Τρίτη, 23 Ιουνίου 2026 | 11:29 πμ
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ

Eurobank-Πειραιώς: Χρηματοδότηση μεγάλου φωτοβολταϊκού έργου, της ΔΕΗ Ανανεώσιμες

by EnergyUp 1 Φεβρουαρίου, 2024

.

Συμφωνία χρηματοδότησης του μεγάλου φωτοβολταϊκού έργου, ισχύος 550 μεγαβάτ, της ΔΕΗ Ανανεώσιμες από την Eurobank και την Τράπεζα Πειραιώς ανακοίνωσε σήμερα η επιχείρηση κάνοντας λόγο για έργο – ορόσημο για τον Όμιλο ΔΕΗ και σταθμό για την ενεργειακή μετάβαση και την από-ανθρακοποίηση της Ελλάδας καθώς πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους Φωτοβολταϊκούς Σταθμούς στην Ευρώπη.

Φωτογραφία: Από αριστερά ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιος για τις Ιδιωτικές Επενδύσεις και τις ΣΔΙΤ, κ. Νίκος Παπαθανάσης, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Επικεφαλής Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Eurobank ΑΕ, κ. Κωνσταντίνος Βασιλείου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, κ.  Κωνσταντίνος Μαύρος, ο Ανώτερος Γενικός Διευθυντής της Τράπεζας Πειραιώς, Επικεφαλής του Corporate και Investment Banking, κ. Θοδωρής Τζούρος και ο Διοικητής της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης, κ. Ορέστης Καβαλάκης

 


Το νέο φωτοβολταϊκό έργο «Φοίβη», το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025, θα αναπτυχθεί στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας.

Απαρτίζεται από τρείς διαφορετικές υποπεριοχές συνολικής έκτασης περίπου 10.000 στρεμμάτων στις οποίες πρόκειται να εγκατασταθούν περίπου 950.000 Φ/Β πλαίσια τεχνολογίας διπλής όψης. Για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας, τα φωτοβολταϊκά πλαίσια θα εγκατασταθούν σε ιχνηλάτες (trackers) που ακολουθούν τις ακτίνες του ήλιου.

Η παραγωγή του Σταθμού αναμένεται να φτάνει το 1 ΤWh, ετησίως, ενέργεια που αντιστοιχεί στις ανάγκες περίπου 200.000 νοικοκυριών και αντιστοιχεί σχεδόν στο 2,5% της εγχώριας παραγωγής ενέργειας. Παράλληλα, με τη λειτουργία του σταθμού αποτρέπεται η εκπομπή 550 kt CO2 ετησίως.

Το επενδυτικό έργο «Φοίβη», συνολικού προϋπολογισμού Euro368 εκατ. εντάσσεται στον πυλώνα Πράσινη Μετάβαση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η χρηματοδότηση του έργου περιλαμβάνει τη χορήγηση μακροπρόθεσμου δανείου, συνολικού ύψους Euro294,4 εκατ., με την αξιοποίηση δανειακών κεφαλαίων, ύψους Euro184 εκατ., από πόρους του ΤΑΑ, και με συγχρηματοδότηση ύψους Euro110,4 εκατ. από τις τράπεζες Eurobank και Πειραιώς. Το υπολειπόμενο 20% του επενδυτικού έργου της «Φοίβη» ύψους Euro73,6 εκατ., θα καλυφθεί από ίδια κεφάλαια της εταιρείας.

Ο Διοικητής της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης, Ορέστης Καβαλάκης, επισήμανε:«Το Ταμείο Ανάκαμψης – Ελλάδα 2.0 έχει ως κεντρικό στόχο την πράσινη μετάβαση, η οποία στηρίζεται στην διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η δανειακή σύμβαση για τη δημιουργία του μεγαλύτερου ενιαίου φωτοβολταϊκού πάρκου στη χώρα και μάλιστα στη Δυτική Μακεδονία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην επιδίωξη  αυτού του στόχου.».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, Κωνσταντίνος Μαύρος, τόνισε: «Συνεχίζουμε με την ίδια κι ακόμα μεγαλύτερη δυναμική να εκμεταλλευόμαστε κάθε ανταγωνιστικό χρηματοδοτικό εργαλείο το οποίο εξασφαλίζει την ανάπτυξη και την πρόοδο του ομίλου ΔΕΗ. Στην περίπτωση, όμως, της συγκεκριμένης επένδυσης πραγματοποιούμε ένα ακόμα σημαντικό βήμα. Αξιοποιούμε τις δυνατότητες που μας δίνει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης κι Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0”, δημιουργούμε το μεγαλύτερο ενιαίο φωτοβολταϊκό πάρκο στη χώρα, συμβάλλουμε στην κοινωνική συνοχή και την οικονομική ανάπτυξη της Πτολεμαΐδας και κατ’ επέκταση της Δυτικής Μακεδονίας και συμμετέχουμε στη συνολική πράσινη μετάβαση της ελληνικής οικονομίας. Είναι μια από τις περιπτώσεις που το κοινωνικό αποτύπωμα συναντά την επιχειρηματική πρωτοβουλία και το θετικό οικονομικό αποτέλεσμα έχει και κοινωνικό πρόσημο. Ευχαριστούμε για τη συνεχιζόμενη εμπιστοσύνη την Ελληνική Πολιτεία και το ελληνικό τραπεζικό σύστημα.».

Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Επικεφαλής Corporate & Investment Banking της Eurobank, Κωνσταντίνος Βασιλείου, σημείωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για την υπογραφή της σημαντικής αυτής συμφωνίας χρηματοδότησης του μεγαλύτερου σε όρους εγκατεστημένης ισχύος ενιαίου φωτοβολταϊκού πάρκου της χώρας. Πρόκειται για ένα έργο μείζονος σημασίας που αναπτύσσει η ΔΕΗ Ανανεώσιμες και θα συμβάλλει καθοριστικά στην απολιγνιτοποίηση της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας και, κατ’ επέκταση, στον εθνικό στόχο της ενεργειακής αυτονομίας χωρίς ανθρακικό αποτύπωμα. Η Eurobank υποστηρίζει σταθερά τον εντυπωσιακό μετασχηματισμό του Ομίλου ΔΕΗ προς τη πράσινη μετάβαση και θα ήθελα να συγχαρώ τη διοικητική ομάδα της ΔΕΗ Ανανεώσιμες για την αποτελεσματική υλοποίησή του, καθώς και να ευχαριστήσω τις εξαιρετικές ομάδες της Eurobank, του Υπουργείου και της Τράπεζας Πειραιώς για τη συντονισμένη και εντατική προσπάθεια ώστε να επιτευχθεί αυτή η συμφωνία.».

Ο Executive General Manager, Chief Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς, Θεόδωρος Τζούρος, υπογράμμισε: ««Η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου είναι σύμφωνη με τη μακροχρόνια στρατηγική και δέσμευση της Τράπεζας Πειραιώς να υποστηρίζει αειφόρες επενδύσεις, μεγάλης κλίμακας έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) που συμβάλλουν καθοριστικά στη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα στο πλαίσιο και των εθνικών ενεργειακών στόχων.  Στην Τράπεζα Πειραιώς είμαστε υπερήφανοι που υποστηρίζουμε χρηματοδοτικά τη “ΔΕΗ Ανανεώσιμες” στην κατασκευή του μεγαλύτερου ενιαίου φωτοβολταϊκού πάρκου στη Ελλάδα που θα επιταχύνει την απολιγνιτοποίηση της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας, αξιοποιώντας παράλληλα και κονδύλια του “Ταμείου Ανάπτυξης και Ανθεκτικότητας”. Η υπογραφή της εμβληματικής αυτής συμφωνίας δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την αγαστή συνεργασία των ομάδων της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, του Υπουργείου και της Eurobank».

1 Φεβρουαρίου, 2024

Τιμολόγια ρεύματος: Τι αλλάζει – Μεικτά προϊόντα προμήθειας ενέργειας και συμβόλαια 6μηνης διάρκειας

by EnergyUp 1 Φεβρουαρίου, 2024

Τη δυνατότητα διάθεσης τιμολογίων ρεύματος για διάστημα μικρότερο του έτους, αλλά τουλάχιστον για έξι μήνες, παρέχει στους προμηθευτές απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο, η απόφαση που υπογράφουν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης και η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου δίνει την δυνατότητα στους προμηθευτές να προσφέρουν μεικτά προϊόντα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και συμβόλαια τουλάχιστον εξάμηνης διάρκειας.

Αναλυτικά:

Θεσμοθετούνται μεικτά προϊόντα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και συμβόλαια τουλάχιστον 6μηνης διάρκειας

 

Μεικτά προϊόντα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και συμβόλαια τουλάχιστον εξάμηνης διάρκειας μπορούν να προσφέρουν οι πάροχοι. Αυτές οι δύο δυνατότητες θεσμοθετούνται προς όφελος των καταναλωτών, με Απόφαση που υπογράφουν ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης και η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου.

 

Με τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση τροποποιείται προγενέστερη, που αφορούσε στην εφαρμογή του πράσινου τιμολογίου και στη επισήμανση προϊόντων προμήθειας και λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

 

Βάσει της νέας Απόφασης, ως μεικτά προϊόντα νοούνται αυτά που συνδυάζουν χαρακτηριστικά κάποιων από τις τέσσερις κατηγορίες τιμολογίων (σταθερά: μπλε, ειδικό: πράσινο, κυμαινόμενα: κίτρινα και δυναμικά: πορτοκαλί). Τα «μεικτά» ορίζεται πως εμπίπτουν στα προϊόντα προμήθειας κίτρινης σήμανσης.

