Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2026 | 5:45 μμ
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ

Ο Θ. Σκυλακάκης-Α. Σδούκου, στο 27ο Συνέδριο «Ενέργεια και Ανάπτυξη» του ΙΕΝΕ

by EnergyUp 13 Νοεμβρίου, 2023

Με πάνω από 70 διακεκριμένους ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό το Ινστιτούτο Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ) οργανώνει, για ακόμη μια χρονιά, το 27ο Εθνικό Συνέδριο Ενέργειας «Ενέργεια και Ανάπτυξη» στις 14-15 Νοεμβρίου 2023, στο ξενοδοχείο Divani Caravel στην Αθήνα. Τις εργασίες του συνεδρίου θα ανοίξει με ομιλία του ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης, ενώ θα ακολουθήσουν ομιλίες από την Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Αλεξάνδρα Σδούκου, και εκπροσώπους των κομμάτων.

Το Συνέδριο πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), του Υπουργείου Ανάπτυξης, της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) και του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA).

Εν μέσω κρίσιμων γεωπολιτικών εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου, ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται να προσελκύσει η παρουσίαση τουWorld Energy Outlook 2023 του ΙΕΑ καθώς και η συζήτηση που θα ακολουθήσει σχετικά με την αλληλεπίδραση της ενεργειακής ασφάλειας με τις γεωπολιτικές εξελίξεις.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στο βήμα του συνεδρίου αναμένεται να βρεθούν καταξιωμένα στελέχη ενεργειακών επιχειρήσεων, επιστήμονες από ερευνητικά κέντρα και γενικά την ακαδημαϊκή κοινότητα, εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών και γνωστών stake holders, ενώ σημαντικές παρεμβάσεις αναμένεται να πραγματοποιήσουν καταξιωμένοι εμπειρογνώμονες και έγκυροι αναλυτές.

Η ατζέντα του 27ου Ετήσιου Εθνικού Συνεδρίου «Ενέργεια και Ανάπτυξη» του ΙΕΝΕ θα καλύψει τις παρακάτω θεματικές:

  • «Ενεργειακή Κρίση: Η Παγκόσμια και η Ευρωπαϊκή Διάσταση»
  • «Οι Νέες Γεωπολιτικές Παράμετροι και Ενεργειακή Ασφάλεια: ΕΕ και Ελλάδα»
  • «Επισκόπηση Αγορών Ηλεκτρισμού στη ΝΑ Ευρώπη»
  • «Πόσο Ανταγωνιστική είναι η Αγορά Ηλεκτρισμού στην Ελλάδα;»
  • «Έρευνα και Παραγωγή Υδρογονανθράκων»
  • «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Υψηλή Διείσδυση, Αποθήκευση, PPAs και Διαχείριση Δικτύων»
  • «Βελτίωση Ενεργειακής Αποδοτικότητας και εφαρμογές της σε Κτήρια, Βιομηχανία, Μεταφορές»
  • «O Στρατηγικός Ρόλος του Φυσικού Αερίου και του LNG στην Παγκόσμια και Περιφερειακή Ενεργειακή Προμήθεια»
  • «Ο Κρίσιμος Ρόλος των Nέων Τεχνολογιών στην Ενεργειακή Μετάβαση: Υδρογόνο – Εναλλακτικά Καύσιμα και Ηλεκτροκίνηση»
  • «Ο Ρόλος της Καινοτομίας και των Startup Companies στην Ελλάδα»
  • «Ενεργειακές Επενδύσεις, Απασχόληση και Οικονομία»

Σημαντική είναι η υποστήριξη του Συνεδρίου από εταιρείες του εγχώριου ενεργειακού τομέα, αλλά και ευρύτερα, με δραστήρια παρουσία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και από έγκυρα ΜΜΕ, τα οποία θα προβάλουν τις εργασίες του. Αναλυτικότερα:

Στρατηγικός Χορηγός (Strategic Sponsor) του 27ου Εθνικού Συνεδρίου Ενέργειας «Ενέργεια και Ανάπτυξη» του ΙΕΝΕ είναι η Motor Oil.

Χορηγοί (Sponsors) της διοργάνωσης είναι οι εταιρείες Helleniq Energy,  Elpedison και ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

Υποστηρικτές (Supporters) είναι η Energean, ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) Α.Ε., ο Όμιλος Μυτιληναίος, η ΔΕΠΑ Εμπορίας Α.Ε., οι δικηγορικές εταιρείες Κυριακίδης-Γεωργόπουλος (KG Law Firm) και Τζανίνη και Συνεργάτες (Eugenia Gianini and Associates), ο ΑΔΜΗΕ και η εταιρεία ενεργειακών υπηρεσιών EnSCo.

Υποστηρικτές Δράσεων (Task Supporters) του Συνεδρίου είναι ο Όμιλος Κοπελούζου και η Cenergy Holdings.

 

13 Νοεμβρίου, 2023

Τα θαλάσσια σκουπίδια είναι μία παγκόσμια απειλή

by EnergyUp 11 Νοεμβρίου, 2023

Τα θαλάσσια σκουπίδια είναι μία παγκόσμια απειλή για τα οικοσυστήματα και ένα πεδίο, όπου συχνά μόνο η τεχνολογία αιχμής μπορεί να δώσει σημαντικές λύσεις. Σε αυτό το πεδίο, οι εξελίξεις έχουν πια και ελληνικό χρώμα, αφού μία ελληνική σημαία υψώθηκε, όταν ανακοινώθηκαν οι νικητές του διαγωνισμού CASSINI κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Διαστήματος που φέτος διοργανώθηκε στη Σεβίλλη της Ισπανίας. Την εξαιρετική διάκριση είχαν τα στελέχη ελληνικής start-up που καθαρίζει τις ακτές από τα πλαστικά με drones, βραβείο που συνοδεύτηκε μάλιστα από ένα εκατομμύριο ευρώ. «Είναι μια βράβευση που αποδεικνύει πως η γνώση που παράγεται στα ελληνικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα όχι μόνο είναι κορυφαία αλλά μπορεί να γίνεται χρήσιμη σε πραγματικό περιβάλλον. Για εμάς αυτή ήταν μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή που κόποι πολλών ετών έφτασαν να βραβεύονται», ανέφερε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM” ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Ωκεανογραφίας και Θαλάσσιων Βιοεπιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, διευθυντής της Ομάδας Θαλάσσιας Τηλεπισκόπησης, και συνιδρυτής της SciDrones, Κωνσταντίνος Τοπουζέλης.

Στην πιο ψηλή θέση η ελληνική SciDrones

H ελληνική spin-off του Πανεπιστημίου Αιγαίου με την ονομασία SciDrones (σ.σ Scientific Drones) ήταν ανάμεσα στους τρεις νικητές του διαγωνισμού CASSINI που συνοδευόταν από χρηματικό έπαθλο ενός εκατομμυρίου ευρώ και διοργανώνεται από τον Οργανισμό της ΕΕ για το Διαστημικό Πρόγραμμα (EUSPA) και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το CASSINI είναι η πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υποστήριξη επιχειρηματιών, νεοφυών επιχειρήσεων και ΜΜΕ που αναπτύσσουν καινοτόμες εφαρμογές που αξιοποιούν δεδομένα από το Διαστημικό Πρόγραμμα της ΕΕ και συγκεκριμένα από τα δορυφορικά συστήματα Galileo/EGNOS και Copernicus.

Οι στόχοι αυτής της πρόσκλησης ήταν να τονώσει την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων χρησιμοποιώντας δεδομένα του διαστημικού προγράμματος της ΕΕ, να υποστηρίξει την πρόληψη της ρύπανσης των ωκεανών και να συμβάλει στην επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με τον εντοπισμό, την παρακολούθηση και την αφαίρεση πλαστικών απορριμμάτων σε ποτάμια, ακτές και παράκτιες ζώνες, να προσελκύσει καινοτόμες λύσεις, να κινητοποιήσει ιδιωτικές επενδύσεις και να δημιουργήσει λύσεις κοντά στην αγορά. Ο διαγωνισμός είχε ως στόχο τη δημιουργία ενός νέου οικοσυστήματος επιχειρηματιών ενώ όλες οι προτεινόμενες λύσεις έπρεπε να είναι κοντά στην αγορά και να μπορούν να αποδείξουν την αποτελεσματικότητά τους σε μια επίδειξη σε πραγματικό περιβάλλον. «Μιλάμε για λύσεις που έπρεπε να αποδείξουν πως έχουν τη δυνατότητα να συνεισφέρουν στην απορρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος, να λειτουργήσουν απέναντι στην πλαστική ρύπανση, ενώ στη δική μας περίπτωση υπάρχει και μια πολύ καλή σχέση με την υπηρεσία που δίνει τις Γαλάζιες Σημαίες που επίσης θα ήθελε να γνωρίζει εάν στις παραλίες υπάρχει πλαστική ρύπανση ή όχι», εξήγησε ο κ.Τοπουζέλης.

«Οι τρεις εταιρίες που βραβεύτηκαν πρέπει να σχετίσουν δεδομένα δορυφορικά από το Copernicus με οτιδήποτε δεδομένο έχουν να βρουν στο πεδίο έτσι ώστε να μπορούν να εντοπίζουν την πλαστική ρύπανση και στη συνέχεια να οδηγηθούμε στην απορρύπανση των περιοχών», εξήγησε ο κ.Τοπουζέλης που περιέγραψε πως η ελληνική εταιρία που βασίστηκε στις έρευνες στο πεδίο της ομάδας του Πανεπιστημίου Αιγαίου κατάφερε να δημιουργήσει μια πλήρως αυτοματοποιημένη εφαρμογή. «Μιλάμε για τον εντοπισμό της ρύπανσης στις ακτές με χρήση Μη Επανδρωμένων Εναέριων Συστημάτων (drone) όπως και τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Έχουμε τη δυνατότητα να μπορεί οποιοσδήποτε στον πλανήτη να πετάξει ένα drone με ένα πρωτόκολλο που θα δώσουμε, και στη συνέχεια τα δεδομένα να τα βάζει στο σύστημά μας και σε πάρα πολύ λίγο χρόνο, να βλέπει που είναι τα απορρίμματα στις παραλίες, κατηγοριοποιημένα σε επτά διαφορετικές κατηγορίες, πλαστικά, μεταλλικά και άλλα, όπως και να έχει την επιπλέον πληροφορία για το πόσο σίγουροι είμαστε για αυτό το οποίο κάνουμε ως αποτέλεσμα όλης της διαδικασίας εντοπισμού».

Κορυφαία τεχνολογική ετοιμότητα για το Made in Hellas σύστημα

«Με αυτό το σύστημα μπορούμε ουσιαστικά να χαρτογραφήσουμε την πλαστική ρύπανση στις ακτές πάρα πολύ γρήγορα και σε πάρα πολύ μεγάλη έκταση», τόνισε η κ. Τοπουζέλης δίνοντας μάλιστα έμφαση και στο πως το σύστημα της SciDrones έχει το επιπλέον ατού της καταγραφής θαλάσσιων σκουπιδιών σε δυσπρόσιτες περιοχές όπου δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο να μεταβεί κανείς σε μια παραλία. Μετά από μια αυστηρή διαδικασία αναθεώρησης και μια απαιτητική απαίτηση επίδειξης όπου οι αιτούντες έπρεπε να αποδείξουν την αποτελεσματικότητα της λύσης τους σε πραγματικές συνθήκες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μαζί με τον Οργανισμό της ΕΕ για το Διαστημικό Πρόγραμμα (EUSPA) ανακοίνωσαν τους νικητές κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Διαστήματος 2023 στη Σεβίλλη και έτσι η ελληνική προσπάθεια χάρη στην αποτελεσματικότητά της βρέθηκε στην κορυφαία θέση βράβευσης. Μια αποτελεσματικότητα που ήρθε μετά από πολλαπλές δοκιμές στο πεδίο και σημαντικό εύρος συνεργασίας. «Υπάρχουν δυσκολίες στο να καταλάβουμε πόσα είναι τα απορρίμματα που βρίσκονται κοντά στις ακτές. Το σύστημά μας έχει δοκιμαστεί σε ευρεία κλίμακα, έχουμε πάνω από 80 χιλιόμετρα ακτογραμμής σε δοκιμή ενώ έχει χρησιμοποιηθεί και σε πολλές χώρες του εξωτερικού, ενδεικτικά στην Πορτογαλία, την Γκάνα, την Ιαπωνία. Είναι συνεπώς ένα πολύ ώριμο σύστημα που έχει μάλιστα μια κορυφαία τεχνολογική ετοιμότητα, το λεγόμενο Επίπεδο 9, ένα στοιχείο το οποίο συνέβαλε στο κερδίσουμε το βραβείο», εξήγησε ο Έλληνας διευθυντής της Ομάδας Θαλάσσια Τηλεπισκόπησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Η Scidrones χρησιμοποιώντας έναν καινοτόμο συνδυασμό δεδομένων Copernicus με εικόνες drone υψηλής ανάλυσης και προηγμένους αλγόριθμους AI ανέπτυξε την CMLO (Coastal Marine Litter Observatory) εφαρμογή που εντοπίζει λοιπόν αυτοματοποιημένα τα απορρίμματα στις ακτές. Η CMLO τα κατηγοριοποιεί στις επτά διαφορετικές κατηγορίες, τα διαφοροποιεί από άλλες πηγές φυσικών υπολειμμάτων, όπως κλαδιά και φύκια και δημιουργεί χάρτες με περιοχές που περιέχουν μεγάλη πυκνότητα απορριμμάτων ώστε τοπικές αρχές να μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή για να καθοδηγήσουν τις εργασίες καθαρισμού τους, κατανέμοντας πόρους σε εκείνες τις παραλίες και τα περιβάλλοντα που είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένα με απορρίμματα και ιδιαίτερα με τα πλαστικά. «Η δουλειά αυτή είναι και αποτέλεσμα μια μακράς συνεργασίας με διάφορους φορείς και πρέπει να επισημάνω πως δεν θα τα είχαμε καταφέρει χωρίς την βοήθεια του Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδης που με τον πλοίο “Τυφώνας” που διαθέτει καθαρίζει θάλασσες και ακτές στην Ελλάδα και έτσι συλλέγει και δεδομένα από drone τα οποία χρησιμοποιούμε για να μπορέσουμε να κάνουμε το σύστημά μας να δουλεύει καλά», τόνισε ο κ. Τοπουζέλης. Στη συλλογή δεδομένων ανά την υφήλιο ώστε να δοκιμαστεί και να ωριμάσει περισσότερο μάλιστα το σύστημα της SciDrones συνεισέφερε, όπως είπε ο Έλληνα επιστήμονας, και το διεθνές Ινστιτούτο Air Center.

Ελλάδα, βιωσιμότητα και Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Διαστημικό Πρόγραμμα (EUSPA)

Το CASSINI είναι μια διαδικασία του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Διαστημικό Πρόγραμμα, της ευρωπαϊκής EUSPA που είναι υπεύθυνη για τη διαπίστευση ασφαλείας όλων των στοιχείων του Διαστημικού Προγράμματος της ΕΕ που έχει αναλάβει για την ΕΕ και παρέχει ασφαλείς ευρωπαϊκές υπηρεσίες δορυφορικής πλοήγησης, προωθεί την εμπορευματοποίηση δεδομένων και υπηρεσιών Galileo, EGNOS και Copernicus, ενώ συντονίζει και το επικείμενο κυβερνητικό πρόγραμμα δορυφορικών επικοινωνιών της ΕΕ GOVSATCOM όπως και το EU SST Front Desk, προγράμματα στα οποία η Ελλάδα φιλοδοξεί να έχει σημαντικό ρόλο. Η EUSPA είναι μέρος της προσπάθειας της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας για μια Ευρώπη με ανθεκτικότητα. «Το σύνολο της προσπάθειας της Ευρώπης ‘ταιριάζει’ με τις δικές μας προσπάθειες. Τα επιβαρυμένα με απορρίμματα είναι στόχος της ΕΕ να τα απορρυπάνουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό», τόνισε ο ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Ωκεανογραφίας και Θαλάσσιων Βιοεπιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, το συγκεκριμένο σύστημα που βραβεύτηκε από τον EUSPA έχει πολλές διαφορετικές λειτουργίες και «προσαρμόζεται ανάλογα με το ποιος το χρησιμοποιεί, π.χ ένα ξενοδοχείο που θέλει καθαρές τις ακτές του, ένα νησί που θέλει το ίδιο, έναν δήμο που θέλει να ξέρει πως θα διατηρεί τις παραλίες του καθαρές και να κατευθύνει τις δυνάμεις του» ενώ με το CMLO και μια ολόκληρη χώρα θα το έχει σε λειτουργία και θα προβάλει στα Ηνωμένα Έθνη την πληροφορία δεικτών βιώσιμης ανάπτυξης όπως θα μπορούν να κάνουν «και ιδιώτες που θέλουν να αποδεικνύουν την καθαρότητα των ακτών τους», εξήγησε ερωτηθείς για το εύρος των χρήσεων του ελληνικής τεχνολογίας συστήματος ο κ. Τοπουζέλης.

