Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2026 | 8:51 πμ
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ

Γιώργος Μαργώνης: Νέα μεγάλη «πράσινη» επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ

by EnergyUp 7 Δεκεμβρίου, 2023

Νέα μεγάλη «πράσινη» επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ δρομολογεί η Παπαστράτος, μέλος του ομίλου Philip Morris International, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο CEO της εταιρείας, Γιώργος Μαργώνης, από το βήμα του συνεδρίου GES2023 που διοργανώνει το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

Η επένδυση ξεκινά άμεσα και αφορά στην ριζική αναβάθμιση του εργοστασίου στον Ασπρόπυργο, προκειμένου να γίνει ενεργειακά αυτόνομο με εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Όπως διευκρίνισε, αυτό περιλαμβάνει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε όλη την επιφάνεια του εργοστασίου και των γραφείων, έκτασης περίπου 11.000 τ.μ. Επίσης, θα τοποθετηθούν αντλίες θερμότητας και ένα βιομηχανικού τύπου μπόιλερ ώστε να ολοκληρωθεί το πλαίσιο της ενεργειακής αναβάθμισης του εργοστασίου. Όλες αυτές οι ενέργειες θα έχουν ως αποτέλεσμα την δημιουργία μιας ενεργειακά αυτόνομης μονάδας, σύμφωνα με τον ίδιο. Επίσης, σημείωσε ότι με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία θα φτάσει τον στόχο που έχει τεθεί και αφορά στη μείωση κατά 30% του διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2025. Το συγκεκριμένο project αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου, ύψους 120 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί η Philip Morris International στα εργοστάσιά της σε όλο τον κόσμο. «Το εργοστάσιο της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο είναι ένα από τα πρώτα που μπαίνει σε αυτή την κλίμακα» τόνισε ο κ. Μαργώνης και συμπλήρωσε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί αρχές του 2025.

Ο κ. Μαργώνης, μιλώντας στο συνέδριο, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα εταιρικού μετασχηματισμού της Παπαστράτος που υλοποιείται από το 2017, με επενδύσεις περίπου 700 εκατ. ευρώ. Ο ίδιος σημείωσε ότι η βιωσιμότητα αποτελεί βασικό κριτήριο της εταιρείας. «Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι η στρατηγική μας και οι επενδύσεις των 700 εκατ. ευρώ που υλοποιήσαμε είναι επενδύσεις βιωσιμότητας για την εταιρεία αλλά και τη χώρα» τόνισε και συμπλήρωσε ότι το εργοστάσιο έχει εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 22 χώρες που φτάνει σε αξία τα 300 εκατ. ευρώ.

Πίσω από κάθε επένδυση της εταιρείας υπάρχει η έννοια της βιωσιμότητας, σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο κ. Μαργώνης. Μάλιστα τόνισε ότι ήδη έχουν επενδυθεί 2 εκατ. ευρώ για τη μείωση κατά 30% του διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2025. Επίσης, η εταιρεία δεσμεύτηκε το 2020 να μειώσει κατά 20% την ενέργεια και το νερό που χρησιμοποιεί για κάθε μονάδα προϊόντος που παράγει.

7 Δεκεμβρίου, 2023

H Google ανακοίνωσε την δημιουργία του Gemini

by EnergyUp 6 Δεκεμβρίου, 2023

H Google, ανακοίνωσε την δημιουργία του Gemini,  το οποίο χαρακτηρίζει ως το «πιο ικανό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης», που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα.

Το Gemini είναι το αποτέλεσμα μεγάλης κλίμακας συλλογικών προσπαθειών από ομάδες σε όλη την Google, συμπεριλαμβανομένου του Google DeepMind και της Google Research, και είναι το μεγαλύτερο επιστημονικό και τεχνικό έργο του τεχνολογικού κολοσσού.

Η Google αναφέρει ότι βελτιστοποίησε το Gemini 1.0, την πρώτη έκδοση του μοντέλου δημιουργώντας τρεις εκδόσεις

• Gemini Ultra — ένα ευρείας κλίμακας μοντέλο για εξαιρετικά πολύπλοκες εργασίες
• Gemini Pro — ένα μοντέλο κλιμάκωσης σε ένα ευρύ φάσμα εργασιών
• Gemini Nano — ένα μοντέλο για εργασίες σε φορητές συσκευές (π.χ. κινητά τηλέφωνα)

Το Gemini είναι ένα πολυτροπικό μοντέλο AI. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να γενικεύει και να κατανοεί απρόσκοπτα, να λειτουργεί και να συνδυάζει διαφορετικούς τύπους πληροφοριών, όπως:

• Κείμενο
• Εικόνες
• Ήχος
• Βίντεο
• Γλώσσες κωδικοποίησης

Το Gemini είναι σύμφωνα με την Google ικανό να λειτουργεί αποτελεσματικά σε κάθε πηγή από κινητές συσκευές έως κέντρα δεδομένων. Επίσης το Gemini θα βελτιώσει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο οι προγραμματιστές και οι εταιρικοί πελάτες αναπτύσσουν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνη

6 Δεκεμβρίου, 2023

Από την Ουκρανία στη Μέση Ανατολή: Επιπτώσεις στην ασφάλεια της Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής

by EnergyUp 6 Δεκεμβρίου, 2023

Όταν βλέπουμε την πραγματικότητα που δημιουργήθηκε μετά την 7η Οκτωβρίου, από προσωπική άποψη, ως Ισραηλινός, ήταν ένα καταστροφικό σοκ», επεσήμανε ο πρέσβης του Ισραήλ στην Ελλάδα Νόαμ Κατς (Noam Katz), μιλώντας σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης που οργάνωσε το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών με την υποστήριξη του ΝΑΤΟ με θέμα: «Από την Ουκρανία στη Μέση Ανατολή: Επιπτώσεις στην ασφάλεια της Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής».

 

Όπως ανέφερε, ο ίδιος έχει φίλους που έχουν επηρεαστεί, που έχασαν αγαπημένα πρόσωπα, ενώ και η δική του οικογένεια είναι στο στρατό. «Όλοι μας σοκαριστήκαμε και εκπλαγήκαμε από την αγριότητα και τη θηριωδία της Χαμάς», σημείωσε και έκανε λόγο για φρικτή, βάναυση σφαγή, που μεταδόθηκε ζωντανά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

«Αλλά η 7η Οκτωβρίου ήταν μια προεπισκόπηση που μας απέδειξε την ανάγκη να απαλλαγούμε από τέτοια ριζοσπαστικά στοιχεία στη Μέση Ανατολή», επεσήμανε. Και ως εκ τούτου, σημείωσε πως όταν σκεφτόμαστε τη Χαμάς, πρέπει να τη βλέπουμε, όχι μόνο ως έναν μεμονωμένο παίκτη, αλλά ως μέρος των πληρεξούσιων δυνάμεων και του μηχανισμού που έθεσε το Ιράν στην περιοχή.

 

«Έχουμε δύο μπλοκ που αναδύονται, έχουμε ένα μπλοκ που είναι βασικά μια υποστηρικτική δημοκρατία, ανοιχτές κοινωνίες που πιστεύουν σε ορισμένες αξίες που συγκρούονται με ένα διαφορετικό οικοσύστημα που δημιουργείται», σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

Από την άλλη, το Ιράν είναι επίσης μέρος του οικοσυστήματος της Ρωσίας στον πόλεμό της στην Ουκρανία. «Έτσι έχουμε σύγκρουση μεταξύ δύο διαφορετικών μπλοκ που ξέσπασε στην Ουκρανία, που ξέσπασε στη Μέση Ανατολή και που μπορεί να ξεσπάσει και σε άλλα μέρη του κόσμου. Και ως εκ τούτου, πρέπει να ενισχύσουμε τις δυνατότητές μας να συνεργαζόμαστε, πρέπει να σκεφτούμε αυτούς τους διαδρόμους, τη μεταφορά του εμπορίου της ενέργειας, τα καλώδια δεδομένων και άλλους τρόπους που επιτρέπουν στις χώρες που μοιράζονται την ίδια έννοια της σταθερότητας και της ειρήνης, να οικοδομήσουν ένα καλύτερο μέλλον για αυτές» σημείωσε ο κ. Κατς.

 

Όπως ανέφερε, δεν πρόκειται να είναι ένας σύντομος πόλεμος, λόγω της στρατιωτικής πρόκλησης που αντιμετωπίζει το Ισραήλ, ενώ υπογράμμισε πως στόχος δεν είναι οι πολίτες της Γάζας. Δυστυχώς όμως, ανέφερε, η Χαμάς έχει έναν αποτελεσματικό έλεγχο για τόσα πολλά χρόνια στη Γάζα, οχυρώθηκε και έχτισε μια υπόγεια πόλη κάτω από όλες τις κατοικημένες περιοχές στη Λωρίδα της Γάζας, ανεξάρτητα από το αν υπάρχουν πάντα πολίτες εκεί μέσα ή κρίσιμες πολιτικές υποδομές όπως νοσοκομεία. «Οπότε θα είναι πολύ περίπλοκο».

