Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2026 | 7:15 μμ
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ

Υπογραφή σύμβασης για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου

by EnergyUp 19 Μαρτίου, 2024

Έως το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας 440 νέα λεωφορεία, λεωφορεία φυσικού αερίου, αλλά και ηλεκτρικά λεωφορεία», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά τη διάρκεια της τελετής υπογραφής της σύμβασης με την Industria Italiana για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου.

      Η σύμβαση για την προμήθεια 200 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), μήκους 12 μέτρων, τα οποία θα δρομολογηθούν στην Αθήνα, υπεγράφη σήμερα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα και τον Commercial Operation – Director της εταιρείας «Industria Italiana Autobus», Salvatore Danilo Martelli, παρουσία της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου και του γενικού γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά.

      Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε: «Πραγματοποιείται, σήμερα, ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα. Ένα αναγκαίο βήμα, απόρροια του γερασμένου στόλου που υπάρχει στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, υπογράφεται η σύμβαση προμήθειας 200 νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, 12 μέτρων με την Industria Italiana Autobus. Τα λεωφορεία θα παραδοθούν έως το τέλος του 2025. Προσδοκούμε και θα εργαστούμε από κοινού αυτή η καταληκτική ημερομηνία να έρθει νωρίτερα. Έτσι, 440 νέα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας έως το τέλος του 2025. Λεωφορεία φυσικού αερίου, αλλά και ηλεκτρικά λεωφορεία. Η προσπάθεια συνεχίζεται για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη, αλλά και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών».

      Από την πλευρά της, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου τόνισε: «Υλοποιούμε μια ακόμα κυβερνητική δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Με τη σημερινή υπογραφή της σύμβασης για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου -12 μέτρων- συμπληρωματικά και συνδυαστικά με τα πρώτα 100 -18 μέτρων- αλλά και τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, δημιουργείται ένας σημαντικά ανανεωμένος στόλος λεωφορείων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Φιλοδοξούμε μέσα στο 2025 το σύνολο αυτών των οχημάτων να τεθεί σε κυκλοφορία. Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι η ανανέωση ή η δρομολόγηση ανανέωσης 1.300 νέων λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες».

      Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς σημείωσε: «Το υπουργείο υλοποιεί μεθοδικά ένα συνολικό σχέδιο για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών. Η αναβάθμιση και η ενδυνάμωση του στόλου των λεωφορείων αποτελεί κομβικό κομμάτι αυτού του σχεδίου. Δεν είναι όμως μόνο τα λεωφορεία. Υπάρχει μια ολοκληρωμένη στρατηγική, η οποία αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αφορά την αναβάθμιση των υπηρεσιών του σταθερών συγκοινωνιών. Με τις ενέργειες που γίνονται θα μπορούμε, εντός του επόμενου έτους, να έχουμε μια πολύ διαφορετική πρώτη εικόνα για τις αστικές συγκοινωνίες. Η σημερινή σύμβαση που αφορά την προμήθεια 200 -12 μέτρων- λεωφορείων, φυσικού αερίου είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό βήμα σε αυτή την κατεύθυνση».

      Τέλος, ο Commercial Operation – Director της Industia Italiana Autobus, Salvatore Danilo Martelli, ανέφερε: «Στην καριέρα μου ως μάνατζερ αυτές οι στιγμές είναι πολύ σημαντικές και αντιπροσωπεύουν τη σημαντική δουλειά για την εταιρεία μας, να διαχειριστούμε την παροχή έργου σε έναν τόσο σημαντικό πελάτη. Θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να δώσουμε τη μεγαλύτερη ικανοποίηση για τον πελάτη μας».

19 Μαρτίου, 2024

Προκήρυξη 87 θέσεων εργασίας αορίστου χρόνου από τον ΑΔΜΗΕ

by EnergyUp 19 Μαρτίου, 2024

Στόχος η πρόσληψη νέων εργαζομένων που θα εργαστούν στα μεγάλα projects που δρομολογεί η Εταιρεία

Σε προσλήψεις με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου για την κάλυψη 87 θέσεων εργασίας, Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προχωρά ο ΑΔΜΗΕ.

Σημειώνεται ότι προηγήθηκε από τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή, η προκήρυξη 32 θέσεων εργασίας εξειδικευμένων προσόντων  ή εμπειρίας, αορίστου χρόνου, η οποία ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024.

Η νέα προκήρυξη αφορά:

38 θέσεις που απευθύνονται σε αποφοίτους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, με της εξής ειδικότητες:  Διπλωματούχοι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, Διπλωματούχοι Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Διπλωματούχοι Πολιτικοί Μηχανικοί, Διπλωματούχοι Αγρονόμοι Τοπογράφοι Μηχανικοί, Διπλωματούχοι Μεταλλειολόγοι Μεταλλουργοί Μηχανικοί, Διπλωματούχοι Μηχανικοί Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης,

18 θέσεις που απευθύνονται σε απόφοιτους Τεχνολογικής Εκπαίδευσης με της εξής ειδικότητες: Πτυχιούχοι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, Πτυχιούχοι Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Πτυχιούχοι Μηχανικοί Πολιτικών Έργων Υποδομής & Δομικών Έργων και

31 θέσεις που απευθύνονται σε απόφοιτους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με της εξής ειδικότητες: Ηλεκτροτεχνικοί Δικτύων, Ηλεκτροτεχνικοί Σταθμών – Υποσταθμών.

Οι προσλήψεις διενεργούνται ύστερα από δημόσια προκήρυξη, η οποία εγκρίνεται από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), της και η κύρωση των τελικών αποτελεσμάτων. Σύμφωνα με τον νόμο, η παραλαβή και η αξιολόγηση των αιτήσεων διενεργείται από τον ΑΔΜΗΕ, επιτυγχάνοντας έτσι βελτίωση του απαιτούμενου χρόνου για την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης.

Οι νέοι εργαζόμενοι που θα προσληφθούν θα εργαστούν πάνω στα μεγάλα projects του Διαχειριστή που είναι κρίσιμα για την ενεργειακή μετάβαση της χώρας, με έμφαση στην επέκταση και την αναβάθμιση του ηπειρωτικού συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και στην υλοποίηση των νησιωτικών και διεθνών διασυνδέσεων που προβλέπονται στο 10ετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις από 20.03.2024 έως και 03.04.2024, διαδικτυακά μέσω της ειδικά διαμορφωμένης πλατφόρμας στην επίσημη ιστοσελίδα της Εταιρείας (www.admie.gr).

Για αναλυτικότερες πληροφορίες σχετικά με την προκήρυξη και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, επισκεφθείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο: Προσλήψεις με Σύμβαση Αορίστου Χρόνου | ΑΔΜΗΕ (admie.gr)

19 Μαρτίου, 2024

Δυναμική παρουσία από την Active Energy Solutions στη Διεθνή Έκθεση για την Πράσινη & Έξυπνη Ενέργεια «Renewable EnergyTech».

by EnergyUp 19 Μαρτίου, 2024

    Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η παρουσία της Active Energy Solutions στη «Renewable EnergyTech», εμπορική έκθεση που αποτελεί κόμβο ανάπτυξης για την πράσινη & έξυπνη ενέργεια, παρουσιάζοντας μια σειρά από νέες, πρωτοποριακές λύσεις.

    Η Active Energy Solutions, ελληνική εταιρία διανομής και εμπορίας εξοπλισμού φωτοβολταϊκών συστημάτων, συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στην 1η Διεθνή Έκθεση για την Πράσινη & Έξυπνη Ενέργεια «Renewable EnergyTech» της Helexpo που πραγματοποιήθηκε στις 7-9 Μαρτίου 2024στο Διεθνές Εκθεσιακό & Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

    Οι επισκέπτες της Έκθεσης είχαν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με τα εξειδικευμένα στελέχη της Active Energy Solutions ενώ περιηγήθηκαν και στο ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο της εταιρίας στο οποίο είχαν την ευκαιρία να «γνωρίσουν» μια σειρά από νέες, πρωτοποριακές λύσεις στον τομέα των φωτοβολταϊκών συστημάτων.

    Πιο συγκεκριμένα, η Active Energy Solutions παρουσίασε τις τρεις κύριες λύσεις της για:

    • Utility: N–TYPE πάνελ της TRINA SOLAR NEG19 με ισχύ στα 610Wp και το NEG21 με ισχύ στα700Wp. καθώς και τον Inverter της HUAWEI SUN2000-330 KTL και SUN2000-215 KTL–H1.
    • Οικιακά: N–TYPE πάνελ της TRINA SOLAR με ισχύ από 415Wp έως 440Wp και την πλήρη σειρά οικιακών inverter της Huawei και της KOSTAL.
    • Αποθήκευση: Λύσεις αποθήκευσης της HUAWEI για Οικιακά και για Utility έργα.

    Η Active Energy Solutions αποτελεί σήμερα έναν από τους μεγαλύτερους διανομείς φωτοβολταϊκού εξοπλισμού σε Ελλάδα, Κύπρο και Βαλκάνια. Η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια δημιουργεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον για συνέχιση της αναπτυξιακής πορείας της Active Energy Solutions η οποία αποτελεί ήδη συνεργάτη επιλογής για τις μεγαλύτερες εταιρίες στην αγορά ενέργειας, κατασκευαστικούς ομίλους με δραστηριότητα στην πράσινη ενέργεια, καθώς και επενδυτές του κλάδου.

    Με αφορμή την συμμετοχή της Active Energy Solutions στην έκθεση, ο CEO της εταιρίας, Bασίλης Λαζαρίδης, δήλωσε σχετικά: «H «Renewable EnergyTech» αποτελεί μια μεγάλου βεληνεκούς διοργάνωση που προσέλκυσε τους μεγαλύτερους «παίκτες» της ενεργειακής αγοράς και έθεσε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος την κυκλική οικονομία και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Με τη συμμετοχή της, η Active Energy Solutions είχε την ευκαιρία να έρθει σε άμεση επαφή με τις διεθνείς τεχνολογικές εξελίξεις, εν δυνάμει συνεργάτες, σημαντικούς επιχειρηματικούς παράγοντες αλλά και να παρουσιάσει για πρώτη φορά μια σειρά από νέα, καινοτόμα προϊόντα».

    H ευρωπαϊκών προδιαγραφών έκθεση Renewable EnergyTech εμπλούτισε τη 2η Διεθνή Έκθεση Κυκλικής Οικονομίας Forward Green, ενώ προσέλκυσε μεγάλο ενδιαφέρον και επισκεψιμότητατόσο από τους επαγγελματίες της αγοράς όσο και από τους ίδιους τους καταναλωτές.