11 Νοεμβρίου, 2023

Ειδικά τιμολόγια για τους καταναλωτές που διαθέτουν έξυπνους μετρητές

by EnergyUp 11 Νοεμβρίου, 2023

Ειδικά τιμολόγια για τους καταναλωτές που διαθέτουν έξυπνους μετρητές κατανάλωσης ρεύματος τα οποία θα ισχύσουν από 1ης Ιανουαρίου 2024 ετοιμάζουν οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας σε συμμόρφωση με τις αποφάσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το νέο πλαίσιο που θα διέπει τη λιανική ρεύματος από το νέο έτος.

Οι έξυπνοι μετρητές εξασφαλίζουν σημαντικά πλεονεκτήματα για τους καταναλωτές, με κυριότερο την εφαρμογή διαφορετικών τιμολογίων στη διάρκεια της ημέρας ανάλογα με τη διακύμανση των τιμών στο Χρηματιστήριο. Έτσι, για παράδειγμα τις μεσημεριανές ώρες του καλοκαιριού οπότε κορυφώνεται η παραγωγή των φωτοβολταϊκών και η χρηματιστηριακή τιμή πέφτει (ή συχνά μηδενίζεται), θα ισχύουν αντίστοιχα χαμηλότερες τιμές καταναλωτή ενώ τις ώρες αιχμής (π.χ. τα απογεύματα όταν εκλείπει η παραγωγή των φωτοβολταϊκών) οι χρεώσεις θα είναι ακριβότερες. Οι καταναλωτές θα μπορούν να εξοικονομούν χρήματα μεταφέροντας την κατανάλωση κατά τις ώρες χαμηλής χρέωσης και αποφεύγοντας τη χρήση ενεργοβόρων συσκευών τις ώρες αιχμής.

Σε επόμενο στάδιο η μεταφορά της κατανάλωσης σε ώρες μη αιχμής θα μπορεί να αποζημιώνεται από την αγορά μέσω των μηχανισμών απόκρισης ζήτησης, όπως ισχύει ήδη για μεγάλους καταναλωτές. Επιπλέον σε συνδυασμό με φωτοβολταϊκό στέγης ή / και μπαταρία οι καταναλωτές θα μπορούν επίσης να συμμετέχουν στην αγορά πουλώντας, αποθηκεύοντας ή αγοράζοντας ενέργεια ανάλογα με την διακύμανση των τιμών στη διάρκεια της ημέρας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στον αναθεωρημένο ενεργειακό σχεδιασμό που κατατέθηκε από το ΥΠΕΝ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από το 2021 είχαν αναπτυχθεί 13.000 έξυπνοι μετρητές σε επίπεδο μέσης τάσης και 70.000 σε επίπεδο χαμηλής τάσης, κυρίως για καταναλωτές με υψηλή ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας. Το 2022, εγκαταστάθηκαν 100.000 έξυπνοι μετρητές. Εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε 500.000 το 2023 και μεταξύ 800.000 και 1 εκατομμύριο κάθε χρόνο από το 2024 έως το 2030. Στόχος του ΔΕΔΔΗΕ είναι να έχουν όλοι οι καταναλωτές έναν έξυπνο μετρητή έως το 2030 ενώ ως το τέλος του 2024 εκτιμάται ότι πάνω από τη μισή ενέργεια (55%) που διακινείται στο δίκτυο θα καταγράφεται με έξυπνους μετρητές (τηλεμέτρηση).

Παράλληλα είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΔΕΔΔΗΕ προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ για την προμήθεια και εγκατάσταση συνολικά 7,3 εκατομμυρίων έξυπνων μετρητών χαμηλής τάσης, έργο για το οποίο την περασμένη εβδομάδα υπεγράφη παρουσία του πρωθυπουργού συμφωνία χρηματοδότησης μεταξύ του Διαχειριστή και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Ο διαγωνισμός αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024.

Η εγκατάσταση των έξυπνων μετρητών συνδέεται και με την αντιμετώπιση, ως ένα βαθμό, του προβλήματος των ρευματοκλοπών οι οποίες κυμαίνονται στο 4,5 % της ενέργειας που καταναλώνεται. Το κόστος της κλεμμένης ενέργειας (400 εκατ. ευρώ ετησίως) επιμερίζεται στους λοιπούς συνεπείς καταναλωτές, πράγμα που σημαίνει ότι η αντιμετώπιση των ρευματοκλοπών μπορεί να οδηγήσει και σε ελάφρυνση των λογαριασμών ρεύματος.

Η Ρυθμιστική Αρχή έχει θέσει στον Διαχειριστή συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μείωσης των ρευματοκλοπών (2023: στο 4,2 %, 2024: 3,8 %, 2025: 3,3 %, 0,5 % το 2030) με ποινή (απώλεια εσόδων) σε περίπτωση αστοχίας.

11 Νοεμβρίου, 2023

Η Ρωσία δεν θα εγκαταλείψει τα σχέδια για αύξηση της παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

by EnergyUp 10 Νοεμβρίου, 2023

Η Ρωσία δεν θα εγκαταλείψει τα σχέδια για αύξηση της παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στους 100 εκατομμύρια τόνους ετησίως λόγω των αμερικανικών κυρώσεων, δήλωσε η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα, στην εβδομαδιαία ενημέρωση του υπουργείου της.

Σε ένα νέο πακέτο κυρώσεων που ανακοινώθηκε αυτόν τον μήνα, οι Ηνωμένες Πολιτείες στόχευσαν τη μεγαλύτερη ρωσική οντότητα που συνδέεται με την ανάπτυξη, τη λειτουργία και την ιδιοκτησία ενός τεράστιου έργου στη Σιβηρία, γνωστού ως Arctic-2 LNG.

«Κανείς στη χώρα μας δεν ετοιμάζεται να εγκαταλείψει τα μεγάλα σχέδια που υπάρχουν για αυτό το έργο ή άλλα παρόμοια έργα. Η ανάπτυξη της υποδομής παραγωγής LNG είναι η προτεραιότητά μας στον ενεργειακό τομέα», τόνισε η Μαρία Ζαχάροβα.

10 Νοεμβρίου, 2023

Χέρμαν βαν Ρομπέι: Οι πόλεμοι και το κλίμα είναι η μεγαλύτερη απειλή της ανθρωπότητας

by EnergyUp 10 Νοεμβρίου, 2023

«Ο ανθρωπιστικός νόμος είναι υπεράνω όλων των άλλων νόμων» τόνισε στην εκδήλωση απονομής του φετινού βραβείου «Αυτοκράτειρα Θεοφανώ 2023», στη Ροτόντα, ο πρώην πρωθυπουργός του Βελγίου και πρώτος πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου (2009-2014), Χέρμαν βαν Ρομπέι (Herman Achille Van Rompuy).

«Οι πόλεμοι και το κλίμα είναι η μεγαλύτερη απειλή της ανθρωπότητας» τόνισε ο κ. Ρομπέι και, με αφορμή την απονομή του φετινού βραβείου στον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, εξήρε τις προσπάθειες και τις πρωτοβουλίες του ΟΗΕ για την ειρήνευση και για την αντιμετώπιση των διεθνών προκλήσεων.

Ο κ. Ρομπέι στην αρχή της ομιλίας του εστίασε στον ισχυρό συμβολισμό της περσινής βράβευσης, με το ίδιο βραβείο, του παγκοσμίου φήμης μαέστρου, Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ για την πρωτοβουλία του να δημιουργήσει τη μικτή, από Ισραηλινούς και Παλαιστίνιους, West – Eastern Divan Orchestra, με στόχο την προβολή του ρόλου της Τέχνης, ως μέσο συνεργασίας και αλληλοκατανόησης.

«Αυτό το ιδανικό, αυτό το όραμα, είναι περισσότερο αναγκαίο από ποτέ για να τελειώσει ο εφιάλτης, που βιώνουμε σήμερα» είπε ο κ. Ρομπέι» και πρόσθεσε:

«Ξεκινάμε και τελειώνουμε όλες τις συζητήσεις μας, ανεξάρτητα από το πόσο αμφιλεγόμενες είναι, με τη θεμελιώδη κατανόηση ότι είμαστε όλοι ίσοι άνθρωποι, που αξίζουν την ειρήνη, την ελευθερία και την ευτυχία. Έχουμε καθήκον να παραμείνουμε αισιόδοξοι. Η ελπίδα είναι υποχρέωση».

Ο κ. Ρομπέι επεσήμανε ότι «κάποιοι» επιχειρούν να παρουσιάσουν την «τραγωδία» που εξελίσσεται στις μέρες μας στη Μέση Ανατολή, ως «μάχη μεταξύ Ανατολής και Δύσης» και πρόσθεσε:

«Η ίδια η Αυτοκράτειρα Θεοφανώ (πριν χίλια και πλέον χρόνια) ήταν μια ζωντανή απόδειξη ότι αυτή η αντίθεση μπορεί να γεφυρωθεί. Μια βυζαντινή πριγκίπισσα που έγινε γερμανίδα αυτοκράτειρα. Σήμερα, πολιτικά μιλώντας, οι όροι Ανατολή και Δύση έχουν διαφορετική έννοια. Είναι συχνά μια τεχνητή αντιπαλότητα, επειδή οι πολίτες και στις δύο πλευρές δεν θέλουν τίποτε περισσότερο από το να έχουν μια φυσιολογική ζωή για τα παιδιά τους, τις οικογένειες τους και τον εαυτό τους».

Ο κ. Ρομπέι σημείωσε ότι επιδίωξη όλων των απλών ανθρώπων, όπου και εάν βρίσκονται, είναι η καλή περίθαλψη, η επαρκής τροφής, η ελευθερία και η ασφάλεια, η ειρήνη και η ευτυχία και σημείωσε ότι, ακριβώς, η ίδρυση του ΟΗΕ το 1945 ήταν η «απάντηση» στην «κραυγή» των «απλών ανθρώπων». Υπογράμμισε, ότι «αυτή η βαθιά λαχτάρα είναι πιο επίκαιρη από ποτέ στον ολοένα και πιο βάναυσο και επικίνδυνο κόσμο, στον οποίο ζούμε σήμερα», επισημαίνοντας πάντως, ότι μετά την ίδρυση του ΟΗΕ αποφεύχθηκε η «επανάληψη του τρελού πρώτου μισού του 20ου αι.», εννοώντας τους δύο παγκόσμιους πολέμους.

«Οι λαϊκιστές και οι εθνικιστές πάνε και οι δύο μαζί. Οι λαϊκιστές και οι εθνικιστές είναι ενάντια στους πολυμερείς οργανισμούς. Επειδή δεν ενδιαφέρονται για την ειρήνη και την αρμονία. Ο Γάλλος Πρόεδρος Φρανσουά Μιτεράν είπε κάποτε ότι εθνικισμός σημαίνει πόλεμος. Και αυτό ισχύει ακόμη και σήμερα. Αν μιλούσα για τρομοκράτες , όλα αυτά ισχύουν ακόμη περισσότερο, στην πραγματικότητα είναι μηδενιστές. Όσο περισσότερη επίθεση δέχεται η πολυμέρεια, τόσο περισσότερο πρέπει να την υπερασπιστούμε» είπε ο κ. Ρομπέι και συνέχισε:

«Πρέπει να επιστρέψουμε στην προτεραιότητα, τις αξίες του κάθε ανθρώπου και συνεπώς στις αξίες της ελευθερίας, της δικαιοσύνης, της ισότητας, της αλληλεγγύης της αδελφοσύνης, της μετριοπάθειας -αγαπώ τόσο πολύ αυτή τη λέξη – καθώς και της ελπίδας. Όλα αυτά σε απάντηση στις αρνητικές αξίες του μίσους, του φθόνου, της τυφλής εκδίκησης, της σκληρότητας του φόβου και της βίας. Οι αξίες στις οποίες βασίζεται ο ΟΗΕ δεν είναι παρωχημένες… Η σιωπή και η τυφλή υπακοή δεν αντικαθιστούν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Οι δημοκρατίες σχεδόν ποτέ δεν επιτίθενται σε άλλες δημοκρατίες, αντιθέτως δέχονται συχνά οι ίδιες επιθέσεις. Αλλά ακόμη και τότε μπορεί να μην υπερασπιστούν τον εαυτό τους. Οι δημοκρατίες δεν είναι τέλειες, αλλά επιπλέον συνολικά παράγουν πολύ περισσότερη κατά κεφαλήν ευημερία και ευμάρεια από τα αυταρχικά καθεστώτα».

Ο κ. Ρομπέι έκανε ειδική αναφορά στις διεθνείς εξελίξεις, ιδιαίτερα μετά τη έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.

«Ωστόσο, τα γεγονότα από την 24η Φεβρουαρίου 2022 έως σήμερα, δείχνουν ότι είμαστε στο λάθος δρόμο. Έκτοτε έχει επαναληφθεί η συζήτηση για τη δυνατότητα ανάπτυξης πυρηνικών όπλων» συνέχισε ο κ. Ρομπέι και πρόσθεσε:

«Ο φόβος μας δεν είναι ο φόβος των δειλών. Η πραγματική παρακμή είναι η έναρξη ενός πολέμου. Αν κάθε κράτος και κάθε κυβέρνηση αναγνώριζε την πραγματική αξία κάθε ανθρώπου τότε δε θα μπορούσε να υπάρξει πόλεμος. Τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι πάνω από τα δικαιώματα των κομμάτων, μιας κλίκας και ενός δικτάτορα. Ο ανθρωπιστικός νόμος είναι υπεράνω όλων των άλλων νόμων. Το να είναι κανείς άνθρωπος δε σημαίνει ότι είμαστε αδύναμοι. Η Ιστορία εβδομήντα ετών ειρήνης μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. αποδεικνύει ότι τα πράγματα μπορούν να είναι διαφορετικά».

Ο κ. Ρομπέι σημείωσε ότι ο ΟΗΕ, ως διεθνής οργανισμός, είναι «όσο ισχυρός όσο θέλουν τα 193 κράτη – μέλη του να είναι», αλλά αυτό δεν αποτρέπει την ηγεσία και τον γενικό γραμματέα του Οργανισμού να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, όπως αυτή με τα ουκρανικά σιτηρά, η οποία «για λόγους, που δεν είναι κατανοητοί», όπως είπε, δεν παρατάθηκε και πρόσθεσε: «Το δικαίωμα στην τροφή και το νερό είναι ένα βασικό δικαίωμα για όλους, παντού, ανά πάσα στιγμή».

Ο πρώην πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου αναφέρθηκε στον πρωτοποριακό ρόλο του ΟΗΕ στις προσπάθειες για την ειρήνευση και επίσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και έδωσε συγχαρητήρια στη ηγεσία του, λέγοντας: «Ο κ. Γκουτέρες εκφράζει αυτό που του ζητά η συνείδηση του να εκφράσει. Ακόμη και σε δύσκολους καιρούς».