 

Σημείωσε πως στόχος του Ισραήλ δεν είναι να επανακαταλάβει τη Λωρίδα της Γάζας, αλλά να εξασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον, τόσο για τους Ισραηλινούς, όσο και για τους Παλαιστίνιους. «Επειδή αν υπάρχει Χαμάς εκεί, κανείς δεν θα επανεπενδύσει στην αποκατάσταση και ανοικοδόμηση της Γάζας», πρόσθεσε. Επεσήμανε δε, πως μετά το τέλος του πολέμου, το Παλαιστινιακό θα πρέπει λυθεί γύρω από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων, «κατανοώντας ότι όταν φτάσουμε σε συμφωνία, είναι μόνιμη». Και ως εκ τούτου, θα πρέπει το Ισραήλ να βρει εταίρους, όπως βρίσκει στον μετριοπαθή ή ρεαλιστικό αραβικό κόσμο, και στους Παλαιστίνιους. «Και η σημασία της αρχιτεκτονικής της ειρήνης που θα οικοδομηθεί, θα είναι τεράστια. Θα πρέπει να συμμετάσχουν στην ανοικοδόμηση της Γάζας και ίσως αργότερα και στον διάλογο που θα έχουμε».

 

Ερωτηθείς για την ημέρα μετά τον πόλεμο, ο πρέσβης επεσήμανε πως το Ισραήλ θα είναι «ρεαλιστική δύναμη που πιστεύει σε διπλωματικές και σε πολιτικές λύσεις».

 

«Θα πρέπει να αλλάξουμε πολλά πράγματα, είναι ευθύνη και των δύο κοινωνιών μας», σημείωσε. «Αλλά νομίζω ότι υπάρχουν δυνάμεις που είναι πραγματικά μετριοπαθείς, που μπορούν να διδαχθούν και θα πρέπει να περάσουμε από μια διαδικασία αποριζοσπαστικοποίησης της παλαιστινιακής κοινωνίας».

 

«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στον εαυτό μας να πιστεύει ότι υπάρχει ένα ντετερμινιστικό μέλλον», ανέφερε. «Θυμάμαι τον εαυτό μου όταν ήμουν παιδί και μιλούσα με τον πατέρα μου για την ειρήνη με την Αίγυπτο, κανείς δεν πίστευε ότι ήταν εφικτό, αλλά έγινε πραγματικότητα. Η παλαιστινιακή κοινωνία δεν είναι η Αίγυπτος, αλλά πρέπει να κάνουμε βήματα για να συμβεί κάτι τέτοιο στο μέλλον. Είμαι διπλωμάτης. Πιστεύω στις αλλαγές. Ξέρω ότι μερικές φορές είναι πολύ αργές, αλλά πιστεύω ότι είναι εφικτές».

 

Ουκρανός πρέσβης: Κάθε αδυναμία θα θεωρηθεί από τη Ρωσία ως άδεια να δράσει περαιτέρω υπαγορεύοντας τους δικούς της κανόνες

 

«Η δυστυχία στην οποία έχει περιέλθει ένα συγκεκριμένο έθνος, μπορεί να παρασύρει τα γειτονικά έθνη στην άβυσσο, όμως ο κόσμος δεν είναι καταδικασμένος σε καταστροφές και δυστυχία», ανέφερε ο Σεργίι Σουτένκο (Sergii Shutenko), πρέσβης της Ουκρανίας στην Ελλάδα.

 

Όλοι, όπως επεσήμανε, θυμόμαστε την πικρή εμπειρία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν ένα κράτος προσωποποιημένο από τα καπρίτσια ενός ηγέτη, διατάραξε την υπάρχουσα ισορροπία δυνάμεων και οδήγησε σε δεινά περισσότερα από ένα έθνη. «Αλλά τότε ο κόσμος έδειξε ενότητα και αντιτάχθηκε σε αυτές τις ανθυγιεινές φιλοδοξίες, ήταν το ενιαίο μέτωπο, θέτοντας τα θεμέλια μιας νέας δημοκρατικής τάξης βασισμένης σε κανόνες».

 

«Με τις πράξεις της, η σημερινή Ρωσία αποδεικνύει ότι φιλοδοξεί να είναι ανώτερη από τους κανόνες. Έτσι, η επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία έγινε μια αναμενόμενη εκδήλωση της δύναμης και της εξουσίας του Πούτιν. Δεν έχουμε το δικαίωμα να ξανακάνουμε ένα λάθος» είπε ο κ. Σουτένκο.

 

«Οι Ουκρανοί δεν διαμαρτύρονται μόνο για την προστασία της γης τους, προστατεύεται κάτι περισσότερο, που στον κόσμο ονομάζεται διεθνής τάξη βασισμένη σε κανόνες, στο κράτος δικαίου, τη δημοκρατία», υπογράμμισε. «Η Ρωσία προσπαθεί να αλλάξει τα σύνορα της Ουκρανίας, όχι μόνο για να καταλάβει τη μία ή την άλλη περιοχή μας, αλλά και για να αλλάξει οποιαδήποτε σύνορα δεν της αρέσουν», επεσήμανε. «Και το είδατε αυτό στο παρελθόν. Στην πραγματικότητα οι προσπάθειες να εμποδίσουν την ένταξη της Ουκρανίας στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ, δεν αφορούν μόνο τη χώρα μας, αφορούν πολύ περισσότερο το να μπορέσουν να πάρουν από το ΝΑΤΟ ή, ή την ΕΕ, οποιοδήποτε έθνος που βρίσκεται ήδη εκεί, χωρίς καν να ρωτήσουν τη βούληση του έθνους αυτού, αλλά αποφασίζοντας τα πάντα γι’ αυτό».

 

«Κάθε αδυναμία θα θεωρηθεί από τη Ρωσία ως άδεια να δράσει περαιτέρω υπαγορεύοντας τους δικούς της κανόνες», σημείωσε και πρόσθεσε: «Aυτό δεν αξίζει στα παιδιά μας, αλλά σε όλους. Αλλά μπορεί να γίνει η πραγματικότητα της Ευρώπης».

 

Η Ουκρανία, όπως ανέφερε ο κ. Σουτένκο, κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να τερματίσει αυτόν τον πόλεμο το συντομότερο, και είναι όλοι ευγνώμονες σε όλους τους υποστηρικτές της. Υπογράμμισε δε την ανάγκη ενότητας σε σχέση με την κατάσταση, τη Μέση Ανατολή και για να αποτρέψουμε να ξεσπάσει μια ακόμη μεγαλύτερη διεθνής πυρκαγιά στη Μέση Ανατολή.

 

Σημείωσε ότι υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η Ρωσία θα επαναλάβει το ίδιο σενάριο του περασμένου έτους για να καταστρέψει τις υποδομές και τις κρίσιμες εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για να επιφέρει διακοπές ρεύματος, έλλειψη θέρμανσης και να δημιουργήσει τις ίδιες αφόρητες συνθήκες που υπήρξαν πέρυσι. «Πιστεύω ότι οι στρατηγικοί στόχοι της Ρωσίας παραμένουν», επεσήμανε. «Επομένως, δεν βλέπω καμία διαβούλευση ή κάποια ιδέα συμβιβασμού. Έτσι, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι δηλώσεις της ρωσικής ηγεσίας σχετικά με την πιθανή ετοιμότητα για διαπραγματεύσεις είναι αληθινές, αλλά τακτική για να της επιτρέψει να κερδίσει χρόνο».

 

Θ. Ντόκος: Η Ελλάδα θα παίξει σημαντικό ρόλο και στην επόμενη ημέρα στην Ουκρανία

 

Είναι μονόδρομος για την Ελλάδα να συνεχίσει να στηρίζει την Ουκρανία, καθώς το τελευταίο πράγμα που επιθυμούμε είναι οι όποιες αναθεωρητικές δυνάμεις να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα, επεσήμανε ο Θάνος Ντόκος, Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας του πρωθυπουργού.Σημείωσε δε, πως από αυτόν τον πόλεμο θα μπορούσαν να υπάρξουν δευτερογενείς επιπτώσεις όσον αφορά την αστάθεια και της διάχυση της αστάθειας αυτής μεταξύ άλλων και στα Βαλκάνια.

 

Μια άλλη αρνητική πιθανότητα, ανέφερε, θα ήταν ένας νέος γύρος αραβικών εξεγέρσεων, λόγω των εξεγέρσεων που οφείλονται στην ευρεία αστάθεια στην περιοχή.

