Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2026 | 1:40 μμ
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ

Πρωθυπουργός: Καλύτερες υπηρεσίες σε όλους τους κρίσιμους τομείς όλων των δημοσίων πολιτικών

by EnergyUp 27 Σεπτεμβρίου, 2023

Την απόλυτη προσήλωση της κυβέρνησης στις μικρές και μεγάλες αλλαγές που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Ο Κυρ. Μητσοτάκης επεσήμανε χαρακτηριστικά: «Ξέρουμε ότι αναλώνουμε χρόνο στη διαχείριση των κρίσεων και αυτό είναι πια μια πραγματικότητα η οποία πάντως δεν μπορεί να ακυρώνει τον κύριο πυρήνα του λόγου για τον οποίο μας εξέλεξαν οι πολίτες και αυτός δεν είναι άλλος από το να εφαρμόσουμε τολμηρές αλλαγές που θα στηρίξουν την ποιοτική ανάπτυξη, θα αντιμετωπίσουν την ανεργία, θα βελτιώσουν το επίπεδο ζωής των πολιτών και θα παράσχουν καλύτερες υπηρεσίες σε όλους τους κρίσιμους τομείς όλων των δημοσίων πολιτικών».

Ο πρωθυπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην εν εξελίξει διαδικασία ανασυγκρότησης των πληγεισών περιοχών της Θεσσαλίας λέγοντας χαρακτηριστικά ότι: «οι συνομιλίες μας για την οριστικοποίηση της ευρωπαϊκής αρωγής προχωρούν ταχύτατα αλλά προφανώς η ανάταξη της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλία είναι ένα έργο που θα απαιτήσει καιρό και το οποίο θα παρακολουθούμε συνεχώς».

Τέλος ο Κυρ. Μητσοτάκης έκανε ειδική μνεία σε δυο από τα νομοσχέδια που συζητούνται σήμερα στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Το πρώτο είναι του υπουργείου Εσωτερικών και αφορά την επιλογή διοικήσεων σε φορείς του δημοσίου τομέα χαρακτηρίζοντάς το τομή στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την αξιοκρατική λειτουργία της δημόσιας διοίκησης. Το δεύτερο είναι του υπουργείου Υγείας και αφορά στη λειτουργία ειδικών Μονάδων σε νοσοκομεία για την περίθαλψη ασθενών με εγκεφαλικά επεισόδια με τον Κυρ. Μητσοτάκη να επισημαίνει ότι ιδρύονται 17 ειδικές μονάδες Αντιμετώπισης των εγκεφαλικών προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή η σοβαρή απειλή για την υγεία των πολιτών.

Αναλυτικά, η εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη,  στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου:

«Καλημέρα σας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Η μηνιαία μας συνεδρίαση διεξάγεται, δυστυχώς, εν μέσω μιας ακόμα καιρικής δοκιμασίας, μετά τις πρόσφατες πλημμύρες.

Ο κρατικός μηχανισμός έχει κινητοποιηθεί στις περιοχές που πλήττονται. Αυτή τη φορά εστιάζουμε, πρωτίστως την προσοχή μας στην Εύβοια με όλες μας τις δυνάμεις.

Ωστόσο, θα ξαναπώ το αυτονόητο, ότι η πυκνότητα των επιθέσεων της κλιματικής κρίσης είναι κάτι το οποίο επιβάλλει πλέον να εντάξουμε την Πολιτική Προστασία και τα ζητήματα προσαρμογής στην κλιματική κρίση ως οριζόντια προτεραιότητα όλων των πολιτικών μας. Στο πνεύμα αυτό θα υπάρξουν και σύντομα κάποιες ανακοινώσεις.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα μάς παρουσιάσει τη σημερινή κατάσταση στις πληγείσες περιοχές, δίνοντας έμφαση στη Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα και στα επόμενα βήματα τα οποία γίνονται για να σταθούν ξανά όρθιες.

Όπως ξέρετε, οι πρώτες αποζημιώσεις έχουν καταβληθεί, θα έλεγα σε χρόνο ρεκόρ. Είναι μία πρώτη σημαντική αλλά προσωρινή ανακούφιση για τους ανθρώπους οι οποίοι είδαν τις περιουσίες τους να καταστρέφονται από τη μανία της φύσης.

Εξελίσσονται ταχύτατα οι αυτοψίες για την αναλυτική εκτίμηση των ζημιών, ενώ με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, θυμίζω, έχει ανασταλεί και κάθε καταβολή οφειλών των κατοίκων.

Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για την πρωτοφανή ένταση του φαινομένου. Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους τους συναδέλφους που βρέθηκαν στο πεδίο στη Θεσσαλία για να αντιμετωπίσουμε άμεσα βασικά προβλήματα, είτε αυτά είχαν να κάνουν με την παροχή ρεύματος, την υδροδότηση, τα θέματα της δημόσιας υγείας, την απομάκρυνση των νεκρών ζώων, τη στήριξη στους Δήμους και στην Περιφέρεια, προκειμένου να ξεκινήσουν και αυτοί την άμεση αποκατάσταση κρίσιμων υποδομών.

Θέλω, επίσης, να σας ενημερώσω ότι οι συνομιλίες μας για την οριστικοποίηση της ευρωπαϊκής αρωγής προχωρούν ταχύτατα, αλλά προφανώς η ανάταξη της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλίας είναι ένα έργο το οποίο θα απαιτήσει καιρό. Θα το παρακολουθούμε συνεχώς και θα ξαναπώ ότι πρέπει να ξαναχτίσουμε καλύτερα από ό,τι πριν όλα όσα χάσαμε.

Παράλληλα, όμως, με την αντιμετώπιση των έκτακτων καταστάσεων, προχωρούμε με γρήγορους ρυθμούς στην υλοποίηση του προγράμματός μας. Ο προγραμματισμός μας είναι πολύ ευρύς και γι’ αυτό η συζήτηση θα συνεχιστεί σε δεύτερη συνεδρίαση, γιατί έχουμε πολύ πυκνό έργο σε επίπεδο Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο πρέπει να συζητήσουμε.

Από τη σημερινή ατζέντα θέλω να ξεχωρίσω δύο μεταρρυθμίσεις, που αφορούν τη βελτίωση του κράτους αφενός, αλλά και τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη, με έμφαση στα θέματα της υγείας.

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο θα έχει την ευκαιρία να μας παρουσιάσει η Υπουργός, το οποίο πιστεύουμε ότι θα δώσει πια μια οριστική απάντηση στη διαχρονική παθογένεια της ποιότητας των διορισμένων διοικήσεων των φορέων του Δημοσίου.

Έχουμε επεξεργαστεί ένα καινοτόμο, αδιάβλητο σύστημα με κριτήριο τη γνώση και την εμπειρία, προσαρμοσμένο όμως και στις ανάγκες του κάθε φορέα, έτσι ώστε να σταματήσουν όλες οι υποψίες ότι μπορεί κάποιος, παραδείγματος χάρη, να γίνει διοικητής ενός νοσοκομείου μόνο και μόνο επειδή μπορεί να έχει κάποιες κομματικές περγαμηνές ή κομματικές γνωριμίες.

Είναι μία ακόμα σημαντική προσπάθεια εκσυγχρονισμού του κράτους και είναι μια προσπάθεια την οποία θέλω να ζητήσω από όλες και από όλους να τη στηρίξουμε, γιατί προφανώς αφορά και εποπτευόμενους φορείς όλων των Υπουργείων.

Θέλω να σταθώ στη διαρκή αξιολόγηση των επιλογών που θα κάνουμε. Στην αξιολόγηση βάσει στόχων, στα κίνητρα εφόσον επιτυγχάνονται αποτελέσματα, αλλά και στις επιβεβλημένες διαδικασίες αντικατάστασης όταν αυτοί οι στόχοι δεν επιτυγχάνονται. Είναι, θα τονίσω, μία σημαντική τομή στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την αξιοκρατική λειτουργία της δημόσιας διοίκησης.