«Ωστόσο, ο ίδιος ο ΟΗΕ θα πρέπει να είναι σε θέση προσαρμοστεί στη νέα εποχή» συνέχισε ο κ. Ρομπέι, λέγοντας ότι θεωρητικά όλες οι χώρες είναι ίσες, ως μέλη του, αλλά «μερικές είναι πιο ίσες από άλλες» και πρόσθεσε:

«Η μικρή ομάδα εθνών με δικαίωμα βέτο, το 1945, δεν είναι πλέον αντιπροσωπευτική του κόσμου, όπως αυτός είναι σήμερα. Οι πρώην αποικίες έχουν γίνει πλέον μεγάλοι περιφερειακοί παράγοντες, ή μερικές φορές ακόμη και παγκόσμιοι παράγοντες. Η Ε.Ε. , έχοντας την μεγαλύτερη ενιαία αγορά στον κόσμο, το ευρώ που είναι το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο αποθεματικό νόμισμα στον κόσμο, θέτοντας τα πρότυπα σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των κλιματικών ζητημάτων, είναι επίσης μια νέα πραγματικότητα. Αυτή η προσαρμογή στις τρέχουσες πραγματικότητες θα ενίσχυε την επιρροή και την αξιοπιστία του ΟΗΕ. Ξέρω, ότι δεν είναι εφικτό να συμβεί αύριο. Αλλά θα εξακολουθούμε να συνεργαζόμαστε με τις υπερδυνάμεις του 1945, το 2045; Αλλά, είναι ακόμη πιο σημαντικό οι χώρες, μεγάλες και μικρές, να παραμείνουν πιστές στις αξίες, που κατοχυρώνονται στο Χάρτη (του ΟΗΕ). Ο σεβασμός σε ότι είχε υπογραφεί εκείνη την εποχή είναι ακόμη πιο σημαντικός από οποιαδήποτε μεταρρύθμιση των Ηνωμένων Εθνών».

Ο κ. Ρομπέι υπογράμμισε ότι «ο κόσμος βρίσκεται σε ένα σημείο καμπής» και ότι «η βαρβαρότητα μεγαλώνει», ενώ «η παγκοσμιοποίηση κινδυνεύει να μετατραπεί σε κατακερματισμό μεταξύ των συνασπισμών των λεγόμενων ομοϊδεατών χωρών». «Δεν είναι πλέον ένας ψυχρός πόλεμος, αλλά ένας θερμός πόλεμος» συνέχισε ο κ. Ρομπέι και πρόσθεσε : «Εάν αν δεν είναι δυνατή η διεθνής κατανόηση σε μεγάλο βαθμό, τότε πρέπει να ξεπεράσουμε αυτή τη δυσπιστία για να συνεργαστούμε τουλάχιστον για τα βασικά το κλίμα και τα τρόφιμα. Επιστροφή στις βασικές αρχές».

Ο πρώην πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου σημείωσε ότι οι κυβερνήτες έπρεπε να έχουν γίνει «πιο σοφοί» μετά το 1990 και να γνωρίζουν ότι «καμία αυτοκρατορία και κανένα καθεστώς, δεν είναι αιώνια» και «ιδίως σε αυτούς τους καιρούς της ταχείας αλλαγής, σε οποιοδήποτε μέτωπο» και ότι «η ισχύς είναι προσωρινή και οι υπερδυνάμεις ακόμη περισσότερο» και πρόσθεσε:

«Ο ΟΗΕ είναι ένα μήνυμα και ένας οργανισμός. Όσο λιγότερο ώριμος είναι ο χρόνος για αυτόν, τόσο περισσότερα πρέπει να κάνουμε για να ωριμάσει ο χρόνος. Πρέπει να είμαστε ακτιβιστές για την ανθρωπότητα. Το βραβείο «Αυτοκράτειρα Θεοφανώ» θέλει να συμβάλει σε αυτό. Σε αυτόν τον απλό και ευγενή σκοπό».

«Στις προκλήσεις η απάντηση είναι περισσότερη κατανόηση και αλληλεγγύη» τόνισε ο Απόστολος Τζιτζικώστας

«Σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία, με δυο συγκρούσεις σε εξέλιξη στην ευρύτερη γειτονιά μας, η βράβευση του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες είναι ο πιο ισχυρός συμβολισμός για το παγκόσμιο αίτημα και την προσπάθεια, να βρεθούν δίκαιες και βιώσιμες λύσεις, που θα οδηγήσουν με ασφάλεια σε μια καλύτερη περίοδο ειρήνης» τόνισε στο χαιρετισμό του ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και πρόσθεσε ότι στο πρόσωπο του τιμώμενου βραβεύεται και το διαχρονικό έργο του ΟΗΕ και οι «άοκνες προσπάθειες του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για πραγματική αλληλεγγύη και ανθρωπισμό ως θεμέλια για την αντιμετώπιση των παγκόσμιων προκλήσεων και κρίσεων».

«’Αλλωστε κοινός στόχος όλων μας είναι να χτίζουμε γέφυρες μεταξύ των εθνών, γιατί μόνο έτσι μπορεί να υπάρξει πρόοδος και ευημερία και κάθε άνθρωπος να νοιώθει ασφαλής εκεί που ζει. Στις προκλήσεις, στις αντιθέσεις, στις κρίσεις, η απάντηση είναι, περισσότερη κατανόηση, περισσότερη αλληλεγγύη» είπε ο περιφερειάρχης.

«Το βραβείο “Αυτοκράτειρα Θεοφανώ” είναι ένας θεσμός που προωθεί το ευρωπαϊκό ιδεώδες, την ιστορία της Ευρώπης και τις κοινές μας αξίες, τον ανθρωπισμό, την αλληλεγγύη, τη δημοκρατία, την ειρήνη, τη συνεργασία και την κοινή ευρωπαϊκή μας ταυτότητα» συνέχισε ο κ. Τζιτζικώστας και αφού εξήρε την πρωτοβουλία του Σταύρου Ανδρεάδη για τη θεσμοθέτηση του βραβείου σε συνεργασία, πριν από τρία χρόνια, με την ΠΚΜ, πρόσθεσε:

«Είναι ο θεσμός, που σταθερά αναδεικνύει την αξία της αλληλοκατανόησης μεταξύ των λαών και του σεβασμού κάθε διαφορετικού πολιτισμού και κουλτούρας. Και ταυτόχρονα, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, η οποία διαχρονικά αποτέλεσε κορυφαίο σταυροδρόμι πολιτισμών, το βραβείο “Αυτοκράτειρα Θεοφανώ” προβάλλει τον τόπο μας, σε όλο τον κόσμο, τις αξίες που πρεσβεύει η σύγχρονη Ελλάδα, αλλά και τα μεγάλα και σταθερά βήματα που κάνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ως τόπος δημιουργίας και εξωστρέφειας, με ισχυρό πλέον ρόλο και λόγο στα ευρωπαϊκά κέντρα λήψης των αποφάσεων».

«Ας βάλουμε την Ειρήνη στο κέντρο του λόγου και των πράξεών μας» τόνισε ο Σταύρος Ανδρεάδης

«Η φετινή βράβευση βρίσκει τον πλανήτη, και ειδικότερα την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου, σε μια πραγματικά θλιβερή και κρίσιμη στιγμή για την Ειρήνη και την Ευημερία των ανθρώπων της» τόνισε ο πρόεδρος του Ιδρύματος Θεοφανώ, Σταύρος Ανδρεάδης, στην τελετή απονομής του βραβείου «Αυτοκράτειρα Θεοφανώ» και αναφέρθηκε στους λόγους για τους οποίους για τη φετινή διάκριση επιλέχθηκε ο ΟΗΕ και το πρόσωπο του ηγέτη του, του γενικού γραμματέα του, Αντόνιο Γκουτέρες.

«Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών με τις πρωτοβουλίες του, ιδιαίτερα σε καταστάσεις κρίσης, δείχνει τον δρόμο για το πως ο ανθρωπισμός μπορεί και πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο της πολιτικής ηγεσίας, και πως αυτοί που ασκούν την πολιτική ηγεσία έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν ένα καλύτερο αύριο για τους πολίτες, όχι μόνο μιας χώρας αλλά όλου του κόσμου. Για όλη την ανθρωπότητα, για τον πλανήτη μας» είπε ο κ. Ανδρεάδης και πρόσθεσε:

«Η ένθερμη αποδοχή της βράβευσης από τον κ. Αντόνιο Γκουτέρες αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για το Ίδρυμα μας και το Βραβείο. Δυστυχώς η κρισιμότητα της επικαιρότητας και των όσων τραγικών συμβαίνουν στη Μέση Ανατολή, δεν επιτρέπει στον ίδιο να βρίσκεται σήμερα μαζί μας. Τον εκπροσωπεί όμως μια κορυφαία διεθνής προσωπικότητα ο κ. Μιγκέλ Άνχελ Μορατίνος, αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών και Ύπατος Εκπρόσωπος του Alliance of Civilizations”.

Ο κ. Ανδρεάδης αναφέρθηκε και στην παρουσία του κ. Μορατίνος στην εκδήλωση, επισημαίνοντας τη βαρύτητα του συμβολισμού της.

«Αξιότιμε κύριε Μορατίνος, η παρουσία σας σήμερα εδώ είναι κάτι περισσότερο από συμβολική. Η σημερινή επικαιρότητα αναδεικνύει την ανάγκη της Συμμαχίας των Πολιτισμών. Μας θυμίζει την κοινή μας ευθραυστότητα και την αλληλένδετη μας μοίρα και υπογραμμίζει ότι μόνη μας επιλογή είναι η ενότητα και η αλληλεγγύη σε κοινωνίες χωρίς αποκλεισμούς. Και όπως αναφέρει και το motto της Συμμαχίας “Πολλοί Πολιτισμοί, Μια Ανθρωπότητα”, είναι στο χέρι όλων μας – και κυρίως βέβαια στο χέρι των ηγετών μας- να προωθήσουν την πολιτιστική πολυμορφία, τον θρησκευτικό πλουραλισμό και τον αμοιβαίο σεβασμό».

Ο κ. Ανδρεάδης αναφέρθηκε και στο μοναδικό, για την αρχαιολογική του αξία, μνημείο, που φιλοξένησε και φέτος την εκδήλωση των βραβείων «Αυτοκράτειρα Θεοφανώ», τη Ροτόντα.

«Η εξαίσια Ροτόντα που υπήρξε ρωμαϊκή, βυζαντινή, οθωμανική και χριστιανική, σημείο αναφοράς της αλληλουχίας των ανθρώπων, των εθνών, των θρησκειών, αλλά και της κοινής μας ευρωπαϊκής ιστορίας. Κυρίαρχο στοιχείο του ψηφιδωτού διακόσμου της, που συγκαταλέγεται στα αριστουργήματα της τέχνης της Ύστερης Αρχαιότητας, είναι οι ανθρώπινες μορφές. Πολλές από αυτές βρίσκονται σε στάση δέησης. Στην κρίσιμη αυτή παγκόσμια συγκυρία, λοιπόν, η δέηση όλων μας -στο θρήσκευμα που εκφράζει τον καθένα- είναι κοινή και μία: Ειρήνη και Αλληλεγγύη για την Ανθρωπότητα».

Ο κ. Ανδρεάδης χρησιμοποίησε μια φράση του ίδιου του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες , ότι «πρέπει να υπερβούμε τις διαφορές μας για να μεταμορφώσουμε το μέλλον μας». «Οπότε, ας βάλουμε την Ειρήνη στο κέντρο του λόγου και των πράξεών μας» υπογράμμισε ο κ. Ανδρεάδης.

Η Θεοφανώ (960 – 15 Ιουνίου 991) ήταν Ρωμαία πριγκίπισσα από τους καταγόμενη από Οίκους των Σκληρών και των Φωκάδων, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη, και ήταν αυτοκράτειρα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Το Βραβείο «Αυτοκράτειρα Θεοφανώ» (Empress Theophano) απονέμεται μία φορά το έτος, από το ομώνυμο «Ίδρυμα Θεοφανώ» (Theophano Foundation).

Βραβεύονται, με αυτό, πρόσωπα ή οργανισμοί για τη συμβολή τους «στην κατανόηση των αρχών που συνιστούν την ευρωπαϊκή ιδέα, όπως και των ιστορικών αλληλοεξαρτήσεων των εθνών».

10 Νοεμβρίου, 2023

Ο τομέας ψηφιακού μετασχηματισμού βρίσκεται σήμερα στην κορυφή των επενδύσεων διεθνώς

by EnergyUp 10 Νοεμβρίου, 2023

Ο τομέας ψηφιακού μετασχηματισμού βρίσκεται σήμερα στην κορυφή των επενδύσεων διεθνώς, καθώς τα επενδυτικά κεφάλαια στον τομέα αυτό αυξάνονται κατά 20% κάθε χρόνο. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι τα επενδυτικά κεφάλαια θα ανέλθουν σε 3,6 τρισεκ. ευρώ το 2026.

Τον πρωταγωνιστικό αυτό ρόλο της στρατηγικής προς τον δρόμο του ψηφιακού μετασχηματισμού, στο επιχειρείν αλλά και γενικότερα σε επίπεδο οργανισμών και κρατών, ανέδειξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ελληνικού πολυεθνικού ομίλου G.P.A Ecosystem of Companies, Αναστάσιος Σπανίδης σε συζήτηση που είχε με το Παύλo Ευθυμίου, γενικό διευθυντή της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ) & Partner του FortuneGreece στο συνέδριο Fortune Greece CEO Initiative.

Ο κ.Σπανίδης επισήμανε ότι οι εξελίξεις στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού οδηγούν σε μετασχηματισμό του τρόπου ζωής και εργασίας που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, επηρεάζοντας τα πάντα. Επισήμανε ότι σε διεθνές επίπεδο η πιο ανταγωνιστική χώρα στο ψηφιακό τομέα είναι η Δανία, και ακολουθούν οι ΗΠΑ, γεγονός που δείχνει ότι και μικρότερες σε μέγεθος χώρες, όπως η Ελλάδα μπορούν να πρωταγωνιστήσουν στις εξελίξεις αυτές. Η χώρα μας υστερεί στον τομέα αυτό ανέφερε ο κ. Σπανίδης, επισημαίνοντας όμως ότι τα τελευταία 4 χρόνια έχει γίνει σημαντική και ουσιαστική πρόοδος.

Μιλώντας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό ο κ. Σπανίδης επισήμανε ότι μεταξύ άλλων δίνει πρόσβαση στην ταχύτερη πληροφορία, στην ποιοτικότερη εξυπηρέτηση, καθώς και στην εξοικονόμηση χρήματος. Στον τομέα του επιχειρείν ο ψηφιακός μετασχηματισμός τροφοδοτεί τον σκοπό της κάθε επιχείρησης στον δρόμο προς την καινοτομία και την εξωστρέφεια που αποτελούν συστατικά επιτυχίας.

Η σύσταση του Ομίλου Επιχειρήσεων GPA, όπως επισημάνθηκε, αποτελεί απόρροια της 20ετούς και πλέον δραστηριότητας της Generation Y σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, κατέχοντας ηγετικό μερίδιο στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού. Όπως ανέφερε ο κ. Σπανίδης, η GPA αποτελεί σήμερα το πρώτο «one stop shop» υπηρεσιών στην Ευρώπη με στόχο της ανάπτυξη των επιχειρήσεων-πελατών της, προσφέροντας ένα εκτενές εύρος υπηρεσιών μετά από στρατηγικές συμμαχίες και εξαγορές. Ένα εύρος που περιλαμβάνει υπηρεσίες ψηφιακού μετασχηματισμού, διαφήμισης και Performance Marketing, ασφαλιστικές λύσεις, ανάπτυξη καινοτόμων λογισμικών, ευκαιρίες δικτύωσης, ανεύρεση επενδυτών και συμμετοχή σε Startups κ.α.

10 Νοεμβρίου, 2023

HELLENiQ ENERGY: 10 εκατ. € σε περιοχές της Θεσσαλίας.

by EnergyUp 9 Νοεμβρίου, 2023

Ποσό ύψους 10 εκατ. ευρώ θα διαθέσει η  HELLENiQ ENERGY για να στηρίξει, με τρόπο ουσιαστικό, τους πληγέντες από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες σε περιοχές της Θεσσαλίας.


Η HELLENiQ ENERGY θα χρηματοδοτήσει την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος δράσεων, που θα συνεισφέρει αποτελεσματικά στην ανάκαμψη της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας σε όλη την πληγείσα Περιφέρεια. 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την υλοποίηση έργων σε υποδομές ευρείας χρήσης, με στόχο την ταχύτερη ανασύσταση των πληγεισών περιοχών. Παράλληλα, θα υπάρξουν ενέργειες  στήριξης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων ενόψει της χειμερινής περιόδου, με δωρεάν παροχή καυσίμων θέρμανσης και κίνησης.
Κεντρική θέση στο πρόγραμμα κατέχει η αποκατάσταση βασικών οδικών αξόνων που έχουν υποστεί πολύ σημαντικές καταστροφές, ώστε να διευκολυνθούν οι μεταφορές και η απρόσκοπτη μετακίνηση των κατοίκων.

