Τρίτη, 23 Ιουνίου 2026 | 5:39 πμ
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ

Vodafone-Margherita Della Valle: Επενδύσεις 1 δισ. ευρώ για τα επόμενα 5 χρόνια

by EnergyUp 15 Φεβρουαρίου, 2024

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τη Διευθύνουσα Σύμβουλο του Ομίλου Vodafone Margherita Della Valle. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν οι σημαντικές επενδύσεις που δρομολογεί η εταιρεία στην Ελλάδα και οι δυνατότητες περαιτέρω συνεργασίας.

«Χαίρομαι πολύ που μας επισκέπτεστε. Με ενδιαφέρει πολύ να ακούσω για τις επενδύσεις που πρόκειται να κάνετε στην Ελλάδα, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές απ’ ό,τι έχω ενημερωθεί και από προηγούμενες συζητήσεις. Γνωρίζετε ότι έχουμε κάνει σημαντικές επενδύσεις στην ψηφιακή μας μετάβαση και ξέρουμε ότι υπάρχουν επίσης σημαντικά κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης που κατευθύνονται σε έργα στα οποία συμμετέχετε. Ωστόσο, υπάρχουν περισσότερα που μπορούμε να κάνουμε, και δεν μπορούμε να τα κάνουμε χωρίς τη συμμετοχή των μεγάλων εταιρειών τηλεπικοινωνιών. Χαίρομαι, λοιπόν, πολύ που σας γνωρίζω και προσβλέπω σε αυτά που θα κάνετε και στις επενδύσεις σας στην Ελλάδα», τόνισε ο Πρωθυπουργός κατά την έναρξη της συνάντησης.

«Είναι η πρώτη επίσκεψη που κάνω ως Διευθύνουσα Σύμβουλος σε χώρα εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου έχουμε την έδρα μας, ή της Γερμανίας, που είναι η μεγαλύτερη αγορά μας. Επέλεξα να έρθω στην Ελλάδα επειδή πιστεύω ότι θα μπορούσε να γίνει μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Και θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την προοπτική για επενδύσεις στη χώρα, όπως τη βλέπουμε», σημείωσε από την πλευρά της η κα Della Valle.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός της εταιρείας σε επίπεδο επενδύσεων στην Ελλάδα, οι οποίες θα ανέλθουν σε 1 δισ. ευρώ για τα επόμενα 5 χρόνια, ενώ συζητήθηκαν οι πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η κυβέρνηση όσον αφορά στο φάσμα συχνοτήτων για το δίκτυο 5G και σχετικά με τον ευρύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομίας.

Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Vodafone Ευρώπης Serpil Timuray και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας Χάρης Μπρουμίδης.

15 Φεβρουαρίου, 2024

Τέσσερις νέες δράσεις 280.000.000 €, σε περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης

by EnergyUp 15 Φεβρουαρίου, 2024

Τέσσερις νέες δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 280.000.000 ευρώ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση υφιστάμενων, νέων και υπό σύσταση ΜμΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων, σε περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, στο σύνολο της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και στους Δήμους Μεγαλόπολης, Οιχαλίας, Γορτυνίας και Τρίπολης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Νίκος Παπαθανάσης.

Συγκεκριμένα, η αρμόδια Διαχειριστική Αρχή του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» 2021-2027, προχώρησε στη δημοσίευση των προσκλήσεων για τις εξής δράσεις:

1. «Ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων νέων και υπό σύσταση ΜμΕ που υλοποιούνται στις ηπειρωτικές περιοχές ΕΣΔΙΜ, σύμφωνα με τον Καν. (ΕΕ) 2021/1056 για τη θέσπιση του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης» του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» ΕΣΠΑ 2021-2027».

Προϋπολογισμός Δράσης: 65.000.000 €

2. «Ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων υφιστάμενων ΜΜΕ που υλοποιούνται στις ηπειρωτικές περιοχές ΕΣΔΙΜ, σύμφωνα με τον Καν. (ΕΕ) 2021/1056 για τη θέσπιση του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης» του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» ΕΣΠΑ 2021-2027».

Προϋπολογισμός Δράσης: 65.000.000 €

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός εκάστου επενδυτικού σχεδίου ΜΜΕ μπορεί να κυμαίνεται από 500.000 € έως 12.000.000 €.

3. Ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων παραγωγικών επενδύσεων νέων και υπό σύσταση μεγάλων επιχειρήσεων που υλοποιούνται στις ηπειρωτικές περιοχές ΕΣΔΙΜ, σύμφωνα με τον Καν. (ΕΕ) 2021/1056 για τη θέσπιση του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης.

Προϋπολογισμός Δράσης: 75.000.000 €

4. Ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων παραγωγικών επενδύσεων υφιστάμενων μεγάλων επιχειρήσεων που υλοποιούνται στις ηπειρωτικές περιοχές ΕΣΔΙΜ, σύμφωνα με τον Καν. (ΕΕ) 2021/1056 για τη θέσπιση του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης» του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση.

Προϋπολογισμός Δράσης: 75.000.000 €

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός εκάστου επενδυτικού σχεδίου μεγάλης επιχείρησης μπορεί να κυμαίνεται από 5.000.000 € έως 40.000.000 €.

Σημειώνεται ότι για την αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης θα εφαρμοστεί η συγκριτική αξιολόγηση.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ.Νίκος Παπαθανάσης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η σημερινή ανακοίνωση αποτελεί ακόμα μια έμπρακτη απόδειξη της προτεραιότητας που προσδίδει η Κυβέρνηση στη στήριξη και στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, με έμφαση στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Οι δράσεις αυτές συμπεριλαμβάνονται στις δημόσιες επενδύσεις συνολικού ύψους 12,2 δις. ευρώ εντός του 2024, από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζας αλλά και από το σύνολο των χρηματοδοτικών και επενδυτικών εργαλείων που έχουμε στη διάθεσή μας.

Οι περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, σε όλο το εύρος της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και στις αναφερόμενες περιοχές της Πελοποννήσου, μέσω και των συγκεκριμένων προγραμμάτων, φιλοδοξούμε ότι θα περάσουν από τη Μετάβαση στη βιώσιμη Ανάπτυξη, με τελικό στόχο τη δημιουργία επιπλέον θέσεων εργασίας και αύξηση των εισοδημάτων για όλους τους συμπολίτες μας, πρωτίστως δε, για τις νέες και τους νέους, που πρέπει να μείνουν και να επενδύσουν στον τόπο τους».

Ο Διοικητής της Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, κ. Πελοπίδας Καλλίρης, δήλωσε: «Οι δράσεις επιχειρηματικότητας από το Πρόγραμμα ΔΑΜ συνεχίζονται, με τη δημοσίευση τεσσάρων νέων προσκλήσεων συνολικού 280,0 εκ. που ενισχύουν επενδυτικά σχέδια για υφιστάμενες και νέες ή υπό σύσταση ΜμΕ και Μεγάλες Επιχειρήσεις. Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας ότι η Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση θα είναι για τις επηρεαζόμενες περιοχές μια μοναδική ευκαιρία για να καταστεί η τοπική οικονομία πιο ανταγωνιστική, σύγχρονη και ισχυρή, βελτιώνοντας το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων τους και ενισχύοντας τις θέσεις απασχόλησης».

Σημειώνεται ότι:

Ως υφιστάμενες νοούνται οι επιχειρήσεις που, κατά την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας πρόσκλησής, διαθέτουν τουλάχιστον μία (1) πλήρη κλεισμένη διαχειριστική χρήση, δηλαδή έχουν ημερομηνία έναρξης προγενέστερη της 1/1/2022.

Ως υπό σύσταση νοούνται οι επιχειρήσεις που θα συσταθούν μετά από την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης.

Ως νέες νοούνται οι επιχειρήσεις που, κατά την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας πρόσκλησης, δεν έχουν κλείσει πλήρη διαχειριστική χρήση, δηλαδή έχουν ημερομηνία έναρξης μεταγενέστερη της 1/1/2022.

Επιλέξιμες Δαπάνες:

  • Δαπάνες για Κτήρια & Περιβάλλοντα Χώρο
  • Δαπάνες Εξοπλισμού & Μεταφορικών Μέσων
  • Δαπάνες Λογισμικού
  • Δαπάνες Πιστοποίησης
  • Δαπάνες Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας
  • Δαπάνες προσωπικού

Οι επενδύσεις που θα χρηματοδοτηθούν, θα ενισχύσουν την οικονομική δραστηριότητα, θα διαφοροποιήσουν το βιομηχανικό προφίλ των επηρεαζόμενων περιοχών με νέους τομείς δραστηριοτήτων και αλυσίδες αξίας, θα συμβάλλουν στον παραγωγικό μετασχηματισμό αυτών, θα συνεισφέρουν στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων και θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.

Οι ενισχύσεις θα διατεθούν στο πλαίσιο του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/1315 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 23ης Ιουνίου 2023 για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 651/2014 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης, και του κανονισμού (ΕΕ) 2022/2473 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, τη μεταποίηση και την εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης (ΓΑΚ).

Στο πλαίσιο των Δράσεων είναι επιλέξιμες Δαπάνες Περιφερειακών Ενισχύσεων σύμφωνα με το άρθρο 14 του Καν. ΕΕ 651/2014 (ΓΑΚ) καθώς και Ενισχύσεις εκτός Περιφερειακών Ενισχύσεων του Καν. ΕΕ 651/2014 (ΓΑΚ), όπως ορίζονται σε κάθε Πρόσκληση.

Η ένταση ενίσχυσης εξαρτάται από το είδος του επενδυτικού σχεδίου (ενιαίο επενδυτικό), το μέγεθος της επιχείρησης (σε επίπεδο ομίλου) καθώς και από το καθεστώς ενίσχυσης των δαπανών σύμφωνα με το εφαρμοζόμενο άρθρο του Καν. (ΕΕ) 651/2014.

Οι δημοσιεύσεις θα αναρτηθούν στους διαδικτυακούς ιστοτόπους της ΕΥΔΑΜ www.eydam.gr, του ΕΣΠΑ 2021-2027 www.espa.gr και του ΕΦΕΠΑΕ www.efepae.gr και των εταίρων του με Γεωγραφική Αρμοδιότητα τις περιοχές Εδαφικών Σχεδίων Δίκαιης Μετάβασης, συγκεκριμένα: α) για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ www.kepa-anem.gr β) για τους δήμους της Περιφέρειας Πελοποννήσου Διαχειριστική Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων www.diaxeiristiki.gr.

Στις παραπάνω ιστοσελίδες είναι διαθέσιμες οι Αναλυτικές Προσκλήσεις των Δράσεων, συμπεριλαμβανομένου του συνόλου των συνοδευτικών εγγράφων.

Ημερομηνία έναρξης υποβολών: 15.03.2024 και ώρα 12.00

Ημερομηνία λήξης υποβολών: 15.05.2024 και ώρα 15.00

Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ)

Αιτήσεις χρηματοδότησης στις οποίες δεν έχουν συμπληρωθεί όλα τα υποχρεωτικά προς συμπλήρωση πεδία του ΟΠΣΚΕ, δεν θα είναι δυνατό να υποβληθούν.

15 Φεβρουαρίου, 2024

ΙΟΒΕ: Βελτίωση των επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία τον Ιανουάριο

by EnergyUp 15 Φεβρουαρίου, 2024

Ενισχύθηκε τον Ιανουάριο ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία και διαμορφώθηκε στις 101 μονάδες (από 94,1 μονάδες ένα μήνα πριν), σε χαμηλότερα ωστόσο επίπεδα από το αντίστοιχο περυσινό (107,4 μονάδες).