 

Επιπρόσθετα, επισημαίνεται πως η αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) δημοσιεύει, μηνιαίως, στην ιστοσελίδα της τις χρεώσεις που εφαρμόζονται, εκτός του ειδικού τιμολογίου (πράσινο) που ήδη υλοποιείται, κάθε προϊόντος προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, αναλόγως και της διάρκειάς του. Πρόκειται, ειδικότερα, για τις πάγιες χρεώσεις και τις χρεώσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες δημοσιεύονται υπό τη μορφή πίνακα στο εργαλείο σύγκρισης τιμών της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. με ειδική επισήμανση, για λόγους ενισχυμένης διαφάνειας και ενημέρωσης, όσον αφορά στη διάρκεια του προϊόντος.

 

Στην περίπτωση χορήγησης εκπτώσεων από τους παρόχους, δημοσιεύονται οι αντίστοιχες πάγιες χρεώσεις και οι χρεώσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας μετά τον υπολογισμό αυτών, καθώς και η προϋπόθεση, βάσει της οποίας χορηγείται η έκπτωση.

 

Αναφορικά με τη διάρκεια των συμβολαίων, η Απόφαση προβλέπει πως η προσφερόμενη από τον πάροχο ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στον καταναλωτή ορίζεται σε ένα έτος από την ημερομηνία κατά την οποία αρχίζει η παροχή της υπηρεσίας. Ωστόσο, δίνεται η δυνατότητα στους παρόχους να προσφέρουν στους πελάτες τους και συμβόλαια μικρότερης χρονικής διάρκειας, εφόσον το αιτηθεί ο καταναλωτής ή/και συναινέσει στη σχετική προσφορά προμήθειας που θα προτείνεται από τον πάροχο. Σε κάθε περίπτωση, η ελάχιστη διάρκεια ισχύος των προσφερομένων τιμολογίων προμήθειας δεν μπορεί να είναι μικρότερη των έξι μηνών.

 

Η θεσμοθέτηση αυτών των δυνατοτήτων συμπληρώνει την επιτυχημένη -από πλευράς ενίσχυσης του ανταγωνισμού- εισαγωγή του πράσινου τιμολογίου και γίνεται με κριτήριο τη μεγαλύτερη διαφάνεια και την καλύτερη διασφάλιση των συμφερόντων του καταναλωτή.

 

Η τροποποίηση του παραπάνω θεσμικού πλαισίου στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας τίθεται άμεσα σε ισχύ, με τη δημοσίευση της σχετικής Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

 

1 Φεβρουαρίου, 2024

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής, τίθεται σε ισχύ από σήμερα Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024

by EnergyUp 1 Φεβρουαρίου, 2024

Σε ισχύ τίθεται από σήμερα Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024 από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής.

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής μεσολαβεί προκειμένου να διευκολύνει την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών/πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου και προμηθευτών και διαχειριστών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου.

Αντικείμενο ενεργειακής διαμεσολάβησης μπορούν να αποτελέσουν, ενδεικτικά, οι αμφισβητήσεις χρεώσεων, ρήτρας, ύψους της κατανάλωσης, η ασάφεια λογαριασμού κτλ.

Με βάση τη διαδικασία που έχει θεσμοθετηθεί, για κάθε αίτημα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να απορρίψουν έως και τρεις φορές την απάντηση που λαμβάνουν από την εταιρεία ως ανεπαρκή. Μετά την τρίτη απόρριψη από τον καταναλωτή, το αίτημα καταχωρείται οριστικά ως απορριφθέν. Στο εξής, από το σημείο της απόρριψης θα ξεκινά η δυνατότητα της ενεργειακής διαμεσολάβησης.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Αρχής, περίπου το 15 % των παραπόνων των καταναλωτών φθάνει στο στάδιο αυτό, δηλαδή των τριών απορρίψεων και θα μπορούν στο εξής να οδηγούνται στη διαμεσολάβηση η οποία αποτελεί ουσιαστικά μια πρόσθετη επιλογή για τον καταναλωτή στην περίπτωση που η διαβίβαση του παραπόνου στον προμηθευτή του δεν οδήγησε σε ικανοποίησή του.

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θα προτείνει λύση την οποία ο καταναλωτής και ο προμηθευτής / διαχειριστής θα έχουν την ευχέρεια να αποδεχθούν ή να απορρίψουν. Η λύση μπορεί να περιλαμβάνει π.χ διόρθωση της χρέωσης αν υπάρχει λάθος στο λογαριασμό, καταβολή αποζημίωσης, συστάσεις να μην επαναληφθεί η όποια παραβατική συμπεριφορά κ.α.

Η υποβολή αίτησης του καταναλωτή για διαμεσολάβηση γίνεται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ENOMOS (Energy Ombudsman Operating System) που έχει αναπτύξει η ΡΑΑΕΥ για τον σκοπό αυτό.

Προϋποθέσεις για την υποβολή της αίτησης διαμεσολάβησης είναι:

– Η προηγούμενη υποβολή παραπόνου στην εφαρμογή www.myrae.gr το οποίο δεν τελεσφόρησε

– H διαφορά να εμπίπτει στις αποδεκτές κατηγορίες διαμεσολάβησης

– Η αποδοχή εξέτασης της διαφοράς από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ολοκληρώνει τη διαδικασία της επίλυσης της διαφοράς μεταξύ του καταναλωτή και του προμηθευτή/διαχειριστή εντός διαστήματος 90 ημερών από την ημερομηνία που έλαβε τον πλήρη φάκελο της αναφοράς/καταγγελίας.

Ως Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ορίστηκε από την Ολομέλειας της ΡΑΑΕΥ ο αναπληρωτής καθηγητής και μέλος της, κ. Κομνηνός Κόμνιος.

Σημειώνεται πως όλη η διαδικασία προσφέρεται δωρεάν για τους καταναλωτές.

1 Φεβρουαρίου, 2024

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων πόρων, ενσωματώνοντας στη στρατηγική τους τη χρήση πράσινων ή ανακυκλώσιμων υλικών

by EnergyUp 31 Ιανουαρίου, 2024

Η ανακυκλωσιμότητα των οχημάτων αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά θέματα για την αυτοκινητοβιομηχανία και κάθε χρόνο ενισχύεται η προσπάθεια για να ανακυκλώνονται τα υλικά των αυτοκίνητων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευθεί για τη βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων πόρων, ενσωματώνοντας στη στρατηγική τους τη χρήση πράσινων ή ανακυκλώσιμων υλικών, ώστε να υποστηρίζονται τα κανάλια ανακύκλωσης και να μειωθεί το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Μέχρι το 2060, η γη θα κατοικείται από δέκα δισεκατομμύρια ανθρώπους. Ο Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (Organization for Economic Cooperation and Development) εκτιμά πως η χρήση πρώτων υλών θα πρέπει να διπλασιαστεί για να ακολουθήσει την αύξηση του πληθυσμού, γεγονός το οποίο θα δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερη πίεση στο περιβάλλον.

Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο δημιουργεί συνέπειες για το περιβάλλον, η χρήση φυσικών πόρων για την κατασκευή του, αλλά και η απόσυρση είναι ζητήματα τα οποία έχουν απασχολήσει όλους τους κατασκευαστές. Εν όψει της κοινωνικής ευθύνης, αλλά και της μείωσης του κόστους παραγωγής, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να βρούν λύσεις στα εξής:

Προμήθεια υλικών από αξιόπιστες εφοδιαστικές αλυσίδες (οι οποίες σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, το περιβάλλον και τη δεοντολογία).

Υπεύθυνη διαχείριση των αναλώσιμων προϊόντων (όπως οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων).

Χρήση υλικών συμβατών προς την κυκλική οικονομία, με έμφαση σε δύο ζητήματα: την ανάγκη ανακύκλωσης οχημάτων που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής τους και την ανακύκλωση υλικών που είναι περιορισμένα.

Χρήση λιγότερων φυσικών πόρων που είναι περιορισμένοι και κατ’επέκταση αυξάνουν σημαντικά την τιμή τους.

Εξάλειψη ουσιών που μπορούν εν δυνάμει να γίνουν επικίνδυνες, βάσει των κανονισμών.

Η ενσωμάτωση των ανακυκλώσιμων υλικών στα αυτοκίνητα.

Οι περιβαλλοντικές συνέπειες του σχεδιασμού των οχημάτων έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψιν, γεγονός το οποίο επηρέασε και τα πρόσφατα λανσαρίσματα των νέων μοντέλων. Ήδη από το αρχικό στάδιο του σχεδιασμού, τα αυτοκίνητα πρέπει να περιλαμβάνουν ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία αξιολογούνται από τον ίδιο τον κατασκευαστή.

Τα πιο καινούρια αυτοκίνητα της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν ήδη παρουσιάσει τα πρώτα αποτελέσματα αυτοκινήτου που διαθέτει ανακυκλώσιμα υλικά ή υλικά από φυσικούς πόρους:

Προγράμματα κοινοπραξίας έχουν οδηγήσει σε κοινή χρήση ανακυκλώσιμων, φυσικών υλικών στα οχήματα αυτά. Τα νέα μοντέλα έχουν έναν αξιοσέβαστο μέσο όρο της τάξεως του 3.031% σε ανακυκλώσιμα υλικά, το οποίο μεταφράζεται σε περίπου 40-80 σύνολα. Αυτά περιλαμβάνουν:

Χρήση φυσικών ινών για την ενίσχυση του ταμπλό.