Η εξειδίκευση των επιμέρους δράσεων που θα χρηματοδοτηθούν από την HELLENiQ ENERGY σχεδιάζεται σε συνεργασία με την Πολιτεία, τα συναρμόδια Υπουργεία και τους τοπικούς φορείς, με γνώμονα τις ιδιαίτερες ανάγκες ανά περιοχή.

Μάλιστα, για τη μεγιστοποίηση του οφέλους της κάθε ενέργειας προς την τοπική κοινωνία, όλες οι δράσεις θα υλοποιηθούν απ’ ευθείας από την HELLENiQ ENERGY, με στόχο τη μείωση του χρόνου ολοκλήρωσής τους και την άρτια χρήση των πιο σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων, ενώ κάποιες πρωτοβουλίες θα υλοποιηθούν σε συνεργασία και με άλλα μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ).

Επισημαίνεται ότι, η HELLENiQ ENERGY έσπευσε από την πρώτη στιγμή στο πλευρό των πληγέντων στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας όπου, σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, διένειμε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, ακόμη και μέσα από το δίκτυο των πρατηρίων της.

Πρόκειται για μία ακόμη πρωτοβουλία στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής εταιρικής υπευθυνότητας του Ομίλου, ο οποίος βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των τοπικών κοινωνιών, όπως έχει δείξει σε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν:

  • Η ολοκλήρωση αντιδιαβρωτικών έργων στα Γεράνεια Όρη, τη Βαρυμπόμπη Αττικής και τη Μάνδρα, ως αντιπλημμυρικό μέτρο, μετά από τις μεγάλες πυρκαγιές του 2021 και του 2023. 
  • Η κοινωνική συνεισφορά της HELLENiQ ENERGY κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, με  προσφορά ύψους 8 εκατ. ευρώ για τη θωράκιση του ΕΣΥ και την αγορά κρίσιμου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού. 
  • Η προσφορά δωρεάν πετρελαίου θέρμανσης, κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης τον περσινό χειμώνα, με το πρόγραμμα «Κύμα Ζεστασιάς», στα μεγαλύτερα παιδιατρικά νοσοκομεία και μονάδες στην Αττική και σε χιλιάδες πολυμελείς οικογένειες χαμηλών εισοδημάτων.

Σε μια εποχή σημαντικών προκλήσεων, η HELLENiQ ENERGY παραμένει πιστή στη δέσμευσή της για βιώσιμη ανάπτυξη, προς όφελος της κοινωνίας. Υποστηρίζει και υλοποιεί δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας, με επίκεντρο των άνθρωπο και με ισχυρό αποτύπωμα σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, συμβάλλοντας στην πρόοδο του τόπου.

9 Νοεμβρίου, 2023

Χριστίνα Αλεξοπούλου: Το «e – Astypalea» επιταχύνεται!

by EnergyUp 9 Νοεμβρίου, 2023

Με πρωτοβουλία της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου, πραγματοποιήθηκε, σήμερα, συνάντηση εργασίας με τον Δήμαρχο Αστυπάλαιας Νικόλαο Κομηνέα και τον Project Manager της Kosmocar, Άγγελο Στεφανόπουλο υπεύθυνο για το πρόγραμμα «Αστυπάλαια: Έξυπνο και βιώσιμο νησί», με θέμα την προώθηση του προγράμματος «e-Astypalea» και ειδικότερα των επιδοτήσεων για την αντικατάσταση με ηλεκτρικά, όλων των οχημάτων κάθε μορφής (ποδήλατα, scoοters, αυτοκίνητα, βαν, ταξί) και την εγκατάσταση φορτιστών ιδιωτικής χρήσης στο νησί.

Ο Δήμαρχος Αστυπάλαιας τόνισε, πως από την ημέρα που ξεκίνησε το πρόγραμμα τα καινούργια αυτοκίνητα, που αγοράζονται στο νησί, είναι όλα ηλεκτρικά. Εξήρε δε, την προσέγγιση των δημοτών που έχουν αγκαλιάσει το πρόγραμμα το οποίο πλέον αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς τους. Ο κ. Στεφανόπουλος σημείωσε πως αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 57 ηλεκτρικά οχήματα στην Αστυπάλαια και έχουν παραγγελθεί άλλα 67 που θα παραδοθούν το επόμενο διάστημα σε πελάτες. Συνολικά οι ενεργές υποβληθείσες αιτήσεις στο πρόγραμμα είναι 65 για 101 οχήματα.

Η Υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου ξεκαθάρισε ότι το πρόγραμμα επιδοτήσεων στην Αστυπάλαια θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια και ζήτησε από το Δήμαρχο προτάσεις για την βελτίωση της εξυπηρέτησης των δημοτών και επιτάχυνσης της διαδικασίας επιδότησης. Δήλωσε δε, σχετικά: «Στην Αστυπάλαια ξεκίνησε να υλοποιείται το 2021 ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που περιλαμβάνει μετακινήσεις με ηλεκτρικά οχήματα, υποδομές δικτύου φόρτισης, εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών διαμοιρασμού οχημάτων και χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, για την φόρτιση όλων των ηλεκτρικών οχημάτων του νησιού. Μέσω αυτού η Αστυπάλαια γίνεται νησί πρότυπο ηλεκτροκίνησης και ενεργειακής αυτονομίας. Η δράση «e-Αstypalea» σηματοδοτεί τη μετάβαση των νησιών στην ηλεκτροκίνηση. Το επόμενο διάστημα σε συνεργασία με τον Δήμο Αστυπάλαιας, θα απλοποιήσουμε το πρόγραμμα επιδοτήσεων για να διευκολύνουμε τους Αστυπαλιώτες στον εξηλεκτρισμό των οχημάτων τους. Αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση και προσωπικά για τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η μετατροπή της Αστυπάλαιας σε πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης».

 

9 Νοεμβρίου, 2023

Θ. Σκυλακάκης: Με το πράσινο τιμολόγιο οι καταναλωτές θα γνωρίζουν, επιτέλους, ποιος είναι ο φθηνότερος προμηθευτής

by EnergyUp 9 Νοεμβρίου, 2023

Τους λόγους, που οδήγησαν στη δημιουργία του ενιαίου, πράσινου, τιμολογίου, ανέλυσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης.Μιλώντας, σήμερα, Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023, στην Ολομέλεια της Βουλής, για το θέμα, ζήτησε την υπερψήφιση σχετικού άρθρου, με τίτλο: «Θέσπιση ρυθμίσεων στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 138Α στον ν. 4951/2022».

Πρόκειται συγκεκριμένα για το άρθρο 17, στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης: «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου 2021 για την τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2013/34 όσον αφορά στη δημοσιοποίηση στοιχείων φορολογίας εισοδήματος από ορισμένες επιχειρήσεις και υποκαταστήματα – Επικαιροποίησηεθνικής νομοθεσίας για τις υποχρεώσεις δημοσιότητας των εταιρειών και άλλες επείγουσες διατάξεις».

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανέφερε για το «πράσινο» τιμολόγιο στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου τα εξής:

«Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι, το άρθρο στο οποίο θέλω να αναφερθώ είναι το άρθρο 17, το οποίο εισαγάγει το “πράσινο” -όπως το λέμε- τιμολόγιο, στα τιμολόγια που θα πρέπει να έχουν οι προμηθευτές από 1η.1.2024. Θέλω να εξηγήσω, ποιο είναι το νόημα αυτού του τιμολογίου και γιατί θα ζητήσω την υπερψήφισή του, κατά το δυνατόν απόόσο ευρύτερη κοινοβουλευτική πλειοψηφία γίνεται.

Ένα από τα προβλήματα που υπάρχουν στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας είναι η αδυναμία των καταναλωτών να έχουν σαφή εικόνα για το ποιος είναι ο φθηνότερος προμηθευτής. Γιατί υπάρχει αυτή η αδυναμία; Το ευρωπαϊκό δίκαιο, το οποίο εφαρμόζουμε και το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο που ακολουθούμε αυτή τη στιγμή, δίνουν πλήρη ελευθερία στους παρόχους να διαμορφώνουν την εμπορική τους πολιτική. Αυτή η πλήρης ελευθερία έχει οδηγήσει σε ένα μεγάλο αριθμό τιμολογίων -αν υπάρχει κάποιος στην αίθουσα που να ξέρει ποιος είναι ο φθηνότερος προμηθευτής, παρακαλώ να με διακόψει και να μου το πει τώρα– και δημιουργεί μία δυσκολία σε μεγάλο αριθμό καταναλωτών στο να διαλέξουν το φθηνότερο. Απλούστατα, χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη ενασχόληση και εξειδίκευση από αυτή που κάποιος απλός άνθρωπος -και η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών της ηλεκτρικής ενέργειας είναι απλοί άνθρωποι- μπορεί να διαθέσει ή έχει την ικανότητα να διαθέσει για να αναλύσει όλα τα τιμολόγια των προμηθευτών.

Από την 1η.1.2024 θα υπάρξει μια μετάπτωση του συνόλου των καταναλωτών στα καινούργια τιμολόγια. Και με δεδομένο ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός καταναλωτών είναι βέβαιο ότι δε θα επιλέξει ενεργητικά τιμολόγιο -σας θυμίζω ότι είναι πάνω από 1 εκατομμύριο οι παροχές, στις οποίες οι καταναλωτές δεν έχουν επιλέξει τιμολόγιο στη ΔΕΗ και παραμένουν ιστορικά σε ένα τιμολόγιο, χωρίς να ασχολούνται σε ποιο τιμολόγιο θα πάνε– και ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων θα βρεθούν χωρίς ρητή σύμβαση, είχαμε δύο επιλογές: Η μία επιλογή ήταν να κάνουμε αποδεκτό, ότι οι προμηθευτές θα διαλέξουν τιμολόγιο για λογαριασμό των καταναλωτών. Αυτοί, δηλαδή, που δεν θα πάρουν ενεργητικά την απόφαση, που δεν θα κάνουν δήλωση, θα πήγαιναν στο τιμολόγιο το πιο κοντινό -έλεγε η ΡΑΕΕΥ-  μ’ αυτό που είχαν, που θα το διάλεγαν οι προμηθευτές. Ωστόσο, οι προμηθευτές έχουν δικαίωμα να προσφέρουν ό,τι τιμολόγιο θέλουν. Και το ποιο θα ήταν το πιο κοντινό σε κάθε καταναλωτή, θα ήταν απόφαση του προμηθευτή. Εκεί, όσο καλής προθέσεως και να είναι οι προμηθευτές, υπάρχει μια εγγενής σύγκρουση συμφερόντων, την οποία θεωρήσαμε ότι πρέπει να αποφύγουμε. Με δεδομένο ότι από 1η.1.2024 για όσους δεν διαλέξουν ενεργητικά τιμολόγιο, δεν υπάρχει μια πλήρης σύμβαση, δεν θα είχαμε δηλαδή δύο μέρη που θα συμφωνούν, θα είχαμε ένα μέρος που θα συμφωνούσε (σ.σ. του προμηθευτή). Γι’ αυτό και βάλαμε ένα νέο τιμολόγιο ex ante, δηλαδή με τιμή κυμαινόμενη μεν, αλλά γνωστή εκ των προτέρων (αυτό δεν αφορά τα σταθερά τιμολόγια), το οποίο έχει τα εξής χαρακτηριστικά: Έχει ένα σύστημα διόρθωσης για να μειώνεται, όσο γίνεται, η διαφορά του από το ex post τιμολόγιο και να μειώνεται το κόστος αντιστάθμισης που πληρώνουν οι προμηθευτές. Σημειώνω, εδώ, πως αν έχετε ένα τιμολόγιο με ρήτρα αναπροσαρμογής, αυτό στο τέλος της ημέρας είναι φθηνότερο από ένα τιμολόγιο, όπου ο προμηθευτής σας λέει την τιμή και μετά πληρώνει αντιστάθμιση, αν έκανε κάποιο λάθος (στο μάκρος του χρόνου, μπορεί βραχυπρόθεσμα να μην ισχύει αυτό).

Προσπαθήσαμε, λοιπόν, να φτιάξουμε ένα τιμολόγιο όσο πιο κοντά γίνεται στο φθηνότερο, αλλά στο οποίο ο καταναλωτής να γνωρίζει από την αρχή ποια θα είναι η τιμή τον επόμενο μήνα. Και αυτό το τιμολόγιο, να έχει το χαρακτηριστικό ότι θα μπορούν πλέον οι καταναλωτές, ανοίγοντας τη σχετική σελίδα της ΡΑΑΕΥ να συγκρίνουν τις τιμές -σε κάθε λογαριασμό και σε κάθε μήνυμα που θα λαμβάνουν οι καταναλωτές, θα υπάρχει link, που θα τους πηγαίνει στη σύγκριση των τιμών. Θα βλέπουν ποιος είναι ο φθηνότερος τον μήνα που πέρασε, τον προηγούμενο, τον προ-προηγούμενο κ.λπ. Και έτσι, θα διαμορφώνουν μια εικόνα για το ποιος είναι ο φθηνότερος στην αγορά. Αυτό, δε σημαίνει ότι δεν μπορούν να φύγουν από αυτό το τιμολόγιο. Μπορούν να φύγουν ανά πάσα στιγμή. Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορούν να αλλάξουν προμηθευτή. Μπορούν να αλλάξουν προμηθευτή ανά πάσα στιγμή. Σημαίνει, όμως, ότι οι εταιρείες θα υποχρεωθούν, σ’ αυτό ειδικά το τιμολόγιο, να κάνουν ανταγωνισμό τιμών, με γνώση των τιμών από τους καταναλωτές. Και ο ανταγωνισμός τιμών, μόνο καλό θα είναι για τον καταναλωτή.

Βλέπω πως υπάρχουν κάποια δημοσιεύματα, που λένε ότι είμαι ιδεοληπτικός, μη νεοφιλελεύθερος -διότι κάνω κρατικές παρεμβάσεις- και ότι προκαλείται μία σύγχυση στην αγορά. Εγώ θα πω, λοιπόν, ότι η σύγχυση υπάρχει σήμερα στους καταναλωτές. Γιατί η μεγάλη σύγχυση είναι, ότι δεν ξέρουν ποιος είναι ο φθηνότερος. Και αυτή τη σύγχυση θα την επιλύσουμε. Και θα ήθελα -κατά το δυνατόν- διότι ποτέ δεν ζητώ να ψηφίσει κάποιος κάτι που δεν πιστεύει, να έχω τη μεγαλύτερη δυνατή στήριξη της Εθνικής Αντιπροσωπείας στο θέμα αυτό. Ευχαριστώ πολύ».

9 Νοεμβρίου, 2023

27ο Ετήσιο Εθνικό Συνέδριο «Ενέργεια και Ανάπτυξη»  14-15 Νοεμβρίου 2023

by EnergyUp 8 Νοεμβρίου, 2023

Η αλληλεπίδραση της ενεργειακής ασφάλειας με τη γεωπολιτική και οι προκλήσεις του μετασχηματισμού του ενεργειακού τομέα είναι οι δύο βασικές πτυχές του 27ου Ετήσιου Εθνικού Συνεδρίου «Ενέργεια και Ανάπτυξη», που θα διεξαγάγει στις 14 και 15 Νοεμβρίου 2023, στο ξενοδοχείο Divani Caravel στην Αθήνα, το ΙΕΝΕ. Για άλλη μία χρονιά, το «Ενέργεια και Ανάπτυξη», που έχει καθιερωθεί ως ένας από τους βασικούς θεσμούς της ελληνικής ενεργειακής σκηνής, θα αναλύσει ένα ευρύ φάσμα θεματικών, που, με επίκεντρο την ενέργεια, έχουν ευρείες οικονομικές, κοινωνικές και γεωπολιτικές προεκτάσεις, και, συνεπώς, αναμένεται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον μεγάλου αριθμού στελεχών από τον τομέα της ενέργειας από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό.

Καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία βαίνει ήδη στο δεύτερο χρόνο, η ενεργειακή ασφάλεια της ΕΕ παραμένει, και αυτό το χειμώνα, ένα μεγάλο στοίχημα. Όπως, εξάλλου, προειδοποίησε σε έκθεσή του, στα μέσα Ιουλίου, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ), αν η Ρωσία αποφάσιζε την πλήρη διακοπή της ροής φυσικού αερίου, η κατάσταση θα μπορούσε να γίνει πολύ δύσκολη για την Ευρώπη κατά τη χειμερινή περίοδο 20123-2024 – ιδίως σε συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών – ακόμη και αν οι αποθήκες της είναι σχεδόν κατά 100% γεμάτες. Κατά συνέπεια, η εκτόξευση των τιμών ενέργειας και η συνεπακόλουθη επιβάρυνση συνολικά των οικονομικών των κρατών – μελών, θα φέρει και εφέτος στο προσκήνιο ζητήματα που αφορούν τον πληθωρισμό, την δημοσιονομική σταθερότητα αλλά και την κοινωνική συνοχή στην Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, η ενεργειακή αυτονομία της ΕΕ αναδεικνύεται σε στρατηγική επιλογή αλλά και σε μεγάλη πρόκληση. Όπως θα αναλυθεί κατά τις εργασίες του εφετινού «Ενέργεια και Ανάπτυξη», τα δεδομένα αυτά θα πρέπει να αναμετρηθούν με τους στόχους που θέτουν οι πολιτικές για την πράσινη μετάβαση, όπως αυτές συγκεφαλαιώντονται στο φιλόδοξο σχέδιο REPower EU. Στο επίκεντρο του συνεδρίου θα βρεθεί, κατά συνέπεια, το κατά πόσον οι ΑΠΕ επαρκούν για την ενεργειακή επάρκεια της ΕΕ ή θα πρέπει να συμπληρωθούν με την αξιοποίηση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων της Γηραιάς Ηπείρου. Επίσης, καθώς συναφής με την στρατηγική της ΕΕ στις ΑΠΕ είναι και η πολιτική της στην ενεργειακή αποδοτικότητα, το «Ενέργεια και Ανάπτυξη»  θα αναλύσει τις κρατικές αλλά και ευρωπαϊκές πολιτικές στα κτήρια, τις μεταφορές και τη βιομηχανία, εξετάζοντας, παράλληλα, πόσο συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αλλά και ειδικότερα της ελληνικής οικονομίας στις νέες, δύσκολες και ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες.

Υπό το φως της ενεργειακής ασφάλειας, εξάλλου, θα εξεταστούν και θέματα που άπτονται των ενεργειακών υποδομών, τόσο στον ηλεκτρισμό και στο πετρέλαιο και φυσικό αέριο, όσο και σε τεχνολογίες αιχμής, όπως είναι το υδρογόνο.

Αλλά και όσον αφορά την εγχώρια  ατζέντα, το «Ενέργεια και Ανάπτυξη» του 2023 θα αναλύσει τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ΑΠΕ, καθώς η υψηλή διείσδυσή τους στο ενεργειακό ισοζύγιο της Ελλάδας θέτει επί τάπητος, και, μάλιστα, με επείγοντα τρόπο σειρά ζητημάτων. Αν και διμερή συμβόλαια (PPAs) αναδεικνύονται ως χρήσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη των ΑΠΕ χωρίς επιδοτήσεις, όπως αναφέρει σε μελέτη του το ΙΕΝΕ, ενώ έχει αλλάξει και το νομοθετικό πλαίσιο για το net metering, η ανάγκη για επέκταση και αναβάθμιση των ηλεκτρικών δικτύων της χώρας παραμένει. Ήδη μέσα στο καλοκαίρι προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός της ΡΑΑΕΥ για τις μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, ενώ έχει ανακύψει και το κρίσιμο θέμα της διαχείρισης των απορριπτόμενων, από το σύστημα, εγχεομένων ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ.

Επίσης με αναφορά την Ελλάδα αλλά και με προεκτάσεις συνολικά σε επίπεδο ΕΕ, στο εφετινό συνέδριο του ΙΕΝΕ θα αναλυθεί διεξοδικά το νέο σκηνικό που δυνητικά ανοίγεται στον τομέα των υδρογονανθράκων. Καθώς είναι ευοίωνα τα ευρήματα των πρόσφατων σεισμικών νότια και νοτιοδυτικά της Κρήτης, και με την πρώτη ερευνητική γεώτρηση να προγραμματίζεται για το β΄εξάμηνο του 2024, η χώρα μας θα μπορεί να αναδειχθεί σε έναν σημαίνοντα παραγωγό υδρογονανθράκων. Έτσι, σε συνδυασμό με το διαπιστωμένο δυναμικό σε Κύπρο και Ισραήλ, η Ανατολική Μεσόγειος θα μπορούσε να αποτελέσει μία παραγωγική περιοχή ανάλογη της Βόρειας Θάλασσας, εξέλιξη που θα  αναβαθμίσει το ρόλο της Ελλάδας στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης.

Παράλληλα, ο μετασχηματισμός του ενεργειακού τομέα αναδεικνύεται και μέσα από τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα στην Ευρώπη, όπως αυτές διαμορφώθηκαν κατά τον περασμένο χειμώνα, αλλά και μέσα από την ανάδειξη νέων τεχνολογιών στο προσκήνιο. Έτσι, το «Ενέργεια και Ανάπτυξη» θα απασχολήσουν ζητήματα που αφορούν τα ενεργειακά software που αφορούν τη διαχείριση παραγωγής – ζήτησης, αλλά και τη χρήση του υδρογόνου και του βιομεθανίου καθώς και συνθετικά καύσιμα και τις εφαρμογές δέσμευσης, αποθήκευσης και αξιοποίησης άνθρακα (CCUS), που ήδη έχουν αρχίσει να απαοχολούν την ενεργειακή ατζέντα όχι μόνο στα πιο προηγμένα τεχνολογικά κράτη της ΕΕ αλλά και στην χώρα μας. Ακόμη περισσότερο, νέα ζητήματα όπως η ψηφιοποίηση και, ιδίως, η τεχνητή νοημοσύνη, που φιλοδοξούν να αλλάξουν δραστικά κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας, και, άρα, και ενός τόσο θεμελιώδους τομέα, όπως η ενέργεια, θα απασχολήσουν τις εργασίες του συνεδρίου.

Στο πλαίσιο αυτό, τόσο μέσα από τις απαιτήσεις της ενεργειακής ασφάλειας και αυτονομίας όσο και από τα ζητήματα που θέτει ο ενεργειακός μετασχηματισμός, θα συζητηθεί και ο προσανατολισμός που θα πρέπει να λάβουν οι επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας σε Ελλάδα και ΕΕ. Τέλος, τις εργασίες του συνεδρίου θα απασχολήσουν και οι στρατηγικές που θα πρέπει να ακολουθηθούν για την ανάπτυξη της απασχόλησης στην ενέργεια, δεδομένου του στρατηγικού της ρόλου στην οικονομία.

8 Νοεμβρίου, 2023

Maria Rita Galli: Το υδρογόνο μπορεί να συμβάλλει στην επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050

by EnergyUp 8 Νοεμβρίου, 2023

Η ευρωπαϊκή στρατηγική για το υδρογόνο και ο πρωταγωνιστικός ρόλος της Ελλάδας στο επίκεντρο του 2ου Συνεδρίου Υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ

 Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το υδρογόνο και ο πρωταγωνιστικός ρόλος που η Ελλάδα μπορεί να παίξει στο μελλοντικό ενεργειακό τοπίο της Ευρώπης τέθηκαν στο επίκεντρο της δεύτερης έκδοσης του Συνεδρίου Υδρογόνου, με θέμα «Δίκτυα Υδρογόνου: Μετατρέποντας το Όραμα σε Δράση» που διοργάνωσε ο ΔΕΣΦΑ.

Με το υδρογόνο να κατέχει κομβικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα και τη διαφοροποίηση του ενεργειακού μείγματος, το συνέδριο έφερε κοντά διακεκριμένους ομιλητές από τον ελληνικό και ευρωπαϊκό ενεργειακό κλάδο, χρηματοοικονομικούς και τεχνικούς φορείς, εθνικές αρχές και ακαδημαϊκούς, σε μια συζήτηση για όλες τις πτυχές της ελληνικής και της ευρωπαϊκής στρατηγικής για το υδρογόνο. Μεταξύ άλλων, στο επίκεντρο βρέθηκε η ανάγκη για την επιτάχυνση του σχετικού θεσμικού και ρυθμιστικού πλαισίου για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης αγοράς υδρογόνου και οι επερχόμενες επενδύσεις για την απανθρακοποίηση των δικτύων φυσικού αερίου, με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στις δυνατότητες της Ελλάδας να αναδειχθεί σε κόμβο παραγωγής και μεταφοράς υδρογόνου για την Ευρώπη.

Στις εισαγωγικές επισημάνσεις, η Maria Rita Galli, CEO του ΔΕΣΦΑ, αναφέρθηκε στις προοπτικές που αντιπροσωπεύει το υδρογόνο για το ενεργειακό τοπίο της Ελλάδας και της Ευρώπης, αναφέροντας: «Το υδρογόνο μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια της Ελλάδας για απανθρακοποίηση και να συμβάλλει καθοριστικά στην επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Χρειαζόμαστε μία σαφή, ρεαλιστική και σύγχρονη στρατηγική για το υδρογόνο, ώστε να προχωρήσουμε από το όραμα στην πράξηκαι να προωθήσουμε την αλυσίδα αξίας του υδρογόνου στη χώρα.Φιλοδοξία μας ως ΔΕΣΦΑ είναι να προωθήσουμε την ανάπτυξη του ελληνικού δικτύου μεταφοράς υδρογόνου, το οποίο πρόκειται να υλοποιηθεί μέσα στα επόμενα 15 χρόνια, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη συντονισμένη προσπάθεια που απαιτείται για την προώθηση μιας βιώσιμης οικονομίας υδρογόνου στην Ελλάδα και την Ευρώπη».

Η Μαρία Σπυράκη, Βουλευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και εισηγήτρια του EPP στο ευρωκοινοβούλιο για την Ευρωπαϊκή Tράπεζα Yδρογόνου, υπογράμμισε τηνκρίσιμη σημασία που έχει για την Ευρώπη η δημιουργία μιας ανταγωνιστικής αγοράς υδρογόνου και η επιτάχυνση των επενδύσεων για τη διαμόρφωση ενός εκτεταμένου δικτύου υποδομών υδρογόνου, δηλώνοντας: «Όλες οι υποδομές φυσικού αερίου που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης θα πρέπει να είναι σχεδιασμένες κατάλληλα, προκειμένου να μπορούν να υποδεχθούν υδρογόνο».

Ο Αριστοτέλης Αϊβαλιώτης, Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων, δήλωσε ««Σε απόλυτη σύμπνοια με το ευρωπαϊκό πλαίσιο, η Ελλάδα αναγνωρίζει τον ρόλο του ανανεώσιμου αερίου, κάτι που δείχνει τόσο το Εθνικό Σχέδιο για το Κλίμα, όσο και οι εθνικές πολιτικές. Φιλοδοξούμε έως το 2030 να παράγουμε ενέργεια 1,7 GW ενέργειας στην Ελλάδα που θα κατευθύνεται στην ηλεκτρόλυση και παραγωγή πράσινου υδρογόνου και έως 30 GW για το έτος 2050. Περίπου 65% της κατανάλωσης του πράσινου υδρογόνου που θα έχουμε, θα καταναλώνεται για παραγωγή συνθετικών υδρογονανθράκων, για χρήση στις μεταφορές το 2035». Πρόσθεσε δε ότι στο πλαίσιο της αξιοποίησης των χρημάτων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης «υποβάλλαμε ένα σχέδιο για την επιδότηση με ποσά άνω των 50 εκατομμυρίων για έργα πράσινου υδρογόνου και μεθανίου, με έμφαση στο πρώτο».

Ο  Δημήτρης Φούρλαρης, Αντιπρόεδρος της ΡΑΑΕΥ του κλάδου Ενέργειας, ανέφερε:  «Η Ελλάδα είναι μια από τις τελευταίες χώρες που εισήγαγε το φυσικό αέριο στο ενεργειακό της μείγμα. Όσον αφορά το υδρογόνο, όμως, η χώρα δε γίνεται να μείνει πίσω. Για αυτόν τον λόγο η ΡΑΑΕΥ υποστήριξε σθεναρά την υποψηφιότητα του ΔΕΣΦΑ στα έργα PCIs, ως σημαντικό βήμα για τη χρηματοδότηση του «πράσινου» αγωγού μεταφοράς υδρογόνου Ελλάδας-Βουλγαρίας. Η απανθρακοποίηση μπορεί να γίνει πραγματικότητα μόνο εάν είναι εγγυημένη η ενεργειακή ασφάλεια και εάν το ενεργειακό σύστημα της ΕΕ είναι ανθεκτικό».

Στο 1ο πάνελ του συνεδρίου με θέμα “The EU framework“παρουσιάστηκαν οι στρατηγικές και ρυθμιστικές εξελίξεις στο πεδίο του υδρογόνου. Συγκεκριμένα, οι ομιλητές αναφέρθηκαν στις βασικές παραμέτρους και το χρονοδιάγραμμα του σχεδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το υδρογόνο,καθώς και στον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι διαχειριστές των εθνικών δικτύων μεταφοράς φυσικού αερίου. Η συζήτηση επεκτάθηκε, επίσης, στις αναγκαίες παρεμβάσεις για τη μετατροπή του συστήματος μεταφοράς αερίου σε “hydrogen ready”, με τους ομιλητές να τονίζουν τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που συνδέονται με αυτή τη στροφή. Όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν στο ότι η αξιοποίηση των υφιστάμενων υποδομών φυσικού αερίου αποτελεί τον πιο βιώσιμο τρόπο για την επιτάχυνση της ενσωμάτωσης του υδρογόνου στο ενεργειακό μείγμα.

Στο 2ο πάνελ, με τίτλο “The SE Hydrogen Corridor“, η συζήτηση επικεντρώθηκε στις δυνατότητες διαμόρφωσης ενός ενιαίου διαδρόμου μεταφοράς υδρογόνου στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οι ομιλητές προχώρησαν σε σύγκριση της προοπτικής ανάπτυξης τοπικών δικτύων υδρογόνου με τη δημιουργία μιας διασυνδεδεμένης «ραχοκοκαλιάς» αγωγών υδρογόνων σε ολόκληρη τηνΕυρωπαϊκή Ένωση, ενώ αναφέρθηκαν επίσης στον οδικό χάρτηγια την υλοποίηση του οράματος για μια ενιαία υποδομή μεταφοράς υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη. Το συμπέρασμα στο οποίο συνέκλιναν όλοι οι συμμετέχοντες στη συζήτηση είναι πως η δημιουργία του διαδρόμου υδρογόνου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη δεν αφορά απλώς τις εμπλεκόμενες χώρες αλλά την Ευρώπη συνολικά.

Κατά τη διάρκεια του 3ου πάνελ με τίτλο “The Market Needs“, οι ομιλητές ανέλυσαν τις προϋποθέσεις για το άνοιγμα της αγοράς και της οικονομίας του υδρογόνου στην Ελλάδα. Κορυφαία στελέχη εταιρειών από την Ελλάδα και το εξωτερικό παρουσίασαν εκτενώς τα εν εξελίξει έργα υδρογόνου στη χώρα,καθώς και τις προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου. Ταυτόχρονα, οι ομιλητές αναφέρθηκαν στα εμπόδια και τις προκλήσεις που πρέπει ξεπεραστούν, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινε στους προσδοκώμενους μηχανισμούς υποστήριξης από την πλευρά της πολιτείας για την ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου.

Με την ολοκλήρωση του 3ου πάνελ, ακολούθησε παρουσίαση της μελέτης “Hydrogen Forecast to 2050” από την ElfrideCovarrubias Villegas, Market Director, Italy and Eastern Mediterranean Energy Systems, DNV. H κα Villegas παρέθεσε τα συμπεράσματα της πρώτης μελέτης που επιχειρεί να προβλέψει τη διείσδυση του υδρογόνου μέχρι το έτος 2050, αναδεικνύοντας την ουσιαστική συμβολή του στην απανθρακοποίηση της παγκόσμιας οικονομίας και διερευνώνταςερωτήματα, όπως το πότε και πού θα χρησιμοποιηθεί το υδρογόνο σε μεγάλη κλίμακα, ποιοι οικονομικοί τομείς θα το υιοθετήσουν και ποια είναι τα οφέλη από τη μετατροπή των αγωγών φυσικού αερίου σε αγωγούς μικτής ή καθαρής μεταφοράς υδρογόνου.