    Σημειώνεται ότι η Renewable EnergyTech αποτελεί την πρώτη διεθνούς προσανατολισμού έκθεση που οργανώνεται στην Ελλάδα με στόχευση στην αγορά της πράσινης και έξυπνης ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, η οποία παρουσιάζει έντονα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά. Η έκθεση δίνει τη δυνατότητα στις δεκάδες επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στους τομείς των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (φωτοβολταϊκά, αιολικά, βιομάζα, βιοαέρια, υδροηλεκτρικά, γεωθερμία κ.λπ.) της αποθήκευσης ενέργειας, του υδρογόνου και των “πράσινων” αερίων, της ηλεκτροκίνησης, της εξοικονόμησης, των έξυπνων εφαρμογών διαχείρισης και συνολικά στους κλάδους της πράσινης ενεργειακής οικονομίας, να εκθέσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και να έρθουν σε επαφή με τους εν δυνάμει συνεργάτες ή πελάτες τους.

    Σχετικά με την Active Energy Solutions

    Η Active Energy Solutions είναι μια ελληνική εταιρία διανομέας εξοπλισμού για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Από την ίδρυσή της το 2014 μέχρι και σήμερα, η εταιρεία έχει διαγράψει μια δυναμική πορεία, αναπτύσσοντας τη δραστηριότητά της και εκτός ελληνικών συνόρων και συγκεκριμένα σε Κύπρο και Βαλκάνια.

    Με αποδεδειγμένη εμπειρία στην ανάπτυξη ενεργειακού εξοπλισμού όπως φωτοβολταϊκών πάνελ, inverters, συστημάτων αποθήκευσης και φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σήμερα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διανομείς σε Ελλάδα και Κύπρο. Παράλληλα στους 180 πελάτες που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο της περιλαμβάνονται οι μεγαλύτερες εταιρίες της αγοράς ενέργειας, κατασκευαστικοί όμιλοι με δραστηριότητα στην πράσινη ενέργεια, καθώς και επενδυτές του κλάδου.

    Η πολυετής εμπειρία των στελεχών της στον τομέα των φωτοβολταϊκών συστημάτων, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 450ΜW σε φωτοβολταικά πάνελ και 150MW σε inverter, οι συνεργασίες με κορυφαίους κατασκευαστικούς οίκους, οδήγησαν στην ταχύτατη ανάπτυξη της εταιρείας, διεκδικώντας επάξια τον τίτλο «SolarExpert» στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

    Σήμερα η Active Energy Solutions αποτελεί τον εξουσιοδοτημένο συνεργάτη της Trina Solar για την διανομή των φωτοβολταϊκών συστημάτων της σε Ελλάδα, Κύπρο και Βαλκάνια. Παράλληλα, διαθέτει την πλήρη γκάμα των ηλιακών μετατροπέων (Inverters) του οίκου Huawei και KOSTALσε συνδυασμό με συστήματα αποθήκευσης ενέργειας και έξυπνων εφαρμογών διαχείρισης.

    Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τη σελίδα www.active-energy.gr

    19 Μαρτίου, 2024

    Η AEGEAN επεκτείνει το πρόγραμμα χρήσης Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (SAF) στις πτήσεις της και στα αεροδρόμια της Ευρώπης

    by EnergyUp 19 Μαρτίου, 2024

     

    Η AEGEAN πραγματοποιεί ακόμα ένα σημαντικό βήμα για περισσότερο περιβαλλοντικά βιώσιμες μεταφορές και επεκτείνει το πρόγραμμα χρήσης Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (SAF) που χρησιμοποιεί στις πτήσεις της και σε αεροδρόμια της Ευρώπης. Η AEGEAN ενώνει τις δυνάμεις της με έναν από τους κορυφαίους προμηθευτές αεροπορικών καυσίμων στον κόσμο, την Shell, μέσω της ελληνικής κοινοπραξίας με τις εταιρείες Motor Oil, Shell και MOH Aviation και εξασφαλίζει την προμήθεια σημαντικής ποσότητας μείγματος SAF στο αεροδρόμιο της Στοκχόλμης Arlanda και του Λονδίνου Heathrow για τη διευκόλυνση των λειτουργιών του δικτύου της.

    Οι ενέργειες αυτές αποτυπώνουν την έμπρακτη δέσμευση της εταιρείας για περισσότερο βιώσιμες μεταφορές και σηματοδοτούν την έναρξη της σταδιακής επέκτασης του προγράμματος χρήσης βιώσιμων καυσίμων της εταιρείας στο σύνολο του δικτύου της, δημιουργώντας, παράλληλα, τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την έγκαιρη προσαρμογή της εταιρείας, αλλά και της χώρας μας στους στόχους της ΕΕ για την πράσινη μετάβαση στις αερομεταφορές.

    Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, CEO της AEGEAN δήλωσε: «Η συνεργασία μας με την Shell & MOH Aviation, κορυφαία εταιρεία του κλάδου και σταθερού συνεργάτη μας εδώ και χρόνια, μας επιτρέπει να κάνουμε πράξη την απόφασή μας για σταδιακή επέκταση του προγράμματος χρήσης SAF στις πτήσεις μας και από τα αεροδρόμια του δικτύου εξωτερικού που επιχειρεί η AEGEAN. Αποτελεί δέσμευσή της εταιρείας και των ανθρώπων μας, η μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, όσο η δραστηριότητα αλλά και το οικονομικό μας αποτύπωμα θα αυξάνεται και η νέα αυτή συνεργασία που μόλις ανακοινώσαμε, το κάνουν πράξη».

    O κ. Σταμάτης Πέτσης, CEO της Shell & MOH Aviation δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη συνεργασία μας με την AEGEAN, τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες περιφερειακές στην Ευρώπη, για την προμήθεια SAF στο αεροδρόμιο Arlanda της Στοκχόλμης και Heathrow του Λονδίνου. Πρόκειται για μια εξαιρετική πρωτοβουλία που αποτυπώνει τη δέσμευση και το όραμα της εταιρείας να ηγηθεί της πράσινης μετάβασης στον αεροπορικό κλάδο στην Ελλάδα και είμαστε ικανοποιημένοι που μπορούμε να συμβάλλουμε σε αυτή της την προσπάθεια. Ελπίζουμε αυτή η πρωτοβουλία να επιταχύνει συνολικά την πορεία του κλάδου στην Ελλάδα για την επιδίωξη ουδέτερου ανθρακικού ισοζύγιού».

    Υπενθυμίζεται ότι ήδη από τον Ιούλιο του 2022 όλες οι πτήσεις της εταιρείας που αναχωρούν από το αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης εφοδιάζονται με μείγμα SAF, ενώ η AEGEAN είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία που χρησιμοποίησε το συγκεκριμένο τύπο καυσίμου σε εμπορική πτήση στην Ελλάδα το 2021. Μάλιστα, από τα τέλη του προηγούμενου χρόνου, η εταιρεία πραγματοποιεί πτήσεις με μείγμα SAF και από το αεροδρόμιο Γκαρντεμέν του  Όσλο, ενώ σύντομα θα επεκταθεί και σε άλλα Ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

    Η Shell & MOH Aviation κατέχει ηγετική θέση στην αγορά αεροπορικών καυσίμων και φιλοδοξεί να υποστηρίξει τους μακροπρόθεσμους στόχους βιωσιμότητας της αεροπορικής βιομηχανίας μέσω της παροχής βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.

    19 Μαρτίου, 2024

    Η τρίτη επένδυση για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

    by EnergyUp 17 Μαρτίου, 2024

    Πρασινίζει» το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς προχωρά σε τρίτη επένδυση για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, αυτή τη φορά 35,5 MW με χρήση και μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας εντός των διοικητικών του ορίων.

    Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών βρίσκεται εν αναμονή των προσφορών – αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες – για την ανάπτυξη του τρίτου φωτοβολταϊκού σταθμού εντός αεροδρομίου, ισχύος 35,5MW με σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρία 82MWh. Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ (περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια) – το τελικό κόστος βέβαια θα διαμορφωθεί με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

    Ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΔΑΑ αναμένεται να ολοκληρωθεί με την υπογραφή της σύμβασης, τους επόμενους μήνες, ενώ, η συνολική ολοκλήρωση του έργου έχει εκτιμηθεί για τον Σεπτέμβριο του 2025. Το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο θα συνδέεται με Σύστημα Αποθήκευσης Ενέργειας 82 MWh για αυτοπαραγωγή -και ιδιοκατανάλωση αποκλειστικά για τις ανάγκες του αεροδρομίου της Αθήνας. Οποιαδήποτε περίσσεια ενέργειας θα μεταφέρεται στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρικής Ενέργειας σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο για τους αυτοπαραγωγούς.

    Η νέα «πράσινη» επένδυση που πραγματοποιεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) εντάσσεται στη δέσμευση του να επιτύχει το μηδέν εκπομπές άνθρακα έως το 2025, ως μέρος της εταιρικής του πρωτοβουλίας “Route 2025”. Στο έργο περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός, τα απαραίτητα έργα και προμήθεια συστημάτων, δοκιμές και παράδοση, λειτουργία-συντήρηση αλλά και εκπαίδευση του προσωπικού του ΔΑΑ. Υπολογίζεται πως από τη νέα επένδυση ο ΔΑΑ θα καλύψει κατά 100% τις τρέχουσες καθημερινές ανάγκες για ενέργεια, μεγιστοποιώντας την ιδιοκατανάλωση με χρήση μονάδων αποθήκευσης μπαταριών.

    Υπενθυμίζεται πως τον Απρίλιο του 2023 η διοίκηση του αεροδρομίου εγκαινίασε το δεύτερο φωτοβολταϊκό του πάρκο ισχύος 16 MW. Συνδυαστικά με το πρώτο φωτοβολταϊκό των 8 ΜW που λειτουργεί από το 2011 και το φωτοβολταϊκό των 16 MW αυτοπαραγωγής, παράγεται πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ίση με τα 2/3 (περίπου) των απαιτούμενων αναγκών του αεροδρομίου της Αθήνας σε ηλεκτρική ενέργεια.

    Με το τρίτο φωτοβολταϊκό πάρκο θα καλυφθεί το 100% των ημερήσιων αναγκών. Προς την κατεύθυνση της επίτευξης του Route 2025, βρίσκεται σε εξέλιξη και μια σειρά δράσεων για την ηλεκτροκίνηση του στόλου των οχημάτων και τη δυνατότητα αντικατάστασης της κατανάλωσης φυσικού αερίου με αντλίες θερμότητας. Το αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα έχει επενδύσει ποσά που πλησιάζουν τα 100 εκατ. ευρώ.

    Σημειώνεται ότι ο ΔΑΑ είναι, από το 2016, το πρώτο (και παραμένει το μοναδικό) αεροδρόμιο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην Ελλάδα, ενώ, από το 2019, η Εταιρεία Αεροδρομίου έχει αναλάβει με την πρωτοβουλία «Route 2025» τη δέσμευση για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (Net Zero Carbon) μέχρι το 2025, πολύ πριν από το στόχο του 2050 που έχει τεθεί ως στόχος από την αεροπορική βιομηχανία.

    Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 ο ΔΑΑ πιστοποιήθηκε στο στάδιο 4+ «Μετάβαση» (Transition) του εθελοντικού προγράμματος για τη Διαχείριση & Μείωση των Εκπομπών ‘Ανθρακα Αεροδρομίων (Airport Carbon Accreditation) του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI Europe). Η πιστοποίηση ήταν απόρροια μίας σειράς ενεργειών, συγκεκριμένα τη δέσμευση για μηδενισμό των εκπομπών άνθρακα του ΔΑΑ, τον υπολογισμό εκπομπών από περισσότερες πηγές και την σύνταξη σχεδίου δράσης των Τρίτων Μερών με στόχους και μέτρα μείωσης των εκπομπών τους.

    17 Μαρτίου, 2024

    CMBlu Energy: Ιδρύει θυγατρική εταιρεία για την παραγωγή οργανικών μπαταριών στην Ελλάδα

    by EnergyUp 16 Μαρτίου, 2024

    Στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας παραγωγής και εμπορίας των καινοτόμων οργανικών μπαταριών στερεάς ροής στην Ελλάδα προχώρησε η γερμανική εταιρεία CMBlu Energy.

    Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η επένδυση, ύψους 70 εκατ. ευρώ, θα δημιουργήσει αρκετές νέες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης και παράλληλα θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάδειξη της Ελλάδας ως πρωτοπόρου χώρας στον τομέα της παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

    Η θυγατρική εταιρεία στην Ελλάδα συστάθηκε με την επωνυμία CMBlu Energy AE ενώ η μονάδα παραγωγής αναμένεται να λειτουργήσει το 2025.

    Η τεχνολογία Organic SolidFlow συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μπαταριών στερεάς κατάστασης και των μπαταριών ροής: Διαθέτουν παρόμοια ενεργειακή πυκνότητα και επιδόσεις με τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, αλλά μπορούν να προσαρμοστούν μεμονωμένα όσον αφορά τις επιδόσεις και τη χωρητικότητα. Επιπλέον, είναι μη εύφλεκτες, δεν εκρήγνυται, είναι σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμες και οι απαιτούμενες πρώτες ύλες είναι διαθέσιμες σε σχεδόν απεριόριστες ποσότητες, γεγονός που τις καθιστά το ιδανικό μέσο για μεγάλα στατικά συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.

    Ο Διευθύνων σύμβουλος της CMBlu στην Ελλάδα, κ. Γιώργος Πατεράκης, δήλωσε εν όψει της λειτουργίας της: « Η δυναμική με την οποία εξελίσσεται η ενεργειακή μετάβαση στην Ελλάδα, σε οικονομικό, νομικό και επιχειρηματικό επίπεδο, διαμορφώνει τις ιδανικές συνθήκες για επενδύσεις στην κλάδο. Σε αυτό το πλαίσιο, πρόκειται μια σημαντική επένδυση η οποία θα αναβαθμίσει το δυναμικό αλλά και τις τεχνολογικές δυνατότητες της χώρας μας στην αποθήκευση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και παράλληλα, θα διευκολύνει τη μετατροπή της σε ευρωπαϊκό κόμβο καινοτομίας, καθώς οι παραγόμενες μπαταρίες στερεάς κατάστασης δεν θα απευθύνονται μόνο στης εγχώρια αγορά αλλά και σε αυτές των γειτονικών χωρών».

    «Η σαφής δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) να στηρίξει ενεργά την ίδρυση καινοτόμων εταιρειών πράσινης τεχνολογίας και να καταστήσει έτσι τη χώρα ευρωπαϊκό κέντρο καινοτομίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την αποθήκευση ενέργειας ώθησε τη διοίκηση της CMBlu να ιδρύσει θυγατρική στη χώρα» τόνισε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της CMBlu-Energy Constantin Eis, ο οποίος θα αναλάβει τη διοίκηση της εταιρείας τον Απρίλιο.

    Από την πλευρά του, ο Δρ. Peter Geigle, ιδρυτής της CMBlu και μελλοντικός πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, συμπλήρωσε: «Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα βγήκε από μια σοβαρή κρίση και εξελίχθηκε σε μια από τις πιο δυναμικές και καινοτόμες οικονομίες της Ευρώπης, ιδίως στους τομείς της ενέργειας και της καθαρής τεχνολογίας. Το γεγονός αυτό και οι εξαιρετικά θετικές και εποικοδομητικές συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση μας εντυπωσίασαν ιδιαίτερα και μας έπεισαν ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει μια πολύ καλή τοποθεσία για την παραγωγή της δικής μας μπαταρίας στερεάς ροής».

    16 Μαρτίου, 2024

    Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, η ρύθμιση μείωσης κόστους ρεύματος για τους αγρότες και για την ενεργοβόρο βιομηχανία.

    by EnergyUp 16 Μαρτίου, 2024

    Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο νόμος 5095/2024 (ΦΕΚ Α’ 40/15-3-2024) που συμπεριλαμβάνει τη ρύθμιση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας περί μείωσης κόστους ρεύματος για τους αγρότες και για την ενεργοβόρο βιομηχανία.

    Όπως επισημαίνεται από το ΥΠΕΝ, μέσω της ρύθμισης παρέχεται η δυνατότητα φθηνών τιμολογίων ρεύματος σε κατόχους αγροτικών τιμολογίων και σε ενεργοβόρους βιομηχανικούς καταναλωτές προς ενίσχυση του παραγωγικού τους έργου, τη μείωση του κόστους παραγωγής και την ενίσχυση των ελληνικών προϊόντων έναντι του ανταγωνισμού.

    Στο πλαίσιο της ρύθμισης επιδιώκεται να αποκτήσουν οι ενεργοβόροι βιομηχανικοί καταναλωτές -με κατάλληλες διμερείς συμβάσεις με εταιρείες που παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια- πρόσβαση σε «φθηνή» πράσινη ενέργεια, μέσω σταθμών ΑΠΕ που αναμένουν να λάβουν Οριστική Προσφορά Σύνδεσης από τον Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας για να υλοποιήσουν τα έργα τους.

    Για την υπαγωγή στις ευνοϊκές προβλέψεις της ρύθμισης, προς όφελος των ενεργοβόρων βιομηχανικών καταναλωτών, οι κάτοχοι των σταθμών AΠΕ θα πρέπει να υποβάλλουν, ηλεκτρονικά, στον Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ και στη Διεύθυνση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εναλλακτικών Καυσίμων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας τα απαιτούμενα έγγραφα και στοιχεία, τα οποία περιγράφονται στην παρ. 8 του άρθρου 30 «Μέτρα μείωσης του ενεργειακού κόστους για την προώθηση του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα».

    Για την υποβολή των παραπάνω στοιχείων προς την Διεύθυνση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εναλλακτικών Καυσίμων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Περιβάλλοντος, οι ενδιαφερόμενοι τα αποστέλλουν, ηλεκτρονικά, αποκλειστικά στο e-mail: dapeek.ppa@prv.ypeka.gr 

    Σημειώνεται πως η εν λόγω ρύθμιση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας συμπεριλαμβάνεται στο νόμο, με τίτλο: «Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών, τις εγγραφές και τις εξαλείψεις συναινετικών προσημειώσεων υποθηκών και τις ένορκες βεβαιώσεις και για το Ταμείο Χρηματοδοτήσεως Δικαστικών Κτιρίων και την πληρωμή των υποθέσεων νομικής βοήθειας και λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις».

    16 Μαρτίου, 2024

    Λεωφορείο υδρογόνου, σε Κοζάνη, Θεσσαλονίκη και Αθήνα- στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου JIVE.

    by EnergyUp 16 Μαρτίου, 2024

    Ένα πολύ ιδιαίτερο λεωφορείο αναμένεται να διασχίσει τα σύνορα της Ελλάδας στο τέλος του Μαΐου, έχοντας προηγουμένως περάσει από τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Θα είναι αθόρυβο, αφού είναι ηλεκτρικό. Θα καθαρίζει, σε έναν βαθμό, τον αέρα στις περιοχές από όπου διέρχεται, διότι για να παραχθεί η ενέργεια που το τροφοδοτεί, το καύσιμό του χρειάζεται να αντιδράσει με το οξυγόνο του ατμοσφαιρικού αέρα, που καθαρίζεται από τα φίλτρα του λεωφορείου. Επίσης θα παράγει καθαρό νερό, που θα αποτελεί και το μόνο υπόλειμμα της διεργασίας λειτουργίας του. Ο λόγος για το λεωφορείο υδρογόνου, που θα έρθει στην Ελλάδα -και συγκεκριμένα σε Κοζάνη, Θεσσαλονίκη και Αθήνα- στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου JIVE, με εθνικό συντονιστή το Cluster Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας (CluBE). Πρόκειται για το τρίτο roadshow του λεωφορείου υδρογόνου του JIVE, το οποίο θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την κοινοπραξία του ευρωπαϊκού έργου TRIERES (μικρής κλίμακας κοιλάδα υδρογόνου), με την υποστήριξη των εταιρειών «Hellenic Hydrogen» και «Coral Gas» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Ενόψει της έλευσης του λεωφορείου, το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνομίλησε με τον Νικόλαο Ντάβο, συνιδρυτή και μάνατζερ του CluBE, όχι μόνο για το ίδιο το πρότζεκτ, αλλά και για το υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορούσαν τα λεωφορεία υδρογόνου να δρομολογηθούν στην Ελλάδα σε πλήρη λειτουργία στην καθημερινότητα. Όπως εξηγεί ο κ.Ντάβος, το λεωφορείο αναμένεται να εκκινήσει από τη Ρουμανία περί τα μέσα Απριλίου και να φτάσει στην Ελλάδα προς το τέλος Μαΐου (το τελικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης θα οριστικοποιηθεί το επόμενο διάστημα). «Το σημαντικότερο όφελος είναι ότι χρησιμοποιεί πράσινο υδρογόνο και η τεχνολογία του δεν περιλαμβάνει κλασική μηχανή εσωτερικής καύσης, αλλά κυψέλες καυσίμου σε ένα ηλεκτρικό λεωφορείο. Επιπλέον, σε σχέση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία μπαταρίας παρέχει μεγαλύτερη αυτονομία, καθώς και άμεσο ανεφοδιασμό χωρίς να απαιτείται μεγάλος χρόνος φόρτισης της μπαταρίας» περιγράφει.

    Κινητός δεκάλεπτος ανεφοδιασμός και αυτονομία 400 χλμ

    Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του πιλοτικού έργου είναι ότι το λεωφορείο θα διέρχεται από χώρες που δεν έχουν ακόμα εγκατεστημένους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου. Γι’ αυτό και θα γίνεται κινητός ανεφοδιασμός του. «Το λεωφορείο και ορισμένα αυτοκίνητα υδρογόνου, που επίσης θα συμμετέχουν στο roadshow, θα ανεφοδιάζονται με ένα σύστημα αποτελούμενο από ένα κινητό τρέιλερ αποθήκευσης και μεταφοράς υδρογόνου και ένα κινητό σύστημα ανεφοδιασμού (dispenser panel). Η προμήθεια του τρέιλερ έχει πραγματοποιηθεί από τη Motor Oil, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου TRIERES, που έχει ξεκινήσει τη δημιουργία κοιλάδας υδρογόνου, με επίκεντρο το διυλιστήριο της εταιρείας στην Κόρινθο. O ανεφοδιασμός του πράσινου υδρογόνου θα πραγματοποιηθεί στην Αυστρία και έπειτα θα ξεκινήσει το roadshow από τη Ρουμανία, θα οδηγηθεί στη Βουλγαρία και θα καταλήξει στην Ελλάδα» σημειώνει.