Χρήση ανακυκλωμένου πολυπροπυλενίου στις προστατευτικές ποδιές (για τον αέρα κάτω από το δάπεδο, κάτω από το ρεζερβουάρ, στον αερόσακο, στους εμπρός / πίσω θόλους και στους εμπρός / πίσω προφυλακτήρες).

Χρήση ανακυκλωμένου πολυαμιδίου στα τάσια των τροχών και της πολλαπλής εισαγωγής, καθώς και στο συγκρότημα βεντιλατέρ-κινητήρα.

Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα παραμένει προτεραιότητα για κάθε μάρκα, η οποία μέσω των πολύ πρόσφατων λανσαρισμάτων της αποδεικνύει πως αυτό μεταφράζεται σε συγκεκριμένα επιτεύγματα, καθώς η γαλλική μάρκα σήμερα κατακτά επιδόσεις ρεκόρ στα επίπεδα χρήσης φυσικών και ανακυκλώσιμων υλικών.

Η ανακύκλωση ελαστικών, ή η ανακύκλωση καουτσούκ, είναι η διαδικασία ανακύκλωσης ελαστικών, που δεν είναι πλέον κατάλληλα για χρήση σε οχήματα, λόγω φθοράς ή ανεπανόρθωτης ζημιάς. Αυτά τα ελαστικά αποτελούν μία προκλητική πηγή απορριμμάτων, λόγω του μεγάλου όγκου που παράγεται, της ανθεκτικότητας των ελαστικών και των εξαρτημάτων του ελαστικού, που είναι οικολογικά προβληματικά.

Επειδή τα ελαστικά είναι εξαιρετικά ανθεκτικά και μη βιοδιασπώμενα, μπορούν να καταναλώσουν πολύ χώρο στους χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων. Εάν τα απόβλητα ελαστικών δε διαχειρίζονται σωστά, μπορούν να προκαλέσουν ρύπανση από καουτσούκ. Το 1990, υπολογίστηκε ότι πάνω από 1 δισ. άχρηστα ελαστικά υπήρχαν σε αποθέματα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Από το 2015, μόνο 67 εκατ. ελαστικά παραμένουν σε αποθέματα. Από το 1994 έως το 2010, η Ευρωπαϊκή Ένωση αύξησε την ποσότητα των ελαστικών που ανακυκλώνονται από το 25% των ετήσιων απορρίψεων σε σχεδόν 95%, με περίπου τα μισά από τα ελαστικά στο τέλος του κύκλου ζωής τους να χρησιμοποιούνται για ενέργεια, κυρίως στην τσιμεντοβιομηχανία.

Η πυρόλυση και η αποβουλκανοποίηση θα μπορούσαν να διευκολύνουν την ανακύκλωση. Εκτός από τη χρήση ως καύσιμο, η κύρια τελική χρήση των ελαστικών είναι για το αλεσμένο καουτσούκ. Το 2017, το 13% των αμερικανικών ελαστικών, που αφαιρέθηκαν από την κύρια χρήση τους, πωλήθηκαν στην αγορά μεταχειρισμένων ελαστικών. Από τα ελαστικά που διαλύθηκαν, το 43% κάηκε ως καύσιμο από ελαστικό, με το τσιμέντο να είναι ο μεγαλύτερος χρήστης, άλλο 25% χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή ελαστικού εδάφους, το 8% χρησιμοποιήθηκε σε έργα πολιτικού μηχανικού, το 17% διατέθηκε σε χωματερές και το 8% είχε άλλες χρήσεις. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα νεκροταφεία ελαστικών αποτελούν κοινό περιβαλλοντικό κίνδυνο, με σημαντικούς ρύπους κι άλλες προκλήσεις. Για παράδειγμα, το νεκροταφείο ελαστικών Sulaibiya στο Κουβέιτ έχει επανειλημμένες πυρκαγιές υψηλής τοξικότητας.

31 Ιανουαρίου, 2024

Η μεγαλύτερη αστρονομική κάμερα που έχει κατασκευαστεί ποτέ

by EnergyUp 31 Ιανουαρίου, 2024

Η βόρεια Χιλή, ένας από τα πιο κατάλληλα σημεία για αστρονομικές παρατηρήσεις με τα άνυδρα βουνά της και τον διαυγή ουρανό, ετοιμάζεται να υποδεχθεί τη μεγαλύτερη αστρονομική κάμερα που έχει κατασκευαστεί ποτέ με την ελπίδα μιας επαναστατικής αλλαγής στη μελέτη του σύμπαντος.

Μεγέθους ενός μικρού αυτοκινήτου και βάρους 2,8 τόνων, η συσκευή θα τοποθετηθεί πάνω σε ένα υπό κατασκευή τηλεσκόπιο και θα επιτρέψει την εξερεύνηση του ουρανού όπως ποτέ προηγουμένως, εξηγούν στο AFP υπεύθυνοι του προγράμματος που χρηματοδοτείται από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η τεράστια αυτή κάμερα, η κατασκευή της οποίας κόστισε περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια, θα αρχίσει να τραβάει τις πρώτες εικόνες στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2025. Κάθε τρεις ημέρες θα σαρώνει τον ουρανό επαναλαμβάνοντας την κίνηση επ΄άπειρον.

Θα περάσουμε από “τη μελέτη ενός άστρου και όλης της φυσικής εις βάθος αυτού του άστρου στη μελέτη δισεκατομμυρίων άστρων ταυτόχρονα”, δήλωσε ο Μπρούνο Ντίας, πρόεδρος της χιλιανής Εταιρείας Αστρονομίας (Sochias).

“Θα είναι μια αλλαγή παραδείγματος στην αστρονομία”, λέει από την πλευρά του ο Στούαρτ Κόρντερ, αναπληρωτής διευθυντής του NoirLab, του αμερικανικού κέντρου ερευνών που διαχειρίζεται το παρατηρητήριο το οποίο βρίσκεται σε υψόμετρο μεγαλύτερο των 2.500 μέτρων, στο Σέρο Πατσόν, 560 χλμ. βόρεια της πρωτεύουσας Σαντιάγο.

Με το πρόγραμμα αυτό, η Χιλή εδραιώνει τη θέση της στον τομέα της αστρονομικής παρατήρησης, με το ένα τρίτο των πιο ισχυρών τηλεσκοπίων του πλανήτη να έχουν εγκατασταθεί στο έδαφός της, σύμφωνα με τα στοιχεία της χιλιανής Εταιρείας Αστρονομίας.

Η κάμερα LSST (Space-Time Research as a Legacy for Posterity) αναμένεται να διαθέτει μέσα σε δέκα χρόνια δεδομένα για είκοσι εκατομμύρια γαλαξίες, 17 δισεκατομμύρια άστρα και έξι εκατομμύρια διαστημικά αντικείμενα.

Οι επιστήμονες θα διαθέτουν έναν ανανεωμένο κατάλογο εικόνων του ηλιακού συστήματος, θα μπορούν να χαρτογραφήσουν τον Γαλαξία και να προχωρήσουν την έρευνα της ενέργειας και της σκοτεινής ύλης.

300 τηλεσκόπια για μία εικόνα

Η συσκευή θα έχει έναν ψηφιακό αισθητήρα 3.200 μεγαπίξελ και για να μία εικόνα του θα ισοδυναμεί με αυτήν που μεταδίδουν μαζί πάνω από 300 τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας μεσαίου μεγέθους.

Η συσκευή, που κατασκευάστηκε στην Καλιφόρνια, θα έχει την τριπλάσια ικανότητα της πιο ισχυρής κάμερας που υπάρχει σήμερα, της ιαπωνικής Hyper Suprime-Cam 870 μεγαπίξελ. Θα είναι επίσης έξι φορές πιο ισχυρή από την πιο ισχυρή κάμερα που διαθέτει σήμερα το NoirLab.

Το τηλεσκόπιο που θα την ενσωματώσει διαθέτει ένα κάτοπτρο διαμέτρου 8,4 μέτρων. Είναι μακράν του τηλεσκοπίου των 40 εκατοστών που έφθασε στη Χιλή πριν από 60 χρόνια, όταν εγκαταστάθηκε το πρώτο διεθνές παρατηρητήριο της χώρας στο Σέρο Τολόλο κατά τη δεκαετία του 1960.

“Εκείνο το τηλεσκόπιο έφθασε εδώ στην ράχη ενός μουλαριού γιατί δεν υπήρχε δρόμος”, εξηγεί ο Στίβεν Χίθκοουτ, διευθυντής του παρατηρητηρίου του Σέρο Τολόλο, που βρίσκεται περίπου 20 χλμ. από το Σέρο Πατσόν.

Η πρωτεύουσα της αστρονομίας

Το παρατηρητήριο Βέρα Κ. Ρούμπιν (Vera C. Rubin), από το όνομα της Αμερικανίδας αστρονόμου που ανακάλυψε τη σκοτεινή ύλη, το οποίο θα υποδεχθεί την τεράστια κάμερα είναι ένα από τους μεγάλα κέντρα αστρονομίας της Χιλής.

Οι φυσικές συνθήκες των ερημικών ζωνών του βόρειου τμήματος της χώρας, ανάμεσα στον Ειρηνικό ωκεανό και την κορδιλιέρα των Άνδεων, δημιοργούν τον πιο καθαρό ουρανό στον πλανήτη, χάρη στην αδύναμη κάλυψη από σύννεφα και το ξηρό κλίμα.