Κατά τη διάρκεια του 4ου πάνελ με τίτλο “The NationalHydrogen Framework and Decarbonization Roadmap“, οισυμμετέχοντες αναφέρθηκαν στους ενισχυμένους στόχους για το υδρογόνο που περιλαμβάνονται στο αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), αναλύοντας τις νέες προσθήκες στο ελληνικό ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς και το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα για την απανθρακοποίησητου ενεργειακού μείγματος. Όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν πως η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης οικονομίας υδρογόνου στην Ελλάδα θα έχει πολλαπλά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη για τη χώρα, συμβάλλοντας ενεργά στηδημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την αντιμετώπιση του brain drain.

Στο συνέδριο συμμετείχαν ως ομιλητές ηγετικά στελέχη από κορυφαίες εταιρείες, θεσμικούς φορείς και οργανισμούς,συμπεριλαμβανομένων των Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ΡΑΑΕΥ, ENTSOG, Florence School of Regulation, Snam, Hydrogen Europe, RINA,ENAGÁS, University of Nicosia, IDEA S.A., Motor Oil Hellas, ΤΕΡΝΑ, BayWa r.e. Projects Greece, Hellenic Hydrogen S.A., Advent Technologies, Clean Hydrogen Partnership, PwCGreece, ΙΔΕΠ/ΕΚΕΤΑ, CluBE.

8 Νοεμβρίου, 2023

Ο Πρωθυπουργός, στα εγκαίνια της Μονάδας Διαχείρισης Απορριμμάτων στην Παλαιόχουνη Αρκαδίας

by EnergyUp 8 Νοεμβρίου, 2023

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη το απόγευμα στην εκδήλωση για τα εγκαίνια της Μονάδας Διαχείρισης Απορριμμάτων στην Παλαιόχουνη Αρκαδίας, την πιο σύγχρονη της χώρας, και είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί στις εγκαταστάσεις και να ενημερωθεί για τις δυνατότητές τους.

«Είναι πράγματι, πιστεύω, μια σπουδαία μέρα για την Πελοπόννησο, με ένα έργο το οποίο κυριολεκτικά αλλάζει τη ζωή της. Οι άθλιες χωματερές, οι όγκοι σκουπιδιών οι οποίοι απειλούσαν τη δημόσια υγεία, αλλοιώνοντας τη μοναδική φύση αυτού του τόπου, γίνονται πλέον παρελθόν», τόνισε στον χαιρετισμό του ο Πρωθυπουργός, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που διοργάνωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου.

«Αυτή η μονάδα δεν απαλλάσσει απλά την Περιφέρεια από τον βραχνά της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, ταυτόχρονα ανακουφίζει και φορολογούμενους από βάρη εκατομμυρίων ευρώ, που συνεπάγονταν -θέλω να θυμίσω- τα συνεχή πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, θα προσφέρει καθαρή, φθηνή ενέργεια, δημιουργώντας και νέες αγορές ταυτόχρονα για ανακυκλώσιμα υλικά, για δευτερογενές καύσιμο», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Στην πλήρη λειτουργία του το έργο αυτό θα τροφοδοτεί με πράσινη ενέργεια που θα ισοδυναμεί με τις ανάγκες 6.000 νοικοκυριών: τη διπλάσια ενέργεια από αυτή που ουσιαστικά το έργο καταναλώνει. Ουσιαστικά κάνουμε πράξη αυτό το οποίο έχουμε πει πολλές φορές, ότι τα απορρίμματα μπορούν να είναι πλούτος, επιστρέφοντας ουσιαστικά αυτή την υπεραπόδοση της μονάδας στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, μειώνοντας το τέλος αποκομιδής, ενώ ταυτόχρονα βέβαια εκπέμπονται 24.000 τόνοι λιγότεροι διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα», ανέφερε ο Πρωθυπουργός όσον αφορά στον «πράσινο» αντίκτυπο του έργου.

«Την αναβάθμιση της καθημερινότητας θα πλαισιώνει παράλληλα και η αναβάθμιση της οικονομικής ζωής. Όπως ειπώθηκε, πρόσθετες οικονομικές δραστηριότητες, περισσότερες εξαγωγές, πολλές νέες θέσεις εργασίας», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Οκτακόσιες θέσεις εργασίας κατά την διάρκεια της κατασκευής, πάνω από 200 για τη λειτουργία του εργοστασίου και των μονάδων. Είναι δουλειές σε βάθος χρόνου που ενεργοποιούν και παράλληλες δραστηριότητες, στηρίζουν τις τοπικές κοινωνίες», προσέθεσε.

Αλλαγή σελίδας στην Πελοπόννησο

Η Μονάδας Διαχείρισης Απορριμμάτων στην Παλαιόχουνη, δυναμικότητας 105.000 τόνων ετησίως, είναι η πλέον σύγχρονη στην Ελλάδα και θα δέχεται τα απόβλητα των Περιφερειακών Ενοτήτων Αρκαδίας, Αργολίδας και Κορινθίας. Αποτελεί κεντρικό τμήμα του ευρύτερου έργου για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στην Πελοπόννησο, σε συνδυασμό με τις αντίστοιχες μονάδες στη Μεσσηνία και τη Λακωνία, οι οποίες αθροιστικά μπορούν να διαχειριστούν ακόμη 95.000 τόνους ανά έτος.

Τα εγκαίνια της μονάδας για τη διαχείριση αποβλήτων στην Αρκαδία αντικατοπτρίζουν την πρόοδο που επιτελέστηκε την προηγούμενη τετραετία, καθώς το 2019 η Ελλάδα διέθετε μόνο τρεις εν λειτουργία μονάδες και άλλες πέντε υπό κατασκευή, ενώ σήμερα οι λειτουργικές υποδομές έχουν ανέλθει σε 11 και σε φάση κατασκευής βρίσκονται ακόμα 16. Το 2024 αναμένεται να έχουν συμβασιοποιηθεί άλλες 10 μονάδες και να έχουν δημοπρατηθεί όλες οι υπόλοιπες που προβλέπονται. «Νομίζω ότι οι αριθμοί αυτοί αρκούν για να καταδείξουν τη σημαντική πρόοδο που συντελείται σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα. Ξεπεράσαμε και στερεότυπα του παρελθόντος», είπε στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο Πρωθυπουργός.

Η υλοποίηση του ολοκληρωμένου σχεδιασμού για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο θέτει τέλος σε ένα χρόνιο πρόβλημα για την περιοχή, η οποία το 2019 διέθετε μόλις έναν νόμιμο ΧΥΤΑ ενώ παράλληλα υπήρχαν δεκάδες χώροι ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων. Με τα νέα δεδομένα εκτιμάται πως η Πελοπόννησος θα είναι μία από τις πρώτες Περιφέρειες που θα πετύχουν τον στόχο του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων για μείωση του ποσοστού ταφής κάτω από το 10% έως το 2030.

Το έργο της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Απορριμμάτων στην Πελοπόννησο, προϋπολογισμού 135 εκατομμυρίων ευρώ, προβλέπεται να δημιουργήσει 200 και πλέον μόνιμες θέσεις εργασίας, ενώ στο πλαίσιο των εργασιών κατασκευής απασχολούνται περίπου 800 άνθρωποι. Μέρος του κόστους καλύπτεται από ευρωπαϊκούς πόρους, ύψους 65 εκατομμυρίων ευρώ, χάρη στις έγκαιρες παρεμβάσεις που έγιναν από το δεύτερο εξάμηνο του 2019 ώστε να αποσοβηθεί ο σοβαρός κίνδυνος απένταξης του έργου από κοινοτικά ταμεία, εξαιτίας κακών προγενέστερων χειρισμών.

Για την περίοδο 2021-2027 έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τις μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων της τάξης των 600 εκατομμυρίων ευρώ, μολονότι αυτό δεν προβλεπόταν αρχικά. Το γεγονός αυτό συμβάλλει ουσιαστικά στην ολοκλήρωση του δικτύου σύγχρονων μονάδων για τα απορρίμματα σε ολόκληρη την Ελλάδα. «Συνολικά θα διατεθούν 600 εκατομμύρια ευρώ για να ολοκληρώσουμε τη διαχείριση των αποβλήτων σε ολόκληρη τη χώρα. Και αυτό ενώ δεν προβλεπόταν αντίστοιχη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Μιλάμε, συνεπώς, για μία συντονισμένη πρωτοβουλία εντός και εκτός συνόρων», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ολόκληρος ο χαιρετισμός του Πρωθυπουργού

Κύριε Περιφερειάρχα, αγαπητέ Παναγιώτη, και νέε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, αγαπητοί συνάδελφοι στη Βουλή και στην κυβέρνηση,

Σήμερα είναι πράγματι, πιστεύω, μια σπουδαία μέρα για την Πελοπόννησο, με ένα έργο το οποίο κυριολεκτικά αλλάζει τη ζωή της. Οι άθλιες χωματερές, οι όγκοι σκουπιδιών οι οποίοι απειλούσαν τη δημόσια υγεία, αλλοιώνοντας τη μοναδική φύση αυτού του τόπου, γίνονται πλέον παρελθόν. Η διαχείριση των απορριμμάτων μετατρέπει, πλέον, ένα διαχρονικό πρόβλημα σε προωθητικό μοχλό για το παρόν και το μέλλον των κατοίκων και των επισκεπτών αυτής της όμορφης Περιφέρειας.

Έχει δίκιο ο Περιφερειάρχης να θυμάται την επίσκεψη την οποία μου είχε κάνει όταν ήμουν υπεύθυνος περιβαλλοντικής πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, σε άλλες εποχές, τις οποίες όλοι θυμόμαστε αλλά και τις οποίες θέλουμε να ξεχάσουμε. Πράγματι, αυτή η μονάδα την οποία τυπικά εγκαινιάζουμε σήμερα, αν και ήδη λειτουργεί, δεν απαλλάσσει απλά την Περιφέρεια από τον βραχνά της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, ταυτόχρονα ανακουφίζει και φορολογούμενους από βάρη εκατομμυρίων ευρώ, που συνεπάγονταν -θέλω να θυμίσω- τα συνεχή πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη χώρα μας.

Ταυτόχρονα, θα προσφέρει καθαρή, φθηνή ενέργεια, δημιουργώντας και νέες αγορές ταυτόχρονα για ανακυκλώσιμα υλικά, για δευτερογενές καύσιμο. Ενώ την αναβάθμιση της καθημερινότητας θα πλαισιώνει παράλληλα και η αναβάθμιση της οικονομικής ζωής. Όπως ειπώθηκε, πρόσθετες οικονομικές δραστηριότητες, περισσότερες εξαγωγές, πολλές νέες θέσεις εργασίας.

Και πράγματι αυτή η μονάδα είναι επιτυχία όλων μας. Ναι, της κεντρικής κυβέρνησης, που από την πρώτη στιγμή, όπως είπε και ο Παναγιώτης, έσκυψε πάνω στο πρόβλημα και έδωσε -πιστεύω- κρίσιμες λύσεις για να μπορέσει η μονάδα αυτή να ολοκληρωθεί. Αλλά ταυτόχρονα είναι μια μεγάλη επιτυχία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά και των κατοίκων της Πελοποννήσου. Αλλά πιστεύω ότι για τη σημερινή εξέλιξη αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε έναν άνθρωπο, στον Περιφερειάρχη, τον Παναγιώτη Νίκα. Επισφράγισε τη θητεία του με την επίλυση αυτού του κρίσιμου ζητήματος, το οποίο ταλάνιζε εδώ και δεκαετίες την περιοχή.

Και, παρά τα πολλά εμπόδια, ο Παναγιώτης έφερε εις πέρας μια προσπάθεια που, όπως ειπώθηκε, ξεκίνησε στην κυριολεξία πριν από μια δεκαετία. Δεν προχωρούσε λόγω αδράνειας, λόγω αδιαφορίας, λόγω αντιδράσεων, πολλών αντιδράσεων, κάποιων καλόπιστων, κάποιων όχι και πάντα τόσο.

Τώρα, φυσικά, η σκυτάλη περνά στον νέο Περιφερειάρχη και είμαι βέβαιος ότι ο Δημήτρης Πτωχός θα συνεχίσει αυτή τη δημιουργική πορεία, βάζοντας το δικό του σημαντικό λιθαράκι για μια πιο βιώσιμη Περιφέρεια, με την ευχή να έχει στο πλευρό του, όπως ειπώθηκε, και όλους τους Δημάρχους, μακριά από κομματικά χρώματα, μακριά από προσωπικές επιδιώξεις.

Εξάλλου, όπως είπε και ο Παναγιώτης, οι εκλογές πέρασαν και δεν θα έχετε εκλογές για μία πενταετία. Επομένως, καλό είναι να δούμε το συνολικό καλό και να βάλουμε στην άκρη τις όποιες τοπικές αντιδράσεις μπορεί να υπάρχουν. Εξάλλου, ο καθαρός αέρας δεν ξεχωρίζει παρατάξεις -και η τιμή του ρεύματος επίσης-, όπως και η ντροπή για τις βρώμικες πόλεις που έβλεπε ο επισκέπτης στην Πελοπόννησο. Είναι ντροπή κοινή για όλους μας.

Σημαντικό είναι, όπως ανέφερα, και το οικονομικό όφελος που συνοδεύει αυτές τις επενδύσεις. Δεν είναι μόνο τα πρόστιμα τα οποία δεν θα πληρώνουμε. Εκατοντάδες θέσεις εργασίας, ειπώθηκε και πριν, 800 θέσεις εργασίας κατά την διάρκεια της κατασκευής, πάνω από 200 για τη λειτουργία του εργοστασίου και των μονάδων. Είναι δουλειές σε βάθος χρόνου που ενεργοποιούν και παράλληλες δραστηριότητες, στηρίζουν τις τοπικές κοινωνίες. Αλλά θέλω να κάνω μια ξεχωριστή μνεία στη σημαντική ενεργειακή εξοικονόμηση που φέρνει η κυκλική οικονομία.

Στην πλήρη λειτουργία του το έργο αυτό, το οποίο θα επεξεργάζεται απορρίμματα, θα τροφοδοτεί με πράσινη ενέργεια που θα ισοδυναμεί με τις ανάγκες 6.000 νοικοκυριών: τη διπλάσια ενέργεια, όπως ειπώθηκε από τον κ. Αγραφιώτη, από αυτήν που ουσιαστικά το έργο καταναλώνει.

Ουσιαστικά κάνουμε πράξη αυτό το οποίο έχουμε πει πολλές φορές, ότι τα απορρίμματα μπορούν να είναι πλούτος, επιστρέφοντας ουσιαστικά αυτή την υπεραπόδοση της μονάδας στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, μειώνοντας το τέλος αποκομιδής, ενώ ταυτόχρονα βέβαια εκπέμπονται 24.000 τόνοι λιγότεροι διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Να, λοιπόν, γιατί εδώ αυτό αποδεικνύεται έμπρακτα: η ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων αποτελεί μια σημαντική επένδυση για το μέλλον της Περιφέρειας, αποτελεί όμως ταυτόχρονα και μια επένδυση για το μέλλον της χώρας. Γιατί ταυτίζεται με την ανάπτυξη τόσο του πρωτογενούς τομέα, όσο και του τουρισμού και φυσικά βελτιώνει σε πολλά πεδία την καθημερινότητα του πολίτη, με φθηνότερη ενέργεια, με καθαρότερο περιβάλλον. Βέβαια, με τον τρόπο της, αυτή η μονάδα την οποία εγκαινιάζουμε είναι μία ακόμα όψη αυτού του πολυδιάστατου εκσυγχρονισμού που αποτελεί στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης.

Κυρίες και κύριοι, γι’ αυτή την επένδυση περίπου 135 εκατομμυρίων ευρώ αξιοποιήθηκαν ευρωπαϊκοί πόροι ύψους 65 εκατομμυρίων ευρώ. Τους διασφαλίσαμε προσπερνώντας -το ξέρουμε καλά, και ο αρμόδιος Αναπληρωτής Υπουργός, ο Γενικός Γραμματέας ΕΣΠΑ- πολλές δυσκολίες, απειλές απεντάξεων που τελικά θα επιβάρυναν τον κρατικό προϋπολογισμό. Ενώ συνολικά, θέλω να θυμίσω, θα διατεθούν 600 εκατομμύρια ευρώ για να ολοκληρώσουμε τη διαχείριση των αποβλήτων σε ολόκληρη τη χώρα. Και αυτό ενώ δεν προβλεπόταν αντίστοιχη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Μιλάμε, συνεπώς, για μία συντονισμένη πρωτοβουλία εντός και εκτός συνόρων.