 

«Στο τέλος της ημέρας, το ΝΑΤΟ, πιστεύω ότι βγήκε ισχυρότερο από την ουκρανική περιπέτεια, και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κάνει πράγματα όσον αφορά την άμυνα και την ασφάλεια, που δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε πριν από χρόνια», υπογράμμισε. «Φυσικά, μπορούν να γίνουν πολύ περισσότερα, αλλά ας μην υποτιμούμε ή υποβαθμίζουμε τον πόλεμο, ας μην υποβαθμίζουμε ό,τι έχει γίνει μέχρι τώρα. Φυσικά, κοιτάζοντας προς το νότο, και το ΝΑΤΟ και η ΕΕ πρέπει να έχουν πιο αποτελεσματική και αποδοτική στρατηγική».

 

Όσον αφορά τις μεταναστευτικές ροές, ο κ. Ντόκος επεσήμανε ότι εξετάζοντας κανείς τις κύριες μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες τάσεις, οδηγείται στο συμπέρασμα ότι οι ροές προς την Ευρώπη θα συνεχιστούν ή και θα ενταθούν. «Αν η Ευρώπη δεν καταφέρει να υιοθετήσει μια κοινή στρατηγική σε αυτό το θέμα, πιστεύω ότι θα περάσουμε δύσκολες στιγμές, υβριδικές απειλές». Ο όρος αυτός, όπως τόνισε, «έχει μπει στην καθημερινότητά όσων ασχολούνται με θέματα ασφάλειας – και πράγματι, όπως και ο όρος ανθεκτικότητα, αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα».

 

Κορυφαία προτεραιότητα, είναι και το θέμα της στρατηγικής επικοινωνίας, καθώς αντιμετωπίζουμε επιθετικά τις εκστρατείες παραπληροφόρησης από διάφορους φορείς, κρατικούς ή μη.

 

Αναφορικά με το ρόλο της Ελλάδας, επεσήμανε «ότι είναι προφανής η ανάγκη να αναλάβει έναν κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια των Δυτικών Βαλκανίων να μπουν στις ευρωατλαντικές δομές – ένας αστερίσκος εδώ, υπό την προϋπόθεση ότι θα πληρούν τα κριτήρια που είμαστε μέσα, ειδικά σε ό,τι αφορά το κράτος δικαίου».

 

Ο κ. Ντόκος μίλησε ακόμη για το ρόλο της Αλεξανδρούπολης και τώρα, κατά τη διάρκεια της κρίσης στην Ουκρανία, αλλά και την επόμενη μέρα.

«Οποιοδήποτε ζήτημα ασφάλειας μπορεί να σκεφτεί κανείς, από συγκρούσεις και διαμάχες μέχρι υβριδικές επιθέσεις, μπορεί να το βρει στην ευρύτερη περιοχή», επεσήμανε. «Υπάρχει έλλειψη περιφερειακής αρχιτεκτονικής ασφάλειας». Ένα βήμα για να ξεπεραστεί αυτό, θα μπορούσε να είναι οι διάφορες τριμερείς συνεργασίες, ειδικά αν καταφέρουν να συνδυαστούν σε κάτι μεγαλύτερο, και να οικοδομηθεί ένας άξονας σταθερότητας, είπε ο σύμβουλος του πρωθυπουργού.

 

«Θα συσπειρώσουμε μαζί χώρες που μπορεί να είναι διαφορετικές μεταξύ τους, αλλά θέλουν να έχουν περιφερειακή σταθερότητα, και να βασίζονται στο κράτος δικαίου και στο διεθνές δίκαιο, αντί να καταφεύγουν στη βία και στον εκβιασμό».

 

Όσον αφορά το παλαιστινιακό ζήτημα, σημείωσε ότι είναι υποχρέωση των φίλων και συμμάχων, του Ισραήλ και των μετριοπαθών αραβικών χωρών, να συμβάλουν στο βαθμό που είναι δυνατόν, προκειμένου να βρεθεί μια μόνιμη λύση, ξεκινώντας φυσικά με την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας και τη διακυβέρνηση της Γάζας την επόμενη μέρα – και να φτάσουμε προς μια λύση δύο κρατών. Πρέπει ακόμη να σκεφτούμε, πώς θα είναι η Ευρώπη μετά το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία, ανέφερε ο κ. Ντόκος. «Θα είναι ένας νέος Ψυχρός Πόλεμος, κάτι το οποίο είναι πολύ πιθανό σενάριο, ή είναι δυνατόν να βρεθεί μια λειτουργική σχέση με τη Ρωσία; Φυσικά, όπως είπα, χρειάζονται δύο για να χορέψουν ταγκό».

 

Αναφερόμενος τέλος στην επικείμενη επίσκεψη του προέδρου Ερντογάν στην Ελλάδα, επεσήμανε πως «είναι σημαντικό για τις δύο χώρες να συμφωνήσουν να έχουν ομαλές σχέσεις, παρά τις διαφωνίες».

 

«Είναι σημαντικό για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις ΗΠΑ να μην χρειάζεται να σπαταλήσουμε διπλωματικό κεφάλαιο σε αυτή την περιοχή προκειμένου να ηρεμήσουν τα νερά του Αιγαίου. Και θέλω να ελπίζω ότι αυτό είναι κάτι εξίσου κατανοητό στην ‘Αγκυρα» είπε ο κ. Ντόκος.

 

Ερωτηθείς για το πώς αναμένει το αποτέλεσμα της συνάντησης, επεσήμανε πως διατηρώντας επιφυλάξεις, καθώς έχουμε να κάνουμε με έναν ηγέτη που είναι αρκετά αυθόρμητος, «ο καλός σχεδιασμός και οι καλές προθέσεις και από τις δύο πλευρές» θα οδηγήσουνσε σε «μια επιτυχημένη επίσκεψη».

 

 Σημαντικός ο διάλογος μεταξύ γειτόνων 

 

Για τρομερά στενή σχέση των ΗΠΑ με την Ελλάδα έκανε λόγο από την πλευρά της η Μαρία ‘Ολσεν (Maria Olson), Επιτετραμμένη στην Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα. «Η Ελλάδα είναι ένας θαυμάσιος σύμμαχος στο ΝΑΤΟ και ένας θαυμάσιος διπλωματικός εταίρος», σημείωσε και ευχαρίστησε τη χώρα για τη βοήθειά της στην εκκένωση Αμερικανών πολιτών κατά την έναρξη της σύγκρουσης στο Ισραήλ.

 

Σημείωσε πως όλη η βοήθεια που ζητήθηκε από την ελληνική κυβέρνηση παρασχέθηκε, ενώ η οργάνωση των πτήσεων τσάρτερ που έρχονταν μέσω του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ήταν εξαιρετικά εύκολη και αυτό δεν συμβαίνει πάντα όταν πρόκειται για προξενικά θέματα.

 

Αναφέρθηκε και η ίδια στη σημασία που έχει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης τώρα, αλλά και όταν έρθει η ώρα για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας από στρατηγικής άποψης. «Η Ελλάδα είναι ένας τεράστιος σύμμαχος και εταίρος στο ΝΑΤΟ από αυτή την άποψη», επεσήμανε.

 

Σε ερώτηση σχετικά με την επίσκεψη Ερντογάν, επεσήμανε πως η σχέση μεταξύ των γειτόνων είναι πάντα σημαντική και οι ΗΠΑ ενθαρρύνουν τις συνομιλίες μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, ενώ εξήρε τη διάθεση της Ελλάδας να επιλύσει τα προβλήματα με τους γείτονές της μέσω της διπλωματίας.

 

Ελπίζουμε ότι η επίσκεψη θα πάει αρκετά καλά και θα την παρακολουθήσουμε», κατέληξε.

 

Την συζήτηση συντόνισε η Αλεξία Τασούλη, Διπλωματική Ανταποκρίτρια και ο Σωτήρης Δανέζης, Δημοσιογράφος & Σχολιαστής σε θέματα Εξωτερικών Υποθέσεων.

6 Δεκεμβρίου, 2023

Η «HDB», δεσμεύεται να εμβαθύνει περαιτέρω την εστίασή της, στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την καινοτομία.

by EnergyUp 6 Δεκεμβρίου, 2023

«Στον πυρήνα της στρατηγικής της HDB βρίσκεται μια ακλόνητη δέσμευση για την χρηματοδότηση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας απέναντι στην κλιματική αλλαγή.

Αναγνωρίζουμε ότι η μετάβαση σε μια πράσινη και βιώσιμη οικονομία δεν είναι μόνο μία περιβαλλοντική επιταγή, αλλά και ένας καθοριστικός παράγοντας οικονομικής ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας-HDB, Γεώργιος Ζαββός, στην διαδικτυακή του παρέμβαση στο ετήσιο συνέδριο του D20-Long-Term Investors Club που λειτουργεί στο πλαίσιο της Ομάδας των 20 (G20) και πραγματοποιήθηκε στο Ντουμπάι.