Δεύτερο σημαντικό θέμα του Υπουργικού Συμβουλίου, μια ακόμα πρωτοβουλία του Υπουργείου Υγείας, που μετά τη δρομολόγηση του εκσυγχρονισμού του ΕΚΑΒ, τις σημαντικές δράσεις στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, την επέκταση των δωρεάν προληπτικών εξετάσεων, τώρα στρέφεται σε έναν αθόρυβο αλλά εξαιρετικά οδυνηρό κίνδυνο. Αυτός δεν είναι άλλος από την αντιμετώπιση των εγκεφαλικών επεισοδίων στη χώρα μας.

Δυστυχώς, έχουμε από τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων και αναπηριών από αυτή την αιτία και ο λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι το εγκεφαλικό επεισόδιο μπορεί να αντιμετωπιστεί πολύ αποτελεσματικά τις πρώτες ώρες από τη στιγμή της διάγνωσής του, εφόσον αυτό μπορέσει να αντιμετωπιστεί σε ένα κέντρο το οποίο έχει την υποδομή να το κάνει. Αν περάσει αυτό το κρίσιμο διάστημα, μετά ο κίνδυνος για την απώλεια της ανθρώπινης ζωής, αλλά και για μία πολύ βαριά αναπηρία, αυξάνεται εκθετικά.

Θα μας μιλήσει, λοιπόν, ο Υπουργός για το σχέδιό του, το οποίο στον πυρήνα του έχει την ίδρυση 17 ειδικών Μονάδων Αντιμετώπισης των Εγκεφαλικών, με αποκλειστικό αντικείμενο τη συγκεκριμένη απειλή.

Νομίζω ότι άπαξ και μπορέσουμε να δρομολογήσουμε αυτό το δίκτυο, θα σώσουμε πολλές ανθρώπινες ζωές, αλλά θα αποφύγουμε και ακόμα περισσότερα περιστατικά χρόνιας παράλυσης, τα οποία ταλαιπωρούν αφόρητα τους ίδιους τους ασθενείς και τις οικογένειές τους, αλλά προφανώς συνιστούν και μια πολύ μεγάλη οικονομική επιβάρυνση για το Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Δεν θα μακρηγορήσω άλλο. Έχουμε πολλά θέματα στην ημερήσια διάταξη. Να επαναλάβω την απόλυτη προσήλωσή μας στις μικρές και μεγάλες αλλαγές που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών.

Ξέρουμε ότι, εκ των πραγμάτων, αναλώνουμε αρκετό χρόνο στη διαχείριση των κρίσεων. Αυτό είναι πια μία πραγματικότητα η οποία έχω την εντύπωση ότι θα μάς συνοδεύει διαρκώς, αλλά δεν μπορεί να ακυρώνει τον κύριο πυρήνα του λόγου για τον οποίο μάς εξέλεξαν οι πολίτες και μάς έδωσαν αυτό το πολύ υψηλό ποσοστό, που δεν είναι άλλος από το να εφαρμόσουμε μεγάλες και τολμηρές αλλαγές που θα στηρίξουν την ποιοτική ανάπτυξη, θα αντιμετωπίσουν την ανεργία, θα βελτιώσουν το επίπεδο ζωής των πολιτών και θα παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες σε όλους τους κρίσιμους τομείς δημοσίων πολιτικών».

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Σήμερα, η εκδήλωση: “Ενεργοποίηση Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου στην πόλη της Καβάλας”.

by EnergyUp 27 Σεπτεμβρίου, 2023

Η ΔΕΔΑ και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης με χαρά σας προσκαλούν στην εκδήλωση που συνδιοργανώνουν με θέμα “Ενεργοποίηση Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου στην πόλη της Καβάλας”.

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Σήμερα, θα συνεδριάσει υπό τον πρωθυπουργό, το Υπουργικό Συμβούλιο

by EnergyUp 27 Σεπτεμβρίου, 2023

Σήμερα (Τετάρτη) στις 11:00, θα συνεδριάσει υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, το Υπουργικό Συμβούλιο.

 

Τα θέματα που βρίσκονται στην ατζέντα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου είναι:

 

-Παρουσίαση από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο της καταγραφής και της πρώτης εκτίμησης των βλαβών στα έργα υποδομής στις πληγείσες περιοχές μετά την κακοκαιρία Daniel,

 

-Παρουσίαση από την υπουργό Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως και την υφυπουργό Βιβή Χαραλαμπογιάννη του νομοσχεδίου: «Νέο πλαίσιο επιλογής διοικήσεων των φορέων του δημοσίου και ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους»,

 

-Παρουσίαση από τον υπουργό Υγείας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη του νομοσχεδίου για τη σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την περίθαλψη ασθενών με αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια,

-Παρουσίαση από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα του νομοσχεδίου για την ενσωμάτωση των Οδηγιών 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Ιουλίου 2021, περί μέτρων εξορθολογισμού για την προώθηση της υλοποίησης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και 2022/738 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 6ης Απριλίου 2022, περί μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές,

 

-Παρουσίαση από τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα του νομοσχεδίου για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2021/2101 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου 2021 για τη δημοσιοποίηση στοιχείων φορολογίας εισοδήματος από ορισμένες επιχειρήσεις και υποκαταστήματα και του άρθρου 1 της Οδηγίας 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Ιουνίου 2019, όσον αφορά στη χρήση ψηφιακών εργαλείων και διαδικασιών στον τομέα του εμπορικού δικαίου ως προς τους αποκλεισμένους διευθυντές,

 

-Παρουσίαση από τον υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη του νομοσχεδίου για την εφαρμογή διατάξεων του Κανονισμού 2021/784 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2021 σχετικά με την πρόληψη της διάδοσης τρομοκρατικού περιεχομένου στο διαδίκτυο,

 

-Παρουσίαση από την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη ερανιστικού νομοσχεδίου του υπουργείου Τουρισμού,

 

-Εισήγηση από τον υπουργό Επικρατείας ‘Ακη Σκέρτσο σχετικά με την έγκριση στόχων υπουργείων για το 2024 στο πλαίσιο του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής,

 

-Εισήγηση από τον από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο σχετικά με έργα για την αναβάθμιση των υποδομών και των μεταφορών: α) Σύμβαση ανάθεσης και λειτουργίας συντήρησης δικτύου μετρό Θεσσαλονίκης, β) Σύμβαση βελτίωσης 9ης Εθνικής Οδού (Παράκαμψη Γιάλοβα Π.Ε. Μεσσηνίας), γ) Κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων για την κυκλοφοριακή αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης.

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Αναστέλλονται οι οικονομικές δραστηριότητες στην πληγείσα από την πυρκαγιά δασική περιοχή του Έβρου

by EnergyUp 26 Σεπτεμβρίου, 2023

Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα που αφορούν στην ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων εντός του εξωτερικού περιγράμματος της δασικής καμένης περιοχής από την πρόσφατη μεγάλη πυρκαγιά στον Έβρο, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) έχει να αναφέρει τα ακόλουθα:

Λόγω της πολύ μεγάλης έκτασης της συγκεκριμένης πυρκαγιάς, απαιτείται ιδιαίτερη πρόνοια σε ό,τι αφορά στην προστασία της πανίδας και της χλωρίδας του συγκεκριμένου δασικού οικοσυστήματος. Κάτι που οδηγεί το ΥΠΕΝ, να υιοθετήσει την (προβλεπόμενη και από το Ευρωπαϊκό δίκαιο) αρχή της προφύλαξης στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Κατόπιν τούτων, με εντολή του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρου Σκυλακάκη, αναστέλλεται για μέχρι ένα έτος, η υλοποίηση των έργων και εργασιών, οι οποίες αν και είναι επιτρεπτές επεμβάσεις από τις διατάξεις της δασικής και λοιπής νομοθεσίας, είναι δυνατόν λόγω της φύσης τους να επιφέρουν δυσμενείς συνέπειες στην ευνόητα, πλέον, ευαίσθητη οικολογικά χλωρίδα και πανίδα της εν λόγω περιοχής, έως την ολοκλήρωση σχετικής μελέτης, που θα ανατεθεί άμεσα και θα διερευνήσει στοχευμένα το θέμα αυτό.

Σε ό,τι αφορά στη βόσκηση, η οποία δεν είναι δυνατή στα αναγεννώμενα δάση, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία (ΥΠΑΑΤ), θα ενισχυθούν, άμεσα, οι πληττόμενοι για την άσκηση των δραστηριοτήτων τους εκτός της υπό αναδάσωση περιοχής.