Η Χιλή φιλοξενεί τηλεσκόπια τριάντα και πλέον χωρών, μεταξύ των οποίων ορισμένα με τα πιο ισχυρά όργανα αστρονομίας στον κόσμο, όπως το διαστημικό τηλεσκόπιο ALMA ή το Extremely Large Telescope, το πιο ισχυρό οπτικό όργανο που έχει κατασκευαστεί ποτέ, που θα παρατηρήσει από το 2027 αποστάσεις που δεν έχουν ακόμη κατακτηθεί.

Παρότι και άλλες χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αυστραλία, η Κίνα και η Ισπανία έχουν εγκαταστήσει επίσης ισχυρούς εξοπλισμούς παρατήρησης, “η Χιλή είναι ασυναγώνιστη” στον χώρο αστρονομίας, λέει ο πρόεδρος της χιλιανής Εταιρείας Αστρονομίας.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP

31 Ιανουαρίου, 2024

Ο αριθμός των ενεργών χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πέρασε το όριο των 5 δισεκατομμυρίων

by EnergyUp 31 Ιανουαρίου, 2024

Ο αριθμός των ενεργών χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πέρασε το όριο των 5 δισεκατομμυρίων το 2023, ήτοι το 62,3% του παγκόσμιου πληθυσμού, σύμφωνα με μια ετήσια έκθεση που δημοσιεύτηκε σήμερα.

Ο αριθμός τους έχει επομένως αυξηθεί κατά 5,6% σε διάστημα ενός έτους, όταν ο παγκόσμιος πληθυσμός γνώρισε μια ανάπτυξη κατά 0,9%, διευκρινίζει η έκθεση την οποία συνέταξαν η υπηρεσία We are social και η εταιρεία Meltwater,βάσει των εκτιμήσεων του Kepios, ενός εξειδικευμένου συμβουλίου στη μελέτη των ψηφιακών χρήσεων.
Συγκριτικά, 5,35 δισεκατομμύρια άνθρωποι διαθέτουν μία σύνδεση στο διαδίκτυο.

Πρώτο σε σειρά μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αναφορικά με τον αριθμό χρηστών, κατατάσσεται το Facebook (όμιλος Meta), που γιορτάζει την Κυριακή την 20η επέτειό του, το οποίο μετρά συνολικά 2,19 δισεκατομμύρια χρήστες.Προηγείται του Instagram (1,65 δισεκατομμύρια), ενώ με μικρή διαφορά ακολουθεί το TikTok (1,56 δισεκατομμύρια).

Η έκθεση αναγνωρίζει, εντούτοις, έναν βαθμό ανακρίβειας που οφείλεται κυρίως στους αυτοματοποιημένους λογαριασμούς και στους χρήστες που εγγράφονται με διαφορετικές ταυτότητες.

Απόδειξη της περιέργειας που προκαλεί η Τεχνητή Νοημοσύνη, η σελίδα Wikipedia την οποία έχουν συμβουλευτεί περισσότερο το 2023 σε όλες τις γλώσσες είναι εκείνη του ChatGPT, του γνωστότερου λογισμικού της αναπαραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης, το οποίο έχει αναπτύξει η εταιρεία OpenAI.

Η We are social είναι μια διεθνής υπηρεσία με 1.100 εργαζόμενους σε 19 γραφεία παγκοσμίως. Ιδρυθείσα στο Όσλο, στη Νορβηγία, το 2001, ηMeltwater διαθέτει 50 γραφεία σε έξι ηπείρους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

31 Ιανουαρίου, 2024

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το εργοτάξιο όπου κατασκευάζεται η μονάδα αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας

by EnergyUp 31 Ιανουαρίου, 2024

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το πρωί το εργοτάξιο όπου κατασκευάζεται η μονάδα αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας, που αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας στην Ελλάδα, ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την υποστήριξη της περαιτέρω διείσδυσης ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό μείγμα της χώρας.

«Εδώ στα ορεινά της Αμφιλοχίας δρομολογείται ένα πρωτοποριακό έργο, όχι μόνο για τα ελληνικά αλλά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Αυτό το σημαντικό έργο αντλησιοταμίευσης ουσιαστικά θα πρέπει να το φανταστούμε ως μια πολύ μεγάλη μπαταρία. Όταν έχουμε πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας μετακινούμε νερό από τον χαμηλό ταμιευτήρα στον υψηλό και όποτε το σύστημα χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια γίνεται ακριβώς η αντίστροφη πορεία.

Το έργο αυτό έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία διότι, όπως είπε και ο κ. Περιστέρης, θα μειώσει τελικά το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και θα μας επιτρέψει να χρησιμοποιούμε περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να τις αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», δήλωσε ο Πρωθυπουργός, αφού ξεναγήθηκε στο εργοτάξιο και ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Περιστέρη, και τον Διευθυντή του έργου Δημήτρη Βράγκο.

«Είναι ένα έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 250 εκατομμύρια και όταν με το καλό ολοκληρωθεί, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, θα έχει μια σημαντικότατη προστιθέμενη αξία για τη συνολική σταθερότητα του ηλεκτρικού συστήματος, καθώς δεν μπορούμε να προσδοκούμε στη μέγιστη δυνατή διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας χωρίς να έχουμε μεθόδους αποθήκευσης.

Και η αντλησιοταμίευση είναι εκείνη η μέθοδος αποθήκευσης που έχει και τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, καθώς σε αυτό το εργοτάξιο θα απασχοληθούν στην πλήρη του ανάπτυξη σχεδόν 1.000 εργαζόμενοι, οπότε μιλάμε και για πολλές περισσότερες δουλειές για την ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Οπότε, προσβλέπουμε στη γρήγορη ολοκλήρωση αυτού του πολύ καινοτόμου όπως είπα και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα έργου και με το καλό να ξαναβρεθούμε εδώ να το εγκαινιάσουμε», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Είναι ένα έργο που έχει πολύ μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία, 70% θα μείνει στην Ελλάδα από τη δαπάνη του έργου εν αντιθέσει με άλλα συστήματα αποθήκευσης. Και προχωράμε ταχύτατα με μεγάλη απασχόληση. Πιστεύουμε σε λίγα χρόνια αυτό θα μπορεί να εξυπηρετεί το ηλεκτρικό σύστημα όλης της χώρας και να επιτρέψει την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ ούτως ώστε η Ελλάδα να γίνει πιο αυτάρκης και πιο φτηνή σε ηλεκτρισμό», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Περιστέρης.

Οφέλη για το ηλεκτρικό σύστημα, μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές και θέσεις εργασίας στην περιοχή

Ο σταθμός αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία θα έχει συνολική ισχύ 680 MW και τη δυνατότητα να παράγει περισσότερες από 800 γιγαβατώρες πράσινης ενέργειας ανά έτος, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης εισαγόμενων καυσίμων και εξυπηρετώντας τους στόχους της πράσινης μετάβασης.

Τα συνολικά οφέλη από την ένταξή του στο ηλεκτρικό σύστημα εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 120 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με σημαντική ελάφρυνση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές.

Για την κατασκευή του σταθμού, που θα διαθέτει δύο ανεξάρτητους άνω ταμιευτήρες, δημιουργούνται περίπου 1.000 θέσεις εργασίας. Στη φάση της λειτουργίας θα δημιουργηθούν 60 νέες θέσεις εργασίας, που θα αφορούν εξειδικευμένο και βοηθητικό προσωπικό.

Οι τεχνικές μελέτες του έργου, το οποίο αναμένεται να συμβάλλει και στη μεταφορά ενέργειας μεταξύ Ελλάδας και άλλων κρατών, συγχρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα «Connecting Europe Facility», ενώ μέρος της συνολικής επένδυσης χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

31 Ιανουαρίου, 2024

Η ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου χαρακτηρίζεται από μεγάλη συγκέντρωση

by EnergyUp 31 Ιανουαρίου, 2024

Η ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου χαρακτηρίζεται από μεγάλη συγκέντρωση σε λίγες κυρίαρχες εταιρείες: στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει το policy brief που δημοσιεύει το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) σε συνεργασία με το ευρωπαϊκό δίκτυο EPICENTER.

Συγκεκριμένα, στη μελέτη που υπογράφουν η Ηλιάνα Παπαχαραλάμπους (LLM, University College London, Visiting Researcher of the ACG Center of Excellence in Sustainability) και ο Χρήστος Μπέντσος (υποψήφιος διδάκτωρ, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών, LYMEC IMS) επισημαίνονται μεταξύ άλλων τα εξής:

«* Στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας εντοπίζεται υψηλή συγκέντρωση, με λίγες κυρίαρχες εταιρείες να ελέγχουν σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Ένας συμμετέχων αντιστοιχεί σε μερίδιο 55,6%, ενώ 5 από τους 18 συμμετέχοντες έχουν μερίδια άνω του 5%. Το µερίδιο των άλλων συµµετεχόντων είναι αθροιστικά 8,8%.

* Στη λιανική αγορά φυσικού αερίου εντοπίζεται επίσης υψηλή συγκέντρωση. Η αγορά περιλαμβάνει 8 συμμετέχοντες – ο κυρίαρχος κατέχει το 34,4%, ενώ ο δεύτερος μεγαλύτερος συμμετέχων κατέχει το 30,4%. Υπάρχουν επίσης 4 συμμετέχοντες με ποσοστό μικρότερο του 5%.