    Το λεωφορείο υδρογόνου καταναλώνει περίπου εννέα έως 10 κιλά καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, οπότε εκτιμάται πως η αυτονομία του είναι περίπου στα 400 χιλιόμετρα μετά από κάθε δεκάλεπτο ανεφοδιασμό, αλλά πιο ακριβείς εκτιμήσεις θα προκύψουν μετά τη διεξαγωγή της πιλοτικής λειτουργίας του. «Σε αυτή την πιλοτική λειτουργία, το λεωφορείο υδρογόνου, όπως ένα κλασικό αστικό, θα πραγματοποιήσει διαφορετικές αστικές μεταφορές, όμως με αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Είναι αθόρυβο αφού είναι ηλεκτρικό και δεν έχει μηχανή εσωτερικής καύσης, αλλά κυψέλη καυσίμου και ηλεκτροκινητήρα. Eίναι περιβαλλοντικά φιλικό, γιατί χρησιμοποιεί πράσινο υδρογόνο, που έχει παραχθεί από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Επιπλέον, ουσιαστικά καθαρίζει και τον αέρα της πόλης, διότι για να παραχθεί ηλεκτρική ενέργεια μέσω της κυψέλης καυσίμου θα πρέπει να αντιδράσει το υδρογόνο με το οξυγόνο του ατμοσφαιρικού αέρα, ο οποίος καθαρίζεται απ’ τα φίλτρα του λεωφορείου. Τέλος, η ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο παράγει καθαρό νερό, το μόνο υπόλειμμα της διεργασίας» επισημαίνει.

    Όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο για τον ανεφοδιασμό οχημάτων υδρογόνου, υπενθυμίζει πως αυτό έχει σχετικά πρόσφατα ψηφιστεί και το CluBE ήταν ένας από τους κύριους συντάκτες του: «όλο αυτό το διάστημα συνεργαζόμαστε στενά με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για να λύσουμε όλα εκείνα τα θέματα που έχουν ανακύψει, ώστε να λειτουργήσει πιλοτικά το λεωφορείο και να μπορεί να ανεφοδιαστεί. Επιπλέον, το επόμενο διάστημα, σε συνεργασία και με τους αντίστοιχους φορείς λειτουργίας των αστικών λεωφορείων, αλλά και με το υπουργείο, θα δούμε όλα τα θέματα, που σχετίζονται με τη βέλτιστη λειτουργία τους και τη χρήση από τους πολίτες. Αυτός είναι ένας από τους σκοπούς του roadshow: ν’ αναδείξει και να εκκινήσει τις θεσμικές αλλαγές που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν, ώστε το επόμενο διάστημα να περάσουμε από την πιλοτική λειτουργία στην κανονική, πρασινίζοντας τον τομέα των μεταφορών» λέει.

    Σύντομα σε λειτουργία τα πρώτα «υδρογονάδικα» στην Ελλάδα

    Υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορούσαν να δρομολογηθούν λεωφορεία υδρογόνου στην Ελλάδα όχι απλά πιλοτικά, αλλά και σε πλήρη λειτουργία; «Οι προϋποθέσεις για την κυκλοφορία όχι μόνο λεωφορείων υδρογόνου αλλά και γενικότερα οχημάτων υδρογόνου στην Ελλάδα» εκτιμά ο κ. Ντάβος, «είναι πολύ συγκεκριμένες. Αρχικά, θα πρέπει να μιλήσουμε για μια οικονομία κλίμακας υδρογόνου, κατά την οποία το πράσινο υδρογόνο δεν θα μεταφέρεται από άλλες χώρες, αλλά θα παράγεται εντός Ελλάδας». Συνεπώς, θα πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές παραγωγής του πράσινου υδρογόνου και οι κατάλληλοι σταθμοί ανεφοδιασμού, ώστε να μπορέσει να περάσει και στον κλάδο των μεταφορών. Μπορούν υφιστάμενα λεωφορεία να μετατραπούν σε οχήματα υδρογόνου; «Η πλειονότητα των λεωφορείων υδρογόνου είναι ηλεκτρικά με κυψέλες καυσίμου, αλλά σαφώς υπάρχει δυνατότητα μετατροπής υφιστάμενων λεωφορείων με μηχανές εσωτερικής καύσης από συμβατικά καύσιμα σε υδρογόνο» απαντά ο κ. Ντάβος.

    «Όπως αντιλαμβάνεστε όμως, για να μπορέσει να γίνει ο εφοδιασμός αυτών των οχημάτων με υδρογόνο, θα πρέπει να κατασκευαστούν ειδικοί σταθμοί ανεφοδιασμού του, τα λεγόμενα “υδρογονάδικα”, για τα οποία έχει θεσπιστεί η αντίστοιχη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) τον Μάρτιο του 2023. Σύντομα θα έχουμε στην Ελλάδα τα πρώτα υδρογονάδικα σε λειτουργία» γνωστοποιεί και προσθέτει πως από την αξιολόγηση (validation test), που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο των δοκιμαστικών επιδείξεων του λεωφορείου υδρογόνου, εκτιμάται ότι θα αντληθούν σημαντικές πληροφορίες που θα επιτρέψουν τη θέσπιση και βελτίωση του απαραίτητου νομοθετικού πλαισίου, σχετικά με την εμπορία και τη διανομή του υδρογόνου ως καυσίμου. «Μέχρι τώρα οι ποσότητες οι οποίες απαιτούνται για τη χρήση του υδρογόνου στον τομέα των μεταφορών είναι μικρές και το καθεστώς της εμπορίας και της διανομής του καλύπτεται μέσω της νομοθεσίας που αφορά τη μεταφορά νοσοκομειακών αερίων. Συνεπώς, αναμένεται να δημιουργηθούν και άλλες παρόμοιες νομοθετικές ρυθμίσεις, που σχετίζονται με τη μεταφορά και τη χρήση του υδρογόνου, όπως οι μέγιστες πιέσεις που συνδέονται με τη μεταφορά αέριων καυσίμων υπό πίεση» καταλήγει ο κ.Ντάβος.

    ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    16 Μαρτίου, 2024

    ΑΔΜΗΕ: Αμελητέα είναι η αύξηση των Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος (ΧΧΣ) στους λογαριασμούς ρεύματος

    by EnergyUp 15 Μαρτίου, 2024

    «Αμελητέα είναι η αύξηση των Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος (ΧΧΣ) στους λογαριασμούς ρεύματος από την επέκταση του ηλεκτρικού δικτύου, η οποία είναι απαραίτητη για την ενεργειακή μετάβαση της χώρας».

    Αυτό υπογραμμίζει ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, (ΑΔΜΗΕ) σε ανακοίνωσή του σχετικά με τις χρεώσεις δικτύου και, συνεχίζει διευκρινίζοντας τα εξής:

    «Η αύξηση αυτή, δεν συμβαίνει επειδή ο ΑΔΜΗΕ αυξάνει τα τέλη, αλλά επειδή πραγματοποιούνται επενδύσεις απολύτως απαραίτητες για την ανάπτυξη του συστήματος. Μάλιστα η συζήτηση περί αύξησης των Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος έχει ανοίξει τη στιγμή που η Πολιτεία και η αγορά ζητούν από τον ΑΔΜΗΕ να αναπτύξει το δίκτυο του προκειμένου να ενσωματωθούν σε αυτό περισσότερα έργα ΑΠΕ.

    Στο πλαίσιο αυτό ο ΑΔΜΗΕ διευκρινίζει τα εξής: οι καταναλωτές υψηλής τάσης με ετήσια κατανάλωση μεγαλύτερη από 13GWh είναι εκείνοι που έχουν ωφεληθεί από τη μεταβολή της μεθοδολογίας, βάσει της οποίας επιμερίζονται οι Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος. Ειδικότερα, οι  μεγάλοι καταναλωτές λαμβάνουν ήδη εκπτώσεις από 33% έως και 54% επί των ΧΧΣ. Αυτό σημαίνει ότι επιβαρύνονται με ένα πολύ μικρό μέρος  από την αύξηση των χρεώσεων αυτών. Αντίστοιχα για τους καταναλωτές Μέσης Τάσης η ΧΧΣ για το 2023 ανήλθε περίπου σε 6 ευρώ/MWh. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί μόλις στο 4,5% της μέσης τιμής χονδρικής αγοράς ηλεκτρισμού η οποία πέρυσι διαμορφώθηκε στα 133 ευρώ/MWh. To ανωτέρω ποσοστό είναι πολύ μικρότερο στο σύνολο του τιμολογίου, αν ληφθούν υπόψη και χρεώσεις Χρήσης Δικτύου, ΥΚΩ και ΕΤΜΕΑΡ. Η μικρή αύξηση που προκύπτει στις Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος οφείλεται στον απαιτούμενο πολλαπλασιασμό των δικτύων τα οποία θα επιτρέψουν μεγαλύτερη διείσδυση ΑΠΕ, στηρίζοντας την ενεργειακή μετάβαση της χώρας.

    Παλαιότερα οι λίγοι και συγκεκριμένης τοποθεσίας συμβατικοί σταθμοί που λειτουργούσαν πριν από την μαζική διείσδυση των ΑΠΕ, απαιτούσαν περιορισμένα δίκτυα συγκεκριμένων οδεύσεων, όμως το κόστος παραγωγής ηλεκτρισμού από αυτά ήταν πολύ μεγάλο (και μεγαλώνει ολοένα με τις επιβαρύνσεις από τα δικαιώματα εκπομπών ρύπων και τις έντονες διακυμάνσεις των τιμών των ορυκτών καυσίμων), σε σχέση με το κόστος για τα δίκτυα που ήταν σχετικά περιορισμένο. Η ενεργειακή μετάβαση, με την ανάπτυξη ΑΠΕ σε ολόκληρη της έκταση της χώρας, αυξάνει προφανώς το κόστος δικτύων που είναι αναγκαία για τη σύνδεση των διεσπαρμένων σταθμών ΑΠΕ, αλλά μειώνει σημαντικά το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, αφού ήδη αιολικά και φωτοβολταϊκά, αλλά και άλλες πηγές ΑΠΕ πλέον, είναι εξαιρετικά πιο ανταγωνιστικές από τη συμβατική παραγωγή. Η διαμόρφωση του ανταγωνιστικού σκέλους των λογαριασμών δεν συνδέεται καθόλου με τις Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος.