Υπενθυμίζεται ότι το D20-Long-Term Investors Club αποτελεί ένα παγκόσμιο χρηματοοικονομικό φόρουμ για πράσινες και βιώσιμες επενδύσεις, στο οποίο συμμετέχουν οι μεγαλύτερες αναπτυξιακές τράπεζες. Συνεργάζεται με το G20 για την προώθηση του ρόλου της μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης ως μοχλού οικονομικής ανάπτυξης και βιώσιμης ανάπτυξης σε όλο τον κόσμο. Έχει στόχο την αύξηση των επενδύσεων σε πράσινες και βιώσιμες υποδομές παγκοσμίως και αξιοποιεί ζωτικές επενδύσεις από τον ιδιωτικό τομέα σε έργα του δημόσιου τομέα.
Σημειώνεται ότι το φόρουμ αυτό αποτελεί μια συνάντηση διεθνούς και αναγνωρισμένου κύρους χρηματοικονομικών φορέων.

Στην παρέμβασή του ο κ. Ζαββός, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της HDB, τόνισε: «Η HDB δεσμεύεται να συμβάλει καθοριστικά στον μετασχηματισμό της Ελλάδας σε μια βιώσιμη, ευημερούσα και συμπεριληπτική κοινωνία. Πιστεύουμε ότι με τη δυναμική συνεργασία μας με τους Ευρωπαίους εταίρους και ιδιαιτέρως με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB), και άλλες κορυφαίες ευρωπαϊκές και διεθνείς αναπτυξιακές τράπεζες, μπορούμε να επιταχύνουμε τη μετάβαση σε μια πράσινη οικονομία και να δημιουργήσουμε ένα πιο βιώσιμο μέλλον για όλους».

Ακόμη σημείωσε ότι: «Συνεπής με τη δέσμευσή της, η HDB υλοποιεί ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα χρηματοδότησης για συνδεδεμένα με τη βιωσιμότητα δάνεια, παρέχοντας 475 εκατ. ευρώ για πράσινες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα προσφέρει μείωση του επιτοκίου κατά 40% και επιπλέον επιδότηση επιτοκίου 3% για τα δύο πρώτα έτη, καθιστώντας το ελκυστική πρόταση για επιχειρήσεις που επιθυμούν να υλοποιήσουν επενδύσεις για τον πράσινο μετασχηματισμό τους και να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Πέρα από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όμως, η HDB υποστηρίζει ενεργά δράσεις ενεργειακής απόδοσης στα νοικοκυριά, με αποτέλεσμα σημαντικές μειώσεις CO2 και εξοικονόμηση ενέργειας. Αυτές οι προσπάθειες συμβάλλουν στην αποανθρακοποίηση της ελληνικής οικονομίας και στη μείωση της εξάρτησής μας από τα ορυκτά καύσιμα»,

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι: «Η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα- HDB είναι ένας νέος και δυναμικός χρηματοοικονομικός φορέας με δέσμευση για τη βιωσιμότητα. Ο φορέας αυτός ιδρύθηκε το 2020 για να αντιμετωπίσει τις ειδικές χρηματοδοτικές ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων μεσαίας κεφαλαιοποίησης στην Ελλάδα. Αποστολή μας είναι να παρέχουμε σε αυτές τις επιχειρήσεις τους χρηματοδοτικούς πόρους και την τεχνογνωσία που χρειάζονται για να αναπτυχθούν, να καινοτομήσουν και να συμβάλουν στην βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του και αναφερόμενος στα επόμενα βήματα της HDB, ο κ. Ζαββός σημείωσε ότι η HDB δεσμεύεται να εμβαθύνει περαιτέρω την εστίασή της στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την καινοτομία.
«Είμαστε περήφανοι που ανακοινώνουμε την ένταξη ενός εξειδικευμένου πυλώνα με επίκεντρο την πράσινη μετάβαση και την καινοτομία ως βασικό στοιχείο της στρατηγικής μας μετά το 2024», κατέληξε ο κ. Ζαββός.

6 Δεκεμβρίου, 2023

Διαδικτυακή συζήτηση με θέμα: Κλιματική Κρίση-Φυσικές Καταστροφές-Πολιτική Προστασία

by EnergyUp 6 Δεκεμβρίου, 2023

Με το επίκαιρο θέμα «Κλιματική Κρίση – Φυσικές Καταστροφές – Πολιτική Προστασία»,  συνεχίζεται ο Διαδικτυακός κύκλος συζητήσεων “ο Ηνίοχος στον Κόσμο“, που οργανώνει το Δίκτυο Ελλήνων Αιρετών Αυτοδιοίκησης της Ευρώπης, την Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023 και ώρα Ελλάδας 17.00 – 19.00 (CE 16.00 – 18.00).

Στη συζήτηση θα συμμετέχουν:

  • Ιωάννης Βουλδούκης, Δημοτικός Σύμβουλος ANTONY, Γαλλία
  • Ιωάννα Ζαχαράκη, Πρόεδρος Δικτύου Ελλήνων Αιρετών Αυτοδιοίκησης της Ευρώπης, Αντιδήμαρχος Δήμου SOLINGEN, Γερμανία
  • Δημοσθένης Κουπτσίδης, Πρόεδρος Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας ΚΕΔΕ, Ελλάδα
  • Ευτυχία Κουρλός, Αντιδήμαρχος ÖSTERSUND, Σουηδία
  • Λευτέρης Πρεζαλής, Δημοτικός Σύμβουλος CAMISANO VICENTINO, Ιταλία

Το συντονισμό της εκδήλωσης θα έχει η κα Στέλλα Κυργιανέ Εφραιμίδου, Μέλος Σ.Ε. του Δικτύου Ελλήνων Αιρετών Αυτοδιοίκησης της Ευρώπης, Δημοτική Σύμβουλος WEINHEIM-Γερμανίας

Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στην On-Line πλατφόρμα ZOOM

https://us02web.zoom.us/j/87204169181

Meeting ID: 872 0416 9181

και θα προβληθεί απευθείας στο κανάλι του YouTube της ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Α.Ε. στο link, https://www.youtube.com/@user-lm5lp6iv7d

Το link της online εκδήλωσης θα ενεργοποιηθεί 15′ πριν από την έναρξη, στις 16.45 ώρα Ελλάδας (CE 15.45)

Την οργανωτική υποστήριξη έχει ο Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Α.Ε.

6 Δεκεμβρίου, 2023

ΔΕΣΦΑ: Ανάπτυξη του ελληνικού τμήματος του Διασυνδετήριου Αγωγού Φυσικού Αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας

by EnergyUp 5 Δεκεμβρίου, 2023

Ο ΔΕΣΦΑ συνεργάζεται με την Corinth Pipeworks για την ανάπτυξη του ελληνικού τμήματος του Διασυνδετήριου Αγωγού Φυσικού Αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας IGNM, μιας νέας ενεργειακής διαδρομής που αναβαθμίζει τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακή πύλη, συμβάλλοντας σημαντικά στην ενεργειακή ασφάλεια και τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας της χώρας και της ευρύτερης περιοχής.

H σύμβαση μεταξύ των δύο εταιρειών περιλαμβάνει την κατασκευή και προμήθεια περίπου 56 χλμ. Χαλύβδινων σωλήνων 30’’ για το νέο αγωγό, που έχει τη δυνατότητα μεταφοράς #υδρογόνου σε ποσοστό έως και 100% στο μέλλον, σε ευθυγράμμιση με τη στρατηγική του ΔΕΣΦΑ για την ενσωμάτωση ανανεώσιμων αερίων και την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης.

 

5 Δεκεμβρίου, 2023

Ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, “Great Sea Interconnector”.

by EnergyUp 5 Δεκεμβρίου, 2023

Υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ ΑΔΜΗΕ, Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Κύπρου και TAQA, για την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου–Ισραήλ, “Great Sea Interconnector”

Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) μεταξύ του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ενέργειας της Ελλάδας (ΑΔΜΗΕ), του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Κύπρου και της TAQA, καθετοποιημένου ενεργειακού ομίλου με έδρα τοΆμπου Ντάμπι υπεγράφη χθες, Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου, στο ελληνικό περίπτερο στην COP28 στο Ντουμπάι.

Αντικείμενο του MoU είναι το πλαίσιο των διαπραγματεύσεων μεταξύ των τριών μερών για την είσοδο του Κυπριακού Δημοσίου και της TAQA στην θυγατρική εταιρεία ειδικού σκοπού του ΑΔΜΗΕ, Great Sea Interconnector –που αποτελεί το νέο φορέα υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας (Κρήτης)–Κύπρου-Ισραήλ, με σκοπό την επιτάχυνση της υλοποίησης του σκέλους Κρήτης-Κύπρου που εμφανίζει τον υψηλότερο βαθμό ωριμότητας.