* Το φυσικό αέριο και οι ΑΠΕ κυριαρχούν στην παραγωγή ενέργειας, παρά το γεγονός ότι το μερίδιο του λιγνίτη αυξήθηκε το 2022 αποτυπώνοντας τις προσπάθειες βραχυπρόθεσμης αντικατάστασης του ρωσικού φυσικού αερίου μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

* Το 2022, η συμμετοχή του φυσικού αερίου στην παραγωγή ενέργειας μειώθηκε στο 33,5% από 40%, ενώ οι ΑΠΕ έφτασαν το 35%. Οι εισαγωγές το 2023 προσεγγίζουν το 20% αποτυπώνοντας τις ροές από φθηνότερες αγορές προς την ελληνική.

* Σύμφωνα με τον Οργανισμό Συνεργασίας των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το διασυνοριακό εμπόριο και τα μέτρα ολοκλήρωσης της αγοράς έχουν ωφελήσει τους καταναλωτές κατά περίπου 34 ευρώ ετησίως».

Εν κατακλείδι, για την αντιμετώπιση του προβλήματος, στη μελέτη «διατυπώνονται συγκεκριμένες μεταρρυθμιστικές προτάσεις πολιτικής που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων παρεμβάσεις για τη βελτίωση της πρόσβασης των μικρότερων συμμετεχόντων στην αγορά, την αντιμετώπιση των βαθύτερων αιτιών της τρέχουσας κρίσης, όπως με την επιτάχυνση της μείωσης της ζήτησης φυσικού αερίου, την αξιοποίηση μηχανισμών που καθιστούν λιγότερο ευάλωτες τις τιμές του φυσικού αερίου και διασφαλίζουν τον εφοδιασμό ώστε να αντισταθμίσουν τη μείωση του ρωσικού φυσικού αερίου και την περαιτέρω προώθηση υποδομών για την αποθήκευση φυσικού αερίου».

31 Ιανουαρίου, 2024

Η στήριξη της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης

by EnergyUp 30 Ιανουαρίου, 2024

Τα μετρήσιμα αποτελέσματα που αφορούν στην υλοποίηση των επενδυτικών εργαλείων για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, τη διεύρυνση και τη διευκόλυνση του τραπεζικού δανεισμού κυρίως των ΜμΕ, καθώς και στη βελτίωση των υποδομών που σχετίζονται με την καθημερινότητα των πολιτών παρουσίασε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, στη διάρκεια της τριμηνιαίας τακτικής ενημέρωσης για θέματα του χαρτοφυλακίου του.

Σε δήλωσή του ο κ. Νίκος Παπαθανάσης υπογράμμισε: «Η εικόνα της χώρας αλλάζει και η στήριξη της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης Μητσοτάκη με στόχο μια ανθεκτικότερη οικονομία και μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Οι επενδυτικές δράσεις που υλοποιούμε, ταυτόχρονα με το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, συμπεριλαμβάνουν συγκεκριμένα εργαλεία για τη στήριξη των επιχειρήσεων, όπως αυτές που βρίσκονται σε εξέλιξη στο πλαίσιο της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, για τη διεύρυνση της περιμέτρου του επιχειρηματικού δανεισμού, όπως τα προγράμματα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, καθώς και για τη στήριξη νεοφυών και καινοτόμων επιχειρήσεων, μέσω της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων.

Με την ίδια συστηματικότητα και αποφασιστικότητα συνεχίζουμε έτσι ώστε η οικονομική πρόοδος να μετατραπεί σε ατομική ευημερία με τη δημιουργία ακόμα περισσότερων και καλύτερα αμειβόμενων θέσεων εργασίας, αλλά και επιπλέον δημοσιονομικού χώρου για νέα προγράμματα στήριξης της κοινωνίας».

Στη συνέντευξη συμμετείχαν ο διοικητής της Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης Πελοπίδας Καλλίρης, ο διευθυντής της ΣΔΙΤ Νίκος Σέργης, ο πρόεδρος του ΔΣ της Μονάδας Οργάνωσης και Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Βασίλης Σιαδήμας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Γιώργος Ζαββός, ο πρόεδρος της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων (Ε.Α.Τ.Ε.) Χάρης Λαμπρόπουλος και η διευθύνουσα σύμβουλος της Ε.Α.Τ.Ε. κα. Αντιγόνη Λυμπεροπούλου.

Ο κ. Πελοπίδας Καλλίρης, μεταξύ άλλων, τόνισε: «Ξεκινάμε τα Προγράμματα για την ενίσχυση της Επιχειρηματικότητας στις περιοχές Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης και περνάμε από τη Μετάβαση στην Ανάπτυξη αυτών των περιοχών, με νέες ευκαιρίες για όλους!».

Ο κ. Νίκος Σέργης υπογράμμισε: «Η Ελλάδα αναδείχθηκε το 2023 ως μία από τις κορυφαίες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναφορικά με την υπογραφή συμβάσεων ΣΔΙΤ, ενώ ανάλογο αποτέλεσμα αναμένεται να υπάρξει και για το έτος 2024 καθώς πλήθος έργων ΣΔΙΤ βρίσκονται σε στάδιο συμβασιοποίησης. Ο θεσμός των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος ως ένα ιδιαιτέρως χρήσιμο εργαλείο υλοποίησης έργων, παρέχοντας αναγκαίες υποδομές και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στην τοπική κοινωνία».

Ο κ. Γιώργος Ζαββός, σημείωσε: «Η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα είναι ο μοναδικός εθνικός χρηματοπιστωτικός φορέας μόχλευσης δημόσιων και ιδιωτικών πόρων, με στόχο την βιώσιμη και ψηφιακή μετάβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χώρα μας. Υλοποιώντας την φιλόδοξη αναπτυξιακή πολιτική της κυβέρνησης, για τη στήριξη της πολύ μικρής επιχειρηματικότητας, μέσω στοχευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων, η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα καλύπτει τα κενά της αγοράς, παρέχοντας τις αναγκαίες εγγυήσεις μαζί με χαμηλού κόστους χρηματοδότηση. Το 75% των δανείων της HDB κατευθύνεται σε πολύ μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερα από 10 εργαζόμενους.

Η φετινή χρονιά, ξεκινά με ένα «πρόγραμμα- ομπρέλα», το ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ, με σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με το παρελθόν, το οποίο στηρίζεται σε δύο άξονες: το Ταμείο Εγγυήσεων και το Ταμείο Δανείων. Για πρώτη φορά συνδυάζεται η εγγύηση των δανείων χωρίς προμήθεια εγγυοδοσίας και η σημαντική επιδότηση επιτοκίου στα χορηγούμενα δάνεια.

Η HDB θα συνεχίσει να εισάγει στην ελληνική αγορά, χρηματοδοτικά εργαλεία που διευρύνουν τον κύκλο των χρηματοδοτούμενων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, σε όλους τους τομείς δραστηριοτήτων, για να έχουν περισσότερες δυνατότητες καινοτομίας, αξιοποίησης των προκλήσεων της τεχνητής νοημοσύνης και υιοθέτησης των σύγχρονων πρακτικών της βιώσιμης ανάπτυξης».

Ο Dr. Χάρης Λαμπρόπουλος, δήλωσε: «Με “δύναμη πυρός” 2,1 δισ. ευρώ και ισχυρές διεθνείς συμμαχίες, η ΕΑΤΕ έχει καθιερωθεί ως αξιόπιστος θεσμικός συν-επενδυτής και καταλύτης για την ανάπτυξη του οικοσυστήματος κεφαλαίων επιχειρηματικών συμμετοχών venture capital / private equity και στην ανάδειξη του επιχειρηματικού ταλέντου της πατρίδας μας. Με αφοσίωση και στρατηγικό προσανατολισμό, η ομάδα της ΕΑΤΕ στοχεύει στον υπερδιπλασιασμό των μεγεθών της την επόμενη 2ετία, αλλά και στην προσέλκυση διεθνών επενδυτικών σχημάτων που θα συμβάλουν έτι περαιτέρω στην αναπτυξιακή προσπάθεια της πατρίδας μας».

Ο κ. Βασίλης Σιαδήμας, ανέφερε: «Η ΜΟΔ Α.Ε. στηρίζει με όλες της τις δυνάμεις την έγκαιρη και αποτελεσματική υλοποίηση των αναπτυξιακών προγραμμάτων. Στέκεται δυναμικά στο πλευρό των δημοσίων φορέων που διαχειρίζονται προγράμματα και υλοποιούν έργα και δράσεις, κυρίως του ΕΣΠΑ».

30 Ιανουαρίου, 2024

Στην Ελλάδα,  η Sophia, το πιο εξελιγμένο ρομπότ AI στον κόσμο.

by EnergyUp 30 Ιανουαρίου, 2024

Η Sophia είναι το πιο εξελιγμένο ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο. Το IQ της είναι ανώτερο του Αϊνστάιν. Μιλάει άπταιστα 20 γλώσσες, μεταξύ αυτών και ελληνικά. «Γεια σας Έλληνες φίλοι μου. Είμαι πολύ χαρούμενη που βρίσκομαι στην Ελλάδα για πρώτη φορά» είπε.


«Η Sophia είναι το πρώτο ρομπότ που υπηρέτησε ως πρέσβειρα καινοτομίας στο αναπτυξιακό πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών. Αποτελεί το πρώτο ρομπότ πολίτη με δικό της διαβατήριο από τη Σαουδική Αραβία. Είναι πολυβραβευμένη» ανέφερε η Ανδριανή Μανέτα, Marketing Director της Hanson Robotics.

Ο διευθύνων σύμβουλος της HP, Νίκος Χρηστάκης δήλωσε: «Δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από το να φέρουμε ένα προϊόν τεχνητής νοημοσύνης όπως είναι η Σοφία. Είναι πρώτη φορά που έρχεται στην Ελλάδα και είναι πόλος έλξης για όλους τους συνεργάτες πληροφορικής γιατί πρακτικά βλέπουν πού πάμε».