1. Η σχετική απόφαση είχε ληφθεί στις 9/8 από το Περιφερειακό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης. Γεγονός, που αποτυπώθηκε στη σχετική Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) στις 20.9.2023.
2. Η αρχή της προφύλαξης είναι μια προσέγγιση για τη διαχείριση κινδύνων, σύμφωνα με την οποία, εάν υπάρχει πιθανότητα, δεδομένη πολιτική ή δράση να προκαλέσει ζημιά στον άνθρωπο ή το περιβάλλον και εάν δεν υπάρχει ακόμα επιστημονική συναίνεση για το ζήτημα, δεν θα πρέπει να επιδιωχθεί η εν λόγω πολιτική ή δράση. Ωστόσο, η πολιτική ή η δράση μπορεί να επανεξεταστεί όταν διατίθενται περισσότερες επιστημονικές πληροφορίες. Η αρχή ορίζεται στο άρθρο 191 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ). Ανακοίνωση της Επιτροπής για την αρχή της προφύλαξης: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52000DC0001
26 Σεπτεμβρίου, 2023

Συνάντηση του Πρωθυπουργού, με μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ).

by EnergyUp 26 Σεπτεμβρίου, 2023

 

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης σημειώθηκε ότι η ελληνική οικονομία ενισχύθηκε σημαντικά τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια και διατηρεί ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική, ενώ προχωρά ο σταδιακός μετασχηματισμός του παραγωγικού υποδείγματος.

Εξετάστηκαν παράλληλα οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ιδιωτική επιχειρηματικότητα, οι προοπτικές της αγοράς εργασίας, η δημιουργία και κάλυψη καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας, η εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού ώστε να διαθέτει υψηλού επιπέδου δεξιότητες, οι δυνατότητες για περαιτέρω προσέλκυση επενδύσεων, στρατηγικοί στόχοι όπως η πράσινη μετάβαση, αλλά και οι προκλήσεις οι οποίες απορρέουν από τις πληθωριστικές πιέσεις που καταγράφονται πανευρωπαϊκά.

Ο Πρωθυπουργός επισήμανε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να συνεχίσει την μεταρρυθμιστική προσπάθεια για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, με έμφαση στην περαιτέρω μείωση του μη μισθολογικού κόστους, τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και την αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, τη βελτίωση της ταχύτητας στην απονομή Δικαιοσυνης, τους αυστηρούς ελέγχους σε κάθε εστία ανομίας, την ενίσχυση του ανταγωνισμού και την αύξηση των εισοδημάτων.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και τα στελέχη του ΣΕΒ συζήτησαν επίσης τη δυνατότητα του ιδιωτικού τομέα να συνεισφέρει οργανωμένα στην αποκατάσταση των πλημμυροπαθών περιοχών στη Θεσσαλία.

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι μέλη του Συνδέσμου μπορούν αφενός να αναλάβουν την επισκευή, ανακατασκευή αλλά και ουσιαστική αναβάθμιση των σχολικών συγκροτημάτων που έχουν υποστεί φθορές, και αφετέρου να συμβάλλουν στο ταμείο της κρατικής αρωγής μέσω του οποίου χρηματοδοτείται η αποκατάσταση κατεστραμμένων σπιτιών.

Στη συνάντηση έλαβαν μέρος, από πλευράς κυβέρνησης, o Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης, o Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνις Γεωργιάδης, οι Υπουργοί Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου και Άκης Σκέρτσος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος και ο Επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης.

Από την πλευρά του ΣΕΒ συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής Ευθύμιος Βιδάλης, οι Αντιπρόεδροι του Διοικητικού Συμβουλίου Γιάννης Γιώτης, Σπύρος Θεοδωρόπουλος και Ευάγγελος Μυτιληναίος, ο Ταμίας του ΔΣ Μάρκος Βερέμης, τα μέλη του ΔΣ Ευτύχιος Βασιλάκης και Βασίλης Ψάλτης και ο Γενικός Διευθυντής στον ΣΕΒ, Γιώργος Ξηρογιάννης.

26 Σεπτεμβρίου, 2023

Σωληνουργεία Κορίνθου: Στην Ιταλία, Προμήθεια 13 χλμ. σωλήνων χάλυβα, αγωγού φυσικού αερίου.

by EnergyUp 26 Σεπτεμβρίου, 2023

Σύμβαση άνω των 10 εκατ. ευρώ ανατέθηκε στην Σωληνουργεία Κορίνθου από την Snam Ιταλίας που αφορά την προμήθεια 13 χλμ. σωλήνων χάλυβα ευθείας ραφής βυθισμένου τόξου (LSAW) για την ανάπτυξη ενός υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού φυσικού αερίου για τον πλωτό σταθμό αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU) στην Ιταλία.

Το έργο τερματικού σταθμού LNG, με βάση το νέο FSRU στο λιμάνι της Ραβέννας, θα συμβάλλει στη διασφάλιση των ενεργειακών αναγκών της Ιταλίας, στην ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας και της διαφοροποίησης των ενεργειακών οδών.

Επιπλέον, το έργο θα παρέχει υποδομές ζωτικής σημασίας, χωρητικότητας 170.000 κυβικών μέτρων και διακίνησης 5 δισεκ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως. Ο αγωγός 26 ιντσών θα πιστοποιηθεί για μεταφορά έως και 100% υδρογόνου.

Η Σωληνουργεία Κορίνθου χρησιμοποιεί τεχνολογία και υποδομές αιχμής, παρέχοντας λύσεις για πιστοποίηση υδρογόνου νέων αγωγών, προκειμένου οι σωλήνες που παράγονται και εγκαθίστανται σήμερα στα υπάρχοντα δίκτυα φυσικού αερίου να καλύπτουν το ενεργειακό μείγμα του αύριο.

Οι σωλήνες θα κατασκευαστούν στις εγκαταστάσεις της Σωληνουργεία Κορίνθου στη Θίσβη Βοιωτίας και θα περιλαμβάνουν εσωτερική επένδυση, καθώς και εξωτερική επένδυση τριών στρώσεων πολυπροπυλενίου και βάρους σκυροδέματος (CWC).

26 Σεπτεμβρίου, 2023

New York Times: Η Ελλάδα ανθεί έπειτα από μία δεκαετία

by EnergyUp 25 Σεπτεμβρίου, 2023

Η Ελλάδα, η οποία χτυπήθηκε πριν από μια δεκαετία από την οικονομική κρίση, αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς αναφέρει δημοσίευμα των New York Times.

Με έναν όγκο χρέους που δεν μπορούσε να αποπληρώσει, η Ελλάδα παραλίγο να αποχωρήσει από την ευρωζώνη πριν από μία δεκαετία. Σήμερα είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Ευρώπης, σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα. Σε μια σημαντική αναγνώριση της ανάκαμψης της χώρας, οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης αναβαθμίζουν την αξιολόγηση του χρέους της Ελλάδας και ανοίγουν τον δρόμο για μεγάλους ξένους επενδυτές.

Η οικονομία αναπτύσσεται με διπλάσιο ρυθμό από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και η ανεργία, ενώ εξακολουθεί να είναι στο 11%, είναι η χαμηλότερη εδώ και πάνω από δέκα χρόνια. Οι τουρίστες έχουν επιστρέψει μαζικά, πυροδοτώντας κατασκευαστική φρενίτιδα και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Πολυεθνικές εταιρίες, όπως η Microsoft και η Pfizer, επενδύουν στην Ελλάδα, ενώ οι τράπεζες, που είχαν σχεδόν καταρρεύσει, έχουν εξυγιανθεί και παρέχουν και πάλι δάνεια προς όφελος γενικότερα της οικονομίας.

Η Microsoft κατασκευάζει ένα κέντρο δεδομένων αξίας 1 δισ. ευρώ στα ανατολικά της Αθήνας. Στο βορρά, η Pfizer δημιουργεί ένα ερευνητικό κέντρο 650 εκατομμυρίων ευρώ. Αμερικανικές, κινεζικές και ευρωπαϊκές εταιρείες προσφέρουν συμφωνίες για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Και οι επενδύσεις από τη Cisco, την JPMorgan, τη Meta και άλλες πολυεθνικές αναμένεται να έχουν οικονομικό αντίκτυπο δισεκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα χρόνια.