Σύμφωνα με όσα επισημαίνονται στο δελτίο εξελίξεων του κλάδου του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), αν και το επίπεδο τιμών εξακολουθεί να είναι υψηλό, παραμένουν οι προσδοκίες για θετική πορεία της οικονομίας, με άνοδο των επενδύσεων που θα επιδράσει θετικά στην αγορά και στη μείωση της ανεργίας το τρέχον έτος.

Η αξιοποίηση του δυναμικού της βιομηχανίας εξασθένισε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Συγκεκριμένα, το ποσοστό χρησιμοποίησης εργοστασιακού δυναμικού μειώθηκε στο 72,9% τον Ιανουάριο (από 76,3% τον περασμένο Οκτώβριο), με την εξασφαλισμένη παραγωγή να ανέρχεται στους 5,5 μήνες από 4,6 μήνες τον Οκτώβριο του 2023.

Η έρευνα καταγράφει ενίσχυση της βιομηχανικής παραγωγής κατά 5,1% τον Δεκέμβριο του 2023 σε σχέση με ένα έτος πριν, στην Ελλάδα, έναντι ανόδου 1,1% σε ΕΕ 27. Συγκεκριμένα, ανοδικές είναι οι τάσεις στους περισσότερους κλάδους της βιομηχανίας τον Δεκέμβριο του 2023. Ειδικότερα, βελτίωση για Ορυχεία – Λατομεία (14,4%), Μεταποίηση (4,9%) και Ηλεκτρικό Ρεύμα (1,4%). Σε κλάδους υψηλής σημασίας για την ελληνική οικονομία, άνοδος καταγράφηκε στα Φάρμακα (5,7%) και οριακή αύξηση στα Τρόφιμα (0,5%), αλλά μείωση για Βασικά Μέταλλα (-4,1%).

Οι εξαγωγές των βιομηχανικών προϊόντων ανήλθαν στα 2,6 δισ. ευρώ τον Νοέμβριο του 2023, εξασθενημένες κατά 15,7% ένα έτος πριν. Μείωση παρουσίασε και το εμπορικό έλλειμμα, στα 3,7 δισ. ευρώ από 4,1 δισ. ευρώ ένα έτος πριν. Το μερίδιο των βιομηχανικών προϊόντων τον Νοέμβριο του προηγούμενου έτους ανήλθε σε 86,2% του συνόλου των εξαγωγών αγαθών, σε υψηλότερα επίπεδα από το διαχρονικό μέσο όρο (+1,7% π.μ.).

Στο τρίτο τρίμηνο του 2023 τα Φαρμακευτικά σκευάσματα και το Αλουμίνιο βρέθηκαν στις πρώτες δυο θέσεις των εξαγωγών με 598 εκατ. ευρώ (+17,5%) με 564 εκατ. ευρώ (-19,4%) αντίστοιχα. To 81,5% των βιομηχανικών προϊόντων κατευθύνθηκε σε ευρωπαϊκές χώρες ενώ μόλις 5,9% προς Β. Αμερική το τρίτο τρίμηνο του 2023.

15 Φεβρουαρίου, 2024

Σύσκεψη Σκυλακάκη, Αυγενάκη, Τριαντόπουλου με εκπροσώπους των ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ και Περιφέρειας Θεσσαλίας και ΤΟΕΒ Β. Φθιώτιδας

by EnergyUp 15 Φεβρουαρίου, 2024

Άμεσες ενέργειες της κυβέρνησης για να καταστεί και πάλι το αρδευτικό δίκτυο της Θεσσαλίας λειτουργικό

Η άμεση αποκατάσταση των αρδευτικών δικτύων της Θεσσαλίας τέθηκε στο επίκεντρο σημερινής μακράς συνάντησης που είχαν ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης και ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, με εκπροσώπους των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ), του Γενικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ), Θανάση Κροκόδειλουκαι του αντιπεριφερειάρχη πρωτογενούς τομέα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, Δημήτρη Τσέτσιλα.

 

Η κυβέρνηση με βάση την ενημέρωση που υπάρχει από τους ΤΟΕΒ έχει διασφαλίσει, κατ’ αρχήν, 15 εκατ. ευρώ για τις άμεσες ανάγκες, των Οργανισμών, ώστε να γίνουν οι παρεμβάσεις που απαιτούνται για να καταστεί και πάλι λειτουργικό το δίκτυο και να μπορέσουν οι παραγωγοί να αρδεύσουν τις καλλιέργειές τους.

Στο αίτημα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προς τους 53 ΤΟΕΒ της Θεσσαλίας για καταγραφή των άμεσων ζημιών, ανταποκρίθηκαν με πλήρεις φακέλους μόλις τέσσερις (Ταυρωπού Καρδίτσας, Θεσσαλιώτιδας, Τιτανίου και Σελλάνων). Επίσης τέσσερις (Ενιπέα Φαρσάλων, Αγίας Σοφίας, Ταουσάνης και Κρανέας), έχουν καταθέσει ημιτελείς φακέλους, ενώ επτά ακόμη ΤΟΕΒ (Πηνειού, Κάρλας, Ζάρκου Τρικάλων, Φήκης Τρικάλων, Κλοκοτού, Φωτάδας Τρικάλων και Στροφύλλου Αγίου Βλασίου Μαγνησίας), έχουν στείλει αιτήματα για χρηματοδότηση, χωρίς όμως την απαιτούμενη τεκμηρίωση.

Μετά και την συμπλήρωση των φακέλων και από όσους μέχρι σήμερα έχουν πλημμελώς ανταποκριθεί, θα προχωρήσουν οι άμεσες και αναγκαίες παρεμβάσεις, καθώς το ζητούμενο είναι να μπορέσει να λειτουργήσει το αρδευτικό δίκτυο.

Πρόθεση της κυβέρνησης, όπως διατυπώθηκε και από τους τρεις υπουργούς, είναι να βρεθεί μηχανισμός που θα παρακάμπτει τυπικές γραφειοκρατικές διαδικασίες ώστε με τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων και τη συνδρομή της Περιφέρειας να γίνουν το συντομότερο οι απαιτούμενες παρεμβάσεις στο δίκτυο.

Για την επίλυση των τεχνικών λεπτομερειών οι εκπρόσωποι των ΤΟΕΒ συνέχισαν τη σύσκεψη με τον ΓΓ Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του ΥΠΑΑΤ, Δημήτρη Παπαγιαννίδη και τη συμμετοχή του Διευθυντή της αρμόδιας υπηρεσίας Εγγειοβελτιωτικών Έργων, Κωνσταντίνου Στουρνάρα και του συνεργάτη του Δημήτρη Τίγκα, στα Γραφεία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Οι κ.κ. Αυγενάκης, Σκυλακάκης και Τριαντόπουλος καλούν και πάλι τους 38 ΤΟΕΒ της Θεσσαλίας που δεν έχουν ανταποκριθεί στο αίτημα για καταγραφή των ζημιών που άμεσα πρέπει να αποκατασταθούν, να το πράξουν το συντομότερο.

Στη σύσκεψη επισημάνθηκε πως στο πλαίσιο των κυβερνητικών μέτρων που λαμβάνονται για την ανακούφιση των αγροτών έχει ανακοινωθεί για τους ΤΟΕΒ και τους ΓΟΕΒ ρύθμιση των χρεών τους, που ανέρχονται σε 87 εκατ. ευρώ, προς την ΔΕΗ και άλλους παρόχους.

Επίσης, έχει αποφασισθεί πως οι ΟΕΒ στην Θεσσαλία θα καταργηθούν και οι σχετικές δραστηριότητες θα ενταχθούν στο νέο Οργανισμό Υδάτων Θεσσαλίας, με το Κράτος να αναλαμβάνει το 75% του χρέους των ΟΕΒ της Θεσσαλίας (8 εκατ. ευρώ).

Στη σύσκεψη μετείχε και εκπρόσωπος του 5ου και 6ου ΤΟΕΒ Θεσσαλιώτιδας – Δομοκού. Υπενθυμίζεται ότι η περιοχή με απόφαση του ΥπΑΑΤ Λευτέρη Αυγενάκη εντάχθηκε στο πλαίσιο των μέτρων που αφορούν την Θεσσαλία. Ειδικά στα Σχέδια Βελτίωσης εντάθηκαν όλοι οι επιλαχόντες, ενώ και για τους μελισσοκόμους ισχύουν τα μέτρα που ανακοινώθηκαν για τη Θεσσαλία.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Μετά το πέρας της σύσκεψης πραγματοποιήθηκαν δηλώσεις (on camera):

 

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, δήλωσε: «Κάναμε, σήμερα, μία ευρεία σύσκεψη με τους Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων της Θεσσαλίας, που ανταποκρίθηκαν με τεχνικές εκθέσεις και παρουσία στην άμεση ανάγκη για έργα, για να μπορέσουν να ποτίσουν οι αγρότες. Ήρθαν αρκετοί, αλλά μας λείπουν πολλοί Οργανισμοί Εγγείων βελτιώσεων που δεν έχουν ανταποκριθεί. Εμείς -ως κυβέρνηση- και σε συνεργασία με την Περιφέρεια, έχουμε την υποχρέωση να βοηθήσουμε στο μέγιστο βαθμό. Διαθέτουμε, άμεσα, 15 εκατομμύρια για τις επείγουσες ανάγκες των κατεστραμμένων δικτύων, για να μπορούν να ποτίσουν οι αγρότες και να μπορούν να αποστραγγιστούν τα νερά στα δίκτυα που έχουν μπλοκάρει ή να γίνουν παρεμβάσεις στα αντλιοστάσια που είναι προβληματικά. Θα κινηθούμε με τους Οργανισμούς των ΤΟΕΒ που ανταποκρίθηκαν και για την υπόλοιπη περιοχή, σε συνεργασία με τον ΓΟΕΒ της Θεσσαλίας και την Περιφέρεια θα λύσουμε τα τεχνικά προβλήματα για να μπορέσουν να προχωρήσουν και εκεί τα έργα. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσοι ήταν στη σημερινή σύσκεψη. Αυτό που προέχει είναι να ποτίσουν οι αγρότες και να μην χαθεί η καλλιεργητική περίοδος».

 

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρης Αυγενάκης, τόνισε:

Η διαχείριση των ζημιών του Θεσσαλικού κάμπου είναι μια άσκηση διαρκείας. Σήμερα λοιπόν ασχοληθήκαμε με τα θέματα των ΤΟΕΒ. Συναντηθήκαμε με την αντιπροσωπεία των ΤΟΕΒ της Θεσσαλίας συν της Βόρειας Φθιώτιδας, παρουσία και του κ. Τριαντόπουλου και του κ. Σκυλακάκη για να βρούμε λύση. Έτσι ώστε άμεσα με τα πρώτα 15 εκατομμύρια να «τρέξουν» οι εργασίες σε όσους έχουν ανταποκριθεί στο κάλεσμά μας για να επισκευάσουμε, να συντηρήσουμε και να δώσουμε σε χρήση τα δίκτυα, έτσι ώστε να μη χαθεί ούτε μία καλλιεργητική περίοδος.