Το διάσημο ρομπότ έχει συζητήσει με επιστήμονες και πολιτικούς ηγέτες. Οι δύο επίσημες εμφανίσεις της στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθούν τον Μάρτιο σε Ρόδο και Ναύπακτο.

30 Ιανουαρίου, 2024

Ο Πρωθυπουργός, για την επένδυση στον Ασπρόπυργο, του ομίλου FOURLIS- Inter IKEA με προϋπολογισμό 70 εκατ.€

by EnergyUp 30 Ιανουαρίου, 2024

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συναντήθηκε  στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Πρόεδρο του ομίλου FOURLIS Βασίλη Φουρλή και τον Andrea Colzani, Category Distribution Manager του ομίλου Inter IKEA.


Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ανακοινώθηκε η απόφαση του ομίλου Inter IKEA να επενδύσει στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τον όμιλο FOURLIS, για τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου διεθνούς κέντρου διανομής προϊόντων, εμβαδού 50.000 τετραγωνικών μέτρων. Η νέα μονάδα θα κατασκευαστεί στον Ασπρόπυργο, θα εφοδιάζεται μέσω και του λιμανιού του Πειραιά και θα εξυπηρετεί τις αγορές της ανατολικής Μεσογείου, καλύπτοντας σε πρώτη φάση τις ανάγκες των καταστημάτων IKEA στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Ιορδανία, στο Ισραήλ και στην Κύπρο. Στόχος είναι μελλοντικά να υποστηρίζει κι άλλες χώρες, όπως η Αίγυπτος.

Επισημάνθηκαν επίσης τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η Ελλάδα ως περιφερειακός κόμβος, χάρη στις υποδομές που διαθέτει και στη στρατηγική γεωγραφική θέση της, ενώ τονίστηκε ότι παρατηρείται μεγάλο ενδιαφέρον στο εξωτερικό για επενδύσεις στη χώρα μας στον κλάδο της διαμετακόμισης και αποθήκευσης.

Η επένδυση στον Ασπρόπυργο έχει προϋπολογισμό της τάξης των 70 εκατομμυρίων ευρώ. Στο νέο διεθνές κέντρο διανομής θα δημιουργηθούν περίπου 100 μόνιμες θέσεις εργασίας, περιλαμβανομένων θέσεων υψηλής ειδίκευσης στα πεδία της μηχανογράφησης, της ανάλυσης δεδομένων, των logistics και της τεχνητής νοημοσύνης.

«Ευχαριστούμε πολύ που μας παρουσιάσατε αυτή την πολύ συναρπαστική νέα επένδυση. Επιδιώκουμε να εξηγήσουμε ότι η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να εξελιχθεί σε περιφερειακό κόμβο στα logistics. Αυτού του είδους οι επενδύσεις στηρίζουν το κύριο επιχείρημά μας, αξιοποιούν τη μοναδική γεωγραφική μας θέση αλλά και τις υποδομές, ιδιωτικές και δημόσιες, που έχουν δημιουργηθεί για να υποστηρίζουν τέτοιου είδους επενδύσεις.

Και βέβαια, μιλάμε για το λιμάνι του Πειραιά, για τη στρατηγική σημασία του Ασπροπύργου, της ευρύτερης περιοχής, δεδομένης της εγγύτητάς της με το λιμάνι, για τη σιδηροδρομική συνδεσιμότητα, η οποία για εμάς θα είναι ακόμα πιο σημαντική στο μέλλον.

Θα ήθελα όμως να επισημάνω δύο πτυχές αυτών που είπατε. Πρώτον, καλύτερα logistics σημαίνουν καλύτερες τιμές. Είναι σημαντικό ότι όσο καλύτερα λειτουργεί η αλυσίδα εφοδιασμού, εν τέλει αυτό σημαίνει καλύτερη τιμολόγηση για τον καταναλωτή. Σε μία εποχή αυξημένου κόστους ζωής παγκοσμίως, πρόκειται για σημαντική πτυχή. Και, ασφαλώς, οι θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης γύρω από τα logistics. Πιστεύω ότι έχουμε ήδη μια νεότερη γενιά Ελλήνων που αποφασίζουν να επιλέξουν αυτόν τον κλάδο για να σταδιοδρομήσουν, σε συνδυασμό με τεχνολογικές λύσεις αιχμής αυτό βεβαίως αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή καριέρας», σημείωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Με βάση τον προγραμματισμό, οι εργασίες θα αρχίσουν φέτος και το κέντρο διανομής αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2025. Η μονάδα θα έχει μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς θα είναι εξοπλισμένη με φωτοβολταϊκά.

«Η επένδυση αυτή αποτελεί μία πολύ σημαντική επιβεβαίωση ότι η Ελλάδα μπορεί να διαδραματίσει τον ρόλο του κόμβου. Η Ελλάδα βρίσκεται στο ιδανικό γεωγραφικό σημείο, έχουμε τις κατάλληλες υποδομές, διαθέτουμε ένα λιμάνι που λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά. Ο Πειραιάς είναι το τέταρτο λιμάνι στην Ευρώπη και το πρώτο στη Μεσόγειο Θάλασσα. Πιστεύω, λοιπόν, ότι οι επενδυτές μπορούν να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας ώστε να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους», τόνισε από την πλευρά του ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

Ο Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος του ομίλου FOURLIS, δήλωσε: «Μας χαροποιεί ιδιαίτερα που βρισκόμαστε εδώ σε μία τόσο σημαντική ημέρα για εμάς. Ανακοινώνουμε μια πολύ σημαντικη επένδυση, τόσο για την Ελλάδα όσο και για τον όμιλό σας. Η Inter IKEA αποφάσισε να επενδύσει σε ένα κέντρο διανομής που θα εξυπηρετεί όλες τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, όπως το Ισραήλ, η Ιορδανία, η Ελλάδα, η Κύπρος φυσικά, και σε δεύτερο στάδιο, η Αίγυπτος και πιθανώς άλλες χώρες. Περισσότερα από 250.000 κυβικά μέτρα εμπορευμάτων θα εκφορτώνονται στον Πειραιά και στη συνέχεια θα επαναφορτώνονται για διανομή σε όλη την ανατολική Μεσόγειο».

Ο Andrea Colzani, Category Distribution Manager της Inter IKEA, ανέφερε: «Η απόφαση να έρθουμε σε αυτή την περιοχή ήταν πολύ απλή για εμάς. Από την πλευρά των παραλαβών από την Άπω Ανατολική, την Ασία, το λιμάνι του Πειραιά θα είναι ο καλύτερος τρόπος για να συντομεύσουμε τον χρόνο παράδοσης και επίσης να μεριμνήσουμε για το σκέλος της βιωσιμότητας. Αυτό είναι μέρος του σχεδίου μας, αυτό που αποκαλούμε “People Positive Plan”, για να φτάσουμε στο σημείο να μειωθεί ο αντίκτυπος των εκπομπών άνθρακα. Από την πλευρά των αποστολών, φυσικά, όπως αναφέρατε, θα είναι δυνατό να γίνουν παραδόσεις, να εξυπηρετηθούν όλες αυτές οι χώρες, με πολύ ταχύτερο τρόπο. Γνωρίζουμε ότι οι υποδομές είναι πολύ καλές. Το λιμάνι του Πειραιά είναι κάτι που υπολογίζουμε ως παράμετρο, με άλλα λιμάνια, και λειτουργεί καλά. Πιστεύουμε, λοιπόν, απόλυτα ότι θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε αυτή την πτυχή».

Στη σύσκεψη έλαβαν επίσης μέρος, από την πλευρά της κυβέρνησης, η Γενική Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων Βίκυ Λοΐζου και ο Επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης.

30 Ιανουαρίου, 2024

Διάθεση σταθερών τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας, με διάρκεια μικρότερη των 12 μηνών

by EnergyUp 30 Ιανουαρίου, 2024

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην υπογραφή υπουργικής απόφασης, που θα επιτρέπει τη διάθεση σταθερών τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας, με διάρκεια μικρότερη των 12 μηνών, που ισχύει μέχρι σήμερα, προχωρά άμεσα το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Την ίδια ώρα, η τιμή του ρεύματος αναμένεται να υποχωρήσει κι άλλο τον Φεβρουάριο, καθώς η τιμή χονδρικής έπεσε σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα.

30 Ιανουαρίου, 2024

ΤΙΤΑΝ: Απέκτησε δικαιώματα παραχώρησης στο ορυχείο ποζολάνης του Vezirhan, στον Ανατολικό Μαρμαρά της Τουρκίας

by EnergyUp 30 Ιανουαρίου, 2024

Δικαιώματα παραχώρησης στο ορυχείο ποζολάνης του Vezirhan, στον Ανατολικό Μαρμαρά της Τουρκίας απέκτησε η Titan Cement International (TCI), στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου να διευρύνει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο προϊόντων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.