Αυτόν τον μήνα, ο DBRS Morningstar, ένας παγκόσμιος οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας που αναγνωρίζεται από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, αύξησε την αξιολόγηση του ελληνικού χρέους στην επενδυτική βαθμίδα, μια κίνηση που ανοίγει την πόρτα σε συνταξιοδοτικά ταμεία και άλλους μεγάλους επενδυτές να αγοράσουν ομόλογα που εκδίδει η κυβέρνηση.

Η Moody’s, ένας από τους μεγαλύτερους οίκους αξιολόγησης, αύξησε την αξιολόγηση του χρέους της Ελλάδας στις 15 Σεπτεμβρίου κατά δύο βαθμίδες, λίγο πριν από την επενδυτική βαθμίδα, επικαλούμενος «βαθιά διαρθρωτική αλλαγή» στην οικονομία, στα οικονομικά και στο τραπεζικό σύστημα της χώρας.

Πάνω από 10 εκατομμύρια τουρίστες συνέρρευσαν στην Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι, αποφέροντας έσοδα που εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν τα 21 δισεκατομμύρια ευρώ. Η κατασκευαστική δραστηριότητα έχει αυξηθεί κατά πολύ στην ηπειρωτική Ελλάδα και σε δημοφιλή ελληνικά νησιά, ωθούμενη από μια εκτόξευση της ζήτησης για ξενοδοχεία, τις βραχυχρόνιες μισθώσεις Airbnb και ένα πρόγραμμα χορήγησης βίζας σε ξένους για διαμονή στις χώρες της ΕΕ αν αγοράσουν ακίνητα αξίας τουλάχιστον 500.000 ευρώ στην Ελλάδα.

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Απάντηση Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρας Σδούκου στο ΠΑΣΟΚ

by EnergyUp 25 Σεπτεμβρίου, 2023

Αναφορικά με την κοινή ανακοίνωση του Τομέα Ενέργειας του ΠΑΣΟΚ και του Βουλευτή Ηρακλείου και Τομεάρχη Ενέργειας, κ. Φραγκίσκου Παρασύρη, με την οποία χαρακτηρίζεται ελλειμματικός ο σχεδιασμός για τον ενεργειακό εφοδιασμό της χώρας, η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου,δήλωσε:

«Με Κοινή Ανακοίνωση, ο Τομέας Ενέργειας του ΠΑΣΟΚ και ο Βουλευτής Ηρακλείου και Τομεάρχης Ενέργειας, κ. Φραγκίσκος Παρασύρης, μέμφονται την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) για τρία, επιμέρους, ενεργειακά ζητήματα:

(α) την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού

(β) τη διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στο ενεργειακό μείγμα και

(γ) την πρόοδο στην ανάπτυξη ενεργειακών δικτύων και διασυνδέσεων.

Δυστυχώς για εκείνους, και τα τρία αυτά ζητήματα αποτελούν από τα πλέον προνομιακά για την Κυβέρνηση κατά την παρελθούσα τετραετία. Συνεχίζουμε δε με αμείωτη ταχύτητα και ένταση σημαντικά έργα και μεταρρυθμίσεις και κατά την τρέχουσα περίοδο.

Αναφορικά με τον ενεργειακό εφοδιασμό: Εν μέσω της πρωτοφανούς ενεργειακής κρίσης που προκάλεσε ο πόλεμος στην Ουκρανία, η Ελλάδα βρέθηκε όχι απλά με εξασφαλισμένη την ενεργειακή της τροφοδοσία, αλλά και στην μοναδική θέση να αποτελεί τη βασικότερη –σε κάποιες περιπτώσεις τη μόνη– πηγή τροφοδοσίας σε φυσικό αέριο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Καθοριστικό ρόλο στην περιφερειακή, όχι μόνο την εθνική, ασφάλεια εφοδιασμού έπαιξαν στην κρίση ο αγωγός τροφοδοσίας αερίου από το Αζερμπαϊτζάν (TAP) και ο κάθετος αγωγός τροφοδοσίας της Βουλγαρίας (IGB), από τον οποίο –σημειωτέο- εξαρτάται, πλέον, εξ’ ολοκλήρου η γειτονική χώρα. Ο ρόλος της Χώρας ως περιφερειακού πυλώνα ενεργειακής ασφάλειας ενισχύεται με τις νέες μονάδες αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου, την επαύξηση δυναμικότητας TAP και IGΒ, αλλά και το νέο αγωγό προς τη Βόρεια Μακεδονία. Η Ελλάδα, όχι απλώς κάλυψε απολύτως τις ανάγκες της, αλλά συνέδραμε ουσιαστικά και στην κάλυψη των αναγκών των γειτόνων της σε φυσικό αέριο. Ταυτόχρονα δε στον ηλεκτρισμό, στην Ελλάδα τον τελευταίο χρόνο οι ΑΠΕ για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα ορυκτά καύσιμα σε ποσοστό στην ηλεκτροπαραγωγή, ενώ επανειλημμένα καλύφθηκε για συνεχόμενες ώρες το 100% της ζήτησης σε ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ –ένα μοτίβο, που θα αυξάνεται ολοένα και περισσότερο όσο περνάνε τα χρόνια και αποδίδουν καρπούς οι πολιτικές που ξεκινήσαμε το 2019.

Επομένως, από πουθενά δεν προκύπτει ότι “οι ήπιες καιρικές συνθήκες απέτρεψαν προβλήματα στην τροφοδοσία”. Το καλοκαίρι που μας πέρασε, όταν η χώρα υπέστη αλλεπάλληλα κύματα καύσωνα (δηλαδή οι καιρικές συνθήκες μόνο ήπιες δεν ήταν…) και η ζήτηση ήταν υψηλή (λόγω κλιματιστικών, κ.λπ.), δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα στην τροφοδοσία.

Καμία ανησυχία, λοιπόν, για τον ενεργειακό εφοδιασμό σε ηλεκτρισμό και αέριο: η Ελλάδα καλύπτει τις ανάγκες της με καθαρή ενέργεια και στηρίζει τους γείτονες και εταίρους της με έργα υποδομών που την καθιστούν το σημαντικότερο ενεργειακό κόμβο της περιοχής.

Αναφορικά με τη διείσδυση των ΑΠΕ: Οι συντάκτες της Ανακοίνωσης παραγνωρίζουν ότι τα τέσσερα πρώτα χρόνια της Κυβέρνησης Μητσοτάκη συνδέθηκαν περίπου όσες νέες ΑΠΕ απ’ όσες είχαν συνδεθεί όλες τις προηγούμενες δεκαετίες, περίπου 5 GW. Μόνο το 2022 ήταν χρονιά ρεκόρ, με 1,6 GW νέων έργων να έχουν συνδεθεί, ενώ το 2023 είμαστε σε τροχιά να υπερβούμε, ξανά, την καλύτερη, ως σήμερα, επίδοσή μας. Αυτός ο ρυθμός δε συνεχίζεται αμείωτος: έχουν εκδοθεί Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης για 16 GW, που βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης. Ο τομέας των ΑΠΕ στην Ελλάδα ανθίζει και ενδεικτικό είναι το ενδιαφέρον των επενδυτών, Ελλήνων, αλλά και διεθνών παικτών της ενέργειας: τα έργα που ωριμάζουν και θέλουν να συνδεθούν υπερκαλύπτουν τους στόχους μας κατά 10 περίπου φορές.

Όσο για τους διαγωνισμούς του σχήματος στήριξης, είναι σαφές ότι η οικονομικότητα των νέων ΑΠΕ επιτρέπει να μην εξαρτώνται, πλέον, μόνο από τη στήριξη του Κράτους. Καθημερινά, ανακοινώνονται διμερείς συμφωνίες αγοραπωλησίας “πράσινης”ενέργειας (RES PPAs), που συνάπτονται για νέα έργα ΑΠΕ μεταξύ παραγωγών και μεγάλων καταναλωτών, χωρίς ανάγκη για διαγωνισμούς. Η συγκεκριμένη δε προτεραιότητα σύνδεσης που δόθηκε στις ΑΠΕ με RES PPA, χωρίς δηλαδή κρατική ενίσχυση, είναι πράγματι “φωτογραφική”: “φωτογραφίσαμε” και προτεραιοποιήσαμε έργα που πληρώνονται απευθείας από την αγορά και όχι εμμέσως από τον καταναλωτή! Είναι δε όλως ανορθολογικό να μας μέμφεται η αντιπολίτευση που η αγορά λειτουργεί και ωριμάζει νέα έργα χωρίς να χρειάζεται κρατική στήριξη.

