27η Σεπτεμβρίου.

Άλλοι όμιλοι, που συνεργάστηκαν στην ευρωπαϊκή έρευνα, θα δουν να τους επιβάλλονται επιπρόσθετοι δασμοί ως και 20,7%, έναντι 35,3% για αυτούς που δεν συνεργάστηκαν.

FacebookTweetPin
avatar
EnergyUp

Νέα και ειδήσεις για ενεργειακά θέματα.

Προηγούμενο Άρθρο
Πυρκαγιά στο ναυπηγείο της εταιρείας BAE Systems στο Μπάροου-ιν-Φέρνες
Επόμενο Άρθρο
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Πλήρη διερεύνηση της εξαγοράς της Ηλέκτωρ από θυγατρική της Motor Oil

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φρίντριχ Μερτς: «μεγαλύτερη ευελιξία» στη σταδιακή κατάργηση των...

9 Σεπτεμβρίου, 2025

Schneider Charge Pro: Ο νέος επαγγελματικός φορτιστής στην...

2 Σεπτεμβρίου, 2025

«Κινούμαι Ηλεκτρικά» Ερωτοαπαντήσεις σχετικές με ερωτήματα πολιτών

28 Αυγούστου, 2025

Blink Charging Hellas: Ξεπέρασε τα 100 σημεία φόρτισης...

29 Ιουλίου, 2025

Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ και ΙΙΙ: Την Παρασκευή 27...

26 Ιουνίου, 2025

Απ.Τζιτζικώστας: Προς αξιοποίηση κοινοτικών πόρων για να αποκτήσουν...

30 Μαΐου, 2025

Η Ayvens επεκτείνει τη συνεργασία της με την...

26 Μαΐου, 2025

Blink Charging Hellas -RFID Tags για γρήγορη και...

27 Μαρτίου, 2025

Στην Ελλάδα τα πρώτα μοντέλα των εταιρειών Omoda...

25 Φεβρουαρίου, 2025

NEWSROOM

  • Στον ΑΔΜΗΕ οι άδειες για τη διασύνδεση με την Κύπρο

    10 Οκτωβρίου, 2025
  • Σταύρος Παπασταύρου: Tις επόμενες ημέρες η μεταβίβαση της διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου στον ΑΔΜΗΕ

    10 Οκτωβρίου, 2025
  • ΔΕΣΦΑ: Στοιχεία για την κατανάλωση φυσικού αερίου το εννεάμηνο του 2025

    8 Οκτωβρίου, 2025
  • Συνάντηση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τη Διοίκηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας

    7 Οκτωβρίου, 2025
  • Για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Κύπρου αναμένονται σχετικές τοποθετήσεις της κυβέρνησης

    6 Οκτωβρίου, 2025
  • Αμοργός: Ο Πρωθυπουργός στην παρουσίαση της πρωτοβουλίας «Αμοργόραμα»

    5 Οκτωβρίου, 2025
  • Σταύρος Παπασταύρου: Τα Εθνικά Θαλάσσια Πάρκα αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος και του πολιτισμού, αλλά και αποτελούν άσκηση κυριαρχίας

    5 Οκτωβρίου, 2025
  • Παναγιώτη Καλημέρη: Πράσινη μετάβαση και μικρές επιχειρήσεις

    5 Οκτωβρίου, 2025
  • Στις 17:00, σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό, για το καλώδιο Ελλάδος – Κύπρου – Ισραήλ

    5 Οκτωβρίου, 2025
  • ΑΔΜΗΕ: Διάψευση δημοσιεύματος από για την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου

    5 Οκτωβρίου, 2025
  • Οι χώρες-μέλη του ΟΠΕΚ+ θα αυξήσουν περαιτέρω την πετρελαϊκή παραγωγή τους από το Νοέμβριο

    5 Οκτωβρίου, 2025
  • Κυριάκος Μητσοτάκης: Το μήνυμα του «Αμοργοράματος» να διαχυθεί σε ολόκληρη την Ελλάδα

    4 Οκτωβρίου, 2025
  • Οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς (TSOs) του Κάθετου Διαδρόμου υπέγραψαν Κοινή Επιστολή για την παράταση του προϊόντος δυναμικότητας “Route 1”

    3 Οκτωβρίου, 2025
  • Η Italgas εγκαινίασε την 1η μονάδα παραγωγής H2 που συνδέεται με το δίκτυο φυσικού αερίου στη Σαρδηνία

    3 Οκτωβρίου, 2025
  • Την Τρίτη 7 Οκτωβρίου, η ανακοίνωση των μέτρων για το ενεργειακό της βιομηχανίας

    3 Οκτωβρίου, 2025

Το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ενέργεια, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την οικονομία και το περιβάλλον!

Λεωφόρος Κηφισίας 62-64, Μαρούσι  15125
info@energyup.gr

Μέλος του

Team Energyup.gr

Παππά Μαρία
Βλάχος Γιώργος
Δέδε Ιωάννα
Αντωνίου Γιάννης

Facebook Twitter

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

  • Στον ΑΔΜΗΕ οι άδειες για τη διασύνδεση με την Κύπρο

    10 Οκτωβρίου, 2025
  • Σταύρος Παπασταύρου: Tις επόμενες ημέρες η μεταβίβαση της διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου στον ΑΔΜΗΕ

    10 Οκτωβρίου, 2025
  • ΔΕΣΦΑ: Στοιχεία για την κατανάλωση φυσικού αερίου το εννεάμηνο του 2025

    8 Οκτωβρίου, 2025

@2021 - Energyup.gr - All Right Reserved.


Back To Top
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