Την ίδια στιγμή όμως, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, αλλά και με τον ΓΟΕΒ αναζητούμε τους υπόλοιπους προέδρους ή τις διοικήσεις των υπολοίπων ΤΟΕΒ, τα οποία δεν έχουν ανταποκριθεί – γιατί πρέπει εκ των πραγμάτων και εκείνοι με τον δικό τους  τρόπο να κάνουν ό,τι προβλέπεται- ώστε σύντομα να υπάρχουν ενεργά δίκτυα και να καλύψουμε τις ανάγκες κατά κύριο λόγο όλων των αγροτών, όλου του Θεσσαλικού κάμπου.

Ξέρουμε ότι είναι δύσκολο, ξέρουμε ότι είναι επίπονο, ωστόσο όμως δουλεύουμε συντονισμένα, κυρίως με πίστη και εμπιστοσύνη σε όλους τους εμπλεκομένους, ξεπερνώντας τα στενά όρια των αρμοδιοτήτων, βλέποντας τον στόχο. Στόχος μας είναι ο αγρότης, ο αγρότης της Θεσσαλίας.

Έχουν ανταποκριθεί περίπου 15 πρόεδροι –διοικήσεις ΤΟΕΒ συν της Β. Φθιώτιδας. Την ίδια στιγμή μόνο στη Θεσσαλία είναι συνολικά 53 ΤΟΕΒ και 1 ΓΟΕΒ.

Έχουν γίνει μερικά έργα συντήρησης από τις ίδιες τις διοικήσεις, ωστόσο όμως το μεγάλο βάρος αυτή τη στιγμή πέφτει στις πλάτες αυτής της κοινής προσπάθειας, ώστε να γίνουν άμεσα τα έργα που απαιτούνται για να πάμε παρακάτω και να δοθούν σε χρήση τα δίκτυα των ΤΟΕΒ αυτών και να καλλιεργήσουν οι άνθρωποι τις περιουσίες τους.

 

Ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, υπογράμμισε:

«Με τη συνεργασία όλων των αρμόδιων Υπουργείων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και τους ΤΟΕΒ Θεσσαλίας και Φθιώτιδας έχουμε ξεκινήσει μια προεργασία καταγραφής όλων των ζημιών έτσι ώστε να προχωρήσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται οι προσωρινές, πρώτες παρεμβάσεις αποκατάστασης, με στόχο να ποτίσουν άμεσα οι αγρότες του θεσσαλικού κάμπου, αλλά και του Δομοκού. Έτσι, θα ακολουθήσουμε το μοντέλο αποκατάστασης που υιοθετήθηκε στο πλαίσιο των ζημιών που προκάλεσε η κακοκαιρία του «Ιανού», το οποίο παρέχει ευελιξία, εμπλουτίζοντάς το ωστόσο και με μια διαδικασία παρακολούθησης της όλης προσπάθειας, καθώς το έργο είναι μεγάλο. Ήδη έχουν γίνει όλες οι τεχνικές προετοιμασίες από τους ΤΟΕΒ έτσι ώστε να αξιοποιηθούν οι πόροι για τους οποίους ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αναφερθεί και έχει ζητήσει. Πρόκειται για πόρους ύψους 15 εκατ. ευρώ, οι οποίοι θα αφορούν στους Οργανισμούς, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, ενώ θα υπάρχουν πόροι και προς τους Δήμους, οι οποίοι και αυτοί έχουν στη διαχείρισή τους αρδευτικά δίκτυα που χρειάζονται αποκαταστάσεις. Το προσεχές διάστημα θα εξειδικευθεί η κατανομή των πόρων αυτών, ενώ και από την πλευρά της Κυβέρνησης θα παρακολουθείται στενά η υλοποίησή τους. Όσον αφορά στις ζημιές στα δίκτυα, αυτές ποικίλουν ανάλογα με τις περιοχές, ωστόσο είναι σίγουρα πολλαπλάσιες από τις αντίστοιχες του «Ιανού», γι’ αυτό και η χρηματοδότηση είναι πέντε φορές μεγαλύτερη, τουλάχιστον όσον αφορά στη Θεσσαλία. Και αναφερόμαστε στις πρόχειρες αποκαταστάσεις, γιατί θυμίζω ότι, και από την περίπτωση του «Ιανού», τις πρόχειρες αποκαταστάσεις ακολουθούν μεγάλες μεταρρυθμίσεις των δικτύων, αλλαγές σε αυτά, όπως είναι στο ΤΟΕΒ Ταυρωπού, όπου πλέον πάμε σε ένα κλειστό δίκτυο μέσα από διαδικασίες ΣΔΙΤ πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Η ίδια διαδικασία βέβαια ακολουθείται και σε άλλες περιοχές της Θεσσαλίας. Όλα αυτά θα είναι την επόμενη περίοδο αντικείμενο εργασίας και του Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης Υδάτων, ο οποίος προωθείται από τα εμπλεκόμενα Υπουργεία, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».

 

Ο Πρόεδρος του ΤΟΕΒ Ταυρωπού Καρδίτσας, κ. Θανάσης Μαρκινός, μιλώντας εκ μέρους των παρισταμένων προέδρων των ΤΟΕΒ σημείωσε:

«Η αλήθεια είναι ότι είχαμε μία γόνιμη συνεργασία με τους τρεις Υπουργούς για το καίριο ζήτημα της ανάταξης των αρδευτικών δικτύων, το οποίο για εμάς αποτελεί το βασικότερο ζήτημα αυτή τη στιγμή. Είναι πολύ σημαντικό να μπορέσουμε να βάλουμε παραγωγική γη στην καλλιέργεια την προσεχή άνοιξη. Ο χρόνος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός μας. Νομίζω ότι η σημερινή σύσκεψη ήταν και αποτελεσματική και σημαντική για μας, γιατί πήραμε τις πρώτες αποφάσεις, να προχωρήσουμε τους Οργανισμούς που μπορούμε μπροστά, να αναλάβουμε και εμείς την ευθύνη της ανάταξης των δικτύων, όσοι τουλάχιστον μπορούμε, και ταυτόχρονα να συνεργαστούμε και με την αιρετή Περιφέρεια, αλλά και με τον ΓΟΕΒ, να βοηθήσουν και αυτοί τους Οργανισμούς που δεν διαθέτουν την τεχνική και οικονομική επάρκεια να το κάνουν. Από τη σημερινή σύσκεψη φαίνεται ότι έχουμε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Φυσικά, απομένει κι άλλη συνεργασία, νομίζω ότι οι Υπουργοί έδειξαν τη διάθεση να βοηθήσουν, τους είχαμε δίπλα στη Θεσσαλία και νομίζω ότι θα τους έχουμε και στην πορεία. Είναι σημαντικό να μπορέσουμε να βάλουμε την περισσότερη αγροτική γη στην παραγωγική διαδικασία, διότι η Θεσσαλία είναι πάρα πολύ πληγωμένη και ό,τι κερδίσουμε από αυτό θα είναι κέρδος για όλους μας».

Ο εκπρόσωπος του 5ου ΤΟΕΒ Θεσσαλιώτιδας με έδρα το Μοναστήρι Δομοκού, Γιώργος Τσεμπερούλης, δήλωσε:

«Για μας ήταν σημαντική αυτή η συνάντηση με τους τρεις υπουργούς. Το ευχάριστο  είναι ότι μπήκαμε στο πακέτο των ΤΟΕΒ Θεσσαλίας που μέχρι τώρα δεν ήμασταν, γιατί ανήκαμε σα άλλη περιφέρεια, εκτός Θεσσαλίας και θα ισχύσουν τα μέτρα στήριξης που ισχύουν για τη Θεσσαλία και για τα προγράμματα -επιλαχόντες στα σχέδια βελτίωσης κλπ».

Ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Πηνειού, Δημήτριος Τσιούρης, μεταξύ άλλων δήλωσε:

«Έχουμε τις πιο μεγάλες ζημιές. Ο Θεσσαλικός κάμπος έχει υποστεί τη μεγαλύτερη ζημιά και στα ΤΟΕΒ και στην αγροτική γη. Ζητήσαμε από τους υπουργούς να χρηματοδοτήσουν ταχύτατα τα ΤΟΕΒ για να μπορέσουμε να ανατάξουμε όλες τις ζημιές που έχουμε και να ξαναμπορέσουμε να επαναφέρουμε τη γη που μπορεί να καλλιεργηθεί. Ξεκαθαρίσαμε πως θα δοθούν τα χρήματα και πιστεύω από δω και πέρα να δρομολογήσουμε τις εξελίξεις και αναλόγως θα πράξουμε στη συνέχεια».

15 Φεβρουαρίου, 2024

Ουάσιγκτον- Βίβιαν Μπουζάλη: Πράσινη μετάβαση αλλά χωρίς να βλάψουμε τις χώρες και τη βιομηχανία μας

by EnergyUp 15 Φεβρουαρίου, 2024

Φωτογραφία: Βίβιαν Μπουζάλη, Chief Corporate Affairs & Communication Officer της MYTILINEOS

“Η πράσινη μετάβαση δεν πρόκειται να συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη, θα κοστίσει πολλά χρήματα και πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε. Οι εταιρείες, οι χώρες, οι κυβερνήσεις, οι ήπειροι πρέπει να συνεργαστούν. Και με τόσους γεωπολιτικούς κινδύνους, πρέπει να έχουμε διαφορετικούς ενεργειακούς πόρους”.

Φωτογραφία: ο Vladimir Malinov και η Βίβιαν Μπουζάλη

 

Αυτό τόνισε η Βίβιαν Μπουζάλη, Chief Corporate Affairs & Communication Officer της MYTILINEOS σε συζήτηση για τις ενεργειακές υποδομές που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 5ου Southeast Europe and East Med Forum, στην Ουάσιγκτον. Το συνέδριο συνδιοργανώνεται από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, το Ελληνοαμερικανικό Συμβούλιο Ηγεσίας και την Καθημερινή. Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης ο Vladimir Malinov, Executive Director της BULGARTRANSGAZ και ο πρέσβης της Μολδαβίας στις ΗΠΑ, Viorel Ursu.

 

Η κ. Μπουζάλη υπογράμμισε ότι τις τελευταίες δύο δεκαετίες η Ευρώπη έχει πολλά προβλήματα, τόσο οικονομικά όσο και γεωπολιτικά. “Αυτή τη στιγμή έχουμε δύο πολέμους στη γειτονιά μας και μέσα σε όλα αυτά, η Ευρώπη αποφάσισε να περάσει ένα πολύ καλό πλαίσιο μετάβασης στον τομέα της ενέργειας και της καθαρής ενέργειας που δεν είχε σκεφτεί αρκετά. Και αυτή είναι η αλήθεια. Δεν ήξεραν πόσο χρόνο θα πάρει, πόσο θα κοστίσει, πώς θα επηρεαστεί ο κλάδος. Όλοι μας θέλουμε να μιλήσουμε για την πράσινη μετάβαση και να φτάσουμε στην καθαρή ενέργεια, αλλά πρέπει να το κάνουμε αυτό με συστηματικό τρόπο και χωρίς να βλάψουμε τις χώρες και τις βιομηχανίες μας” ανέφερε προσθέτοντας ότι η Ευρώπη αποβιομηχανοποιείται με τις περισσότερες βιομηχανίες να κλείνουν ή μετακομίζουν στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Η κ. Μπουζάλη ανέφερε πως η Mytilineos, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη, είναι πραγματικά μια εταιρεία ενεργειακής μετάβασης. “Ό,τι συζητείται μέσα σε συνέδρια, σε φόρουμ και σε υψηλό επίπεδο πολιτικής ή σε κυβερνήσεις, εμείς το κάνουμε, το κάνουμε στην πράξη”, ανέφερε προσθέτοντας ως παράδειγμα έργα υποθαλάσσιας διασύνδεσης μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Σκωτίας για τη διασφάλιση ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που κατασκευάστηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που κατασκευάστηκαν στη Σκωτία μπορούν να ενσωματωθούν και να δώσουν πράσινη ενέργεια στα νοικοκυριά. “Γι’ αυτό βλέπετε ότι στην Ευρώπη υπήρχαν τόσα δισεκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεις για τα νοικοκυριά για να μείνουν ζωντανά τα νοικοκυριά. Λόγω της ενέργειας”, ανέφερε.