Αλλά και οι πολίτες καθίστανται κοινωνοί των ωφελειών της ενεργειακής μετάβασης: συμμετέχουν αθρόα στα προγράμματα μας για Εξοικονόμηση και Φωτοβολταϊκά (ΦΒ) στη Στέγη, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα μείωση του ενεργειακού τους κόστους, αλλά και κάλυψη μεγαλύτερου μέρους των αναγκών τους από καθαρή ενέργεια. Από τον Μάρτιο έως σήμερα -μέσα σε 6 μήνες δηλαδή- έχουν κατατεθεί και εγκριθεί πάνω από 14.500 αιτήσεις σύνδεσης μικρών ΦΒ και ΦΒ με μπαταρία, με το 60% αυτών να έχουν και εξασφαλισμένη επιδότηση.

Αναφορικά με τα δίκτυα και τις διασυνδέσεις: Αναφέρει η Ανακοίνωση ότι “η ανάπτυξη και ενίσχυση των δικτύων έχει εγκαταλειφθεί”. Οι αριθμοί και εδώ διαψεύδουν, όμως, πανηγυρικά.

Ο ΑΔΜΗΕ και ο ΔΕΔΔΗΕ έχουν πραγματοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 2,5 δισ. ευρώ την τελευταία τετραετία. Και προβλέπεται να ανεβάσουν “ταχύτητα” τα επόμενα χρόνια, ακριβώς για να υπηρετήσουν τους στόχους αυξημένης διείσδυσης των ΑΠΕ:  Ο ΑΔΜΗΕ υλοποιεί επενδύσεις της τάξης των 5 δισ. ευρώ την επόμενη δεκαετία στο Δίκτυο Υψηλής και Υπερυψηλής Τάσης, που θα αυξήσουν τον ηλεκτρικό χώρο κατά 10 GW σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα, στα επίπεδα των 29 GW που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες υλοποίησης ισχύος ΑΠΕ για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της χώρας (23 GW).

Επενδύσεις 2,5 δισ. ευρώ προβλέπονται και στο πενταετές πρόγραμμα του ΔΕΔΔΗΕ, ο οποίος έχει, ήδη, επιταχύνει εντυπωσιακά τις συνδέσεις ΑΠΕ τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα, έχουμε διασφαλίσει σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ ηλεκτρικό χώρο αποκλειστικά για νοικοκυριά, επιχειρήσεις και αγρότες, ώστε να μπορέσουν να εγκαταστήσουν ένα μικρό ΦΒ και να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες.

Οι δε “εξαγγελίες για ηλεκτρικές λεωφόρους” δεν είναι διόλου “επικοινωνιακές”,όπως ισχυρίζονται οι συντάκτες της Ανακοίνωσης, αλλά συνδέονται με την ευρύτερη,διεθνή διάσταση της ενεργειακής μας πολιτικής: η Ελλάδα ως ενεργειακός κόμβος στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο. Οι διασυνδέσεις μας με τους βόρειους γείτονές μας, αλλά και με την Κύπρο, το Ισραήλ και την Αίγυπτο, επιτρέπουν να αποτελέσει η Ελλάδα το σημαντικότερο ενεργειακό “σταυροδρόμι” μεταξύ τριών ηπείρων και βασική πηγή τροφοδοσίας της ενεργοβόρου κεντρικής Ευρώπης με “πράσινη” ενέργεια.

Η Κοινή Ανακοίνωση αναφέρει στην κατακλείδα της ότι “οι πολίτες και οι επενδυτές γνωρίζουν πλέον…”. Αυτή η φράση είναι ίσως η μόνη ακριβής σε όλο το κείμενο.Πράγματι, γνωρίζουν οι επενδυτές ότι οι επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια στην Ελλάδα είναι ασφαλείς, εύκολες και γρήγορες, χάρη στις μεταρρυθμίσεις μας. Ότι ο κλάδος αναπτύσσεται με πρωτοφανείς ρυθμούς και οι στόχοι της ενεργειακής μετάβασης επιτυγχάνονται, όχι απλά εντός χρονοδιαγράμματος, αλλά πολύ νωρίτερα. Πράγματι, γνωρίζουν και οι πολίτες ότι οι πολιτικές της Κυβέρνησης εξασφαλίζουν την ενεργειακή ασφάλεια, αυξάνουν το μερίδιο καθαρής ενέργειας στο Ενεργειακό Σύστημα, αλλά και αναβαθμίζουν το διεθνή ρόλο της Χώρας. Έμπρακτα δε, έχουν διαπιστώσει ότι βασική προτεραιότητά μας σε όλο αυτό παραμένει η διαχείριση του ενεργειακού κόστους, ακόμα και κάτω από τις πιο δυσμενείς, διεθνείς συγκυρίες. Γνωρίζουν, γι’ αυτό μας δείχνουν την εμπιστοσύνη τους, με τις επενδύσεις τους οι μεν και με την ψήφο τους οι δε».

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Αναπτυξιακός νόμος- Η υποβολή αιτήσεων παρατείνεται έως την Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2023

by EnergyUp 25 Σεπτεμβρίου, 2023

Την παράταση της υποβολής αιτήσεων υπαγωγής στη 2η προκήρυξη του καθεστώτος ενισχύσεων «Μεταποίηση-Εφοδιαστική Αλυσίδα» (ΦΕΚ 3292/Β/18.5.2023) και την 2η προκήρυξη του καθεστώτος ενισχύσεων «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» (ΦΕΚ 3291/Β/18.5.2023) του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022 ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης.

Όπως ανακοινώθηκε, η υποβολή αιτήσεων παρατείνεται έως την Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2023.

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Landis+Gyr, Werner Lieberherr για την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας

by EnergyUp 25 Σεπτεμβρίου, 2023

 O Werner Lieberherr, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Landis+Gyr δήλωσε: «Είμαστε βαθιά απογοητευμένοι από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, καθώς έχουμε δείξει τη δέσμευσή μας στην Ελλάδα με την παρουσία μας για πάνω από 50 χρόνια και με μεγάλες επενδύσεις στην Κόρινθο, άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ μόνο την τελευταία δεκαετία, αυξάνοντας σταθερά την παρουσία μας στην Ελλάδα, και προσφέροντας περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας. Η απόφαση είναι ιδιαίτερα απογοητευτική, καθώς δεν μας δόθηκε η ευκαιρία να λάβουμε μέρος στη διαγωνιστική διαδικασία, αλλά αποκλειστήκαμε από τη φάση της προεπιλογής, αν και είμαστε ο μοναδικός κατασκευαστής έξυπνων μετρητών σε όλη την Ελλάδα.

 

Φυσικά, θα είχαμε κατασκευάσει τους μετρητές στην Ελλάδα για την Ελλάδα, και αυτό το έχουμε καταστήσει απόλυτα σαφές σε όλα τα έγγραφα της αίτησης, επομένως, η απόφαση μας στεναχωρεί ακόμη περισσότερο. Πάντα πιστεύαμε στην Ελλάδα ως ζωτικό μέρος των παγκόσμιων δραστηριοτήτων μας, εξυπηρετώντας όλη την Ευρώπη, ακόμη και τις ΗΠΑ με προϊόντα από την Κόρινθο, και θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλα τα μέρη που συμμετείχαν στον αγώνα μας για δικαιοσύνη, συμπεριλαμβανομένων των αφοσιωμένων υπαλλήλων μας και των συνδικάτων στην Κόρινθο, για την πίστη και την υποστήριξή τους. Δυστυχώς, υπό αυτές τις συνθήκες, δεν προτιθέμεθα να επενδύσουμε περαιτέρω στην Ελλάδα και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε διαδικασία διερεύνησης επιλογών παραγωγής σε άλλες χώρες».