    Τέλος η κοινωνικοποίηση του κόστους σύνδεσης των εν λόγω έργων ΑΠΕ ακόμη και εάν δεν γινόταν άμεσα μέσω των προβλέψεων του άρθρου 98 του ν. 4951/2022, θα γινόταν εμμέσως με μετακύλιση του κόστους αυτού στις προσφορές των μονάδων αυτών για την συμμετοχή τους στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας ή στις προσφορές κατά την συμμετοχή τους στους σχετικούς διαγωνισμούς».

    15 Μαρτίου, 2024

    Ο ορυκτός πλούτος της Ελλάδας, εργαλείο ενεργειακής διπλωματίας

    by EnergyUp 15 Μαρτίου, 2024

    Του Χρήστου Μπαλάσκα, προέδρου της Ελληνικός Χρυσός

     


    Περνάμε σε μια νέα εποχή που γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική η ανάγκη για πιο αποτελεσματική βιώσιμη ανάπτυξη και για αυτονομία της Ευρώπης σε ό,τι αφορά την προμήθεια ορυκτών πρώτων υλών. 

    Η στρατηγική της Ε.Ε. για τη σταδιακή απεξάρτησή της από τα ορυκτά καύσιμα και για τη δραστική μείωση των εκπομπών CO2 έχει φέρει στο επίκεντρο της συζήτησης τις Κρίσιμες Ορυκτές Πρώτες Ύλες (ΚΟΠΥ), όπως o χαλκός, το λίθιο, το νικέλιο κ.ά. και τον πρωταγωνιστικό ρόλο που έχουν στο ταξίδι της Ευρώπης προς τη βιωσιμότητα.

    Σε ένα περιβάλλον έντονων ενεργειακών, γεωπολιτικών, και κλιματικών προκλήσεων, η στροφή στις ΚΟΠΥ είναι το «κλειδί» για την ανάπτυξη αποδοτικότερων τεχνολογιών που σχετίζονται με τη μετάβαση σε μια οικονομία μηδενικών εκπομπών (net zero), όπως η ηλεκτροκίνηση, η ανάπτυξη νέων δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και τεχνολογιών ΑΠΕ, ενώ παράλληλα αποτελούν τη βάση σε πληθώρα έτερων κομβικών τομέων, όπως η ιατρική, η γεωργία, οι κατασκευές, η πληροφορική κ.ά.

    Στα Μεταλλεία Κασσάνδρας στη ΒΑ Χαλκιδική, η Ελληνικός Χρυσός αναπτύσσει μία από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στη χώρα (1,3 δισ. δολ. μέχρι σήμερα, και πρόσθετες δρομολογημένες επενδύσεις ύψους 1,9 δισ. δολ. τα επόμενα χρόνια, επιπλέον 80 εκατ. ευρώ σε έργα κοινωνικού χαρακτήρα), στη βάση των αρχών της Υπεύθυνης Μεταλλευτικής Δραστηριότητας (Responsible Mining) ενσωματώνοντας στην πράξη τις πλέον υπεύθυνες πρακτικές του κλάδου διεθνώς. Μια στρατηγική επένδυση, η οποία με την έναρξη της εμπορικής παραγωγής του μεταλλείου των Σκουριών από τα τέλη του 2025, ενός μεταλλείου παγκόσμιας κλάσης, σε συνδυασμό με αυτό της Ολυμπιάδας, φιλοδοξεί να καθιερώσει την Ελλάδα την 3η δύναμη στην παραγωγή χρυσού στην Ευρώπη.

    Παράλληλα, σημαντική εκτιμάται ότι θα είναι και η συμβολή της επένδυσης στον τομέα των εξαγωγών, οι οποίες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 11 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια, εκτοξεύοντας την ήδη ισχυρή εξαγωγική δυναμική της επένδυσης από 1 δισ. ευρώ που είναι έως σήμερα, και ενισχύοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της χώρας. ‘Αλλωστε, ο ελληνικός εξορυκτικός κλάδος έχει έντονα εξωστρεφή χαρακτήρα, με τις εξαγωγές του να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 65% των πωλήσεών του, αποτελώντας έναν σημαντικό παραγωγικό κρίκο στην Ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια αγορά.

    Επομένως, η αξιοποίηση αυτού του συγκριτικού πλεονεκτήματος της Ελλάδας, του τεράστιου και διαφοροποιημένου ανεκμετάλλευτου ορυκτού πλούτου της (το 10% των κρίσιμων πρώτων υλών της Ε.Ε. βρίσκεται στο υπέδαφος της Ελλάδας) ως πηγή οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας, αλλά ταυτόχρονα και ως ισχυρό εργαλείο ενεργειακής διπλωματίας δίνει στη χώρα τη δυνατότητα να αναδειχθεί σε ισχυρό παίκτη στην παγκόσμια ζήτηση για κρίσιμες και στρατηγικές ορυκτές πρώτες ύλες και σε πρωταγωνιστή στην πράσινη μετάβαση, δίνοντας παράλληλα απαντήσεις στο επίκαιρο ζητούμενο μιας σύγχρονης, βιώσιμης και ανταγωνιστικής οικονομίας.

    15 Μαρτίου, 2024

    Ο Θ.Σκυλακάκης στο έργο της Ανακατασκευής-Αναβάθμισης του υφιστάμενου «εν λειτουργία» Κέντρου Υπερ-Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Κουμουνδούρου Αττικής.

    by EnergyUp 15 Μαρτίου, 2024

    Ένα έργο που καθιστά το ηλεκτρικό σύστημα της Ελλάδας πιο ασφαλές και ευσταθές επιθεώρησε σήμερα το πρωί ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, παρουσία και εκπροσώπων του Ταμείου Ανάκαμψης και της ΕΕ στον Ασπρόπυργο. Πρόκειται για το έργο της Ανακατασκευής-Αναβάθμισης του υφιστάμενου «εν λειτουργία» Κέντρου Υπερ-Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Κουμουνδούρου Αττικής.

    Όπως είπε ο κ. Σκυλακάκης, πρόκειται για ένα  κρίσιμο έργο που “επιτρέπει να έχουμε ασφάλεια στο ηλεκτρικό μας σύστημα αλλά και να μπορέσουμε να εντάξουμε τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας όσο γίνεται πιο γρήγορα, για την αναγκαία μετάβαση της Ελλάδας σε ένα πιο πράσινο και πιο οικονομικά αποδοτικό μέλλον”.

    Αφού επεσήμανε ότι το εν λόγω έργο υλοποιείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και την βοήθεια της ΕΕ, υπογράμμισε ότι η παρούσα επένδυση διασφαλίζει την διασύνδεση της Πελοποννήσου και της Κρήτης και παράλληλα την σταθερότητα του ηλεκτρικού συστήματος. Πρόκειται για ένα έργο που είναι μια γενιά μπροστά από οτιδήποτε άλλο έχει υλοποιηθεί στην χώρα, εξήγησε ο κ. υπουργός.

    Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μανούσος Μανουσάκης, υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα από σημαντικότερα έργα του ηλεκτρικού συστήματος της Ελλάδας. “Το σημαντικότερο κέντρο βάρος του συστήματος που διασυνδέει την Αττική με την Πελοπόννησο. Μάλιστα, θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην διασύνδεση της Αττικής με την Κρήτη και επίσης θα κάνει πιο σταθερό το σύστημα της στερεάς Ελλάδας συνολικά”, ανάφερε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως είναι ένα πράσινο έργο που θα συμβάλλει  στην απαιτούμενη πράσινη μετάβαση.
    Τεχνικές λεπτομέρειες του ΚΥΤ GIS 400kV/150kV/30kV Κουμουνδούρου Αττικής»

    Το Έργο αφορά την Ανακατασκευή-Αναβάθμιση του υφιστάμενου «εν λειτουργία» Κέντρου Υπερ-Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Κουμουνδούρου Αττικής, στον Ασπρόπυργο Αττικής.

    Το έργο αποτελεί απαραίτητη και νευραλγική υποδομή του Συστήματος Μεταφοράς για:

    Α) Τη βελτίωση της διαχείρισης και αξιοπιστίας τροφοδότησης των φορτίων στο Λεκανοπέδιο Αττικής.

    Β) Τη διασύνδεση Αττικής-Κρήτης μέσω του υπό κατασκευή Νέου Σταθμού Μετατροπής (HVDC) Κουμουνδούρου

    Γ)  Την ενίσχυση δυναμικότητας και αξιοπιστίας συνολικά του Νοτίου συστήματος, μέσω της διασύνδεσης του Ανατολικού Διαδρόμου Πελοποννήσου (Μεγαλόπολη – Κόρινθος – Αττική) σε συνδυασμό με την διασύνδεση του Δυτικού Διαδρόμου (Μεγαλόπολη – Πάτρα – Στερεά Ελλάδα)

    Δ)  Τον περιορισμό των συνολικών Απωλειών του συστήματος

    ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟΥ

    Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την πλήρη αντικατάσταση και επέκταση του διακοπτικού εξοπλισμού 150kV και 400kV «Ανοικτού Τύπου», Air Insulated Substation (AIS), με σύγχρονο εξοπλισμό τεχνολογίας «Κλειστού Τύπου», Gas Insulated Substation (GIS) και την προσθήκη επιπλέον εξοπλισμού ισχύος, με δύο (2) νέους αυτομετασχηματιστές  (ΑΜ/Σ) και πέντε (5) αυτεπαγωγές (Α/Ε) αντιστάθμισης.

    ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

    ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗΣ 46.191.450 Euro
    ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ Ταμείο Ανάκαμψης
    16.000.000 Euro

    ΦΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ

    Α’ Φάση
    Ολοκλήρωση Εγκατάστασης Εξοπλισμού και Ψηφιακού Συστήματος Ελέγχου,  GIS 400 kV
    Σύνδεση προς ΚΥΤ Αχαρνών (ένα κύκλωμα ΓΜ 400kV)
    Ολοκλήρωση Έργων Πολιτικού Μηχανικού για την σύνδεση 400kV προς Σταθμό Μετατροπής (HVDC)
    B’ Φάση
    Ολοκλήρωση Εγκατάστασης Εξοπλισμού και Ψηφιακού Συστήματος Ελέγχου,  GIS 150 kV
    Ολοκλήρωση εγκατάστασης των δύο νέων ΑΜ/Σ,  όλου του εξοπλισμού 30kV  και των πέντε Α/Ε 150kV
    Ολοκλήρωση εγκατάστασης  καλωδίων και ακροκιβωτίων  ΓΜ 150kV, 400kV και Α/Ε 150kV
    Ολοκλήρωση εργασιών από Φάση Α’
    Γ’ Φάση
    Διαδοχικές εγκαταστάσεις τερματισμών και σύνδεσης καλωδίων 150kV και 400kV στους ΑΜ/Σ
    Διαδοχικές μεταγωγές των ΑΜ/Σ στις αντίστοιχες ΓΜ

    15 Μαρτίου, 2024

    Εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων

    by EnergyUp 15 Μαρτίου, 2024

    Σε συνέχεια του «Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων» που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ μετά από ΚΥΑ των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας (19.05.2023), εκδίδεται η σχετική ερμηνευτική εγκύκλιος, προς εφαρμογή του, ενόψει και της νέας αντιπυρικής περιόδου που ξεκινά την 1ηΜαΐου του 2024.