Φωτογραφία: από αριστερά: Ηλιάνα Μάγρα, Viorel Ursu, Vladimir Malinov, Βίβιαν Μπουζάλη


Ο πρέσβης
Viorel Ursu μίλησε για την πράσινη μετάβαση της Μολδαβίας. Σημείωσε ότι αυτό που παρατηρείται στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην περιοχή μας είναι αλλαγές στα ενεργειακά δίκτυα, με τις χώρες να αναζητούν νέες λύσεις στη προμήθεια παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας και παρέθεσε τρεις βασικούς λόγους γι’αυτό: τα μεσογειακά ενεργειακά αποθέματα, την ώθηση για πράσινη μετάβαση και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που θα μπουν στο δίκτυο και τρίτον, ο αντίκτυπος του ρωσικού πολέμου στην Ουκρανία. Μάλιστα τόνισε πως η Μολδαβία είχε σχεδόν 100% εξάρτηση από το ρωσικό αέριο και μακροπρόθεσμο συμβόλαιο σε ισχύ, όταν διεκόπη η παροχή τον Δεκέμβριο του ‘22, αλλά σχεδόν συγχρόνως είχαν ολοκληρώσει τη διασύνδεση Ρουμανίας Μολδαβίας και έλαβαν αέριο από ευρωπαϊκές πηγές συμπεριλαμβανομένου του κάθετου διαδρόμου που είχε υπογραφεί από Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Ουγγαρία, πρωτοβουλία στην οποία προσχώρησαν Μολδαβία, Ουκρανία, Σλοβακία.”Η Ελλάδα είναι στη μέση του κόσμου όχι στην άκρη της Ευρώπης, είναι στην πραγματικότητα στο επίκεντρο και ο πάροχος ενέργειας, όχι μόνο προμηθειών, αλλά η σταθερότητα, η ενεργειακή σταθερότητα για ολόκληρο το δίκτυο”, ανέφερε.

 

Ο Vladimir Malinov τόνισε πως εκτός από το Three Seas Initiative θέλουμε να έχουμε και το Three C- σχετικά με τη διασύνδεση και τη συνεργασία.

Ακόμα, είπε πως το FSRU είναι σχεδόν εδώ, και σε λίγες εβδομάδες, θα είναι λειτουργικό. “Σχεδιάζουμε να αρχίσουμε να προετοιμαζόμαστε για καλύτερη ενοποίηση και να δώσουμε πολύ περισσότερη ασφάλεια στην αγορά. Αλλά από αυτή την προοπτική, και έχοντας κατά νου ενδεχόμενη πλήρη διακοπή του ρωσικού φυσικού αερίου εργαζόμαστε πράγματι για μια δεύτερη επένδυση στην Ελλάδα. Θα το κάνουμε σε ανταγωνιστική βάση από οικονομικής πλευράς και θεωρούμε ότι είναι ένα έργο που θα ωφελήσει όχι μόνο από εμπορική άποψη την εταιρεία μας, αλλά και ολόκληρη την περιοχή”, σημείωσε. Πρόσθεσε δε ότι σίγουρα δεν πρέπει να ξεχνάμε την κοινωνία του σήμερα και ότι πρέπει να εξασφαλίσουμε οικονομικά προσιτή, βιώσιμη ενεργειακή ασφάλεια και προμήθειες, φυσικά, αλλά θα πρέπει επίσης να προετοιμαστούμε και για το μέλλον.

 

ΧΡΥΣΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ

ΔΕΗ, Mytilineos, Libra Group, GBS

 

ΧΟΡΗΓΟΙ

Papastratos, Panama Shipping Agency & Services, Cyprus Forum

15 Φεβρουαρίου, 2024

Διεθνές συνέδριο του ΥΠΕΞ για την Ουκρανία- Κώστας Ξιφαράς: Η ενεργειακή ασφάλεια προϋπόθεση για την ανοικοδόμηση

by EnergyUp 15 Φεβρουαρίου, 2024

Τη σημασία της διαφοροποίησης των πηγών και των οδεύσεων εφοδιασμού για την ενεργειακή ασφάλεια της Ουκρανίας, υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας, κ. Κ. Ξιφαράς, στο διεθνές συνέδριο για την ανοικοδόμηση της χώρας, που διοργάνωσε το Υπουργείο Εξωτερικών, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ο κ. Κώστας Ξιφαράς, τόνισε ότι η ανοικοδόμηση της Ουκρανίας αποτελεί, εκτός από ηθικό χρέος και μια σύνθετη εξίσωση η οποία απαιτεί διεθνή συνεργασία και συντονισμό. Καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια ενέχει η ενεργειακή ανεξαρτησία την οποία μπορεί να εξασφαλίσει μόνο η διαφοροποίηση των πηγών και των οδεύσεων εφοδιασμού της χώρας.

«Η επίτευξη της ενεργειακής ανεξαρτησίας δεν είναι απλώς θέμα οικονομικής σταθερότητας, αλλά προϋπόθεση για τη διασφάλιση της εθνικής ασφάλειας και κυριαρχίας, της ευημερίας και της δημοκρατίας.», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ.

Η ΔΕΠΑ, σημείωσε ο κ. Ξιφαράς, είναι έτοιμη να συμβάλλει στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων μέσω των στρατηγικών υποδομών στις οποίες συμμετέχει, όπως ο IGB και ο Τερματικός Σταθμός LNG Αλεξανδρούπολης.

«Οι υποδομές αυτές, με τη βοήθεια και την επανεργοποίηση του αγωγού Trans Balkan Pipeline (TΒP), μπορούν να αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά του Κάθετου Διαδρόμου, μεταφέροντας το φυσικό αέριο από Νότο προς Βορρά, όχι μόνο προς όφελος της Ουκρανίας, αλλά για το σύνολο της ευρύτερης περιοχής, ανοίγοντας νέους δρόμους για την περιφερειακή συνεργασία και την ενεργειακή ασφάλεια».

15 Φεβρουαρίου, 2024

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV), 40% πιο «βιώσιμα» από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης

by EnergyUp 15 Φεβρουαρίου, 2024

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο «βιώσιμα» από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με μελέτη της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας (UBA). Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο 55% έως το 2030. Στόχος είναι τα ηλεκτρικά οχήματα να διατηρήσουν το κλιματικό τους πλεονέκτημα, ακόμη και αν το μερίδιο των ηλεκτρονικών καυσίμων αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

Ωστόσο, η μελέτη της UBA επισημαίνει ορισμένες αρνητικές επιπτώσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στο περιβάλλον, ειδικά στο νερό και στο έδαφος. Αυτό οφείλεται κυρίως στα ορυκτά καύσιμα που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και των μπαταριών. Καθώς αυτό το μερίδιο μειώνεται σταδιακά, τόσο θα μειώνονται και οι αρνητικές επιπτώσεις προς το περιβάλλον.

Επίσης, οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πρώτων υλών εξόρυξης (κοβάλτιο, νικέλιο, λίθιο) που είναι κρίσιμες για την παραγωγή μπαταριών EV αναμένεται να μειωθούν, καθώς αυξάνεται η ανακύκλωση αυτών των υλικών από χρησιμοποιημένες μπαταρίες. Η μελέτη της UBA εξέτασε επίσης τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ελαφρών φορτηγών που κινούνται με LNG. Σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει περιβαλλοντικό πλεονέκτημα έναντι των πετρελαιοκίνητων φορτηγών. Από την άλλη, τα ηλεκτρικά φορτηγά που θα εγγραφούν το 2030 θα είναι έως και 78% πιο βιώσιμα από τα αντίστοιχα φορτηγά που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, παρά το γεγονός ότι αυτά τα οχήματα διανύουν πολλά χιλιόμετρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρουν αρχικά μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω των μπαταριών, εντούτοις μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση της διάρκειας ζωής τους στα 200.000 χιλιόμετρα αποκαλύπτει τις μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τα αντίστοιχα παραδοσιακά οχήματα εσωτερικής καύσης.

Η μελέτη δείχνει ότι ένα ηλεκτρικό πρέπει να διανύσει περίπου 90.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αρχικό αποτύπωμα και να ξεπεράσει τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης ως προς την φιλικότητα προς το περιβάλλον. Μακροπρόθεσμα και μετά από 200.000 χιλιόμετρα, ένα ηλεκτρικό εκπέμπει κατά μέσο όρο 24,2 τόνους CO2 από τους 33 τόνους που εκπέμπει ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Ωστόσο, η ανάλυση υπογραμμίζει πως όταν ένα ηλεκτρικό βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, μπορεί να χρειαστούν περισσότερα χιλιόμετρα για να ξεπεράσει τα οχήματα εσωτερικής καύσης, ενώ εάν βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα θα ξεπεραστεί πολύ νωρίτερα.

15 Φεβρουαρίου, 2024

Η νέα Εθνική Τράπεζα-Η Τράπεζα Σήμερα -Nέα εταιρική ταυτότητα

by EnergyUp 14 Φεβρουαρίου, 2024

Nέα εταιρική ταυτότητα για την Εθνική Τράπεζα

Με ανανεωμένη εταιρική εικόνα εμφανίζεται η Εθνική Τράπεζα, καθώς, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση,  αποτυπώνεται πλέον «η αναπτυξιακή πορεία της τα τελευταία 5 έτη και η προσήλωσή της να αποτελεί πάντα την Πρώτη Επιλογή στον ελληνικό χρηματοπιστωτικό κλάδο».

Η κ. Χαρά Νταλέκου, γενική Διευθύντρια Μάρκετινγκ Ομίλου της Εθνικής Τράπεζας, επισήμανε ότι η νέα εταιρική εικόνα της Εθνικής υποστηρίζεται ταυτόχρονα από μια σύγχρονη, ανθρωποκεντρική καμπάνια, που ανοίγει το διάλογο με το κοινό. Η διαδικασία ανανέωσης της εταιρικές εικόνας δεν ήταν μια εύκολη προσπάθεια, αλλά μια μεγάλη πρόκληση καθώς έπρεπε να σεβαστεί την κληρονομία του χθες και να ενσωματώσει όλα όσα έγιναν τα τελευταία χρόνια και την οδήγησαν στην νέα εποχή.

Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία της Τράπεζας, διατηρώντας το εμβληματικό κτίριο στο επίκεντρο και αξιοποιώντας περαιτέρω το σχήμα της έλλειψης ως σύμβολο συνεχούς εκσυγχρονισμού, ανανέωσης, αέναης εξέλιξης.