Τη συμφωνία υπέγραψαν ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας τηςΚύπρου, κ. Γιώργος Παπαναστασίου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, κ. Μάνος Μανουσάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου TAQA, κ. Jasim Husain Thabet, παρουσία της Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας τηςΕλλάδας, κυρίας Αλεξάνδρας Σδούκου.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης,δήλωσε: «Με το Μνημόνιο Κατανόησης, που υπεγράφη μεταξύ ΑΔΜΗΕ, Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Κύπρου και της TAQA, γίνεται ακόμη ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ. Ο καθετοποιημένος ενεργειακός όμιλος, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, χάρη στην τεχνογνωσία που διαθέτει, μπορεί να συμβάλλει, καταλυτικά, στην επίσπευση των διαδικασιών για την υλοποίηση αυτού του εμβληματικού έργου».

Η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, δήλωσε: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι για την υπογραφή του Μνημονίου Κατανόησης που ανοίγει το δρόμο για την είσοδο νέων επενδυτών στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την επιτάχυνση της κατασκευής της, ιδίως όσον αφορά στο πρώτο σκέλος της διασύνδεσης. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ευρισκόμενο σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα κάνει ό,τι απαιτείται για να διευκολύνει τον ΑΔΜΗΕ να φέρει εις πέρας ένα έργο στρατηγικής σημασίας όχι μόνο για την περιοχή τηςΑνατολικής Μεσογείου, αλλά και για όλη την Ε.Ε., καθώς το έργο αυτό όχι μόνο θα συνδέσει την Κύπρο με το ηλεκτρικό σύστημα της Ευρώπης, διευκολύνοντας την ενεργειακή τηςμετάβαση, αλλά παράλληλα θα προωθήσει και τον στόχο της Ελλάδας να καταστεί εξαγωγέας καθαρής ενέργειας».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, κ. Μάνος Μανουσάκης δήλωσε: «Η σημερινή συμφωνία επισφραγίζει εμφατικά το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται μετά την αλλαγή σελίδας στο Great Sea Interconnector. Η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ μπαίνει σε φάση κατασκευής, αρχής γενομένης από το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης Κρήτης-Κύπρου, με ανάδοχο τη Nexans. Η διοίκηση του Διαχειριστή θα επισκεφθεί τις επόμενες ημέρες την Κύπρο όπου θα έχει συναντήσεις με όλους τουςεμπλεκόμενους φορείς για να συζητήσουμε τα επόμενα βήματα του έργου».

5 Δεκεμβρίου, 2023

Η Λέσβος στα 30 ευρωπαϊκά νησιά που θα έχουν ενεργειακή αυτονομία έως το 2030

by EnergyUp 5 Δεκεμβρίου, 2023

Στη λίστα των έξι νησιών από όλη την Ελλάδα και των 30 από όλη την Ευρώπη, που έχουν στόχο να καλύπτουν το 100% των ενεργειακών τους αναγκών από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μέχρι το 2030, ανήκει από χτες η Λέσβος, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τα έξι ελληνικά νησιά που βρίσκονται στη λίστα Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η Λέσβος, η Ικαρία, τα Ψαρά, η Αστυπάλαια, η Τήλος και η Μεγίστη.

Οι  Δήμοι Μυτιλήνης και  Δυτικής Λέσβου, υπέβαλαν πρόταση στο πρόγραμμα «Καθαρή Ενέργεια για τα νησιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης» από τον περασμένο Οκτώβριο, σε συνεργασία με τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες (ΔΕΗΑΝ), μετά την επίσημη ανακοίνωση του Επιτρόπου Ενέργειας Kadri Simson τον Ιούνιο, στο ετήσιο φόρουμ της σχετικής πρωτοβουλίας που πραγματοποιήθηκε στο νησί Σααρέμα της Εσθονίας.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των δυο δήμων, με την καθοδήγηση της Γραμματείας της Πρωτοβουλίας και τον εθνικό συντονιστή, το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων (ΔΑΦΝΗ), για τα επόμενα τρία οι δύο δήμοι, θα λάβουν τεχνική υποστήριξη στους τομείς της αύξησης της ενεργειακής απόδοσης, των μεταφορών, της θέρμανσης και ψύξης, της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και της αποθήκευσης ενέργειας και παροχή υπηρεσιών ευελιξίας στο δίκτυο, με στόχο την ενεργειακή ανεξαρτησία της Λέσβου.

Πιο συγκεκριμένα τα έργα στα οποία το νησί μας θα λάβει τεχνική υποστήριξη είναι τα εξής:

1. Ανάπτυξη γεωθερμικής μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή Στύψη, βάσει της άδειας παραγωγής και προγραμματισμού της ΔΕΗΑΝ.

2. Ανάπτυξη μονάδας αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας στη δυτική Λέσβο, με σκοπό την αντιμετώπιση των περικοπών των αιολικών σταθμών και την αποτελεσματικότερη αξιοποίησή τους.

3. Σχεδιασμός και ανάπτυξη μονάδας παραγωγής βιοαερίου αξιοποιώντας το διαθέσιμο δυναμικό βιοαποβλήτων στο νησί.

Ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου Ταξιάρχης Βέρρος και η Αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ασανούλα Γιαννή Κοκκινέλλη, δήλωσαν για την επιτυχία αυτή:

«Ο Δήμος Δυτικής Λέσβου θα παίξει ενεργό ρόλο στην υλοποίηση των σχετικών έργων αξιοποιώντας τον θεσμό των ενεργειακών κοινοτήτων. Σε μία περίοδο που τα ενεργειακά κόστη είναι ιδιαίτερα αυξημένα και η αντιμετώπιση βασικών προκλήσεων για το νησί μας γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη, μία τόσο σημαντική διάκριση μας γεμίζει αισιοδοξία και ικανοποίηση για τη μεθοδική δουλειά μας».

5 Δεκεμβρίου, 2023

COP28: Το προσχέδιο του τελικού ανακοινωθέντος της διάσκεψης

by EnergyUp 5 Δεκεμβρίου, 2023

Ο κόσμος πρέπει να σταματήσει σταδιακά να χρησιμοποιεί τα ορυκτά καύσιμα ή πρόκειται για ένα ζήτημα για το οποίο δεν πρέπει να μιλάμε; Οι χώρες που συμμετέχουν στην COP28 αρχίζουν να εξετάζουν το προσχέδιο του τελικού ανακοινωθέντος της διάσκεψης, το οποίο αφήνει ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα σε ό,τι αφορά το θέμα.

Η δεύτερη εκδοχή του προσχεδίου, που θα αποτελέσει τη βάση για τις συζητήσεις προκειμένου να υιοθετηθεί μια τελική ανακοίνωση από την COP28 η οποία επισήμως ολοκληρώνεται στις 12 Δεκεμβρίου, περιλαμβάνει σε 24 σελίδες τις διαφορετικές απόψεις που προωθούν οι περίπου 200 χώρες οι οποίες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις αυτή την περίοδο στο Ντουμπάι. Βασικό θέμα διαφωνιών: τα ορυκτά καύσιμα.

Έρευνα που δημοσιεύθηκε σήμερα έδειξε ότι οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να φτάσουν σε επίπεδα ρεκόρ φέτος, εντείνοντας την κλιματική αλλαγή και προκαλώντας νέα ακραία και καταστροφικά καιρικά φαινόμενα.

Στο προσχέδιο της τελικής ανακοίνωσης περιλαμβάνονται τρεις επιλογές για τα ορυκτά καύσιμα.

Η πρώτη προβλέπει «τη συντεταγμένη και δίκαιη σταδιακή αποχώρηση από τα ορυκτά καύσιμα». Στη γλώσσα του ΟΗΕ η λέξη «δίκαιη» σημαίνει ότι τα πλούσια κράτη θα πρέπει να σταματήσουν πιο γρήγορα τη χρήση των ορυκτών καυσίμων από τις πιο φτωχές χώρες που αναπτύσσονται τώρα.

Η δεύτερη επιλογή ζητεί «να επιταχυνθούν οι προσπάθειες προς τη σταδιακή αποχώρηση από τα ορυκτά καύσιμα (…) και να μειωθεί γρήγορα η χρήση τους ώστε να επιτευχθεί η ουδετερότητα του άνθρακα στα ενεργειακά συστήματα ως τα μέσα του αιώνα».

Οι ΗΠΑ, οι 27 χώρες της ΕΕ και τα νησιά που είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στην κλιματική αλλαγή πιέζουν για τη σταδιακή αποχώρηση από τα ορυκτά καύσιμα, προκειμένου να μειωθούν δραστικά οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Οι επιστήμονες τονίζουν ότι αυτό είναι απαραίτητο να συμβεί ήδη αυτή τη δεκαετία προκειμένου να αποφευχθεί η καταστροφική κλιματική αλλαγή.

«Δεν συζητάμε να κλείσουμε εντελώς τη στρόφιγγα από τη μία ημέρα στην άλλη», δήλωσε η Τζένιφερ Μόργκαν, απεσταλμένη της Γερμανίας. «Αυτό που βλέπετε εδώ είναι μια πραγματική μάχη για το ενεργειακό σύστημα του μέλλοντος το οποίο θα οικοδομήσουμε από κοινού», πρόσθεσε.