    Τονίζεται ότι ο Κανονισμός αποσκοπεί στην προστασία της ζωής και της ασφάλειας των πολιτών, στην προστασία του Περιβάλλοντος, την πυροπροστασία καιπυρασφάλεια των κτισμάτων που βρίσκονται εντός δασικών περιοχών ή γειτνιάζουν με αυτές, όπως και στον περιορισμό της συμβολής τους στη διάδοση της φωτιάς.

    Υποχρεωτικό το Έντυπο Αξιολόγησης Επικινδυνότητας  – Καταχώριση σε Ειδικό Μητρώο από τους Δήμους

    Ο Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων, υπενθυμίζεται ότι αφορά σε ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε οικόπεδα ή γήπεδα σε δάση, δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις, σε περιαστικό πράσινο, σε κηρυγµένεςδασωτέες ή αναδασωτέες εκτάσεις, καθώς και εντός ακτίνας τριακοσίων (300) µέτρων από αυτές ή βρίσκονται µέσα σε πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών.

    • Για τα προαναφερόμενα ακίνητα είναι υποχρεωτική η σύνταξη Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα μέχρι τις 31.03.2024.
    • Σε συνέχεια της Τεχνικής Έκθεσης οι ιδιοκτήτες των ακινήτων υποχρεούνται μέσα σε ένα μήνα, δηλαδή μέχρι τις 30.04.2024 να υποβάλουν Δήλωση Εφαρμογής των μέτρων πυρασφάλειας στην οποία θα δηλώνουν την ορθή λήψη των μέτρων που προβλέπονται στην έκθεση του αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα, βάσει των προβλέψεων του Κανονισμού για την προστασία του ακινήτου τους σε περίπτωση πυρκαγιάς.

    Επισημαίνεται ότι:

    • Οι διατάξεις προληπτικής πυροπροστασίας του Κανονισμού εφαρμόζονται υποχρεωτικά σε όλα τα ακίνητα των προαναφερόμενων περιπτώσεων για την επικείμενη αντιπυρική περίοδο έτους 2024. Αφορούν στην πρόσβαση στο ακίνητο, στη δημιουργία ζωνών προστασίας, στην αποθήκευση υλικών, στον τακτικό καθαρισμό και στην εκπόνηση Σχεδίου Προετοιμασίας Εκκένωσης.
    • Τα μέτρα παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας που προβλέπονται στην έκθεση του αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα εφαρμόζονται υποχρεωτικά από 31.03.2025 για τα ακίνητα που χαρακτηρίζονται ως υψηλής και ιδιαίτερα υψηλής επικινδυνότητας και από 31.03.2026 για τα ακίνητα που χαρακτηρίζονται ως χαμηλής ή μεσαίας επικινδυνότητας.

    Μέχρι τη λειτουργία της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην οποία θα καταχωρίζονται το Έντυπο Αξιολόγησης της επικινδυνότητας, η Έκθεση του αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα και η Δήλωση Εφαρμογής των μέτρων πυρασφάλειας του ιδιοκτήτη, τα προαναφερόμενα στοιχεία υποβάλλονται εις διπλούν σε έντυπη μορφή στον οικείο Δήμο.

    Οι Δήμοι παρακαλούνται:

    • Να τα καταχωρίζουν σε Ειδικό Μητρώο, έτσι ώστε να είναι διαθέσιμα στις τριμελείς επιτροπές δειγματοληπτικού ελέγχου και να είναι δυνατή η μεταφορά τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, όταν τεθεί σε λειτουργία,
    • Να συγκροτήσουν τις Τριμελείς επιτροπές, όπως προβλέπεται από τον Κανονισμό (οι οποίες απαρτίζονται από έναν δασολόγο ή γεωπόνο, έναν μηχανικό και έναν υπάλληλο του Τμήματος Πολιτικής προστασίας του Δήμου) που θα διενεργήσουν κατά την αντιπυρική περίοδο τις αυτοψίες – δειγματοληπτικούς ελέγχους,
    • Να ενημερώσουν τους δημότες για την ισχύ του Κανονισμού και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτόν. Βάσει των αναρτημένων δασικών χαρτών προτείνεται να εντοπίσουν τις περιοχές χωρικής τους αρμοδιότητας που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού για να δοθούν ειδικότερες οδηγίες στους δημότες που διαμένουν σε κτίρια εντός αυτών.
    • Να μεριμνήσουν, στην περίπτωση οικισμών που περικλείονται από δασική ή δασώδη έκταση για την έγκαιρη εκπόνηση Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης και για τη διαμόρφωση των διαβαθμισμένων περιμετρικών ζωνών προστασίας πέριξ των ορίων του οικισμού σε συνδυασμό με τη λήψη των απαιτούμενων μέτρων, σε συνεννόηση και συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες (Τοπική Αυτοδιοίκηση, Δασική Υπηρεσία) και σε εναρμόνιση με τυχόν ισχύοντα σχέδια Πολιτικής Προστασίας για την ασφαλή εκκένωση του οικισμού σε περίπτωση έκτακτου συμβάντος.
    Εγκύκλιος_κανονισμός για ακίνητα εντός και πλησίον δασών-ΑΔΑ
    15 Μαρτίου, 2024

    Σε εξέλιξη η υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ – Αλλάζω συσκευή για τις επιχειρήσεις

    by EnergyUp 15 Μαρτίου, 2024

    Σε εξέλιξη υποβολή αιτήσεων του προγράμματος: «Αλλάζω συσκευή για τις επιχειρήσεις», συνολικού προϋπολογισμού 105,6 εκατ. ευρώ, που υπέγραψαν ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Νίκος Παπαθανάσης.
    Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν συμμετοχής , από την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024, και μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού.

    Ειδικότερα, το πρόγραμμα αφορά στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης υφιστάμενων επιχειρήσεων όλων των μεγεθών -ακόμη και ατομικών- που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, διαθέτουν ελληνικό ΑΦΜ, είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και έχουν ιδρυθεί μέχρι την 31η.12.2023.

    Οι ωφελούμενες επιχειρήσεις ενισχύονται με σκοπό την εγκατάσταση ενεργειακά αποδοτικού εξοπλισμού. Σ’ αυτόν συμπεριλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- συστήματα θέρμανσης με χρήση αντλιών θερμότητας, αλλά και συστήματα ηλιακής θέρμανσης, αντικατάσταση ενεργοβόρων μηχανημάτων και ειδών εξοπλισμού επιχειρήσεων κ.λπ. Παράλληλα, καλύπτονται δαπάνες που αφορούν σε σχετικές υπηρεσίες, π.χ. το κόστος μεταφοράς, εγκατάστασης, παραμετροποίησης του νέου εξοπλισμού, ο ενεργειακός έλεγχος, κ.ά.

    Οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις με μέγιστο προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών ύψους 20.000 ευρώ, με το ποσοστό της αντίστοιχης ενίσχυσης να διαμορφώνεται στο 50% αυτών, δηλαδή μέχρι 10.000 ευρώ. Οι μεσαίες και οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις με μέγιστο προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών ύψους 25.000 ευρώ, με το ποσοστό της αντίστοιχης ενίσχυσης να φτάνει στο 40% αυτών, δύνανται δηλαδή να λάβουν ενίσχυση, επίσης, μέχρι 10.000 ευρώ.

    Οι αιτήσεις συμμετοχής στο «Αλλάζω συσκευή για τις επιχειρήσεις» υποβάλλονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος: https://exoikonomo-epixeiro2023.gov.gr/. Σημειώνεται πως θα εφαρμοστεί η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out).

    Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο της δράσης «Εξοικονομώ – Επιχειρώντας», με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η προκήρυξη του «Αλλάζω συσκευή για τις επιχειρήσεις» έχει αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του «Ελλάδα 2.0».

    Οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων στο πρόγραμμα είχαν, ήδη, γίνει γνωστοί από την προδημοσίευσή του στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στις 8.2.2024, με σκοπό να έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους οι ενδιαφερόμενοι για να ενημερωθούν και να προετοιμάσουν τις προτάσεις τους.
    https://ypen.gov.gr/apo-simera-i-ypovoli-aitiseon-sto-programma-exoikonomo-allazo-syskevi-gia-tis-epicheiriseis/

    15 Μαρτίου, 2024

    Υπερψηφίστηκε το ν/σ για τους δικηγόρους- Τροπολογίες για φθηνή ενέργεια σε αγρότες και έλεγχο συνταγογράφησης

    by EnergyUp 14 Μαρτίου, 2024

    Με περαιτέρω βελτιωτικές αλλαγές, στις οποίες προχώρησε η ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης και με την στήριξη της συντριπτικής πλειοψηφίας των βουλευτών, ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών, τις εγγραφές και τις εξαλείψεις συναινετικών προσημειώσεων υποθηκών και τις ένορκες βεβαιώσεις και για το Ταμείο Χρηματοδοτήσεως Δικαστικών Κτιρίων και την πληρωμή των υποθέσεων νομικής βοήθειας».

    Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό επί της αρχής του από τη συντριπτική πλειοψηφία των βουλευτών, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, οι οποίοι αναγνώρισαν ότι «για πρώτη φορά στην ιστορία του δικηγορικού σώματος γίνεται τόσο μεγάλη μεταφορά δικαστικής ύλης στους δικηγόρους».

    Υπέρ της αρχής του τάχθηκαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και ΝΙΚΗ. Το ΚΚΕ μαζί με τη Νέα Αριστερά καταψήφισαν, ενώ η Ελληνική Λύση, οι Σπαρτιάτες και η Πλεύση Ελευθερίας δήλωσαν «παρών».

    Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία η τροπολογία για μείωση του ενεργειακού κόστους σε αγρότες και έλεγχο συνταγογράφησης φαρμάκων.

    Στο νομοσχέδιο ενσωματώθηκε και η τροπολογία που προβλέπει μέτρα μείωσης του ενεργειακού κόστους για τους αγρότες και την σύσταση επιτροπής Ελέγχου του Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας.

    Την τροπολογία υπερψήφισαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση και Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν «παρών» και το ΚΚΕ μαζί με τη Νέα Αριστερά, τους Σπαρτιάτες και τη ΝΙΚΗ, καταψήφισαν.

    Νωρίτερα, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης, υπεραμύνθηκε της ρύθμισης για τους αγρότες, τονίζοντας ότι «υλοποιείται η δέσμευση της κυβέρνησης για ευνοϊκή ρύθμιση των αγροτικών οφειλών σε παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος με μακροχρόνια δεκαετή περίοδο αποπληρωμής και με μηδενικό επιτόκιο».