 

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία της Τράπεζας, διατηρώντας το εμβληματικό κτίριο στο επίκεντρο και αξιοποιώντας περαιτέρω το σχήμα της έλλειψης ως σύμβολο συνεχούς εκσυγχρονισμού, ανανέωσης, αέναης εξέλιξης. Η ανανεωμένη ταυτότητα υποστηρίζεται από μια σύγχρονη, ανθρωποκεντρική καμπάνια, που, όπως σημειώνεται, ανοίγει τον διάλογο με το κοινό. Η καμπάνια μαζί με τη νέα, σύγχρονη ταυτότητα εκφράζουν την Εθνική Τράπεζα του Σήμερα.

Το μήνυμα της εξέλιξης της Εθνικής Τράπεζας στην «Τράπεζα Σήμερα», μετέφεραν ο πρόεδρος του ΔΣ της Εθνικής Τράπεζας Γκίκας Χαρδούβελης και ο διευθύνων σύμβουλος Παύλος Μυλωνάς, στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της επιχειρηματικής κοινότητας καθώς και συνεργατών της Τράπεζας.


«Η απόλυτα επιτυχής έκβαση της διάθεσης του 22% των μετοχών από το ΤΧΣ, ήταν ηχηρή ψήφος εμπιστοσύνης στην Εθνική μας Τράπεζα. Η νέα εικόνα της Τράπεζας σηματοδοτεί τη νέα ταυτότητα, τη νέα εποχή και συγχρόνως αναδεικνύει τη μεγάλη αλλαγή που έχει συντελεστεί στην τράπεζα τα τελευταία χρόνια. Η Εθνική Τράπεζα γίνεται ξανά η τράπεζα που οδηγεί τις εξελίξεις στο ελληνικό χρηματοπιστωτικό σύστημα, στέκεται δίπλα σε όλους τους Έλληνες ανεξαρτήτως φύλου ή ηλικίας και αποτελεί την πρώτη επιλογή για τους πελάτες της» σημειώνει ο κ. Γκίκας Χαρδούβελης.

Ο κ.Παύλος Μυλωνάς, αναδεικνύοντας τις κύριες επιτυχίες της Τράπεζας τα τελευταία 5 χρόνια, τόνισε ότι «η Εθνική Τράπεζα έχει μια μακροχρόνια σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες της.

Παράλληλα όμως, μέσω του προγράμματος μετασχηματισμού της:
* έχει απαλλαγεί από τα προβλήματα του παρελθόντος, με τους δείκτες κεφαλαιακής της επάρκειας να βρίσκονται ανάμεσα στους υψηλότερους στην Ευρώπη,
* βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη, ώστε να είναι η Τράπεζα Πρώτης Επιλογής, προσφέροντας τις πιο σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες στον κλάδο, επενδύοντας στην τεχνολογική αναβάθμισή της και συνάπτοντας στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες τεχνολογίας, στηρίζοντας τις ελληνικές επιχειρήσεις με εξειδικευμένες ομάδες συμβούλων και καινοτόμες λύσεις,
* δίνει προτεραιότητα στις ευθύνες της προς την κοινωνία και το περιβάλλον.
Έτσι άξια ανανεώνουμε την εταιρική μας εικόνα».

14 Φεβρουαρίου, 2024

Συμμετοχή της Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρας Σδούκουστην Υπουργική Διάσκεψη του ΔΟΕ στο Παρίσι

by EnergyUp 14 Φεβρουαρίου, 2024

Η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, συμμετείχε στην Υπουργική Διάσκεψη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΔΟΕ) που πραγματοποιήθηκε στις 13 και 14 Φεβρουαρίου, στο  Παρίσι με τη συμμετοχή των αρμόδιων Υπουργών των  κρατών – μελών του Οργανισμού και πολλών εκπροσώπων της βιομηχανίας, παρουσία της Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και του ειδικού απεσταλμένου του Αμερικανού Προέδρου για το Κλίμα, κ. Τζον Κέρι.

 

Η Διάσκεψη συνέπεσε με τον εορτασμό για τα 50 χρόνια από τη δημιουργία του ΔΟΕ, μετά την πετρελαϊκή κρίση του 1973 και σηματοδότησε την αλλαγή της μορφής της αποστολής του, καθώς πλέον, λόγω της κλιματικής κρίσης, εστιάζει στην ενεργειακή ασφάλεια, μέσω της μετάβασης προς καθαρές πηγές ενέργειας, με έμφαση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

Κατά την παρέμβασή της στο διάλογο κυβερνήσεων – βιομηχανίας, η κυρία Σδούκουεξήρε τον σημαντικό ρόλο του ΔΟΕ στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και στην καθοδήγηση των κυβερνήσεων στην πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα. Εστίασε στην ανάπτυξη των διασυνοριακών διασυνδέσεων, που καθιστούν την Ελλάδα ενεργειακό κόμβο για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και στην ενίσχυση του ηλεκτρικού δικτύου που εξυπηρετεί την ακόμα ταχύτερη διείσδυση των ΑΠΕ. Μεταξύ άλλων τόνισε ότι σε τέσσερα μόλις έτη η Ελλάδα διπλασίασε την εγκατεστημένη ισχύ σταθμών ΑΠΕ στην Ελλάδα (που υπερβαίνει πλέον τα 12 GW) με το μερίδιό τους στην παραγωγή ηλεκτρισμού να ανέρχεται σε 50%, ενώ στόχος για το 2030 είναι να φθάσει το 80%.

Αναφέρθηκε, επίσης, στη σημασία της δημιουργίας και ανάπτυξης νέων αγορών,όπως τα Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα, το οικοσύστημα δέσμευσης και υπόγειας αποθήκευσης CO2 (CCUS) και η παραγωγή πράσινου υδρογόνου.

Η Υφυπουργός υπογράμμισε ότι  ο χρόνος  αδειοδότησης έργων ΑΠΕ στην Ελλάδα έχει μειωθεί, δραστικά, σε σχέση με το παρελθόν, ενώ εφαρμόζεται ένα διαφανές σύστημα δημοπρασιών, όχι μόνο για τις ΑΠΕ, αλλά και για τις μονάδες αποθήκευσης. Επεσήμανε, τέλος, ότι η Ελλάδα δρομολογεί, αποφασιστικά, την απολιγνιτοποίηση, με ορίζοντα πριν το τέλος της δεκαετίας, διασφαλίζοντας παράλληλα τη δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση των λιγνιτικών περιοχών αφού, όπως τόνισε, σκοπός είναι να καταστούν οι περιοχές αυτές κόμβοι πράσινης ενέργειας και βιομηχανίας.

Κατά τη διάρκεια της Υπουργικής Συνάντησης, οι συμμετέχοντες εστίασαν στο καίριο ζήτημα του εξηλεκτρισμού του ενεργειακού συστήματος. Η υλοποίηση του εν λόγω εγχειρήματος προϋποθέτει σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές δικτύων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό μεταξύ περιοχών, αλλά και μεταξύ οικονομικών τομέων.

Συζητήθηκαν, ακόμα, προτάσεις για την αντιμετώπιση της χρηματοδοτικής πρόκλησης, όπως η εξεύρεση καινοτόμων χρηματοδοτικών εργαλείων, η δημιουργία μίας πλατφόρμας με τη συμμετοχή χρηματοδοτικών οργανισμών και η εγκαθίδρυση νέας χρηματοδοτικής δομής με τη συνδρομή αναπτυξιακών τραπεζών.

Ως προς την ενεργειακή μετάβαση, κεντρικό θέμα συζήτησης αποτέλεσε η διασφάλιση της απρόσκοπτης τροφοδοσίας, με κρίσιμες πρώτες ύλες, με στόχο τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας, με βιώσιμο και υπεύθυνο τρόπο και τη μείωση της εξάρτησης από τρίτες χώρες.

Στα σημαντικά γεγονότα της Συνόδου καταγράφεται η ίδρυση γραφείου του Οργανισμού στη Σιγκαπούρη, λαμβάνοντας υπόψη την αυξανόμενη οικονομική και γεωπολιτική επιρροή της Νοτιοανατολικής Ασίας και η ομόφωνη απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής για την ένταξη της Λετονίας ως 32ου μέλους του Οργανισμού.

14 Φεβρουαρίου, 2024

«Παραγωγικές Επενδύσεις Πράσινης Οικονομίας – Produc-E Green»: Παράταση στην προθεσμία υποβολής αιτήσεων

by EnergyUp 14 Φεβρουαρίου, 2024

Παρατείνεται η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων στην πλατφόρμα (https://producegreen.gov.gr/) της δράσης: «Produc-e Green» έως την 15η Μαρτίου2024 και ώρα 23:59, με την επιφύλαξη εξαντλήσεως των διαθέσιμων πόρων.

Η παράταση κρίνεται αναγκαία για την ομαλή ολοκλήρωση του προγράμματος, καθώς και λόγω της προσθήκης των ακόλουθων Επιλέξιμων Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.):

▪ 27.32: Κατασκευή άλλων ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συρμάτων και καλωδίων,
▪ 30.11: Ναυπήγηση πλοίων και πλωτών κατασκευών. Ισχύει μόνο για σκάφη μηδενικών εκπομπών ρύπων CO2, μέγιστου μήκους έως 41 μέτρα, δυναμικότητας έως 350 επιβατών και 15 αυτοκινήτων και
▪ 38.32: Ανάκτηση διαλεγμένου υλικού. Ισχύει για την ανάκτηση πρώτων υλών από φωτοβολταϊκά panels.

14 Φεβρουαρίου, 2024

Προδημοσίευση προγράμματος «Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης επιχειρήσεων του τριτογενούς τομέα

by EnergyUp 14 Φεβρουαρίου, 2024

Προδημοσιεύτηκε το πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τίτλο: «Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης επιχειρήσεων του τριτογενούς τομέα», ύψους 176,75 εκατ. ευρώ. Η πρωτοβουλία υλοποιείται στο πλαίσιο της δράσης: «Εξοικονομώ – Επιχειρώντας», με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα έχει αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου. Αφορά στην ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων και μη κτιριακών εγκαταστάσεων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε κάποιον από τους εξής κλάδους: εμπόριο και άλλες υπηρεσίες και τουρισμός.

Το ακριβές χρονικό διάστημα υποβολής αιτήσεων θα προσδιοριστεί κατά την προκήρυξή του, η οποία αναμένεται να υπογραφεί, προσεχώς, από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρο Σκυλακάκη και τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, κ. Νίκο Παπαθανάση.

Οι δικαιούχοι

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε υφιστάμενες επιχειρήσεις -μικρές (εμπεριέχονται και οι πολύ μικρές), μεσαίες, μεγάλες και πολύ μεγάλες- που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια, σε επιλέξιμους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) από τους κλάδους του εμπορίου, των υπηρεσιών, της εστίασης, της παραγωγής αρτοσκευασμάτων και γλυκισμάτων, καθώς και του τουρισμού, διαθέτουν ελληνικό ΑΦΜ και είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής.Ειδικότερα, για τις επιχειρήσεις στον κλάδο του τουρισμού δικαίωμα συμμετοχής έχουν εκείνες, οι οποίες, σύμφωνα με το σήμα λειτουργίας ή την υποβληθείσα γνωστοποίηση έχουν δυναμικότητα που δεν ξεπερνά τις 200 κλίνες.

Οι ενδιαφερόμενες για ενίσχυση από το πρόγραμμα επιχειρήσεις θα μπορούν να υποβάλουν μία και μοναδική αίτηση χρηματοδότησης ανά ΑΦΜ. Για την ένταξη στο πρόγραμμα, είναι απαραίτητη η υποβολή Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) ή/και Έκθεσης Ενεργειακού Ελέγχου, αναλόγως των επιλέξιμων παρεμβάσεων.