«Καμία περίπτωση»

Η τρίτη επιλογή που περιέχεται στο προσχέδιο δεν αναφέρει καθόλου την αποχώρηση από τα ορυκτά καύσιμα.

Την εκδοχή αυτή στηρίζουν κάποιες χώρες, «περιλαμβανομένης της Σαουδικής Αραβίας και της Κίνας», αποκάλυψε παρατηρητής στο AFP.

Ο Σαουδάραβας υπουργός Ενέργειας, ο πρίγκιπας Αμπντελαζίζ μπιν Σαλμάν, δήλωσε σε συνέντευξή του στο Bloomberg χθες, Δευτέρα, ότι η χώρα του, η μεγαλύτερη εξαγωγός πετρελαίου παγκοσμίως, «δεν συμφωνεί σε καμία περίπτωση» με την αποχώρηση από τα ορυκτά καύσιμα.

Ο ίδιος κατηγόρησε για «υποκρισία» τις χώρες που ζητούν να σταματήσει η χρήση των ορυκτών καυσίμων, καλώντας τες απλώς να το κάνουν.

«Αυτές οι χώρες που πραγματικά πιστεύουν στη σταδιακή αποχώρηση από τους υδρογονάνθρακες, θα πρέπει να (…) καταρτίσουν ένα σχέδιο για το πώς, ξεκινώντας από την 1η Ιανουαρίου 2024», τόνισε.

Εξάλλου χθες, Δευτέρα, ο πρόεδρος της COP28, ο υπουργός Βιομηχανίας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων Σουλτάν Άχμεντ αλ Τζαμπέρ, δέχθηκε έντονες επικρίσεις αφού η βρετανική εφημερίδα Guardian δημοσίευσε σχόλια που έκανε τον προηγούμενο μήνα, όταν είπε ότι η αποχώρηση από τα ορυκτά καύσιμα δεν είναι απαραίτητη προκειμένου να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι.

«Δεν υπάρχει καμία επιστήμη ούτε κανένα σενάριο εκεί έξω που να λένε ότι η αποχώρηση από τα ορυκτά καύσιμα είναι αυτό που θα μας επιτρέψει να πετύχουμε τον 1,5 βαθμό Κελσίου», είχε δηλώσει στις 21 Νοεμβρίου σε διαδικτυακή εκδήλωση ο αλ Τζαμπέρ, αναφερόμενος στον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας της Γης κατά 1,5 βαθμό Κελσίου σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή.

Ωστόσο σε συνέντευξη Τύπου ο αλ Τζαμπέρ, που είναι και επικεφαλής της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας του Αμπού Ντάμπι (ADNOC) η οποία παράγει περισσότερα από 3 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, απάντησε ότι σέβεται την επιστήμη της κλιματικής αλλαγής και πρόσθεσε ότι η αποχώρηση από τα ορυκτά καύσιμα είναι «αναπόφευκτη».

5 Δεκεμβρίου, 2023

Ισχυρή συμμετοχή στον 2ο κύκλο του προγράμματος «IPTO Talent».

by EnergyUp 4 Δεκεμβρίου, 2023

Πάνω από 580 αιτήσεις συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα.

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων στον δεύτερο κύκλο του προγράμματος «IPTO Talent» που προκήρυξε ο ΑΔΜΗΕ για την προσέλκυση νέων επιστημόνων με μηδενική έως ελάχιστη εργασιακή εμπειρία.

Πάνω από 580 αιτήσεις συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα (17 Οκτωβρίου έως 8 Νοεμβρίου), αριθμός εξαπλάσιος σε σχέση με τον προηγούμενο κύκλο του IPTO Talent.

Όπως προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των αιτήσεων, το ενδιαφέρον συμμετοχής στο «IPTO Talent» ήταν ισχυρό τόσο από άντρες όσο και από γυναίκες, με τα ποσοστά των υποψηφίων να ανέρχονται σε 55% και 45% αντίστοιχα.

Η ισχυρή συμμετοχή στον δεύτερο κύκλο του «IPTO Talent» αποδεικνύει το μεγάλο ενδιαφέρον του νέου επιστημονικού προσωπικού της χώρας για τα έργα που εκτελεί ο ΑΔΜΗΕ, με στόχο την ενεργειακή μετάβαση της χώρας και της ευρύτερης περιοχής. Με πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 5,7 δισ. ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας, ο Διαχειριστής πρόκειται να συνεχίσει το πρόγραμμα προσέλκυσης ανθρωπίνου δυναμικού, που αποτελεί την κινητήρια δύναμή του για την υλοποίηση των μεγάλων αυτών έργων.

Με στόχο τη διασφάλιση της διαφάνειας και του αδιάβλητου της διαδικασίας, ανεξάρτητος εξειδικευμένος σύμβουλος έχει ξεκινήσει ήδη την αξιολόγηση των βιογραφικών σημειωμάτων μέσω της διενέργειας online δοκιμασιών και τη διεξαγωγή ατομικών συνεντεύξεων για την επιλογή των καταλληλότερων υποψηφίων. Οι υποψήφιες/οι που θα προχωρήσουν στην επόμενη φάση θα αξιολογηθούν από αρμόδια στελέχη των Γενικών Διευθύνσεων του ΑΔΜΗΕ.

Οι 20 επικρατέστερες/οι θα ενταχθούν στο ανθρώπινο δυναμικό του Διαχειριστή με έμμισθη σχέση πλήρους απασχόλησης διάρκειας ενός έτους, και θα εργαστούν σε διάφορα projects που υλοποιεί η εταιρεία στην Αττική, αποκομίζοντας σημαντική γνώση και εμπειρία. Τα έργα ενδεικτικά αφορούν στην ανάπτυξη εφαρμογών & πληροφοριακών συστημάτων, στην ανάλυση δεδομένων, στη μελέτη, τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενεργειακών υποδομών, σε ρυθμιστικά θέματα αγοράς ενέργειας, σε οικονομικές αναλύσεις, και στην προστασία δεδομένων επιχειρηματικού απορρήτου και GDPR. Οι 20 επιτυχόντες/ούσες θα λάβουν εκπαίδευση και καθοδήγηση από έμπειρα στελέχη του ΑΔΜΗΕ, και στη συνέχεια θα  ενταχθούν στις ομάδες που θα αναλάβουν την υλοποίηση των αντίστοιχων νέων έργων.

4 Δεκεμβρίου, 2023

Στην τελική ευθεία η εκκίνηση ερευνών γεωθερμίας σε 4 περιοχές της Β. Ελλάδας

by EnergyUp 4 Δεκεμβρίου, 2023

Ολοκληρώθηκε η υποβολή φακέλων, με προσφορές υποψηφίων, για τον διεθνή διαγωνισμό εκμίσθωσης του δικαιώματος έρευνας εντοπισμού γεωθερμικού δυναμικού σε τέσσερις μη χαρακτηρισμένες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας. Συγκεκριμένα, στη νότια λεκάνη Στρυμόνα, στο δυτικό Δέλτα Νέστου, στον Ακροπόταμο Καβάλας και στην νότια λεκάνη – Δέλτα του Έβρου.

Συνολικά, κατατέθηκαν πέντε φάκελοι με προσφορές από τους υποψηφίους, χωριστά για κάθε περιοχή. Η Επιτροπή Αξιολόγησης των προσφορών αποσφράγισε, παρουσία των εκπροσώπων των υποψηφίων, τους φακέλους με τα δικαιολογητικά συμμετοχής και θα συνεχίσει με την αξιολόγηση των τεχνικών – οικονομικών προσφορών, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενθαρρύνει τη γεωθερμική έρευνα, με στόχο την ηλεκτροπαραγωγή που ξεκινά και πάλι -μετά από μία δεκαετία– υπό νέο, πλήρως επικαιροποιημένο, θεσμικό πλαίσιο.

Παράλληλα, στηρίζει τις προσπάθειες αξιοποίησης γεωθερμικών πεδίων τοπικού ενδιαφέροντος (θερμοκρασίες από 30°C έως 90°C) για την ανάπτυξη δικτύων αστικής τηλεθέρμανσης και οργανωμένης διάθεσης θερμικής ενέργειας σε μονάδες του πρωτογενούς τομέα (λ.χ. σε θερμοκήπια, ιχθυοκαλλιέργειες κ.λπ.), αλλά και για εφαρμογές σε ήπιες βιοτεχνικές – βιομηχανικές δράσεις.

4 Δεκεμβρίου, 2023

Σχέδιο είκοσι χωρών να αυξήσουν σημαντικά την παραγωγή ενέργειας από πυρηνικές πηγές

by EnergyUp 4 Δεκεμβρίου, 2023

Το σχέδιο είκοσι χωρών είναι να αυξήσουν σημαντικά την παραγωγή ενέργειας από πυρηνικές πηγές προς όφελος του κλίματος, σύμφωνα με τη δήλωση που δημοσιεύθηκε στη σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα, αναφέρει το dpa.