    «Είναι μια ρύθμιση αμοιβαίου οφέλους, καθώς θα δώσει τη δυνατότητα σε έργα ΑΠΕ που ανέμεναν την έκδοση οριστικής προσφοράς σύνδεσης από τον ΑΔΜΗΕ, να προχωρήσουν άμεσα την υλοποίηση τους και παράλληλα θα προσφέρει φθηνή στους κατόχους αγροτικών τιμολογίων, μέσω των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας», υπογράμμισε ο κ. Σκυλακάκης.

    Από την πλευρά τους, τα κόμματα της Αντιπολίτευσης αμφισβήτησαν τόσο την αποτελεσματικότητα της ρύθμισης, την οποία χαρακτήρισαν σκοπίμως ασαφή, όσο και τους στόχους της κυβέρνησης κατηγορώντας την ότι η δήθεν ενεργειακή χρηματοδότηση των αγροτών χρησιμοποιείται όχι για την δική τους ενίσχυση, αλλά για την πριμοδότηση των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας.

    Αναλυτικά:

    Θ. Σκυλακάκης: Εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές ρεύματος μεσομακροπρόθεσμα για τους αγρότες

    ➢ Η τροπολογία προβλέπει δυνατότητα ρύθμισης ληξιπρόθεσμων χρεών

    Την τροπολογία που αφορά στη ρύθμιση μείωσης του κόστους ρεύματος για τους αγρότες και για την ενεργοβόρο βιομηχανία κατέθεσε, χθες (14/3), στην Βουλή ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης.

    Χαρακτηρίζοντάς την ως απολύτως αναγκαία για την παραγωγική ικανότητα της χώρας, κατά τα επόμενα χρόνια, περιέγραψε, αναλυτικά, τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι αγρότες που θα ενταχθούν στη ρύθμιση, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από την 1η.4.2024.

    Στα σημαντικότερα εξ’ αυτών συμπεριλαμβάνεται η εξασφάλιση χαμηλότερων τιμών ρεύματος, μεσομακροπρόθεσμα, για τους αγρότες και η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων χρεών τους.

    Ακολουθούν τα βασικά σημεία από την πρωτολογία και τη δευτερολογία του κ. Σκυλακάκη, στην Ολομέλεια της Βουλής:

    Πρωτολογία

    «Στη ρύθμιση μείωσης του κόστους ρεύματος για τους αγρότες και για την ενεργοβόροβιομηχανία, στην ουσία χρησιμοποιούμε δύο εργαλεία: τον ηλεκτρικό χώρο και τις περικοπές, για να εξασφαλίσουμε χαμηλότερες τιμές ρεύματος, μεσομακροπρόθεσμα, στους αγρότες και στην ενεργοβόρα βιομηχανία.

    Γιατί χρειάζεται να το κάνουμε αυτό; Στην περίπτωση των αγροτών υπάρχει πολύ μεγάλη πίεση στον πρωτογενή τομέα από πλευράς κόστους. Παράλληλα, σοβαρό πρόβλημα αποτελούν τα υψηλά χρέη, που ανεβάζουν τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος των αγροτών. Όταν υπάρχουν μεγάλα ληξιπρόθεσμα χρέη, οι πάροχοι που λειτουργούν στην ιδιωτική αγορά “ντεφάκτο” χρεώνουν υψηλότερες τιμές, καθώς δεν εισπράττουν αυτά τα χρέη. Γι’ αυτό και κομμάτι της τροπολογίας είναι η ρύθμιση αυτών των ληξιπρόθεσμων χρεών. Κάτι που θεωρώ ότι δεν έχει γίνει από τότε που παρακολουθώ τα θέματα ηλεκτρικής ενέργειας.

    Η ρύθμιση είναι πολύ μακροχρόνια και έχει μηδενικό επιτόκιο. Είναι μία εξαιρετικά ευνοϊκή ρύθμιση -και επιτρέπει στους παρόχους και κατά κύριο λόγο στη ΔΕΗ που έχει τις περισσότερες αυτές παροχές- να μπορέσουν να κάνουν μία καλή προσφορά.

    Τα 9,3 λεπτά ανά κιλοβατώρα, αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχουν ούτε ως μηνιαία προσφορά, παρά το γεγονός ότι έχουμε μία πολύ ευνοϊκή περίοδο για το ηλεκτρικό ρεύμα αυτό το χρονικό διάστημα.

    Σε σχέση με το σχόλιο ότι ο ηλεκτρικός χώρος είναι κοινόχρηστος. Δεν είναι ακριβώς κοινόχρηστος. Έχει σοβαρό κόστος για να τον δημιουργήσεις. Δεν είναι δηλαδή κάτι που μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε και είναι κοινής χρήσης. Έχει πολύ μεγάλο κόστος. Και η προτεραιοποίηση αυτή είναι αναγκαία για να κρατήσουμε την παραγωγική μας βάση και στον πρωτογενή τομέα και στις ενεργοβόρες βιομηχανίες, οι οποίες έχουν την εξής πολύ σοβαρή δυσκολία: υπάρχουν μεγάλες επιδοτήσεις που έκαναν, τον τελευταίο χρόνο, οι Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρωπαϊκές χώρες στην ενεργοβόρο βιομηχανία τους. Και είναι ανάγκη να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητα, δίνοντας το εργαλείο του ηλεκτρικού χώρου κατά προτεραιότητα στις ενεργοβόρες βιομηχανίες.

    Αυτή η προτεραιότητα επιτρέπει και είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν καλές προσφορές από τους παρόχους. Ως τώρα οι υφιστάμενοι, αυτοί που είχαν δυνατότητα και είχαν ηλεκτρικό χώρο στη διάθεσή τους, δεν έχουν προχωρήσει σε ευνοϊκές διμερείς συμβάσεις προς τη βιομηχανία.

    Αντιθέτως, η βιομηχανία παραπονείται ότι δεν υπάρχει διάθεση από τους παραγωγούς να προσφέρουν αυτές τις διμερείς συμβάσεις, γι’ αυτό και λαμβάνουμε αυτή την πρωτοβουλία.

    Συγκεκριμένα για τη βιομηχανία λάβαμε την εξής προτεραιότητα: Καταρχάς, οι υφιστάμενες διμερείς συμβάσεις προηγούνται (που έχουν αντανάκλαση σε υφιστάμενα έργα ΑΠΕ), διότι θα ήταν παράλογο να κάνουμε ένα μέτρο για τη βιομηχανία και οι βιομηχανίες που, ήδη, εξυπηρετούνται να αντιμετωπιστούν πιο αρνητικά από τις υπόλοιπες.

    Και έπειτα δίνουμε σε όλη την κατηγορία Α και Β, με την “λογική” του ποιος θα συνάψει πρώτος μια τέτοια διμερή σύμβαση. Ωστόσο, αν έχουμε υπερβολικό αριθμό συμβάσεων, τότε θα βάλουμε ως κυρίαρχο κριτήριο το χρόνο ηλεκτροδότησης. Όσο πιο γρήγορα ηλεκτροδοτήσεις τόσο νωρίτερα θα ξεκινήσουν οι συμβάσεις και τόσο το νωρίτερο θα υπάρξει ανταγωνιστικότητα.

    Αυτή είναι η βασική φιλοσοφία της ρύθμισης, η οποία είναι απολύτως αναγκαία για την παραγωγική μας ικανότητα στα επόμενα χρόνια».

    Δευτερολογία

    «Οι αγρότες είναι αυτοί που θα επωφεληθούν από τη ρύθμιση, δεν είναι κανένας άλλος. Διότι αυτό που παρέχουμε στους αγρότες δεν το παρέχουμε σε κανέναν, και είναι κατά απόλυτη προτεραιότητα ο ηλεκτρικός χώρος, χωρίς περικοπές.

    Τώρα, επειδή άκουσα αυτή την ωραία θεωρία για τα 5,5 λεπτά (σ.σ. ο κ. Ν. Καραθανασόπουλος ανέφερε: Ισχυρίζεστε ότι η τιμή 9,3 είναι προς όφελος των αγροτών, όταν η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ είναι 5,5 λεπτά. Αυτή η διαφορά 5,5 λεπτά με 9,3 σε ποιου όφελος πηγαίνει;).

    Ξέρετε ακριβώς πότε ποτίζουν οι αγρότες και πότε χρησιμοποιούν το ρεύμα;

    Μπορώ να σας το απαντήσω, δεν το χρησιμοποιούν αποκλειστικά την ώρα που δουλεύει ένα φωτοβολταϊκό. Το χρησιμοποιούν σε διάφορες ώρες της ημέρας και της νύχτας.

    Τί γίνεται όταν αυτός που αναλάβει αυτή την υποχρέωση να δίνει στους αγρότες ρεύμα,θα πρέπει να τους στέλνει ρεύμα την ώρα που δεν δουλεύει το φωτοβολταϊκό ή το αιολικό που έχει χρησιμοποιήσει ως βάση; Αγοράζει ρεύμα από το δίκτυο. Πόσο το αγοράζει; Πολλαπλάσια, διότι οι τιμές τις βραδινές ώρες μπορεί να φτάνουν τα 18 λεπτά στην χονδρική, τα 15, τα 20 λεπτά ανά κιλοβατώρα.

    Συνεπώς, όποιος μετράει με βάση την τιμή του φωτοβολταϊκού, προφανώς, δεν έχει κάνει σωστά το λογαριασμό. Κάτι το οποίο όταν το κάνεις στην αντιπολίτευση είναι σχετικά εύκολο, διότι δεν υποχρεούσαι να δώσεις και λογαριασμό για το λογαριασμό, αλλά αν το κάνεις στην Κυβέρνηση δεν προκύπτει αυτή η ευχέρεια.

    Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτά που λέτε για τα 5,5 λεπτά είναι παντελώς ανέφικτα. Συν ότι αυτά αναφέρονται σε τιμές χονδρικής. Ξέρετε ποια είναι η διαφορά μεταξύ τιμών χονδρικής και λιανικής; Έχει πολλές διαφορές, περιθώρια κέρδους, κ.λπ.

    Το βασικότερο, όμως, είναι ότι πρέπει να σε πληρώνουν. Διότι η τιμή είναι αντανάκλαση και του βαθμού πληρωμής. Αν κάποιος, λοιπόν, δίνει τιμή λιανικής -διότι στη χονδρική πληρώνονται αυτοί που πουλάνε το ρεύμα- θα βάλει μέσα και το ποσοστό μη πληρωμής, διότι αυτό είναι κομμάτι του κόστους (η μη πληρωμή).

    Αναφορικά τώρα με το αν είναι ακριβό ή δεν είναι ακριβό. Η απάντηση είναι ότι για να δώσετε ένα δεκαετές συμβόλαιο θα πάτε να αγοράσετε το κόστος αντιστάθμισης του κινδύνου. Στην περίπτωση που κάποιος δικτάτορας θα προκαλέσει μια μείζονα διαταραχή με μια εισβολή, στην περίπτωση που κλιματικά γεγονότα θα έρθουν και θα προκαλέσουν μείζονα διαταραχή στην αγορά, κ.λπ.