Σχετικά με τη Landis+Gyr

Η Landis+Gyr είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων διαχείρισης ενέργειας. Μετράμε και αναλύουμε τη χρήση ενέργειας για τη δημιουργία ισχυρών αναλυτικών στοιχείων για τη διαχείριση έξυπνων δικτύων και υποδομών, δίνοντας τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και στους καταναλωτές να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας. Το καινοτόμο και αποδεδειγμένα αποτελεσματικό χαρτοφυλάκιό μας, που αφορά στο λογισμικό, στις υπηρεσίες και στην τεχνολογία έξυπνων αισθητήρων αποτελεί τον βασικό μοχλό για την μείωση των εκπομπών CO2.  Έχοντας αποφύγει την εκπομπή περισσοτέρων από 9 εκατομμύρια τόνους CO2 το οικονομικό έτος 2021 και δεσμευτεί να επιτύχει ουδέτερο περιβαλλοντικό  αποτύπωμα έως το 2030, η Landis+Gyr διαχειρίζεται καλύτερα την ενέργεια – από το 1896. Με πωλήσεις 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021, η L+G απασχολεί 6.800 εργαζόμενους σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ στη θυγατρική της εταιρεία στην Ελλάδα, με έδρα την Κόρινθο εργάζονται πάνω από 900 άτομα. Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας www.landisgyr.com.

 

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Θεσσαλονίκη-«Voltάrω 7»: Πράσινη ενέργεια και βιώσιμη κινητικότητα

by EnergyUp 24 Σεπτεμβρίου, 2023

Την πράσινη ενέργεια και τη βιώσιμη κινητικότητα προωθεί η εκδήλωση «Voltάrω 7», που διοργανώνει για έβδομη φορά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Μέχρι τις 10 το βράδυ όσοι επισκεφθούν την πλατεία Αριστοτέλους, μπορούν να ενημερωθούν και να γνωρίσουν από κοντά τις δυνατότητες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων, scooters και πατινιών.
Η φετινή διοργάνωση προβάλλει ακόμη πρωτοποριακές προσαρμογές φωτοβολταϊκών συστημάτων, έξυπνες εφαρμογές μέσω κινητών τηλεφώνων για την εκκίνηση ή το  κλείδωμα ηλεκτρικών οχημάτων και την ενίσχυση της ασφάλειας των οδηγών τους, καθώς και καλές «πράσινες» πρακτικές, όπως η ανακύκλωση του καφέ και η μετατροπή του σε βιοκαύσιμο.
Εκπαιδευτικές δράσεις για μικρούς και μεγάλους παρουσιάζουν ο ΟΣΕΘ, ο ΟΑΣΘ, ο Ποδηλατικός Αθλητικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, η Τροχαία Θεσσαλονίκης και το ΦοΔΣΑ, ενώ οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να στηρίξουν το έργο του «Χαμόγελου του Παιδιού» και του Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο του Μαστού Ν. Θεσσαλονίκης «Άλμα Ζωής», γράφοντας… χιλιόμετρα στα 40 spin bikes που θα φιλοξενήσει το «Voltάρω 7».
Στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης που επιδιώκει ο  συγκεκριμένος θεσμός της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τους πολίτες, οι επισκέπτες, για πρώτη φορά,  θα μπορούν με τη δική τους πινέζα σε διαδραστικό χάρτη της πόλης, να προσθέτουν τη δική τους πρόταση για την eco-friendly, Θεσσαλονίκη.

Την πλατεία Αριστοτέλους και τον χώρο του «Voltάρω 7» επισκέφθηκαν νωρίτερα ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας και ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας.
«Ο θεσμός του Voltάρω που καθιέρωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πριν από επτά χρόνια, έχει συμβάλλει αποφασιστικά στο “ σπάσιμο” των νοοτροπιών και την αλλαγή συνηθειών για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Τα ηλεκτρικά πατίνια εξυπηρετούν όλο και περισσότερους. Τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα  βλέπουμε πλέον κι αυτά να κυκλοφορούν στους δρόμους. Τα drones έχουν πολλαπλές χρήσεις. Αλλάζουμε και συνεχίζουμε ακόμη πιο δυνατά, με έξυπνες λύσεις για πιο ανθρώπινες και φιλικές πόλεις», δήλωσε ο κ. Γιουτίκας.

Στην εκδήλωση, ο  Σπύρος Κιαρτζής,  Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας του Ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια και ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας.

24 Σεπτεμβρίου, 2023

Μ. Γραφάκος: «Κυκλική οικονομία είναι να ξαναβάζουμε στην παραγωγή αυτά που παράγουμε»

by EnergyUp 24 Σεπτεμβρίου, 2023

Η Κυκλική οικονομία και το αν μπορούν οι τοπικές κυβερνήσεις να γίνουν μοχλός για μια απαραίτητη αλλαγή παραδείγματος ήταν η ενότητα στην οποία συμμετείχε ο Γενικός Γραμματέας Διαχείρισης Απορριμμάτων, Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Μανώλης Γραφάκος και ο Διευθυντής Κυκλικής Οικονομίας, V Group, Σταύρος Κοντογεωργάκης κατά την διάρκεια των εργασιών της δεύτερης ημέρας του Olympia Forum IV το οποίο διοργανώνεται από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και την εφημερίδα «ΠΑΤΡΙΣ», στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας στην Αρχαία Ολυμπία.

 

Στην συζήτηση, την οποία συντόνισε η δημοσιογράφος της εφ. «Πατρίς» Γιούλη Ηλιοπούλου, ο Μανώλης Γραφάκος ξεκίνησε με τους λόγους που καθιστούν αναγκαία την κυκλική οικονομία στην ανάπτυξη και στάθηκε στην αύξηση του πληθυσμού της γης που είναι αυτή τη στιγμή περίπου 8 δισεκατομμύρια άνθρωποι, άρα δεν μπορεί να συνεχιστεί ένα παραγωγικό μοντέλο που βασίζεται στα σημερινά δεδομένα.

 

«Προσπαθούμε να ξαναφέρουμε ό,τι μπορούμε πίσω στην παραγωγή και για να γίνει αυτό χρειάζονται κάποια στάδια. Το πρώτο στάδιο είναι η διαλογή στην πηγή, στο σπιτικό μας δηλαδή. Να μην πετάμε τα αποφάγια στα σκουπίδια που οδηγούνται στους ΧΥΤΑ. Αλλά να το πετάξουμε σε ένα κάδο που θα γίνει μετά εδαφοβελτιωτικό υλικό. Το ίδιο πρέπει να γίνει στο χαρτί, στο πλαστικό και στο σίδηρο.  Επίσης είναι τα εργοστάσια επεξεργασίας αποβλήτων όπου στην Ηλεία είναι μία από τις 11 μονάδες στην Ελλάδα, ενώ κατασκευάζονται αρκετές ακόμη και άλλες είναι σε διαγωνιστική διαδικασία.  Τα υπολείμματα θα μπορούν να γίνονται καύσιμο το οποίο και μετά θα αξιοποιείται με αρκετούς τρόπους. Αυτό είναι πρακτικά η κυκλική οικονομία. Να ξαναβάζουμε στην παραγωγή αυτά που παράγουμε», τόνισε συγκεκριμένα.

 

Ο κ. Γραφάκος υπογράμμισε ότι είμαστε στην αρχή αυτής της διαδικασίας αλλά υστερούμε σε σχέση με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες και για να προσαρμοστούμε γρήγορα πρέπει να υπάρξουν υποδομές, αλλά και η ίδια η βιομηχανία να βρει τρόπους να αξιοποιήσει τα απορρίμματα τα οποία υπάρχουν.

 

«Έχουμε σχέδιο στο υπουργείο περιβάλλον για αυτό και ο στόχος μας είναι να πάμε σε ένα περιβάλλον όπου η ταφή απορριμμάτων θα πάει κάτω από το 10% ώστε το 2030 η Ελλάδα να έχει γυρίσει οριστικά σελίδα και να είμαστε σε ένα μοντέλο κυκλικής οικονομίας», σημείωσε.