Η δήλωση, που υπογράφηκε επίσης από τη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, αναφέρει ότι οι ικανότητες θα τριπλασιαστούν έως το 2050. Το σύμφωνο υπεγράφη επίσης από τον Καναδά, την Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Γερμανία δεν είναι ένας από τους υπογράφοντες αφού εγκατέλειψε την πυρηνική ενέργεια φέτος. Αλλά σε πολλές άλλες χώρες, όπως η Γαλλία και η Βρετανία, η πυρηνική ενέργεια εξακολουθεί να παίζει βασικό ρόλο στον ενεργειακό εφοδιασμό.

Η Ρουμανία, μέσω του Προέδρου Iohannis, ανακοίνωσε στη σύνοδο κορυφής της COP 28 ότι σκοπεύει να αναπτύξει τις δυνατότητές της στον τομέα της πυρηνικής ενέργειας με την κατασκευή δύο νέων μονάδων παραγωγής ενέργειας στον πυρηνικό σταθμό Cernavodă, αλλά και μέσω του έργου SMR, το οποίο προβλέπει για την κατασκευή μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων.

Η κοινή δήλωση αναφέρει ότι η πυρηνική ενέργεια διαδραματίζει βασικό ρόλο στην επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας μέχρι τα μέσα του αιώνα και στον περιορισμό της θερμοκρασίας θέρμανσης της Γης στους 1,5 βαθμούς Κελσίου, με την οποία η παγκόσμια κοινότητα θέλει να αποτρέψει τις χειρότερες συνέπειες της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EC) Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ζήτησε δραστική αύξηση της χρηματοδότησης για την προστασία του κλίματος.

H Leyen δήλωσε στο συνέδριο COP28 για το κλίμα στο Ντουμπάι ότι «Πρέπει να πάμε από τα δισεκατομμύρια σε τρισεκατομμύρια. Και για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να βρούμε νέες πηγές εσόδων».

Σε αυτό το πλαίσιο, η φον ντερ Λάιεν υποστήριξε μια πρωτοβουλία του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν και του Ολλανδού (απερχόμενου) πρωθυπουργού Μαρκ Ρούτε να εισαγάγουν νέους φόρους που θα διασφάλιζαν μια ισχυρότερη ροή χρημάτων για τις δράσεις για το κλίμα.

«Δεύτερον, πρέπει να αναπτύξουμε την αγορά πράσινων ομολόγων, ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες. Τα πράσινα ομόλογα διευκολύνουν τη ροή ιδιωτικών κεφαλαίων σε πράσινα έργα», πρόσθεσε η επικεφαλής της Κομισιόν.

«Γι’ αυτό η Παγκόσμια Πρωτοβουλία Πύλης(Global Gateway) έχει θέσει τις καθαρές τεχνολογίες και την καθαρή ενέργεια παγκόσμια μια προτεραιότητα», είπε η επικεφαλής της EC, αναφερόμενη στην παγκόσμια στρατηγική της ΕΕ, η οποία στοχεύει να επενδύσει σε έργα υποδομής και να δημιουργήσει οικονομικές εταιρικές σχέσεις με βάση ορισμένες αρχές που σχετίζονται με τη βιώσιμη ανάπτυξη.

4 Δεκεμβρίου, 2023

Ενισχύοντας την Ελλάδα της εξωστρέφειας και της καινοτομίας – 15 χρόνια Enterprise Europe Network

by EnergyUp 3 Δεκεμβρίου, 2023

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις με διεθνείς φιλοδοξίες που κάνουν το όραμά τους πραγματικότητα με τη βοήθεια του Enterprise Europe Network, του μεγαλύτερου δικτύου επιχειρηματικής υποστήριξης στον κόσμο, βρέθηκαν στο επίκεντρο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας «Κωνσταντίνος Μίχαλος» του ΕΒΕΑ με αφορμή την επέτειο των 30 χρόνων της Ενιαίας Αγοράς και των 15 χρόνων του Δικτύου Enterprise Europe Network. 

Η εκδήλωση με θέμα «Ενισχύοντας την Ελλάδα της εξωστρέφειας και της καινοτομίας – 15 χρόνια Enterprise Europe Network | 30 χρόνια Ενιαία Αγορά» πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου EEN 2025. Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία Enterprise Europe Network Hellas με συντονιστές το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ) και το Δίκτυο ΠΡΑΞΗ υποστηρίζει από το 2008 μικρομεσαίες επιχειρήσεις με δυναμικό καινοτομίας.

Στο Enterprise Europe Network Hellas συμμετέχουν 16 οργανισμοί, συμπεριλαμβανομένων βιομηχανικών συνδέσμων, ερευνητικών και τεχνολογικών ιδρυμάτων, καθώς και εμπορικών και βιομηχανικών επιμελητηρίων.

Σε σύντομο χαιρετισμό της η Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου, πρόεδρος ΕΒΕΑ, ανέφερε ότι το 2023 είναι έτος ορόσημο για την Ευρώπη και τις επιχειρήσεις καθώς εορτάζονται τα τριάντα χρόνια της ενιαίας αγοράς, από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της ευρωπαϊκής  ολοκλήρωσης, χάρη στο οποίο η Ευρώπη είναι σήμερα ένα από τα πιο ελκυστικά μέρη του κόσμου για να ζει, να εργάζεται και να επιχειρεί κάποιος. Παράλληλα συμπληρώνονται 15 χρόνια του Δικτύου Enterprise Europe Network, του μεγαλύτερου δικτύου υποστήριξης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον κόσμο. «Έχοντας υποστηρίξει μέχρι τώρα  πάνω από 4 εκατ. μικρομεσαίες επιχειρήσεις το Enterprise Europe Network είναι μια πραγματική ιστορία επιτυχίας για την Ευρώπη. Είναι ένας χρήσιμος σύμμαχος που μπορεί να κάνει την διαφορά στην πράξη. Δεν είναι τυχαίο ότι ο βαθμός ικανοποίησης των πελατών του δικτύου αγγίζει το 90% παγκοσμίως. Ειδικότερα στην χώρα μας εννέα στους δέκα πελάτες/επιχειρήσεις δηλώνουν ότι βρήκαν βοήθεια για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους και να αυξήσουν τον τζίρο τους».

Η πρόεδρος του ΕΒΕΑ τόνισε επίσης ότι στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια, παρά τις αντιξοότητες,  οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν δείξει σημαντική ανθεκτικότητα. Προσπαθούν και καταφέρνουν να εξελιχθούν και να προχωρήσουν σε πολλά επίπεδα. Σύμφωνα με την ίδια, η Ελλάδα παρουσιάζει σημαντικές επιδόσεις στους δείκτες καινοτομίας ειδικότερα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με καινοτομίες προϊόντων και επιχειρηματικών συνεργασιών, καθώς και με συνεργασίες μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

«Οφείλουμε να εντείνουμε τις προσπάθειές μας και να βοηθήσουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε τομείς που αντιμετωπίζουν εμπόδια και προκλήσεις. Χρειάζεται να εστιάσουμε στην επιτάχυνση της ψηφιακής μετάβασης καθώς η ψηφιοποίηση των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων υπολείπεται ακόμα του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Χρειάζεται να αναλάβουμε μεγαλύτερες πρωτοβουλίες για να διευκολύνουμε την πρόσβασή τους σε χρηματοδοτικά εργαλεία κατάλληλα για τις δικές τους ανάγκες» τόνισε, μεταξύ άλλων η πρόεδρος του ΕΒΕΑ και συμπλήρωσε ότι το επιμελητήριο εστιάζει στρατηγικά σε αυτό το στόχο και αναφέρθηκε αναλυτικά στις δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο αυτό.

Από την πλευρά της η Εύη Σαχίνη, διευθύντρια Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ) σημείωσε ότι η καινοτομία αποτελεί βασικό στόχο του Enterprise Europe Network. Όπως τόνισε, η χώρα μας έχει πλέον μία πολύ σημαντική στρατηγική για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Την ίδια στιγμή, οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, φαίνεται ότι καινοτομούν. «Πέρυσι είχαμε τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης της καινοτομίας στην Ευρώπη που σημαίνει ότι έχουμε καλά αποτελέσματα τα οποία πρέπει να αξιοποιήσουμε περεταίρω» σημείωσε.

Ο διευθυντής Δικτύου ΠΡΑΞΗ Κωνσταντίνος Βαβέκης, σε σύντομο χαιρετισμό του αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις δράσεις του Δικτύου στο πλαίσιο ενίσχυσης του ανταγωνισμού των επιχειρήσεων. «Όραμά μας είναι να έχουμε στην ελληνική αγορά βιώσιμες και ανθεκτικές επιχειρήσεις, εξωστρέφεια, καινοτομία, αναγκαία εργαλεία και μια πολύ καλή στρατηγική ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων».