    Όλοι αυτοί οι κίνδυνοι σε ένα δεκαετές συμβόλαιο κάνουν τις τιμές παντελώς άσχετες με τις τιμές ενός μήνα. Και όταν συγκρίνετε τις τιμές ενός μήνα με ένα δεκαετές συμβόλαιο απλώς επιδεικνύετε, προς όσους παρακολουθούν, ότι δεν ενδιαφέρεστε για την ουσία του προβλήματος, αλλά για να σκοράρετε έναν πόντο στην αντιπολιτευτική δραστηριότητα.

    “Είναι κι αυτή μια στάσις. Νιώθεται», που λέει και ο ποιητής, αλλά όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε τα πραγματικά προβλήματα των αγροτών και τους λέμε θα σας δώσουμε ένα δεκαετές συμβόλαιο, από το οποίο, μάλιστα, τους δίνουμε τη δυνατότητα να βγουν, εάν οι τιμές πέσουν πάρα πολύ, με πάρα πολύ μικρό κόστος.

    Όπως έχουμε εξαγγείλει με 70 ευρώ μπορείς να βγεις από αυτό το συμβόλαιο.  

    Αυτό σημαίνει ότι τους δίνουμε μια εξαιρετικά ευνοϊκή μακροχρόνια σύμβαση την οποία όσοι θέλουν θα πάρουν, όσοι δεν θέλουν δεν θα την αξιοποιήσουν. Τους παρέχουμε ταυτόχρονα και τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

    Αυτά για να είμαστε πρακτικοί και ρεαλιστικοί σε αυτές τις προτάσεις μας που κάνουμε για τους αγρότες. Διότι είναι πολύ εύκολο να τους λέμε ότι μπορώ να σας δώσω χαμηλές τιμές όταν είμαστε στην αντιπολίτευση, αλλά στην Κυβέρνηση είμαστε υποχρεωμένοι να υλοποιούμε και αυτά που λέμε.

    Γιατί, σημειώνω ότι, εμείς έχουμε το “κακό συνήθειο” να υλοποιούμε και αυτά που λέγαμε ως αντιπολίτευση».

    14 Μαρτίου, 2024

    Πώς Διαμορφώνονται οι Πολιτικές Απανθρακοποίησης στη ΝΑ Ευρώπη Υπό το Πρίσμα της Κλιματικής Αλλαγής και του Πολέμου στην Ουκρανία

    by EnergyUp 14 Μαρτίου, 2024

    Στις πολιτικές απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα στη ΝΑ Ευρώπη, υπό το πρίσμα τόσο της κλιματικής αλλαγής όσο και του σκηνικού που διαμορφώνεται εν όψει του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία, ήταν αφιερωμένη η εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν την Τετάρτη 13 Μαρτίου, στην πρωτεύουσα της Ρουμανίας, Βουκουρέστι, το ΙΕΝΕ και το Romania Energy Center(ROEC). Η κοινή εκδήλωση ΙΕΝΕ – ROEC, με τίτλο “Decarbonization Policies in South East Europe- Between Climate Change and War”, πραγματοποιήθηκε στην έδρα της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Βουκουρέστι, με μεγάλη συμμετοχή εκπροσώπων του επιχειρηματικού και ενεργειακού  κόσμου της Ρουμανίας και ευρύτερα των χωρών της περιοχής. Επίσης, σημαντικός ήταν και ο αριθμός όσων την παρακολούθησαν μέσω livestreaming.

    Αναλυτικότερα, οι ομιλητές ανέλυσαν τις πολιτικές που εφαρμόζει σήμερα η ΕΕ στον τομέα της ενέργειας, με έμφαση στην προώθηση των ΑΠΕ και την εισαγωγή του υδρογόνου, ενώ εκτενείς ήταν οι αναφορές στα τρέχοντα σχέδια επέκτασης της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας αλλά και της προώθησης των “καθαρών” καυσίμων στον τομέα των μεταφορών. Παράλληλα, τονίστηκε ο ρόλος του φυσικού αερίου στην ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής της ΝΑ Ευρώπης, καθώς και ο ρόλος του στην κάλυψη ηλεκτρικών φορτίων βάσης. Επιπλέον, επισημάνθηκε η επιτευχθείσα τελευταία πρόοδος στις υποδομές φυσικού αερίου αλλά και της επέκτασης και αναβάθμισης των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας της περιοχής της ΝΑ Ευρώπης.

    Τους συμμετέχοντες στην κοινή εκδήλωση ΙΕΝΕ-ROEC καλωσόρισαν, με εισαγωγικές ομιλίες τους, η κ. EugeniaGusilov, Διευθύντρια του Romania Energy Center(ROEC), ο Πρόεδρος και Εκτελεστικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης (ΙΕΝΕ), κ. Κωστής Σταμπολής, καθώς και η κ. Mara Roman, εκ μέρους της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη Ρουμανία.

    Στην ημερίδα συμμετείχαν οι ακόλουθοι ομιλητές: κ. Χρήστος Δήμας, Αντιπρόεδρος του ΙΕΝΕ και Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής Γεωπολιτικής & Ενέργειας του Ινστιτούτου, ο Πρόεδρος του ΙΕΝΕ, κ. Κωστής Σταμπολής , ο Dr. Teodor Chirica εκ μέρους της Romatom, του φορέα που εκπροσωπεί τον ρουμανικό κλάδο πυρηνικής ενέργειας, αλλά και Πρόεδρος ΔΣ της Nuclearelectrica ημικρατικής εταιρείας πυρηνικής ενέργειας της Ρουμανίας, η κ. Ramona Moldovan, υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Ενέργειας της Ρουμανίας, ο κ. Marius Lungu, Policy Officer της DGEnergy (Ευρωπαϊκή Επιτροπή), ο κ. Γιάννης Ταμαρέσης, ανώτερο στέλεχος της ΤΈΡΝΑ Ενεργειακή, η κ. EugeniaGusilov, Director of Romania Energy Center, ο κ. Νίκος Σοφιανός, Ενεργειακός Σύμβουλος και Πρόεδρος Επιτροπής ΑΠΕ και Μέλος ΔΕ του ΙΕΝΕ, η κ. ZsuzsaBereschi, Principal στο Horváth, ο κ. Bogdan Termegan, εκ μέρους της RoPower Nuclear, ο κ. Raul Cazan, Πρόεδρος του 2Celsius, η κ. Daniela Staicu από το Bucharest University of Economic Studies, ο κ. Γιώργος Σάτλας, Συν-Διευθύνων Σύμβουλος της ICGB, η Energy Εxpert κ. Otilia Nutu , ο κ. Κωνσταντίνος Θεοφύλακτος, Γενικός Γραμματέας και Πρόεδρος της Επιτροπής Ενεργειακής Αποδοτικότητας του ΙΕΝΕ, και ο κ. Γιάννης Ντόβελος, Business Area Manager της AsprofosEngineering.

    Τέλος, βαρυσήμαντη ήταν η παρέμβαση της Πρέσβειραςτης Ελλάδας στη Ρουμανία κ. Λιλής Ευαγγελίας Γραμματίκα, η οποία τόνισε τον πολύ θετικό ρόλο της χώρας μας στην ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας της περιοχής.

    Η κοινή εκδήλωση ΙΕΝΕ – ROEC, με τίτλο “Decarbonization Policies in South East Europe- Between Climate Change and War”, ολοκληρώθηκε με τη διατύπωση συμπερασμάτων από την πλευρά των διοργανωτών.

    Χορηγός της ημερίδας ήταν η ΤΈΡΝΑ Ενεργειακή Α.Ε., ο κορυφαίος Όμιλος στον τομέα των ΑΠΕ στην Ελλάδα (www.terna-energy.gr), ενώ Υποστηρικτής η μελετητική εταιρεία Asprofos, μέλος του Ομίλου HELLENiQ ENERGY.

    14 Μαρτίου, 2024
    ΕΠΟΜΕΝΑ
    ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

    NEWSROOM

    • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

      8 Ιουνίου, 2026
    • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

      8 Ιουνίου, 2026
    • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

      8 Ιουνίου, 2026
    • Κυριάκος Πιερρακάκης: Όσο βελτιώνεται η οικονομική συνθήκη, κάθε μέρα, κάθε βδομάδα, κάθε μήνα θα υπάρχουν κινήσεις προς όφελος της κοινωνίας

      8 Ιουνίου, 2026
    • Νίκος Δένδιας: Για έναν Έλληνα υπουργό είναι πάντα συγκινητικό να βρίσκεται εδώ, στη Λευκωσία, στην πρωτεύουσα του Κυπριακού Ελληνισμού

      8 Ιουνίου, 2026
    • Ανοίγει σήμερα η ευρωπαϊκή πρόσκληση για καθαρή ενέργεια -CETPartnership 2026

      8 Ιουνίου, 2026
    • Στην Ουάσιγκτον βρίσκεται από σήμερα  ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου

      8 Ιουνίου, 2026
    • Το Πεκίνο προωθεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την καινοτόμο ανάπτυξη δικτύων τεχνολογίας 6G

      8 Ιουνίου, 2026
    • ΔΕΗ: από σήμερα η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών

      26 Μαΐου, 2026
    • ΔΕΔΔΗΕ: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του νέου Κέντρου Διανομής Κερατέας

      15 Μαΐου, 2026
    • Η συνάντηση των Υπουργών Ενέργειας της Ελλάδας, της Σερβίας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας

      15 Μαΐου, 2026
    • Από τη «μικρή ΔΕΗ» στη «διπλή ΔΕΗ» – Την Πέμπτη η γενική συνέλευση για αύξηση κεφαλαίου 4 δισ. ευρώ – Στόχος ο διπλασιασμός της εγκατεστημένης ισχύος

      11 Μαΐου, 2026
    • Δημιουργία φωτοβολταϊκού σταθμού στην περιοχή Λάγουρα του Δήμου Άργους Ορεστικού Καστοριάς

      6 Μαΐου, 2026
    • Κυριάκος Μητσοτάκης: Ανάγκη ενίσχυσης και επιτάχυνσης της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας και παραγωγής

      4 Μαΐου, 2026
    • Ήρθε το τέλος της σκέψης;

      2 Μαΐου, 2026

    Το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ενέργεια, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την οικονομία και το περιβάλλον!

    Λεωφόρος Κηφισίας 62-64, Μαρούσι  15125
    info@energyup.gr

    Μέλος του

    Team Energyup.gr

    Παππά Μαρία
    Βλάχος Γιώργος
    Δέδε Ιωάννα
    Αντωνίου Γιάννης

    Facebook Twitter

    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

    • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

      8 Ιουνίου, 2026
    • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

      8 Ιουνίου, 2026
    • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

      8 Ιουνίου, 2026

    @2021 - Energyup.gr - All Right Reserved.


    Back To Top
    Energy Up
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • NEWSROOM
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
    • AUTO NEWS
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
    • ΔΙΕΘΝΗ