Το συγκεκριμένο έργο, βέβαια, δικαιώνει και μία άλλη πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, που δεν είναι άλλη από τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Όπως ειπώθηκε, στην Αρκαδία, εδώ, στην περιοχή που βρισκόμαστε σήμερα, θα λειτουργούν οι μονάδες του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης. Προσθέστε σε αυτό δύο σταθμούς μεταφόρτωσης στην Κορινθία και στη Νέα Κίο Αργολίδας, και τους σταθμούς μεταφόρτωσης που θα πρέπει να λειτουργήσουν πλήρως εντός του 2024. Η συνολική δυναμικότητα θα φτάνει τους 200.000 τόνους.

Θέλω να πω δυο κουβέντες για τη συνεκτική πολιτική που ακολουθούμε εδώ και τέσσερα χρόνια σε αυτό το κρίσιμο ζήτημα που στηρίζεται στο Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Αποβλήτων το οποίο πρωτοσυντάξαμε όταν ήρθαμε στα πράγματα και το οποίο διαρκώς επικαιροποιείται. Έχουμε έναν απλό, δύσκολο αλλά εφικτό στόχο: έως το 2030 τα προϊόντα τα οποία θάβουμε να έχουν πέσει στο 10% των συνολικών παραγόμενων απορριμμάτων.

Έχει γίνει πολλή δουλειά αυτή την τετραετία, μπορώ να κάνω μία ξεχωριστή αναφορά στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, τον Μανώλη Γραφάκο, ο οποίος «ξεκλείδωσε» πολλά έργα τα οποία βρίσκονταν «εν υπνώσει».

Το 2019 λειτουργούσαν μόλις τρεις μονάδες, σήμερα λειτουργούν 11 -μιλάω για ολόκληρη τη χώρα. Δεκαέξι κατασκευάζονται. Μέχρι το 2024 θα έχουν ξεκινήσει με συμβασιοποίηση άλλες 10.

Νομίζω ότι οι αριθμοί αυτοί αρκούν για να καταδείξουν τη σημαντική πρόοδο που συντελείται σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα. Ξεπεράσαμε και στερεότυπα του παρελθόντος σχετικά όχι τόσο με την ανακύκλωση αλλά όσο με τη δευτερογενή θερμική επεξεργασία των απορριμμάτων. Και χαίρομαι πράγματι, το είπε και ο κ. Περιστέρης, γιατί οι μονάδες αυτές πια βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Κάνουμε δηλαδή πραγματικά το καλύτερο δυνατό, με όλα τα σύγχρονα εργαλεία τα οποία θέτει στη διάθεσή μας η τεχνολογία, αναπτύσσοντας εθνική τεχνογνωσία, η οποία βρίσκεται πράγματι στην πρώτη γραμμή αυτών των εξαιρετικά σύνθετων έργων.

Θα κάνω, όμως, μια αναφορά σε κάτι το οποίο είπε ο Παναγιώτης και στο οποίο αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία: όσο σημαντικά και κρίσιμα είναι τα έργα υποδομής για τη διαχείριση των απορριμμάτων, άλλο τόσο και ακόμα περισσότερο σημαντική είναι και η συνολική αλλαγή της κουλτούρας μας όσον αφορά στην ανακύκλωση. Εκεί, προφανώς, χρειαζόμαστε τη στενή συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Δεν είμαστε ακόμα στα επίπεδα που θα θέλαμε. Πρέπει να φτάσουμε στα ευρωπαϊκά επίπεδα, έτσι ώστε να «κουμπώσει» συνολικά η σύγχρονη αντίληψη για την κυκλική οικονομία και για τη διαχείριση των απορριμμάτων.

Θα εφαρμοστεί στην Ελλάδα και η αρχή «πληρώνω όσο πετάω», ξεκινώντας από τους μεγάλους παραγωγούς στα αστικά κέντρα. Χρειαζόμαστε όχι μόνο κίνητρα αλλά και αντικίνητρα, για να μειωθεί τελικά ο όγκος των αποβλήτων και η διαλογή τους να γίνεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πηγή.

Κλείνω επαναλαμβάνοντας, αγαπητέ Δημήτρη, ότι αυτό το φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο ήδη γίνεται πράξη, θα βρεθεί εκ των πραγμάτων σε μία από τις πρώτες θέσεις στη λίστα των προτεραιοτήτων της Περιφέρειας. Είναι νομίζω κάτι το οποίο οφείλουμε στην Πελοπόννησο, στους κατοίκους, στους επισκέπτες. Όπως και η ευθύνη η δική μας, η ευθύνη της κυβέρνησης, του Υπουργείου, της Γενικής Γραμματείας, είναι να ολοκληρώσουμε το συντομότερο δυνατόν όλες τις επενδύσεις υποδομών σε ολόκληρη τη χώρα, ώστε αυτό το πρόβλημα το οποίο έρχεται από το παρελθόν, από το βαθύ παρελθόν, και το οποίο μας καταδίωκε εδώ και δεκαετίες, όχι απλά να μην υπάρχει, αλλά να μετατραπεί σε μία ευκαιρία. Να δώσει νέα αναπτυξιακή δυναμική και θα μας επιτρέψει και στα απορρίμματα να κάνουμε αυτό το οποίο προσπαθούμε να πετύχουμε σε πολλούς άλλους τομείς: ένα μεγάλο άλμα, ένα άλμα μεγαλύτερο από τη φθορά και, από εκεί που ήμασταν ουραγοί, να γίνουμε και στο τομέα αυτό πρωταγωνιστές.

Καλή αρχή λοιπόν και καλή συνέχεια. Σας ευχαριστώ πολύ.

8 Νοεμβρίου, 2023

Νέες χαμηλότερες τιμές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από την ElpeFuture

by EnergyUp 8 Νοεμβρίου, 2023

Η ElpeFuture, θυγατρική της HELLENiQ ENERGY, ανακοινώνει νέες χαμηλότερες τιμές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, με στόχο την προώθηση της αγοράς της ηλεκτροκίνησης και την πλήρη κάλυψη των αναγκών των αυτοκινητιστών.

Η Εταιρία, ανταποκρινόμενη στην πρόσφατη εγκύκλιο της ΑΑΔΕ για μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στην φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, ενημερώνει τους οδηγούς ότι οι τελικές τιμές χρέωσης διαμορφώνονται, πλέον, ως εξής:

• Φόρτιση AC: 0,45 €/KWh
• Φόρτιση DC: 0,55 €/KWh

Παράλληλα, οι αντίστοιχες τελικές τιμές χρέωσης για τους εγγεγραμμένους χρήστες της εφαρμογής ElpeFuture(www.elpefuture.gr), είναι οι ακόλουθες:

• Φόρτιση AC: 0,40 €/KWh
• Φόρτιση DC: 0,50 €/KWh

Οι νέες, μειωμένες τιμές φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυο της ElpeFuture, έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ.

Η ElpeFuture έχει εισέλθει δυναμικά τα τελευταία χρόνια στην αγορά της Ηλεκτροκίνησης και αναπτύσσει πανελλαδικά έναεκτεταμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τις αντίστοιχες υπηρεσίες. Η ανάπτυξη συμπεριλαμβάνει την εγκατάσταση φορτιστών ταχείας φόρτισης (DC) σε επιλεγμένα πρατήρια ΕΚΟ/ΒΡ ανά την Επικράτεια, με στόχο την πλήρη κάλυψη των βασικών οδικών αρτηριών και σημείων στρατηγικού ενδιαφέροντος.Επιπρόσθετα, εγκαθίσταται σημαντικός αριθμός φορτιστών AC σε εταιρικούς χώρους στάθμευσης, καθώς και σε δημοφιλείς προορισμούς (εμπορικά κέντρα, parking, supermarkets, κλπ.) και σε δημόσια προσβάσιμα σημεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, το δίκτυο φόρτισης της ElpeFutureεπεκτείνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε όλη την Ελλάδα, με στόχο μερίδιο αγοράς άνω του 30% στην ηλεκτροκίνηση μέσα στην πενταετία, στο πλαίσιο της στρατηγικής πουακολουθεί για να ενισχύσει την ενεργειακή μετάβαση της χώρας.

8 Νοεμβρίου, 2023

Ευνοϊκές ρυθμίσεις για το ρεύμα των πληγέντων αγροτών στη Θεσσαλία

by EnergyUp 8 Νοεμβρίου, 2023

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρης Αυγενάκης και ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, ανακοίνωσαν ευνοϊκές ρυθμίσεις για το ρεύμα των αγροτών στη Θεσσαλία.

Οι δηλώσεις των κ.κ. Σκυλακάκη, Αυγενάκη και Τριαντόπουλου:

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, δήλωσε: «Η κυβέρνηση, με τη συνεννόηση του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και τον αρμόδιο Υφυπουργό, τον κ. Χρήστο Τριαντόπουλο και με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και με το δικό μας Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αποφάσισε να προχωρήσει σε μία ρύθμιση για το αγροτικό ρεύμα των αγροτών, που έχουν πληγεί από τις τεράστιες πλημμύρες στη Θεσσαλία. Η ρύθμιση, θα περιέχει μια περίοδο χάριτος μιας διετίας και μετά μία πενταετή ρύθμιση των υποχρεώσεων που υπάρχουν σε αγροτικό ρεύμα για τους πλημμυροπαθείς, με μηδενικό επιτόκιο. Το κόστος θα το αναλάβει ο κρατικός προϋπολογισμός και οι υποχρεώσεις που θα μπουν σε ρύθμιση θα είναι για το αγροτικό ρεύμα των πλημμυροπαθών της Θεσσαλίας, οι καταναλώσεις από την 1η Μαΐου μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου του 2023, συν οι ληξιπρόθεσμες οφειλέςπου τυχόν υπήρχαν για τους αγρότες αυτούς, σε ό,τι αφορά στο αγροτικό ρεύμα».

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρης Αυγενάκης, τόνισε: «Σε ένα  πλαίσιο συνεργασίας, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, διαμορφώνεται ένα σχήμα ρύθμισης της επιβάρυνσης του αγροτικού ρεύματος για τους πλημμυροπαθείς αγρότες της Θεσσαλίας. Πρόκειται για ένα επταετές σχήμα, με τα πρώτα δυο χρόνια να αποτελούν περίοδο χάριτος και κατά τα επόμενα πέντε να ρυθμιστούν οι σχετικές οφειλές, χωρίς έντοκη επιβάρυνση, την οποία και θα καλύψει το κράτος. Την αμέσως επόμενη περίοδο θα κατατεθεί σχετική νομοθετική διάταξη και θα δρομολογηθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την υλοποίηση του εν λόγω σχήματος, που στηρίζει τον πρωτογενή τομέα της Θεσσαλίας που έχει πληγεί από τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα».

Ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, σημείωσε: «Στο πλαίσιο της υλοποίησης του σχεδίου στήριξης και αποκατάστασης των περιοχών που επλήγησαν από τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα στη Θεσσαλία, πέρα από τα οριζόντια μέτρα της κρατικής αρωγής, ενεργοποιούμε όπου χρειάζεται και στοχευμένα μέτρα. Ένα από αυτά -σε συνεργασία με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρο Σκυλακάκη, αλλά και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και τον ΕΛΓΑ- είναι η στήριξη για το ρεύμα που επιβαρύνει τους πληγέντες αγρότες. Έτσι, μετά από επεξεργασία των σχετικών δεδομένων, προχωρούμε -σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και με τον Υπουργό- σε μία ρύθμιση, προκειμένου να ελαφρύνουμε και αυτό το βάρος που πλήττει τις πλάτες των αγροτών του πρωτογενούς τομέα της Θεσσαλίας».

8 Νοεμβρίου, 2023

myΘέρμανση: 21 ερωτήσεις και απαντήσεις από την ΑΑΔΕ για το επίδομα θέρμανσης

by EnergyUp 7 Νοεμβρίου, 2023

Ανοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα myΘέρμανση για την υποβολή των αιτήσεων από τους δικαιούχους του επιδόματος θέρμανσης.

Οι δικαιούχοι έχουν προθεσμία να υποβάλλουν αιτήσεις έως και τις 8 Δεκεμβρίου, ενώ έως τις 22 Δεκεμβρίου θα καταβληθεί η προκαταβολή του επιδόματος θέρμανσης που εφέτος κυμαίνεται από 100 έως και 1.000 ευρώ.

Όσοι ήταν δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης και κατά τη χειμερινή περίοδο 2022 – 2023, λαμβάνουν ως προκαταβολή επιδόματος θέρμανσης, το συνολικό ποσό επιδόματος που τους είχε καταβληθεί κατά τη περυσινή περίοδο.

Όσοι έλαβαν πέρυσι διπλάσιο επίδομα θέρμανσης, καθώς γύρισαν την πλάτη στο φυσικό αέριο ή ήταν νέοι δικαιούχοι η προκαταβολή ορίζεται στο ήμισυ του συνολικού επιδόματος που τους είχε καταβληθεί.

 

Με έναν οδηγό 22 ερωτήσεων – απαντήσεων η ΑΑΔΕ απαντά στα βασικά σημεία που πρέπει να γνωρίζουν τα νοικοκυριά για το επίδομα θέρμανσης.

 

1. Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην εφαρμογή ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ για το επίδομα θέρμανσης;

 

α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών συνδέονται χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς TAXISnet κωδικούς.

 

β. Οι χρήστες που δε διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας ΑΦΜ και αριθμό ειδοποίησης κάποιας από τις Πράξεις Προσδιορισμού Φόρου Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων των τελευταίων πέντε (5) ετών. Εάν δε θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον ΑΦΜ σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Γι’ αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασής σας μέσω των σχετικών διαδικασιών.

 

2. Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην εφαρμογή ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ για καταχώριση αποδείξεων αγοράς ειδών καυσίμων;

 

Αποκλειστικά και μόνο χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς TAXISnet κωδικούς σας.

 

3. Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης για το επίδομα θέρμανσης;

 

Μέχρι και την 8η Δεκεμβρίου 2023. Για αίτηση που θα υποβληθεί έως και την 8η Δεκεμβρίου 2023 από αιτούντα που ήταν δικαιούχος του επιδόματος θέρμανσης και κατά τη χειμερινή περίοδο 2022 – 2023, λαμβάνει έως την 22η Δεκεμβρίου 2023 ως προκαταβολή το συνολικό ποσό επιδόματος που του είχε καταβληθεί κατά τη χειμερινή περίοδο 2022-2023, σύμφωνα με την απόφαση Α.1156/3.11.2022.

Ειδικά για τους δικαιούχους που έλαβαν αυξημένο επίδομα θέρμανσης κατά την περίοδο 2022-2023, η προκαταβολή ορίζεται στο ήμισυ του συνολικού επιδόματος που τους είχε καταβληθεί.

Σε περίπτωση που ένας δικαιούχος έλαβε κατά τη χειμερινή περίοδο 2022-2023 προκαταβολή που υπολειπόταν του ήμισυ (1/2) της αξίας των επιλέξιμων αγορών των επιδοτούμενων ειδών καυσίμων θέρμανσης ή θερμικής ενέργειας, τότε δεν είναι δικαιούχος προκαταβολής.

Το ποσό της προκαταβολής θα αφαιρείται από τις αμέσως επόμενες καταβολές του επιδόματος.

 

4. Ποιες αγορές καυσίμων θέρμανσης θα συμμετέχουν στο επίδομα θέρμανσης της περιόδου 2023 – 2024;

 

Οι αγορές που αφορούν σε πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης, φωτιστικό πετρέλαιο (μπλε κηροζίνη), φυσικό αέριο, υγραέριο, καυσόξυλα, βιομάζα (πέλετ) και θερμική ενέργεια μέσω τηλεθέρμανσης υπό τον όρο ο δικαιούχος να πραγματοποιήσει αγορές των επιδοτούμενων ειδών καυσίμων από την 1η Οκτωβρίου 2023 έως και την 31η Μαρτίου 2024 και ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης οι αγορές που πραγματοποιούνται από την 13η Οκτωβρίου 2023, ημερομηνία από την οποία αρχίζει η διάθεσή του.