Ύψος ενίσχυσης

Το ακριβές ύψος της ενίσχυσης θα προκύπτει, λαμβάνοντας υπόψη το ποσοστό ενίσχυσης και τον μέγιστο προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης για το σύνολο των επιλέξιμων δαπανών των επενδυτικών σχεδίων, φτάνει έως και 65%, αναλόγως του είδους της παρέμβασης (κτίρια και μη κτιριακές εγκαταστάσεις) και του μεγέθους της επιχείρησης.

Αντιστοίχως, για τον επιχορηγούμενο προϋπολογισμό (δημόσια δαπάνη και ιδιωτική συμμετοχή, άνευ ΦΠΑ) κάθε επενδυτικής πρότασης δυνητικού δικαιούχου ενίσχυσηςισχύουν τα εξής:

▪ δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των 500.000 ευρώ για τον κλάδο του τουρισμού.
▪ δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των 250.000 ευρώ για τους λοιπούς κλάδους

Οι επιλέξιμες δαπάνες

Οι ωφελούμενες επιχειρήσεις θα λάβουν ενίσχυση, προκειμένου να υλοποιήσουν παρεμβάσεις:

✓ ενεργειακής αναβάθμισης κτιριακού κελύφους, όπως θερμομόνωση, εγκατάσταση συστημάτων σκίασης,
✓ ενεργειακής αναβάθμισης συστήματος φωτισμού,  από νέας τεχνολογίας LED, εγκατάσταση αυτοματισμών μείωσης κατανάλωσης λόγω απουσίας/παρουσίας χρηστών,
✓ εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα θέρμανσης χώρων, όπως αντικατάσταση λεβήτων από αντλίες θερμότητας,
✓ εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα ψύξης χώρων, όπως αντικατάσταση ψυκτών,
✓ εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα αερισμού χώρων,
✓ εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα ζεστού νερού χρήσης,
✓ εγκατάστασης συστημάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, όπως ηλιοθερμικά συστήματα,
✓ εγκατάστασης συστήματος αντιστάθμισης,
✓ εγκατάστασης συστημάτων αυτοματισμού, ελέγχου και διαχείρισης σε τοπικό και σε κεντρικό επίπεδο,
✓ αντικατάσταση ενεργοβόρου εξοπλισμού που αφορά στην παραγωγική διαδικασία των παρεχόμενων υπηρεσιών (π.χ. φούρνοι, ψυγεία)

Στο πλαίσιο του προγράμματος, χρηματοδοτούνται και υποστηρικτικές υπηρεσίες σε ποσοστό έως 7% του επιλέξιμου προϋπολογισμού και με ανώτατο όριο τις 30.000 ευρώ. Σ’ αυτές συμπεριλαμβάνονται οι παρακάτω:

✓ υπηρεσίες ενεργειακού ελεγκτή για κατάρτιση έκθεσης ενεργειακού ελέγχου (αρχική και τελική),
✓ υπηρεσίες ενεργειακού επιθεωρητή για έκδοση πιστοποιητικών ενεργειακής απόδοσης (αρχικών και τελικών),
✓ ανάπτυξη και πιστοποίηση συστήματος ενεργειακής διαχείρισης, σύμφωνα με το πρότυπο ISO 50001,
✓ υπηρεσίες συμβούλου παρακολούθησης και διαχείρισης,
✓ εκπόνηση μελετών και ερευνών κάθε μορφής, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την υλοποίηση της έκθεσης αποτελεσμάτων ενεργειακού ελέγχου, σχετικές με τους σκοπούς της δράσης

Σημειώνεται πως ο προμηθευόμενος εξοπλισμός θα πρέπει να είναι σύγχρονος, καινούριος, αμεταχείριστος και να περιέρχεται στην κυριότητα της επιχείρησης. Ο ΦΠΑ δεν είναι επιλέξιμος, όπως επίσης οι δαπάνες συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού που χρησιμοποιείται, ήδη, από την επιχείρηση δεν είναι επιλέξιμες.

Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται αυτή της δημοσίευσης της αναλυτικής προκήρυξης του προγράμματος και ως ημερομηνία λήξης επιλεξιμότηταςη 30η.7.2025.

Η διάρκεια υλοποίησης κάθε επενδυτικού σχεδίου ενεργειακής αναβάθμισης δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 15 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης της πρότασης.

Για κάθε επενδυτικό σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης που θα υποβληθεί και θα επιχορηγηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος, ο ελάχιστος ενεργειακός στόχος καθορίζεται ως εξής:

▪ εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας τουλάχιστον κατά 40%
▪ μείωση εκπεμπόμενων ρύπων (CO2) τουλάχιστον κατά 35%
▪ για το/α κτίριο/α ή την κτιριακή μονάδα που περιλαμβάνονται στο επενδυτικό σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης, θα πρέπει να επιτυγχάνεται από την υλοποίηση του σχεδίου αναβάθμισης της ενεργειακής του/ς κατηγορίας, βάσει Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) τουλάχιστον κατά δύο ενεργειακές τάξεις, σε σχέση με την υπάρχουσα κατάταξη (ή υποχρεωτικά Β+ κλάση, όταν πρόκειται για ριζική ανακαίνιση).

Υποβολή αιτήσεων

Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο «Εξοικονομώ Επιχειρώ», θα υποβάλουν όταν ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα, αίτηση χρηματοδότησης, μέσω της ηλεκτρονικής του πλατφόρμας (https://exoikonomo-epixeiro2023.gov.gr/). Στο πρόγραμμα θα εφαρμοστεί η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out).

14 Φεβρουαρίου, 2024

Η Italgas, παρουσίασε τη νέα ταυτότητα, των ελληνικών εταιρειών του ομίλου, “Enaon” και “Enaon Eda”

by EnergyUp 14 Φεβρουαρίου, 2024

Η Italgas παρουσίασε επίσημα τη νέα ταυτότητα των ελληνικών εταιρειών του ομίλου, οι οποίες πλέον ονομάζονται “Enaon”, η μητρική εταιρεία και “Enaon Eda”, η θυγατρική εταιρεία.

Η ανακοίνωση έγινε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Italgas κ. Paolo Gallo, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων των νέων γραφείων των εταιρειών στην Αθήνα, παρουσία της Προέδρου της Italgas κας Benedetta Navarra, του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θεόδωρου Σκυλακάκη, του υπουργού Ανάπτυξης κ.Κώστα Σκρέκα και του πρέσβη της Ιταλίας στην Ελλάδα κ. Paolo Cuculi. Επιπλέον, στην εκδήλωση συμμετείχε ως συντονίστρια η δημοσιογράφος κα Σία Κοσιώνη.

Η ίδρυση της Enaon και της Enaon EDA, οι οποίες θα είναι υπεύθυνες για την ανάπτυξη και τη διαχείριση των δικτύων, αποτελεί ακόμη ένα βήμα προόδου στο πλαίσιο της διαδικασίας αναδιοργάνωσης που έχει αναλάβει η Italgas, η οποία σηματοδοτείται από τη συγχώνευση των τριών προηγούμενων Διαχειριστών Δικτύου Διανομής Αερίου σε έναν, που πραγματοποιήθηκε το 2023.

“Πριν από περίπου έναν χρόνο”, δήλωσε ο κ. Paolo Gallo, “ολοκληρώσαμε με επιτυχία την εξαγορά της ΔΕΠΑ Υποδομών. Σήμερα, με την παρουσίαση της Enaon, ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο στην πορεία μας. Η παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας έρχεται σε μια στιγμή που έχουμε ήδη επιτύχει σημαντικούς στόχους οι οποίοι θα μας επιτρέψουν να εργαστούμε καλύτερα και πιο αποτελεσματικά. Αναφέρομαι στην μετάπτωση των πληροφοριακών συστημάτων σε Cloud περιβάλλον, στην ενοποίηση των τριών εταιρειών σε έναν ενιαίο Διαχειριστή, στην επιλογή των νέων γραφείων όπου οι άνθρωποι, που προηγουμένως εργάζοντανσε διαφορετικές τοποθεσίες, έχουν περισσότερο χώρο και μεγαλύτερη άνεση. Η Italgas αποτελεί τον ιδανικό τεχνολογικό και βιομηχανικό εταίρο για να υποστηρίξει την Ελλάδα στη μετάβαση στη μεταλιγνιτική εποχή και στην επίτευξη των στόχων της Ε.Ε. για την απανθρακοποίηση. Η εμπειρία μας στον ψηφιακό μετασχηματισμό των δικτύων, έναν παράγοντα που επιτρέπει την απαλλαγή από τον άνθρακα, έχει ήδη τεθεί στη διάθεση των συναδέλφων μας και θα συμβάλλει ώστε τα δίκτυα διανομής στην Ελλάδα να φιλοξενήσουν σύντομα βιομεθάνιο, πράσινο υδρογόνο και άλλα ανανεώσιμα αέρια”.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης, δήλωσε: “Οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται με επίκεντρο την Ελλάδα μέσω του Ομίλου Italgas -μερικές από τις οποίες παρουσιάστηκαν λεπτομερώς σήμερα- μας βοηθούν να αποκτήσουμε πρόσβαση σε τεχνογνωσία η οποία θα επιτρέψει την αναβάθμιση των ελληνικών Δικτύων Διανομής με τρόπο που θα μπορούσαν σύντομα να υποδεχθούνβιομεθάνιο και άλλα ανανεώσιμα αέρια”.

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ENAON ΚΑΙ ΕΣΠΑΒ

Με την ευκαιρία της παρουσίασης της νέας επωνυμίας, η Enaon υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με τον ΕΣΠΑΒ, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Παραγωγών Βιοαερίου, ο οποίος εκπροσωπεί σήμερα 48 παραγωγούς βιοαερίου που έχουν ήδη εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον για την μετατροπή της μονάδας τους για την παραγωγή βιομεθανίου,  το οποίο θα διοχετευθεί στα δίκτυα διανομής.

Το Μνημόνιο, το οποίο υπεγράφη από την κα Barbara Morgante, Διευθύνουσα Σύμβουλο της Enaon και τον κ. Αλέξανδρο Υφαντή, πρόεδρο του ΕΣΠΑΒ, είναι διάρκειας δύο ετών και επικεντρώνεται στα εξής θέματα: από την ανάπτυξη προτάσεων που αφορούν στο ρυθμιστικό πλαίσιο έως τον καθορισμό των όρων και των προϋποθέσεων για τη σύνδεση των μονάδων με τα δίκτυα και από τον καθορισμό του κόστους για την επέκταση του δικτύου και τη σύνδεση των μονάδων έως την προώθηση της συλλογής βιώσιμης βιομάζας και την αξιοποίηση του υποπροϊόντος ως λίπασμα.