Μιλώντας στην εκδήλωση η εκπρόσωπος Ευρωπαϊκής Επιτροπής Άννα Αθανασοπούλου, Επικεφαλής Μονάδας Proximity, Social Economy, Creative Industries, σημείωσε ότι «η ανταγωνιστικότητα στην Ευρώπη πρέπει να περνά μέσα από την πράσινη ψηφιακή μετάβαση». Στο πλαίσιο της ομιλίας της ανέλυσε τις προκλήσεις  με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο σύγχρονο περιβάλλον και σημείωσε ότι η ενιαία αγορά συνεχίζει να προσφέρει ευκαιρίες και εργαλεία ανάπτυξης.

3 Δεκεμβρίου, 2023

Κίνα: Αποθέματα που μπορούν να ξεπεράσουν τους 100 εκατομμύρια τόνους, στην επαρχία, Γκανσού

by EnergyUp 2 Δεκεμβρίου, 2023

Η εταιρεία πετρελαίου της Κίνας, Changqing Oilfield, θυγατρική της Petrochina, ανακάλυψε ένα κοιτάσματα  πετρελαίου  με αποθέματα που μπορούν να ξεπεράσουν τους 100  εκατομμύρια τόνους στην επαρχία Γκανσού, ανέφεραν τα κινεζικά  μέσα ενημέρωσης.

Ο Νιού Σιάομπίνγκ, αναπληρωτής διευθυντής της εταιρείας, σύμφωνα με το πρακτορείο Xinhua, ανακοίνωσε ότι μέχρι στιγμής έχουν βρεθεί αποδεδειγμένα αποθέματα 50,24 εκατομμυρίων τόνων πετρελαίου και υπολογίζεται ότι υπάρχουν άλλοι 56,2 εκατομμύρια τόνοι στην περιοχή.

Η ημερήσια παραγωγή στο κοίτασμα φτάνει τους 504 τόνους, σύμφωνα με τον Νιού ,ο οποίος πρόσθεσε ότι η ετήσια δυναμικότητα του νέου κοιτάσματος πετρελαίου θα είναι περίπου μισό εκατομμύριο τόνοι.

Η Changqing έχει ήδη την  εκμετάλλευση πετρελαίου και φυσικού αερίου στη βορειοδυτική Κίνα με ετήσια παραγωγή 65 εκατομμυρίων τόνων.

2 Δεκεμβρίου, 2023

Οι ΗΠΑ δεσμεύθηκαν να συνεισφέρουν 3 δισ. δολάρια στο Πράσινο Ταμείο για το Κλίμα

by EnergyUp 2 Δεκεμβρίου, 2023

Οι ΗΠΑ δεσμεύθηκαν να συνεισφέρουν 3 δισ. δολάρια στο Πράσινο Ταμείο για το Κλίμα (GCF), σύμφωνα με τις σημερινές ανακοινώσεις της αντιπροέδρου των ΗΠΑ Κάμαλα Χάρις στο πλαίσιο της Διάσκεψης του ΟΗΕ για το Κλίμα (COP28) στο Ντουμπάι.

Το ταμείο, που δημιουργήθηκε το 2010, είναι το μεγαλύτερο διεθνές ταμείο που αφορά τη δράση για την κλιματική αλλαγή και έχει συγκεντρώσει δεσμεύσεις για κεφάλαια ύψους άνω των 20 δισ. δολαρίων. Η τελευταία αυτή δέσμευση της Ουάσινγκτον, την οποία είχαν νωρίτερα αναφέρει πηγές στο Reuters, θα είναι επιπρόσθετη των 2 δισ. δολαρίων που έχουν δοθεί από τις ΗΠΑ στο ταμείο.
Η δέσμευση της Ουάσινγκτον έγινε επίσημα γνωστή από τη Χάρις, σε αποσπάσματα που δόθηκαν εκ των προτέρων στη δημοσιότητα από την ομιλία της στη COP28.

«Σήμερα, με υπερηφάνεια σας ανακοινώνω ότι θα προχωρήσουμε σε νέα δέσμευση 3 δισ. δολαρίων για το Πράσινο Ταμείο για το Κλίμα, που βοηθά τις αναπτυσσόμενες χώρες να έχουν πρόσβαση στα κεφάλαια που χρειάζονται για να επενδύσουν σε ανθεκτική, καθαρή ενέργεια και βασιζόμενες στη φύση λύσεις», αναφέρεται στα αποσπάσματα της ομιλίας της Χάρις.

Οι συντονιστές του Ταμείου δήλωσαν τον Οκτώβριο ότι στον τωρινό, δεύτερο κύκλο συνεισφορών έχουν συγκεντρωθεί δεσμεύσεις ύψους 9,3 δισ. δολαρίων περίπου για τη χρηματοδότηση έργων σε χώρες που είναι ευάλωτες απέναντι στην κλιματική αλλαγή από το 2024 έως το 2027.

Ακόμα με τα ποσά αυτά, οι μέχρι τώρα δεσμεύσεις αντιπροσωπεύουν ένα ελάχιστο μέρος των περίπου 250 δισεκ. δολαρίων που θα χρειάζονται οι αναπτυσσόμενες χώρες κάθε χρόνο έως το 2030 για να προσαρμοστούν στην αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη.

Αμερικανός αξιωματούχος δήλωσε ότι η αντιπρόεδρος θα πει στους συμμετέχοντες στην COP28 ότι ο κόσμος χρειάζεται να «διασφαλίσει πως όλοι βρίσκονται στο τραπέζι». Η Χάρις, που εκπροσωπεί τις ΗΠΑ στην COP28 αντί του προέδρου Τζο Μπάιντεν, είναι μέλος της αμερικανικής αντιπροσωπείας που περιλαμβάνει επίσης τον ειδικό απεσταλμένο για το Κλίμα Τζον Κέρι και δεκάδες ακόμα αξιωματούχους.

«Είναι σημαντικό για τον πρόεδρο και την αντιπρόεδρο να διασφαλίσουν ότι ένας ηγέτης από τις ΗΠΑ πήγε στην COP», δήλωσε ο αξιωματούχος, προσθέτοντας ότι η Χάρις θέλει να «διασφαλίσει ότι παρουσιάζουμε στον κόσμο την πρόοδο που έχουμε σημειώσει στις ΗΠΑ».

2 Δεκεμβρίου, 2023
ΕΠΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

NEWSROOM

  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

    8 Ιουνίου, 2026
  • Κυριάκος Πιερρακάκης: Όσο βελτιώνεται η οικονομική συνθήκη, κάθε μέρα, κάθε βδομάδα, κάθε μήνα θα υπάρχουν κινήσεις προς όφελος της κοινωνίας

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκος Δένδιας: Για έναν Έλληνα υπουργό είναι πάντα συγκινητικό να βρίσκεται εδώ, στη Λευκωσία, στην πρωτεύουσα του Κυπριακού Ελληνισμού

    8 Ιουνίου, 2026
  • Ανοίγει σήμερα η ευρωπαϊκή πρόσκληση για καθαρή ενέργεια -CETPartnership 2026

    8 Ιουνίου, 2026
  • Στην Ουάσιγκτον βρίσκεται από σήμερα  ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου

    8 Ιουνίου, 2026
  • Το Πεκίνο προωθεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την καινοτόμο ανάπτυξη δικτύων τεχνολογίας 6G

    8 Ιουνίου, 2026
  • ΔΕΗ: από σήμερα η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών

    26 Μαΐου, 2026
  • ΔΕΔΔΗΕ: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του νέου Κέντρου Διανομής Κερατέας

    15 Μαΐου, 2026
  • Η συνάντηση των Υπουργών Ενέργειας της Ελλάδας, της Σερβίας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας

    15 Μαΐου, 2026
  • Από τη «μικρή ΔΕΗ» στη «διπλή ΔΕΗ» – Την Πέμπτη η γενική συνέλευση για αύξηση κεφαλαίου 4 δισ. ευρώ – Στόχος ο διπλασιασμός της εγκατεστημένης ισχύος

    11 Μαΐου, 2026
  • Δημιουργία φωτοβολταϊκού σταθμού στην περιοχή Λάγουρα του Δήμου Άργους Ορεστικού Καστοριάς

    6 Μαΐου, 2026
  • Κυριάκος Μητσοτάκης: Ανάγκη ενίσχυσης και επιτάχυνσης της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας και παραγωγής

    4 Μαΐου, 2026
  • Ήρθε το τέλος της σκέψης;

    2 Μαΐου, 2026

Το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ενέργεια, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την οικονομία και το περιβάλλον!

Λεωφόρος Κηφισίας 62-64, Μαρούσι  15125
info@energyup.gr

Μέλος του

Team Energyup.gr

Παππά Μαρία
Βλάχος Γιώργος
Δέδε Ιωάννα
Αντωνίου Γιάννης

Facebook Twitter

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

    8 Ιουνίου, 2026

@2021 - Energyup.gr - All Right Reserved.


Back To Top
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