Κατ’ εξαίρεση για τα καυσόξυλα οι αγορές πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί από την 1η Ιουνίου 2023 έως και την 31η Μαρτίου 2024.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Κάθε δικαιούχος δικαιούται επιδότησης ενός μόνο είδους καυσίμου θέρμανσης.

 

5. Μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ για ποια είδη καυσίμων θέρμανσης πρέπει να καταχωρίσω αποδείξεις;

 

Για όλα τα είδη καυσίμων θέρμανσης, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης. Για το πετρέλαιο θέρμανσης, υποχρέωση καταχώρισης των παραστατικών στην Υπηρεσία μας, έχει ο διακινητής πετρελαίου θέρμανσης (ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ.), στο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης θέρμανσης (ΗΦΑΙΣΤΟΣ). Η εκπρόθεσμη καταχώριση, μετά το πέρας των 14 ημερών από την ημερομηνία αγοράς, επιφέρει πρόστιμο στο μέλος ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ.

 

6. Μέχρι πότε έχω προθεσμία καταχώρισης αποδείξεων αγοράς λοιπών καυσίμων (εκτός του πετρελαίου θέρμανσης);

 

Για αγορές από 1η Οκτωβρίου 2023 έως και 31η Μαρτίου 2024 η προθεσμία καταχώρισης είναι έως 15 Απριλίου 2024. Ειδικά για το φυσικό αέριο και την κατανάλωση θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης η προθεσμία καταχώρησης είναι έως την 15η Ιουλίου 2024 για παραστατικά με ημερομηνία έκδοσης έως την 30η Ιουνίου 2024.

 

7. Πότε θα καταβληθεί το ποσό του επιδόματος θέρμανσης στον τραπεζικό λογαριασμό μου;

 

Το ποσό επιδόματος θέρμανσης καταβάλλεται, σε τρεις (3) δόσεις ως εξής:

α) Έως την 22η Δεκεμβρίου 2023 για το σύνολο των αγορών, που θα

 

τιμολογηθούν έως την 30ή Νοεμβρίου 2023, και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 8η Δεκεμβρίου 2023.

β) Έως την 29η Φεβρουαρίου 2024 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Ιανουαρίου 2024 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Φεβρουαρίου 2024.

γ) Έως την 30η Απριλίου 2024 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Μαρτίου 2024 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Απριλίου 2024. Ειδικά για το φυσικό αέριο και για την κατανάλωση θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης, θα καταχωρούνται έως την 15η Ιουλίου 2024 δικαιολογητικά με ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού πληρωμής έως την 30η Ιουνίου 2024 και το αντίστοιχο ποσό επιδόματος θα καταβάλλεται έως την 31η Ιουλίου 2024.

 

8. Τι θα πρέπει να κάνω ώστε να διασταυρωθεί η απόδειξη αγοράς πετρελαίου θέρμανσης;

 

Θα πρέπει να δώσετε στον προμηθευτή πετρελαίου θέρμανσης τα σωστά στοιχεία, ΑΦΜ και ΑΡΙΘΜΟ ΠΑΡΟΧΗΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ, για να εκδώσει το παραστατικό αγοράς. Τα σωστά στοιχεία είναι εκείνα με τα οποία υποβάλατε ή θα υποβάλετε αίτηση και αναγράφονται στο αποδεικτικό υποβολής το οποίο εμφανίζεται όταν πατήσετε το μπλε εικονίδιο με την ένδειξη PDF. Το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να εκδοθεί στον ΑΦΜ του αιτούντος, δηλαδή στον ΑΦΜ που αντιστοιχεί στους TAXISnet κωδικούς με τους οποίους υποβλήθηκε ή θα υποβληθεί η ηλεκτρονική αίτηση. Στην περίπτωση πολυκατοικίας το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να εκδοθεί είτε στον ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου που αντιστοιχεί στους TAXISnet κωδικούς με τους οποίους δημιουργήθηκε ή θα δημιουργηθεί το προφίλ της πολυκατοικίας, είτε στον ΑΦΜ πολυκατοικίας, εφόσον έχει εκδοθεί τέτοιος και έχει καταχωρισθεί από τον διαχειριστή/εκπρόσωπο της πολυκατοικίας στο σχετικό προφίλ (δείτε σχετική ερώτηση 14). Το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να αναγράφει τον σωστό αριθμό παροχής ρεύματος της μονοκατοικίας και στην περίπτωση πολυκατοικίας τον σωστό αριθμό παροχής ρεύματος που δηλώθηκε ως κοινόχρηστος στο προφίλ.

 

9. Τι θα πρέπει να κάνω ώστε να διασταυρωθεί η απόδειξη αγοράς όταν το είδος του καυσίμου θέρμανσης είναι κάποιο από τα λοιπά καύσιμα, εκτός του πετρελαίου

θέρμανσης;

 

Θα πρέπει απλά να καταχωρίσετε στην εφαρμογή ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ τις αγορές σας. Τα στοιχεία που απαιτούνται είναι:

– ο αριθμός της απόδειξης αγοράς ειδών καυσίμων

– το ποσό/αξία της συναλλαγής

– ο ΑΦΜ της επιχείρησης-πωλήτριας των ειδών καυσίμων θέρμανσης

– η επωνυμία της επιχείρησης-πωλήτριας των ειδών καυσίμων θέρμανσης.

Σε περίπτωση που οι δικαιούχοι καταβάλλουν τη δαπάνη θέρμανσης μέσω κοινοχρήστων, τότε καταχωρούνται, επιπρόσθετα των ανωτέρω και τα εξής:

– ο αριθμός της απόδειξης εξόφλησης κοινοχρήστων ή εναλλακτικά ο αριθμός που φέρει το ειδοποιητήριο πληρωμής αυτών (αν δεν έχει ήδη εκδοθεί κατά την υποβολή της αίτησης απόδειξη εξόφλησης)

– ο ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρίας διαχείρισης της πολυκατοικίας

– το ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο.

Σε αντίθεση με τις αγορές πετρελαίου θέρμανσης, στα λοιπά είδη καυσίμων δεν έχει σημασία ο ΑΦΜ και ο αριθμός παροχής ρεύματος.

 

10. Υπέβαλα την αίτηση για το επίδομα θέρμανσης με τους προσωπικούς TAXISnet κωδικούς μου, αλλά τα παραστατικά αγοράς καυσίμων θέρμανσης αναγράφουν τον ΑΦΜ της συζύγου μου (ή το αντίστροφο). Θα υπάρξει πρόβλημα στην διασταύρωση των στοιχείων;

 

Θα υπάρξει πρόβλημα και δεν θα ολοκληρωθεί η διασταύρωση των στοιχείων μόνο αν πρόκειται για παραστατικά που αφορούν αγορά πετρελαίου θέρμανσης, ενώ για τα λοιπά είδη καυσίμων θέρμανσης η διασταύρωση θα ολοκληρωθεί χωρίς πρόβλημα.

Στην περίπτωση προβλήματος, για να λυθεί και να ολοκληρωθεί η διασταύρωση των αγορών πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει εγκαίρως να προβείτε σε μία μόνο από τις δύο παρακάτω ενέργειες:

α) πριν την λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων (8 Δεκεμβρίου 2023), να κάνετε ανάκληση της αίτησης σας και να υποβάλει εκ νέου αίτηση η/ο σύζυγος σας με τους δικούς της/του TAXISnet κωδικούς.

β) αν δεν έχουν περάσει 14 ημέρες από την ημερομηνία αγοράς του πετρελαίου θέρμανσης, μπορείτε να ζητήσετε από τον προμηθευτή σας (πρατηριούχο) να αλλάξει τον ΑΦΜ αγοραστή και να δηλώσει της/του συζύγου σας.

 

11. Πόσες αιτήσεις μπορώ να υποβάλω έως την 8η Δεκεμβρίου 2023 για το επίδομα θέρμανσης της περιόδου 2023 – 2024;

 

Η εφαρμογή δεν έχει κάποιο όριο στο πλήθος των αιτήσεων που θα υποβάλετε, όμως μόνο η τελευταία υποβληθείσα αίτησή σας θα είναι σε ισχύ. Κάθε νέα αίτηση ακυρώνει την προηγούμενη. Οι αιτήσεις πρέπει να αφορούν μόνο την κύρια κατοικία σας.

 

12. Κατά τη χρονική περίοδο θέρμανσης 2023 – 2024, έχω προμηθευτεί περισσότερα του ενός είδη καυσίμων. Μπορώ να υποβάλλω πολλαπλές αιτήσεις, μία για κάθε

είδος καυσίμου;

 

Όχι. Σύμφωνα με την απόφαση, κάθε δικαιούχος δικαιούται επιδότησης ενός μόνο είδους καυσίμου θέρμανσης και επίσης η κάθε νέα αίτηση ακυρώνει την προηγούμενη.

 

13. Ως διαχειριστής πολυκατοικίας, απαιτείται να δημιουργήσω προφίλ πολυκατοικίας όταν η θέρμανση στη πολυκατοικία γίνεται με κάποιο από τα λοιπά είδη καυσίμων, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης;

 

Στην περίπτωση αυτή οι αιτήσεις όλων των δικαιούχων αρκεί να γίνουν ως σε μονοκατοικίες. Η εφαρμογή δε σας εμποδίζει να δημιουργήσετε προφίλ πολυκατοικίας, αλλά δεν απαιτείται καθώς τα χιλιοστά θέρμανσης εμπεριέχονται στο ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο και θα καταχωρισθεί από τον ίδιο το δικαιούχο (όχι από τον διαχειριστή) μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ.

 

14. Ως διαχειριστής πολυκατοικίας στην οποία υπάρχει κοινός καυστήρας, τι πρέπει να κάνω όσον αφορά τα χιλιοστά θέρμανσης, την ενεργοποίηση πληρωμής και τον ΑΦΜ πολυκατοικίας;

 

Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης). Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής. Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά/κλειστά – τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα). Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μία κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορέσετε να ενεργοποιήσετε και την δυνατότητα πληρωμής.

Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος. Αν πρόκειται για αλλαγή διαχειριστή ενδιάμεσα της περιόδου του επιδόματος θέρμανσης δείτε σχετική ερώτηση

 

15. Στα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία ΑΦΜ και αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στη Διαχείριση Χιλιοστών Θέρμανσης.

 

Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ πολυκατοικίας στα προφίλ, επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο «Ορισμός ΑΦΜ». Στη συνέχεια ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει, ούτε να διαγραφεί. ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου.

 

16. Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;

 

Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι/ιδιοκτήτες θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ που δημιουργήθηκε με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής δε πρέπει να ξεχάσει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ. ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν αλλάξει ο διαχειριστής μετά την 8η Δεκεμβρίου 2023, όπου λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, τότε όποιες αγορές πετρελαίου θέρμανσης πραγματοποιηθούν έως και την 31η Μαρτίου 2024 θα πρέπει να εκδοθούν στον ΑΦΜ του προηγούμενου διαχειριστή, διαφορετικά δεν θα προκύψει διασταύρωση.

 

17. Είμαι διαχειριστής πολυκατοικίας, πώς μπορώ να αλλάξω τα στοιχεία που εμφανίζονται στην κατανομή ενοίκων και συγκεκριμένα τα πεδία Επώνυμο και όνομα

ενοίκου;

 

Δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στοιχείων. Τα ονόματα είναι ενδεικτικά και δεν επηρεάζουν την αίτηση. Σε περίπτωση που στο προφίλ πολυκατοικίας εμφανίζονται τα ονόματα προηγούμενων ενοίκων, τότε ο διαχειριστής θα πρέπει να ενημερώσει τον νέο ένοικο (αν αυτός επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση) σχετικά με τον αριθμό του διαμερίσματος που θα πρέπει να επιλέξει στο προφίλ της πολυκατοικίας (ας αναγράφει το ονοματεπώνυμο του προηγούμενου ενοίκου).

 

18. Δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία ή δεν υπάρχει αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία. Τι πρέπει να δηλωθεί;

 

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες ποιος θα «αναλάβει» το ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση, το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα, τα χιλιοστά θέρμανσης κ.λπ.. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες, ποιού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας.

 

19. Στην πολυκατοικία μας το κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε ως πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος/ιδιοκτήτης να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;

 

Θα κάνετε χωριστές αιτήσεις ο καθένας, ως κάτοικοι μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτείτε το είδος καυσίμου θέρμανσης με διαφορετικά παραστατικά αγοράς.

 

20. Τα τετραγωνικά μέτρα της οικίας μου επηρεάζουν το ποσό του επιδόματος;

 

Όχι.

 

21. Η εταιρία φυσικού αερίου χρειάζεται να προβεί σε κάποια ενέργεια προκειμένου να λάβω το επίδομα θέρμανσης;

 

Όχι.

 

22. Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω δήλωσης ανενεργού IBAN. Πώς μπορώ να τον διορθώσω;

 

Ο νέος αριθμός λογαριασμού IBAN θα δηλωθεί μέσω της πλατφόρμας myAADE. Στο myAADE επιλέγετε «ΜΗΤΡΩΟ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ » και συνδέεστε με τους προσωπικούς TAXISnet κωδικούς σας. Αφού συνδεθείτε, συμπληρώνετε στο πεδίο «Δήλωση Λογαριασμού IBAN» τον νέο αριθμό λογαριασμού.

7 Νοεμβρίου, 2023
ΕΠΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

NEWSROOM

  • Σχεδόν το 80% των κέντρων δεδομένων παγκοσμίως εκτίθενται σε ακραίους κλιματικούς κινδύνους

    24 Ιουνίου, 2026
  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

    8 Ιουνίου, 2026
  • Κυριάκος Πιερρακάκης: Όσο βελτιώνεται η οικονομική συνθήκη, κάθε μέρα, κάθε βδομάδα, κάθε μήνα θα υπάρχουν κινήσεις προς όφελος της κοινωνίας

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκος Δένδιας: Για έναν Έλληνα υπουργό είναι πάντα συγκινητικό να βρίσκεται εδώ, στη Λευκωσία, στην πρωτεύουσα του Κυπριακού Ελληνισμού

    8 Ιουνίου, 2026
  • Ανοίγει σήμερα η ευρωπαϊκή πρόσκληση για καθαρή ενέργεια -CETPartnership 2026

    8 Ιουνίου, 2026
  • Στην Ουάσιγκτον βρίσκεται από σήμερα  ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου

    8 Ιουνίου, 2026
  • Το Πεκίνο προωθεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την καινοτόμο ανάπτυξη δικτύων τεχνολογίας 6G

    8 Ιουνίου, 2026
  • ΔΕΗ: από σήμερα η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών

    26 Μαΐου, 2026
  • ΔΕΔΔΗΕ: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του νέου Κέντρου Διανομής Κερατέας

    15 Μαΐου, 2026
  • Η συνάντηση των Υπουργών Ενέργειας της Ελλάδας, της Σερβίας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας

    15 Μαΐου, 2026
  • Από τη «μικρή ΔΕΗ» στη «διπλή ΔΕΗ» – Την Πέμπτη η γενική συνέλευση για αύξηση κεφαλαίου 4 δισ. ευρώ – Στόχος ο διπλασιασμός της εγκατεστημένης ισχύος

    11 Μαΐου, 2026
  • Δημιουργία φωτοβολταϊκού σταθμού στην περιοχή Λάγουρα του Δήμου Άργους Ορεστικού Καστοριάς

    6 Μαΐου, 2026
  • Κυριάκος Μητσοτάκης: Ανάγκη ενίσχυσης και επιτάχυνσης της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας και παραγωγής

    4 Μαΐου, 2026

Το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ενέργεια, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την οικονομία και το περιβάλλον!

Λεωφόρος Κηφισίας 62-64, Μαρούσι  15125
info@energyup.gr

Μέλος του

Team Energyup.gr

Παππά Μαρία
Βλάχος Γιώργος
Δέδε Ιωάννα
Αντωνίου Γιάννης

Facebook Twitter

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

  • Σχεδόν το 80% των κέντρων δεδομένων παγκοσμίως εκτίθενται σε ακραίους κλιματικούς κινδύνους

    24 Ιουνίου, 2026
  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026

@2021 - Energyup.gr - All Right Reserved.


Back To Top
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