Η συνεργασία μεταξύ της Enaon και του ΕΣΠΑΒ είναι στρατηγικής σημασίας για την επιτάχυνση της ανάπτυξης του βιομεθανίου, σύμφωνα με τους στόχους της Ε.Ε. και της ελληνικής κυβέρνησης. Ως ανανεώσιμο αέριο, το βιομεθάνιο αντιπροσωπεύει μια πηγή ενέργειας που μειώνει την εξάρτηση από ξένες προμήθειες και ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια. Συμβάλλει, επίσης, στην κυκλική οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη των αγροτικών περιοχών, δημιουργώντας θετικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ENAON

Η επωνυμία Enaon προέρχεται από την ελληνική λέξη αέναος, η οποία όταν συνδέεται με τον τομέα της ενέργειας συμβολίζει την αδιάλειπτη παροχή βιώσιμων λύσεων που μπορούν να εξασφαλίσουν τόσο τις σημερινές ανάγκες όσο και την ευημερία των μελλοντικών γενεών. Απλοποιώντας τη λέξη σε Enaon, η νέα επωνυμία γίνεται ευδιάκριτη, εύχρηστη και με ένα οικουμενικό νόημα.

Επιπλέον, η λέξη “Ena” συμβολίζει την ένωση των 3 προηγούμενων Διαχειριστών Δικτύου Διανομής Αερίου –ΔΕΔΑ, ΕΔΑ Αττικής και ΕΔΑ ΘΕΣΣ- σε μια ενιαία Εταιρεία, ενώ το “on” αντιπροσωπεύει αυτό που τίθεται σε λειτουργία και, ως τέτοιο, εκφράζει τη δέσμευση της Εταιρείας να διατηρεί την ενέργεια σε συνεχή ροή, παρέχοντας αδιάλειπτα φυσικό αέριο και φροντίζοντας να «θωρακίσει» τη χώρα με πρωτοποριακές, έξυπνες και ευέλικτες υποδομές.

ΤΑ ΝΕΑ ΓΡΑΦΕΙΑ

Τα γραφεία της Enaon στην Αθήνα βρίσκονται στο Πολιτεία Business Center:

Τα νέα γραφεία των ελληνικών εταιρειών του Ομίλου δίνουν την ευκαιρία στους ανθρώπους που προηγουμένως εργάζονταν σε διαφορετικά γραφεία και τοποθεσίες στην πόλη να συγκεντρωθούν σε έναν χώρο, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ τους, την ανταλλαγή εμπειριών και δεξιοτήτων, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη άνεση για τους εργαζόμενους.

Στα νέα γραφεία, που εκτείνονται σε 7 ορόφους, οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση σε σύγχρονους, λειτουργικούς και ευέλικτους χώρους επιτυγχάνοντας μια αποτελεσματική ισορροπία μεταξύ των μεμονωμένωνδραστηριοτήτων και της ομαδικής εργασίας. Η «αρχιτεκτονική» των νέων γραφείων αποσκοπεί στην εξασφάλιση ενός φωτεινού και ήσυχου εργασιακού περιβάλλοντος, μακριά από πηγές που αποσπούν την προσοχή, καθώς και χώρων κατάλληλα εξοπλισμένων για απομακρυσμένη συνεργασία.

Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νέων γραφείων είναι ο πλήρης ανασχεδιασμός των υποδομών Πληροφοριών & Επικοινωνιών, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Ο ανασχεδιασμός αυτός, που υλοποιήθηκε με σημαντικές βελτιώσεις, είναι εναρμονισμένος με τα αυστηρά πρότυπα και τις βέλτιστες πρακτικές του Ομίλου, περιορίζοντας αποτελεσματικά τους κινδύνους που σχετίζονται με τις τεχνολογίες Πληροφοριών & Επικοινωνιών.

14 Φεβρουαρίου, 2024

Ηλεκτροκίνηση: Άμεση η απορρόφηση των κονδυλίων που επαναδιατέθηκαν

by EnergyUp 14 Φεβρουαρίου, 2024

Άμεση ήταν η απορρόφηση των κονδυλίων που επαναδιατέθηκαν για το Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», ως αποτέλεσμα των αλλαγών που θεσπίστηκαν στη διαδικασία και συγκεκριμένα, με την επιβολή προθεσμίας 45 ημερών για την υποβολή δελτίου παραγγελίας οχήματος από τον δικαιούχο και την προθεσμία των 12 μηνών για την ολοκλήρωση της αγοράς.

Συγκεκριμένα, μετά την τροποποίηση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης,  με αριθμό 358265/Β’ 6700/27-11-2023,  αποδεσμεύτηκαν κονδύλια ύψους 9 εκατ. ευρώ, τα οποία ήδη κατευθύνθηκαν σε 2.624 νέες αιτήσεις.

Ταυτόχρονα, με νέα τροποποίηση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που υπεγράφη  από τα συναρμόδια Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών,  Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και λόγω του έντονου ενδιαφέροντος, δόθηκε παράταση στη δυνατότητας ένταξης στη δράση e-Astypalea έως τις 31/12/2024 και των πληρωμών ως τις 31/12/2025.

Με την ίδια ΚΥΑ, που αφορά στη δράση e-Astypalea, αυξήθηκε σημαντικά το ποσό επιδότησης για απόσυρση παλιού οχήματος από τις 3.000 € στις 10.000 €, όταν αυτή συνδυάζεται παράλληλα με την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος.

Τέλος, υπογραμμίζεται ότι η αγορά επαγγελματικού ηλεκτρικού οχήματος επιδοτείται ήδη με 12.000 €, οπότε σε συνδυασμό με το ποσό της απόσυρσης, η συνολική επιδότηση στην Αστυπάλαια ανέρχεται πλέον στις 22.000 €.

 

14 Φεβρουαρίου, 2024

Ουάσιγκτον-Γιώργος Στάσσης: Ολόκληρο το business plan της ΔΕΗ για τα επόμενα χρόνια

by EnergyUp 14 Φεβρουαρίου, 2024

Φωτογραφία: Από αριστερά: Jonathan Cohen, senior fellow του Royal United Services Institute και πρώην πρέσβης- Γιώργος Στάσσης, Πρόεδρος της ΔΕΗ – Osama Mobarez, Γενικός Γραμματέας του East Med Gas Forum

“Ολόκληρο το επιχειρηματικό σχέδιο της ΔΕΗ είναι αφιερωμένο στην ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών και ευελιξίας. Δυο παράγοντες οδηγούν στην ενεργειακή μετάβαση και στους ενεργειακούς στόχους μας: πρώτον η ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών όσο το δυνατόν γρηγορότερα και δεύτερον η ευελιξία”. Αυτά είπε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, σε συζήτηση για τον νέο χάρτη της ενέργειας και την ενεργειακή μετάβαση στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της ΝΑ Ευρώπης. Στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 5ου Φόρουμ για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο που διοργανώνουν το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, το Ελληνοαμερικανικό Συμβούλιο Ηγεσίας και η Καθημερινή συμμετείχαν η Deputy Assistant Secretary για την ενέργεια στο ΥΠΕΞ των ΗΠΑ, Kimberly Harrington, o Γενικός Γραμματέας του East Med Gas Forum, Osama Mobarez και ο senior fellow του Royal United Services Institute και πρώην πρέσβης, Jonathan Cohen, με συντονίστρια τη δημοσιογράφο της Καθημερινής, Ηλιάνα Μάγρα.

“Σε αντίθεση με πριν από δέκα με δεκαπέντε χρόνια, κάθε νέα μεγαβατώρα ηλιακής και αιολικής ενέργειας είναι πολύ φθηνότερη από οτιδήποτε άλλο. Προσπαθούμε να τις αναπτύξουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Βέβαια, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχουν περιορισμούς. Εδώ υπεισέρχεται η ευελιξία και φυσικά οι ευέλικτες τεχνολογίες όπως το φυσικό αέριο ή οι μπαταρίες ή τα αντλιοστάσια – είναι σημαντικές τεχνολογίες που θα συνεχιστούν και θα είναι ακόμη πιο σημαντικές τα επόμενα χρόνια”, σημείωσε  ο κ. Στάσσης και πρόσθεσε πως με πεδίο δραστηριότητας σε Ελλάδα, Βόρεια Μακεδονία, Βουλγαρία, Ρουμανία, η ΔΕΗ έχει τη φιλοδοξία να αναπτυχθεί περισσότερο στην περιοχή. “Όλα όσα κάνουμε είναι γιατί προσβλέπουμε σε αυτή τη μετάβαση. Βλέπουμε ένα οικοσύστημα στο τέλος αυτής της ενεργειακής μετάβασης και κάνουμε μικρά βήματα για να φτάσουμε εκεί μέρα με τη μέρα”, ανέφερε. Τέλος, σημείωσε πως τη Δευτέρα είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τον Υφυπουργο Ενέργειας Τ.Παιατ ώστε να εξηγήσει τα σχέδιά του. “Νομίζω ότι αυτό είναι στη διεθνή ατζέντα αυτή τη στιγμή, οι συνολικές δραστηριότητες που κάνουμε σε όλη την περιοχή”, σημείωσε.

Η Deputy Assistant Secretary για την ενέργεια στο ΥΠΕΞ των ΗΠΑ, Kimberly Harrington, μίλησε για την αμερικανική ενεργειακή διπλωματία στην Ευρώπη. Υπογράμμισε πως η Ρωσία προβλέπεται να απολέσει μεγάλο μέρος των παγκόσμιου ποσοστού σε ΦΑ έως το 2030. “Οι προβλέψεις της Ρωσίας για διεθνώς εμπορεύσιμο φυσικό αέριο, που είχαν διαμορφωθεί στο 30% το 2021, πρόκειται να μειωθούν στο 15% μέχρι το 2030. Άρα μιλάμε για μια δραματική αλλαγή. Η ενεργειακή διπλωματία των ΗΠΑ εστιάζει ιδιαίτερα στο να διασφαλιστεί ότι οι φίλοι και οι σύμμαχοί μας, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστες πηγές ενέργειας”, ανέφερε. Εστιάζοντας στην Ελλάδα πρόσθεσε πως βλέπουμε μερικά παραδείγματα νέων διασυνδέσεων προσθέτοντας πως ο Interconnector Ελλάδα-Βουλγαρία αναδιαμορφώνει τα ενεργειακά μονοπάτια της περιοχής και βοηθά να σπάσει το μονοπώλιο του προβλήματος στον εφοδιασμό με φυσικό αέριο στην περιοχή. “Βλέπουμε επίσης τη διασύνδεση της Ελλάδας Βόρειας Μακεδονίας – έναν τρόπο σύνδεσης της Βόρειας Μακεδονίας και αύξησης της ενεργειακής της ασφάλειας”, αναφέρει.

Ο επικεφαλής του East Med Gas Forum, Osama Mobarez, επικεντρώθηκε στις δράσεις για το κλίμα υπενθυμίζοντας την πρωτοβουλία του EMGF για την απολιγνιτοποίηση, που ξεκίνησαν στο COP27. “Στην COP28, ξεκινήσαμε τη δεύτερη φάση αυτής της πρωτοβουλίας. Και ο κύριος στόχος μας από αυτό είναι πώς μπορούμε να παράγουμε περισσότερο αέριο, αλλά με πιο υπεύθυνο τρόπο; Πώς μπορούμε να μετατρέψουμε την Ανατολική Μεσόγειο σε παροχή ενέργειας χαμηλού κόστους, χαμηλών εκπομπών άνθρακα;”, σημείωσε χαρακτηριστικά προσθέτοντας Η πρωτοβουλία αυτή αναγνώρισε τους πέντε βασικούς πυλώνες για το EMGF: τεχνολογία, εναρμόνιση πολιτικών και κανονισμών, την ανάδειξη της περιοχής σε κόμβο, την προσπάθεια διευκόλυνσης της χρηματοδότησης και την προσέλκυση επενδύσεων που παρέχονται από τον ιδιωτικό τομέα και την πιστοποίηση επιπέδων άνθρακα.