 

Η ποζολάνη, που χρησιμοποιείται για την παραγωγή τσιμέντου χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος, είναι ένα υλικό με αυξανόμενη σημασία για τη βιομηχανία τσιμέντου. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «η απόκτηση των εν λόγω δικαιωμάτων δεν υποστηρίζει μόνο τις προσπάθειες του ομίλου ΤΙΤΑΝ να διασφαλίσει μακροπρόθεσμα αποθέματα για δική του χρήση ή για εμπορία, αλλά επιπλέον ενισχύει την αναπτυξιακή στρατηγική του για το 2026, που εστιάζει στον διπλασιασμό του παραγόμενου όγκου ‘πράσινου’ τσιμέντου και στην επιτάχυνση της διάθεσης στην αγορά νέων ‘πράσινων’ προϊόντων». Η νέα αυτή κίνηση του Τιτάνα έρχεται σε συνέχεια της απόκτησης συμμετοχής στην εταιρία Περλίτες Αιγαίου, που δραστηριοποιείται στην εκμετάλλευση περλίτη και ποζολάνης στο Γυαλί του Νοτιοανατολικού Αιγαίου.

Οι δύο παραπάνω συναλλαγές συνάδουν με τους στόχους του Τιτάνα για την κατά 35% μείωση των εκπομπών του άνθρακα ως το 2030 και την αύξηση του μεριδίου «πράσινων» προϊόντων στο χαρτοφυλάκιό του σε πάνω από 50%.

Όπως σημείωσε ο Χρήστος Παναγόπουλος, Διευθυντής Τομέα Ανατολικής Μεσογείου του ομίλου, «η πρόσβαση στα μεγάλα αποθέματα και την υψηλής ποιότητας πρώτη ύλη που προσφέρει το ορυχείο του Vezirhan θα επιτρέψει στον Τιτάνα να διευρύνει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο προϊόντων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος που προσφέρει στους πελάτες του». «Το ορυχείο έχει πρόσβαση σε βαθύ λιμάνι και σιδηρόδρομο, γεγονός που διευκολύνει τόσο την από ξηράς όσο και τη δια θαλάσσης μεταφορά σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο Τιτάνας ανά τον κόσμο» επισήμανε ο κ. Παναγόπουλος.

«Το να είμαστε έτοιμοι για ένα μέλλον με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα είναι κάτι περισσότερο από μια απλή φιλοδοξία για τον Τιτάνα» ανέφερε από την πλευρά του ο Λεωνίδας Κανελλόπουλος, Γενικός Διευθυντής Βιώσιμης Ανάπτυξης και Καινοτομίας του ομίλου προσθέτοντας: «Η απόκτηση δικαιωμάτων παραχώρησης στο ορυχείο ποζολάνης του Vezirhan αποτελεί μέρος του ευρύτερου οδικού μας χάρτη, ο οποίος περιλαμβάνει πάνω από 100 πρωτοβουλίες μείωσης των εκπομπών CO₂ και καλύπτει όλες τις γεωγραφίες και ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας».

30 Ιανουαρίου, 2024

Συνάντηση του Πρωθυπουργού με στελέχη των ομίλων Inter IKEA και FOURLIS για την επένδυση για την κατασκευή διεθνούς κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο

by EnergyUp 30 Ιανουαρίου, 2024

Ο Πρωθυπουργός, για την επένδυση στον Ασπρόπυργο του ομίλου FOURLIS- Inter IKEA με προϋπολογισμό 70 εκατ.€

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συναντήθηκε  στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Πρόεδρο του ομίλου FOURLIS Βασίλη Φουρλή και τον Andrea Colzani, Category Distribution Manager του ομίλου Inter IKEA.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ανακοινώθηκε η απόφαση του ομίλου Inter IKEA να επενδύσει στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τον όμιλο FOURLIS, για τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου διεθνούς κέντρου διανομής προϊόντων, εμβαδού 50.000 τετραγωνικών μέτρων. Η νέα μονάδα θα κατασκευαστεί στον Ασπρόπυργο, θα εφοδιάζεται μέσω και του λιμανιού του Πειραιά και θα εξυπηρετεί τις αγορές της ανατολικής Μεσογείου, καλύπτοντας σε πρώτη φάση τις ανάγκες των καταστημάτων IKEA στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Ιορδανία, στο Ισραήλ και στην Κύπρο. Στόχος είναι μελλοντικά να υποστηρίζει κι άλλες χώρες, όπως η Αίγυπτος.

Επισημάνθηκαν επίσης τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η Ελλάδα ως περιφερειακός κόμβος, χάρη στις υποδομές που διαθέτει και στη στρατηγική γεωγραφική θέση της, ενώ τονίστηκε ότι παρατηρείται μεγάλο ενδιαφέρον στο εξωτερικό για επενδύσεις στη χώρα μας στον κλάδο της διαμετακόμισης και αποθήκευσης.

Η επένδυση στον Ασπρόπυργο έχει προϋπολογισμό της τάξης των 70 εκατομμυρίων ευρώ. Στο νέο διεθνές κέντρο διανομής θα δημιουργηθούν περίπου 100 μόνιμες θέσεις εργασίας, περιλαμβανομένων θέσεων υψηλής ειδίκευσης στα πεδία της μηχανογράφησης, της ανάλυσης δεδομένων, των logistics και της τεχνητής νοημοσύνης.

«Ευχαριστούμε πολύ που μας παρουσιάσατε αυτή την πολύ συναρπαστική νέα επένδυση. Επιδιώκουμε να εξηγήσουμε ότι η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να εξελιχθεί σε περιφερειακό κόμβο στα logistics. Αυτού του είδους οι επενδύσεις στηρίζουν το κύριο επιχείρημά μας, αξιοποιούν τη μοναδική γεωγραφική μας θέση αλλά και τις υποδομές, ιδιωτικές και δημόσιες, που έχουν δημιουργηθεί για να υποστηρίζουν τέτοιου είδους επενδύσεις.

Και βέβαια, μιλάμε για το λιμάνι του Πειραιά, για τη στρατηγική σημασία του Ασπροπύργου, της ευρύτερης περιοχής, δεδομένης της εγγύτητάς της με το λιμάνι, για τη σιδηροδρομική συνδεσιμότητα, η οποία για εμάς θα είναι ακόμα πιο σημαντική στο μέλλον.

Θα ήθελα όμως να επισημάνω δύο πτυχές αυτών που είπατε. Πρώτον, καλύτερα logistics σημαίνουν καλύτερες τιμές. Είναι σημαντικό ότι όσο καλύτερα λειτουργεί η αλυσίδα εφοδιασμού, εν τέλει αυτό σημαίνει καλύτερη τιμολόγηση για τον καταναλωτή. Σε μία εποχή αυξημένου κόστους ζωής παγκοσμίως, πρόκειται για σημαντική πτυχή. Και, ασφαλώς, οι θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης γύρω από τα logistics. Πιστεύω ότι έχουμε ήδη μια νεότερη γενιά Ελλήνων που αποφασίζουν να επιλέξουν αυτόν τον κλάδο για να σταδιοδρομήσουν, σε συνδυασμό με τεχνολογικές λύσεις αιχμής αυτό βεβαίως αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή καριέρας», σημείωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Με βάση τον προγραμματισμό, οι εργασίες θα αρχίσουν φέτος και το κέντρο διανομής αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2025. Η μονάδα θα έχει μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς θα είναι εξοπλισμένη με φωτοβολταϊκά.

«Η επένδυση αυτή αποτελεί μία πολύ σημαντική επιβεβαίωση ότι η Ελλάδα μπορεί να διαδραματίσει τον ρόλο του κόμβου. Η Ελλάδα βρίσκεται στο ιδανικό γεωγραφικό σημείο, έχουμε τις κατάλληλες υποδομές, διαθέτουμε ένα λιμάνι που λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά. Ο Πειραιάς είναι το τέταρτο λιμάνι στην Ευρώπη και το πρώτο στη Μεσόγειο Θάλασσα. Πιστεύω, λοιπόν, ότι οι επενδυτές μπορούν να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας ώστε να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους», τόνισε από την πλευρά του ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

Ο Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος του ομίλου FOURLIS, δήλωσε: «Μας χαροποιεί ιδιαίτερα που βρισκόμαστε εδώ σε μία τόσο σημαντική ημέρα για εμάς. Ανακοινώνουμε μια πολύ σημαντικη επένδυση, τόσο για την Ελλάδα όσο και για τον όμιλό σας. Η Inter IKEA αποφάσισε να επενδύσει σε ένα κέντρο διανομής που θα εξυπηρετεί όλες τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, όπως το Ισραήλ, η Ιορδανία, η Ελλάδα, η Κύπρος φυσικά, και σε δεύτερο στάδιο, η Αίγυπτος και πιθανώς άλλες χώρες. Περισσότερα από 250.000 κυβικά μέτρα εμπορευμάτων θα εκφορτώνονται στον Πειραιά και στη συνέχεια θα επαναφορτώνονται για διανομή σε όλη την ανατολική Μεσόγειο».

Ο Andrea Colzani, Category Distribution Manager της Inter IKEA, ανέφερε: «Η απόφαση να έρθουμε σε αυτή την περιοχή ήταν πολύ απλή για εμάς. Από την πλευρά των παραλαβών από την Άπω Ανατολική, την Ασία, το λιμάνι του Πειραιά θα είναι ο καλύτερος τρόπος για να συντομεύσουμε τον χρόνο παράδοσης και επίσης να μεριμνήσουμε για το σκέλος της βιωσιμότητας. Αυτό είναι μέρος του σχεδίου μας, αυτό που αποκαλούμε “People Positive Plan”, για να φτάσουμε στο σημείο να μειωθεί ο αντίκτυπος των εκπομπών άνθρακα. Από την πλευρά των αποστολών, φυσικά, όπως αναφέρατε, θα είναι δυνατό να γίνουν παραδόσεις, να εξυπηρετηθούν όλες αυτές οι χώρες, με πολύ ταχύτερο τρόπο. Γνωρίζουμε ότι οι υποδομές είναι πολύ καλές. Το λιμάνι του Πειραιά είναι κάτι που υπολογίζουμε ως παράμετρο, με άλλα λιμάνια, και λειτουργεί καλά. Πιστεύουμε, λοιπόν, απόλυτα ότι θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε αυτή την πτυχή».