Για το τεράστιο αναξιοποίητο ενεργειακό δυναμικό, το ενεργειακό μείγμα και τις ΑΠΕ σε συνδυασμό με το υδρογόνο μίλησε μεταξύ άλλων ο πρώην πρέσβης, Jonathan Cohen. “Πρέπει να σκεφτείς όλο το καλάθι της παραγωγής και πώς θα το διαχειριστείς”, ανέφερε σχετικά με το υδρογόνο σε συνδυασμό με τα υποθαλάσσια καλώδια, την ηλιακή και την αιολική ενέργεια. “Είναι ενδιαφέρον ότι η ΕΕ έχει ορίσει οκτώ διαφορετικά σημεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως κοιλάδες υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένης της Κρήτης. Υπάρχει λοιπόν ένα πιλοτικό πρόγραμμα που εξετάζεται για να αυξηθεί η κοιλάδα του υδρογόνου. Η παραγωγή υδρογόνου είναι επίσης περίπλοκη, επομένως πρέπει να γίνει κάπου μακριά από αστικό κέντρο και πολύ κοντά τόσο σε πηγή ενέργειας όσο και σε μια σύνδεση μεταφοράς. Δεν είμαστε ακόμα εκεί, αλλά έρχεται γρήγορα”.

Δείτε το πλήρες πρόγραμμα με τους ομιλητές εδώ.

ΧΡΥΣΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ

ΔΕΗ, Mytilineos, Libra Group, GBS

ΧΟΡΗΓΟΙ

Papastratos, Panama Shipping Agency & Services, Cyprus Forum

14 Φεβρουαρίου, 2024

Γιώργος Γεραπετρίτης: Χρειαζόμαστε ένα όραμα παγκόσμιας αλληλεγγύης και διαγενεακής βιωσιμότητας

by EnergyUp 13 Φεβρουαρίου, 2024

«Χρειαζόμαστε ένα όραμα παγκόσμιας αλληλεγγύης και διαγενεακής βιωσιμότητας», η υλοποίηση του οποίου θα γίνει μέσω «μιας παγκόσμιας διακυβέρνησης βασισμένης στην ηθική, σε κανόνες και το δίκαιο επιμερισμό των βαρών μεταξύ των κρατών», τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης στην ομιλία του για την κλιματική αλλαγή και την επισιτιστική ανασφάλεια στο πλαίσιο Συνεδρίασης Υψηλού Επιπέδου του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη.

 

Ο Έλληνας υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην επίδραση της κλιματικής αλλαγής στην επισιτιστική ασφάλεια. «Στη σύγχρονη εποχή, τέτοιου είδους προκλήσεις έχουν αλυσιδωτές συνέπειες. Η κλιματική κρίση απειλεί την επισιτιστική ασφάλεια και από κοινού θέτουν σε κίνδυνο τη σταθερότητα και την κοινωνική συνοχή», τόνισε χαρακτηριστικά.

 

Εν προκειμένω, όπως εξήγησε, η αύξηση της θερμοκρασίας έχει προκαλέσει σοβαρή περιβαλλοντική ζημία. Επιπλέον, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, θέτει σε κίνδυνο την ποσότητα και την ποιότητα της αλιείας και των ιχθυαποθεμάτων και κατ΄επέκταση, την υγεία και τη διαβίωση πολλών ανθρώπων.

 

Επιπλέον, ο κ. Γεραπετρίτης εξήγησε ότι τέτοιου είδους προβλήματα δεν μπορούν να περιοριστούν μόνο σε μια χώρα ή μια περιοχή. Η κατάρρευση της πρωτοβουλίας για τα σιτηρά της Ουκρανίας απειλεί την αλυσίδα διανομής των σιτηρών συνολικά και η ταχεία τήξη των πάγων στην Ανταρκτική επηρεάζει ολόκληρη τη γη. Σύμφωνα με υπολογισμούς, περισσότεροι από 600 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι με την πείνα έως το 2030.

 

Στο σημείο αυτό, ο Έλληνας ΥΠΕΞ ανέδειξε το γεγονός ότι η λεκάνη της Μεσογείου δεν έχει μείνει αλώβητη από την κλιματική κρίση. Αντιθέτως, όπως είπε, «η Μεσόγειος κατέστη τα τελευταία χρόνια επίκεντρο της κλιματικής κρίσης, καθώς επλήγη από εκτεταμένες δασικές πυρκαγιές και τις καταστροφικές πλημμύρες».

 

Υπό αυτό το πρίσμα, εξήγησε ότι οι αιτίες των φαινομένων αυτών αποτυπώνονται και στις επίσημες στατιστικές. Για παράδειγμα, η ετήσια θερμοκρασία των θαλασσίων υδάτων στη Μεσόγειο είναι κατά 1,54 ° C υψηλότερη από τα προ του 1990 επίπεδα και περίπου 0,4 ° C υψηλότερη από τη μέση τιμή αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη.

 

Γι’ αυτό και η ελληνική κυβέρνηση αναλαμβάνει πρωτοβουλίες στη μάχη εναντίον της κλιματικής κρίσης. «H Ελλάδα έχει θέσει το τρίπτυχο κλίμα-ειρήνη-ασφάλεια ως προτεραιότητα της υποψηφιότητάς της για τη θέση του μη μόνιμου μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για την περίοδο 2025-2026», επεσήμανε ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών.

 

Επιπλέον, στην Αθήνα θα διοργανωθεί στις 16-17 Απριλίου η Διάσκεψη «Our Ocean Conference», στην οποία θα συζητηθούν θέματα όπως ο μετριασμός της υπερθέρμανσης του πλανήτη, η προώθηση του βιώσιμου τουρισμού και της πράσινης ναυτιλίας και η μείωση της ρύπανσης από μικροπλαστικά. Η διάσκεψη θα αποτελέσει τη «γέφυρα» μεταξύ της 28ης Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP28), η οποία έλαβε χώρα στο τέλος της περασμένης χρονιάς, και της Διάσκεψης του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς που θα πραγματοποιηθεί εντός του 2024, φιλοδοξώντας να εξασφαλίσει δεσμεύσεις από τα κράτη και τη χάραξη ενός σαφούς οδικού χάρτη.

 

«Ωστόσο, καμία διάσκεψη ή μεμονωμένη κρατική παρέμβαση δεν μπορεί να επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα», δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης. «Κάτι τέτοιο άλλωστε θα ισοδυναμούσε με την αιώνια προσπάθεια του Σίσυφου να σπρώξει έναν βαρύ βράχο σε ένα λόφο». Ως εκ τούτου, η πολυπλοκότητα προκλήσεων που δεν γνωρίζουν σύνορα θα πρέπει να συναντήσει τη συλλογική αντίδραση κυβερνήσεων και λαών που έχουν το βλέμμα τους στραμμένο στο μέλλον, λαμβάνοντας υπόψη και τις μελλοντικές γενεές.

 

Ο υπουργός Εξωτερικών ανάφερε ότι απαιτείται ένας νέος τρόπος σκέψης σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος και την επισιτιστική ανασφάλεια, όπως το πρόγραμμα ‘OneHealth’ του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, προκειμένου να επιτευχθεί μια ολιστική προσέγγιση για τη βελτιστοποίηση της υγείας των ανθρώπων, των ζώων και του περιβάλλοντος.

 

Κλείνοντας την ομιλία του ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών τόνισε ότι «ως Ελλάδα επιδιώκουμε τη σύμπηξη μίας καθολικής συμμαχίας με πυξίδα τη βιωσιμότητα. Επιπλέον, τασσόμαστε υπέρ της πρότασης για το διορισμό Ειδικού Απεσταλμένου του ΟΗΕ για ένα βιώσιμο μέλλον. Το οφείλουμε στις επόμενες γενιές. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν είμαστε ιδιοκτήτες, αλλά απλοί διαχειριστές της γης».

 

Με την ομιλία ενώπιον του του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ ολοκληρώθηκαν οι υψηλού επιπέδου επαφές του κ. Γεραπετρίτη στις ΗΠΑ. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του σε Ουάσιγκτον κήρυξε μαζί με τον Αμερικανό ομόλογό του, ‘Αντονι Μπλίνκεν, την έναρξη του 5ου Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδας-ΗΠΑ, όπου υπέγραψε στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ την πράξη προσχώρησης της Ελλάδας στις διαστημικές συμφωνίες Artemis. Επίσης, είχε σημαντικές επαφές για την προώθηση της ελληνικής υποψηφιότητας για το Συμβούλιο Ασφαλείας και παρουσίασε τις βασικές θέσεις της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, καθώς και τη Διάσκεψη «Our Ocean Conference», στο Πανεπιστήμιο Georgetown και τη δεξαμενή σκέψης «Wilson Center».

13 Φεβρουαρίου, 2024
ΕΠΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

NEWSROOM

  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

    8 Ιουνίου, 2026
  • Κυριάκος Πιερρακάκης: Όσο βελτιώνεται η οικονομική συνθήκη, κάθε μέρα, κάθε βδομάδα, κάθε μήνα θα υπάρχουν κινήσεις προς όφελος της κοινωνίας

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκος Δένδιας: Για έναν Έλληνα υπουργό είναι πάντα συγκινητικό να βρίσκεται εδώ, στη Λευκωσία, στην πρωτεύουσα του Κυπριακού Ελληνισμού

    8 Ιουνίου, 2026
  • Ανοίγει σήμερα η ευρωπαϊκή πρόσκληση για καθαρή ενέργεια -CETPartnership 2026

    8 Ιουνίου, 2026
  • Στην Ουάσιγκτον βρίσκεται από σήμερα  ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου

    8 Ιουνίου, 2026
  • Το Πεκίνο προωθεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την καινοτόμο ανάπτυξη δικτύων τεχνολογίας 6G

    8 Ιουνίου, 2026
  • ΔΕΗ: από σήμερα η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών

    26 Μαΐου, 2026
  • ΔΕΔΔΗΕ: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του νέου Κέντρου Διανομής Κερατέας

    15 Μαΐου, 2026
  • Η συνάντηση των Υπουργών Ενέργειας της Ελλάδας, της Σερβίας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας

    15 Μαΐου, 2026
  • Από τη «μικρή ΔΕΗ» στη «διπλή ΔΕΗ» – Την Πέμπτη η γενική συνέλευση για αύξηση κεφαλαίου 4 δισ. ευρώ – Στόχος ο διπλασιασμός της εγκατεστημένης ισχύος

    11 Μαΐου, 2026
  • Δημιουργία φωτοβολταϊκού σταθμού στην περιοχή Λάγουρα του Δήμου Άργους Ορεστικού Καστοριάς

    6 Μαΐου, 2026
  • Κυριάκος Μητσοτάκης: Ανάγκη ενίσχυσης και επιτάχυνσης της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας και παραγωγής

    4 Μαΐου, 2026
  • Ήρθε το τέλος της σκέψης;

    2 Μαΐου, 2026

Το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ενέργεια, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την οικονομία και το περιβάλλον!

Λεωφόρος Κηφισίας 62-64, Μαρούσι  15125
info@energyup.gr

Μέλος του

Team Energyup.gr

Παππά Μαρία
Βλάχος Γιώργος
Δέδε Ιωάννα
Αντωνίου Γιάννης

Facebook Twitter

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

    8 Ιουνίου, 2026

@2021 - Energyup.gr - All Right Reserved.


Back To Top
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