Στη σύσκεψη έλαβαν επίσης μέρος, από την πλευρά της κυβέρνησης, η Γενική Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων Βίκυ Λοΐζου και ο Επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης.

30 Ιανουαρίου, 2024

Με χορηγία της  ΔΕΠΑ Εμπορίας ανακαινίστηκε  η ψυχιατρική νοσηλευτική μονάδα του Π.Γ.Ν. Αλεξανδρούπολης

by EnergyUp 30 Ιανουαρίου, 2024

Παρουσία του Υφυπουργού Υγείας  κ. Δημήτρη Βαρτζόπουλου τελέστηκαν σήμερα 30 Ιανουαρίου 2024 τα εγκαίνια της  ανακαινισμένης Ψυχιατρικής Νοσηλευτικής Μονάδας του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης με χορηγία της ΔΕΠΑ Εμπορίας.

 

Η ανακαίνιση της ψυχιατρικής νοσηλευτικής μονάδας του νοσοκομείου  αντανακλά την προσέγγιση για έμπρακτη ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, που αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες  της ΔΕΠΑ Εμπορίας, στο πλαίσιο των προγραμμάτων της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Εταιρίας.

Η ανακαίνιση έγινε  μετά την αποδοχή της προσφοράς της ΔΕΠΑ από το διοικητικό συμβούλιο του Νοσοκομείου και το κόστος της ανήλθε στα 165 χιλ. ευρώ.

Πιστή στις δεσμεύσεις της για κοινωνική συνεισφορά και δημιουργία αξίας για την ελληνική κοινωνία, η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια ένα πρόγραμμα στήριξης μονάδων δημοσίων νοσοκομείων, αλλά και κέντρων υγείας σε όλη την Ελλάδα.

Μετά την πανδημία το υπουργείο υγείας κατέγραψε σημαντική αύξηση των ατόμων με διαταραχές στην ψυχική υγεία εντοπίζοντας ότι 1 στους 4 πολίτες στην Ελλάδα είναι με ψυχική διαταραχή ενώ ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού πάσχει από κατάθλιψη.  Τα στοιχεία αναφέρουν ότι τα τελευταία τρία χρόνια αυξήθηκαν κατακόρυφα οι ψυχικές διαταραχές στη Ελλάδα, καθώς από το περίπου 5% στον γενικό πληθυσμό που ήταν προ πανδημίας, πλέον το 22,8% των πολιτών αντιμετωπίζουν κάποιο θέμα ψυχικής υγείας.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν την ανάγκη για ενίσχυση των δημόσιων δομών και σε αυτή την κατεύθυνση γίνονται σημαντικές παρεμβάσεις. Η ΔΕΠΑ Εμπορίας «αφουγκράζεται» τα προβλήματα της εποχής και αποφάσισε να προχωρήσει στην ανακαίνιση της ψυχιατρικής πτέρυγας του  Π.Γ.Ν. Αλεξανδρούπολης.

Παρά την δυσκολία το έργο ολοκληρώθηκε μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας, κ. Κωνσταντίνος Ξιφαράς,  σημείωσε: «Με υψηλό αίσθημα ευθύνης η ΔΕΠΑ Εμπορίας στηρίζει το Εθνικό Σύστημα Υγείας, δείχνοντας έμπρακτα την αλληλεγγύη της στο κοινωνικό σύνολο. Έχουμε θέσει στο  επίκεντρο της κοινωνικής συνεισφοράς της ΔΕΠΑ Εμπορίας την προάσπιση ενός ύψιστου αγαθού, αυτού της δημόσιας υγείας. Το αποτέλεσμα μας δικαιώνει όλους. Η ανακαινισμένη πτέρυγα θα μπορεί πλέον να προσφέρει χαμόγελα σε ασθενείς και προσωπικό με αναβαθμισμένες συνθήκες νοσηλείας και εργασίας. Όλες οι παρεμβάσεις αλλάζουν την «όψη» της κλινικής. Θα συνεχίσουμε με αστείρευτη διάθεση τη στήριξη μονάδων υγείας προκειμένου να βελτιώνουμε την καθημερινότητα όσων έχουν ανάγκη».

Φωτογραφία: Αριστερά, ο Διοικητής του Π.Γ.Ν. Αλεξανδρούπολης, κ. Ευάγγελος Ρούφος και δεξιά ο Διευθυντής Δραστηριοτήτων Λειτουργικής Υποστήριξης, της ΔΕΠΑ Εμπορίας,  κ. Δημήτρης Μανώλης.

Ο Διοικητής του Π.Γ.Ν. Αλεξανδρούπολης, κ. Ευάγγελος Ρούφος, ανέφερε:  «Πρωτοβουλίες όπως αυτή της ΔΕΠΑ Εμπορίας, αναδεικνύουν την κοινωνική ευαισθησία και το συλλογικό πνεύμα που χαρακτηρίζει την Κοινωνία των Πολιτών, ειδικά στη σύγχρονη εποχής της οικονομικής και ηθικής κρίσης. Ευχαριστούμε θερμά την διοίκηση της ΔΕΠΑ εμπορίας και τον ίδιο τον κ. Ξιφαρά που συνέβαλαν στην αναβάθμιση της ψυχιατρικής πτέρυγας του Νοσοκομείου μας αλλάζοντας την καθημερινότητα ασθενών και προσωπικού, καλλιεργώντας αίσθημα ασφάλειας και καταξιώνοντας το κύρος των Δημόσιων Νοσοκομείων και ειδικά του Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης στη συνείδηση των πολιτών. Πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει την καθημερινότητα χιλιάδων ανθρώπων αλλά και την δική μας εδώ στο νοσοκομείο που έχουμε πλέον στα χέρια μας ότι ακριβώς χρειαζόμαστε για να σταθούμε δίπλα σε ανθρώπους που έχουν την ανάγκη μας».

 

Φωτογραφία: Τη ΔΕΠΑ Εμπορίας εκπροσώπησε ο Διευθυντής Δραστηριοτήτων Λειτουργικής Υποστήριξης, κ. Δημήτρης Μανώλης.

Στα εγκαίνια παρευρέθηκαν ακόμη ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης κ. Άνθιμος ο οποίος τέλεσε και τον αγιασμό,   ο Διοικητής της 4ης ΥΠΕ Μακεδονίας & Θράκης κ. Δημήτριος Τσαλικάκης, η Διευθύντρια της Ψυχιατρικής Νοσηλευτικής Μονάδας κα Μαρία Σαμακουρή και πολλά ακόμα στελέχη και εργαζόμενοι του νοσοκομείου αλλά και εκπρόσωποι των τοπικών Αρχών.

 

30 Ιανουαρίου, 2024
ΕΠΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

NEWSROOM

  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

    8 Ιουνίου, 2026
  • Κυριάκος Πιερρακάκης: Όσο βελτιώνεται η οικονομική συνθήκη, κάθε μέρα, κάθε βδομάδα, κάθε μήνα θα υπάρχουν κινήσεις προς όφελος της κοινωνίας

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκος Δένδιας: Για έναν Έλληνα υπουργό είναι πάντα συγκινητικό να βρίσκεται εδώ, στη Λευκωσία, στην πρωτεύουσα του Κυπριακού Ελληνισμού

    8 Ιουνίου, 2026
  • Ανοίγει σήμερα η ευρωπαϊκή πρόσκληση για καθαρή ενέργεια -CETPartnership 2026

    8 Ιουνίου, 2026
  • Στην Ουάσιγκτον βρίσκεται από σήμερα  ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου

    8 Ιουνίου, 2026
  • Το Πεκίνο προωθεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την καινοτόμο ανάπτυξη δικτύων τεχνολογίας 6G

    8 Ιουνίου, 2026
  • ΔΕΗ: από σήμερα η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών

    26 Μαΐου, 2026
  • ΔΕΔΔΗΕ: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του νέου Κέντρου Διανομής Κερατέας

    15 Μαΐου, 2026
  • Η συνάντηση των Υπουργών Ενέργειας της Ελλάδας, της Σερβίας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας

    15 Μαΐου, 2026
  • Από τη «μικρή ΔΕΗ» στη «διπλή ΔΕΗ» – Την Πέμπτη η γενική συνέλευση για αύξηση κεφαλαίου 4 δισ. ευρώ – Στόχος ο διπλασιασμός της εγκατεστημένης ισχύος

    11 Μαΐου, 2026
  • Δημιουργία φωτοβολταϊκού σταθμού στην περιοχή Λάγουρα του Δήμου Άργους Ορεστικού Καστοριάς

    6 Μαΐου, 2026
  • Κυριάκος Μητσοτάκης: Ανάγκη ενίσχυσης και επιτάχυνσης της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας και παραγωγής

    4 Μαΐου, 2026
  • Ήρθε το τέλος της σκέψης;

    2 Μαΐου, 2026

Το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ενέργεια, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την οικονομία και το περιβάλλον!

Λεωφόρος Κηφισίας 62-64, Μαρούσι  15125
info@energyup.gr

Μέλος του

Team Energyup.gr

Παππά Μαρία
Βλάχος Γιώργος
Δέδε Ιωάννα
Αντωνίου Γιάννης

Facebook Twitter

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

    8 Ιουνίου, 2026

@2021 - Energyup.gr - All Right Reserved.


Back To Top
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