 

Ο κ. Γραφάκος τόνισε ότι θα πρέπει να βοηθήσει και ο πολίτης σε όλο αυτό, ενώ στάθηκε και στα περαιτέρω ζητήματα που υπάρχουν προκειμένου να προχωρήσει ο σχεδιασμός της χώρας μας. Πρόληψη λοιπόν, υποδομές και κίνητρα για συνεργασία με την βιομηχανία.  Παράλληλα, στάθηκε στην πρόοδο που υπάρχει στην ανακύκλωση κάποιων προϊόντων όπως το χαρτί, και τα ηλεκτρολογικά προϊόντα ενώ πρόσθεσε ότι οι επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί ότι αυτός είναι ο μοναδικός δρόμος για την ανάπτυξη.

 

«Οι πόλεις του μέλλοντος δεν θα αρχίζουν και δεν θα τελειώνουν με την διαχείριση των αποβλήτων, αλλά θα πρέπει να υπάρχουν υποδομές που θα βοηθήσουν στην αλλαγή της καθημερινότητάς μας» σημείωσε και στην συνέχεια μίλησε και για την κλιματική κρίση που βιώνει και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος αλλά και η Θεσσαλία και τόνισε ότι κλιματική κρίση είναι εδώ και αν δεν κάνουμε τίποτα η ζωή μας και η καθημερινότητά μας δεν θα βελτιωθούν άμεσα. «Άρα χρειάζεται αλλαγή στο παραγωγικό μοντέλο και την αειφόρο ανάπτυξη. Και αυτό πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν γίνεται πιο γρήγορα» τόνισε.

 

Για το πράσινο σχέδιο ανέφερε ότι χρειάζονται εμπροσθοβαρείς επενδύσεις και πρέπει να υπάρχει καινοτομία η οποία και θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προχωρήσουν στην μετάβαση τους σε ένα καλύτερο αύριο. Τέλος, στο αν μπορούν οι τοπικές αρχές να γίνουν μοχλός ανάπτυξης, τόνισε ότι αυτό είναι προαπαιτούμενο αυτής της πορείας για την αλλαγή στις συνήθειες, και ανέφερε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση έχει κάνει βήματα προς τα εμπρός σε αυτόν τον τομέα. «Αν υπάρχει όραμα και ολιστικό σχέδιο από τις τοπικές αρχές θα μπορέσουν πράγματι να αποτελέσουν οι ίδιες μοχλό ανάπτυξης της περιοχής τους. Τέλος στάθηκε στο να δημιουργηθούν πράσινη προορισμοί για δήμους όλης της χώρας, μεταξύ αυτών και στην Ηλεία».

 

Από την πλευρά του, ο Σταύρος Κοντογεωργάκης ανέφερε πως στο ζήτημα της κυκλικής οικονομίας πρέπει να δούμε κατά πόσο οι επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να ενσωματώσουν τακτικές στην καθημερινότητά τους που έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με ένα αίσθημα ευθύνης. «Πρέπει να δούμε τι γίνεται στο εξωτερικό για να προχωρήσουμε και εμείς καλύτερα σε αυτόν τον τομέα, ενώ θα πρέπει να υπάρχει συνεχής προσπάθεια στην ενημέρωση αλλά πάνω από όλα πολλά αφορά τη δική μας θέληση», σημείωσε.

 

Παράλληλα, ο κ. Κοντογεωργάκης τόνισε πως η κυκλικη οικονομία θα πρέπει να συμβαδίζει με την κυκλική επιχειρηματικότητα, αλλά αυτό προϋποθέτει όραμα, κουλτούρα και τεχνογνωσία για την επόμενη μέρα. «Γίνονται βήματα, είμαστε λίγο πίσω σε σχέση με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες, αλλά κάνουμε συνεργασίες με άλλες εταιρείες και χώρες και μπορούμε και εμείς να δείξουμε πολλά πράγματα στο εξωτερικό», πρόσθεσε.

 

Τέλος, ανέφερε ότι όσο πιο γρήγορα μπει το ζήτημα της κυκλικής οικονομίας στις επιχειρήσεις τόσο πιο γρήγορα θα έχει αποτελέσματα».

24 Σεπτεμβρίου, 2023

Ενίσχυση της εκτεταμένης χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων

by EnergyUp 23 Σεπτεμβρίου, 2023

«Απόφαση της πολιτείας είναι η υποστήριξη των πολιτών για την ενίσχυση της εκτεταμένης χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στα εγκαίνια της έκθεσης «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY 2023».

Σύμφωνα με τον υπουργό, «ήδη αιτήθηκαν 2.629 πολίτες για υπαγωγή στο Πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2“, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει πλέον την ευθύνη προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ως τώρα έχουν υποβληθεί 19.000 αιτήσεις για το β’ κύκλο και έχουν εγκριθεί 11.175 από αυτές. Εκτιμάται ότι ως το τέλος Οκτωβρίου θα εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις».

Κίνητρα χορηγούνται και για τα επαγγελματικά οχήματα, για τα φορτηγά και την ανανέωση των εταιρικών στόλων, ενώ με το ειδικό πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», χρηματοδοτείται η αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά. Επιπλέον, οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας, ενώ μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο της Αθήνας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και να σταθμεύουν δωρεάν με ειδικό σήμα. Το 2019 υπήρχαν 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα, ο αριθμός τους υπερβαίνει τις 3.600. Το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, από 0,4% το 2019, κυμαίνεται πλέον στο 10%. Στόχος είναι να δημιουργηθούν 11.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2026 και 25.000 μέχρι το 2030.

Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι η κυκλοφορία των νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων από τους συγκοινωνιακούς φορείς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει το καλύτερο παράδειγμα ποιοτικών μετακινήσεων, μέσω της ηλεκτροκίνησης, στις αστικές – και όχι μόνο – μετακινήσεις.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Επιδίωξη μας είναι η αύξηση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, ως μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης. Με τη χορήγηση κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τη δημιουργία υποδομών και υπηρεσιών για την υποστήριξη της κυκλοφορίας του ηλεκτροκίνητου οχήματος, καθώς και τη μέριμνα για τη συντήρησή του, δημιουργούμε ένα συνεκτικό πλέγμα δράσεων, με στόχο την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας».

     Αναλυτικά το κείμενο του χαιρετισμού του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

Η ηλεκτροκίνηση δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται σαν μία πολυτέλεια. Καθίσταται πλέον ως μία αδήριτη ανάγκη στο παρόν, καθώς, σε συνδυασμό με τη χρήση καθαρής ενέργειας, συνιστά βασικό όχημα στην πορεία για μια κοινωνία και μια οικονομία μηδενικών εκπομπών ρύπων. Μας «οδηγεί» στη βιώσιμη κινητικότητα του μέλλοντος. Γι’ αυτό τον λόγο αποτελεί εξαιρετική τιμή να πραγματοποιώ τα εγκαίνια της έκθεσης «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY 2023». Και αυτό μεταξύ άλλων, γιατί βρίσκομαι ανάμεσα σε ανθρώπους οι οποίοι νοιάζονται και μοιράζονται τις κοινές αξίες της αειφορίας, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που αναδύονται από την 4η βιομηχανική επανάσταση.

Για μία συνεκτική κοινωνία, που σέβεται το περιβάλλον και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μία τεχνολογικά προηγμένη, καινοτόμα και ανταγωνιστική οικονομία, με αιχμή του δόρατος την προώθηση επιστημονικών λύσεων υψηλής προστιθέμενης αξίας, με απώτερο στόχο την ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Όλα όσα παρουσιάζονται εδώ είναι η τρανή απόδειξη ότι η βιώσιμη ανάπτυξη δεν είναι απλά μία θεωρία, αλλά μια πρακτική και μια εμπειρία που θα καθορίζει την καθημερινότητα στο άμεσο μέλλον μας. Οι ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για την προώθηση της καινοτομίας και την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, μέσω της ηλεκτροκίνησης, βρίσκουν την Ελλάδα απόλυτα ταυτισμένη όσον αφορά την χάραξη των πολιτικών της.

Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επιδίωξη μας είναι η αύξηση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, ως μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης. Με τη χορήγηση κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τη δημιουργία υποδομών και υπηρεσιών για την υποστήριξη της κυκλοφορίας του ηλεκτροκίνητου οχήματος, καθώς και τη μέριμνα για τη συντήρησή του, δημιουργούμε ένα συνεκτικό πλέγμα δράσεων για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.

Μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», υποστηρίζεται η αγορά αμιγώς ηλεκτρικού ή υβριδικού ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και δίκυκλων, τρίκυκλων και ποδηλάτων. Ήδη αιτήθηκαν 2.629 πολίτες για υπαγωγή στο Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει πλέον την ευθύνη προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ενώ, ως τώρα έχουν υποβληθεί 19.000 αιτήσεις για τον β’ κύκλο και έχουν εγκριθεί 11.175 από αυτές. Εκτιμάται ότι ως το τέλος Οκτωβρίου θα εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις.

Κίνητρα χορηγούνται και για τα επαγγελματικά οχήματα, για τα φορτηγά και την ανανέωση των εταιρικών στόλων, ενώ με το ειδικό πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», χρηματοδοτείται η αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά.

Επιπλέον, οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας, ενώ μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο της Αθήνας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και να σταθμεύουν δωρεάν με ειδικό σήμα. Σημαντικές είναι οι εξελίξεις όσον αφορά την υποστήριξη των παραπάνω πολιτικών. Ενδεικτικά, το 2019 υπήρχαν 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα, ο αριθμός τους υπερβαίνει τις 3.600, ενώ το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, από 0,4% το 2019, κυμαίνεται πλέον στο 10%. Στόχος είναι να δημιουργηθούν 11.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2026 και 25.000 μέχρι το 2030.

Σας ανέφερα ορισμένες από τις πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει. Και έπεται συνέχεια. Η κυκλοφορία των νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων από τους συγκοινωνιακούς φορείς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει το καλύτερο παράδειγμα ποιοτικών μετακινήσεων, μέσω της ηλεκτροκίνησης στις αστικές – και όχι μόνο – μετακινήσεις. «Διανύουμε» τον δρόμο των καθαρών μετακινήσεων με ασφάλεια, σταθερότητα, και αποφασιστικότητα.

Στην αγορά της ηλεκτροκίνησης είναι γεγονός ότι το κόστος για τον πολίτη είναι ακόμα υψηλό. Επίσης, το πεδίο των τεχνολογικών δυνατοτήτων που πρέπει να διερευνηθεί, είναι ακόμα ευρύτατο, με κύριο ζητούμενο τη σημαντική αύξηση της αυτονομίας των οχημάτων. Επιπλέον, παρεμβάσεις χρειάζονται για τον καθορισμό του θεσμικού πλαισίου, ενώ περαιτέρω υποδομές θα απαιτηθούν για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.

Ωστόσο, απόφαση της πολιτείας είναι η υποστήριξη των πολιτών για την ενίσχυση της εκτεταμένης χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Με την ηλεκτροκίνηση σηματοδοτείται η μετάβαση σε μια εποχή όπου η περιβαλλοντική προστασία και η κλιματική ουδετερότητα αποτελούν το κυρίαρχο κριτήριο για τις υποδομές των μεταφορικών υπηρεσιών, αλλά κυρίως για τη βελτίωση της ζωής στις πόλεις, για τη βελτίωση της καθημερινότητας όλων των συμπολιτών μας.

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Θόδωρος Σκυλακάκης: Νέος σύγχρονος αντιπλημμυρικός σχεδιασμός.

by EnergyUp 23 Σεπτεμβρίου, 2023

«Δεν υπάρχει περιθώριο για αδύναμα σημεία στον αντιπλημμυρικό σχεδιασμό» υπογράμμισε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, μιλώντας την Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου στο Olympia Forum ΙV, που πραγματοποιείται έως τις 24 Σεπτεμβρίου, στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας, στην Αρχαία Ολυμπία.

Αναφερόμενος σε έναν ολοκαίνουριο, αντιπλημμυρικό σχεδιασμό, εξήγησε πως: «Πρέπει να κάνουμε μία συζήτηση, όπου οι πρακτικές του παρελθόντος, π.χ. σπίτια μέσα στα ρέματα, αλλά και ρέματα που γίνονται δρόμοι, κ.λπ. θα έχουν τελειώσει», για να προσθέσει: «Πάμε σε νέες προδιαγραφές στις περιοχές πλημμύρας. Πάμε σε νέα προγράμματα, με τα οποία πρέπει να ενισχύεται και ο ιδιωτικός τομέας για να αυξήσει την ανθεκτικότητα. Πάμε σε άμεση εξέταση και ενίσχυση των κρίσιμων υποδομών, ώστε να αντέχουν πολύ μεγαλύτερες πλημμύρες, από ότι προβλέπεται ως τώρα. Πάμε να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα -στο βαθμό που μπορούμε- καθώς η Ελλάδα είναι γεμάτη με ρέματα, που έχουν δόμηση είτε αυθαίρετη είτε μη αυθαίρετη, αλλά μη συμβατή με πλημμύρες 1.000 ετών. Συζητάμε πολύ σοβαρά και κοιτάμε τα κλιματικά μοντέλα, για το ποιο θα είναι το επόμενο επίπεδο αντιπλημμυρικού σχεδιασμού που θα κάνουμε».

Σε αυτήν την κατεύθυνση, ο κ. Σκυλακάκης, επισήμανε πως θα υπάρξουν: 1) νέοι θεσμοί, π.χ. Οργανισμός Υδάτων Θεσσαλίας και άλλες σοβαρές αλλαγές στη διαχείριση των υδάτων μας, μεταρρυθμίσεις βαθιές, 2) νέο επίπεδο αντιπλημμυρικού σχεδιασμού, καθώς έχει γίνει με υπόθεση για πλημμύρες, οι οποίες δεν είναι ρεαλιστικές πλέον και 3) μεγάλη επένδυση στην ανθεκτικότητα, με την ιεράρχηση: ανθρώπινη ζωή, κρίσιμες υποδομές και ιδιωτική περιουσία.

Δεδομένου ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί κάθε πότε θα βρίσκεται αντιμέτωπη η χώρα με φαινόμενα όπως αυτό της πρόσφατης κακοκαιρίας «Daniel», ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε την αναγκαιότητα να εισάγουμε πάρα πολύ έντονα, μαζί με την έννοια της «αντιπλημμυρικής προστασίας» και αυτήν της «αντιπλημμυρικής ανθεκτικότητας», παραθέτοντας σχετικά παραδείγματα: «Ανθεκτικότητα σημαίνει ότι ο βιολογικός καθαρισμός της πληττόμενης περιοχής δεν πλημμυρίζει, δεν σταματά και δεν παραμένουν για ημέρες τα λύματα της περιοχής χωρίς να καθαρίζονται. Ανθεκτικότητα σημαίνει το σύστημα ύδρευσης, ακόμα και αν γίνει πλημμύρα και κατρακυλήσουν βράχοι και διαλύσουν σε κάποιο σημείο το σύστημα, να υπάρχει plan b, με σωλήνες έτοιμους για τέτοια περίπτωση και σε δυο-τρεις ημέρες να έχει αποκατασταθεί το νερό. Ανθεκτικότητα σημαίνει, στην ιδιωτική περιουσία, αν υπάρχει μία περιοχή με έντονο κίνδυνο πλημμύρας, ο στάβλος με 8.000 χοιρινά, να μην είναι φτιαγμένος στο επίπεδο που είναι όλα τα υπόλοιπα. Αν έχει φτιαχτεί σε ένα ανάχωμα 4 μέτρων, θα αντέχει την πλημμύρα αυτή, χωρίς να πεθάνουν τα ζώα».

Σε σχέση με την ενεργειακή μετάβαση ο κ. Σκυλακάκης σημείωσε: «Η Ελλάδα μπορεί να αρχίσει να ανακατανέμει πόρους, να προωθεί στην προσαρμογή πόρους που θα πήγαιναν στην ενεργειακή μετάβαση. Και αυτό, όχι απλώς χωρίς να χάσει τους στόχους για την ενεργειακή μετάβαση, αλλά επιτυγχάνοντάς τους, ταχύτερα, από ότι είχαμε υπολογίσει. Όσον αφορά στην Ευρώπη, είναι σαφές ότι πρέπει να δώσει πολύ μεγαλύτερη προσοχή στο θέμα της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή. Αυτό, αφορά και στη γενικότερη διαπραγμάτευση που γίνεται παγκόσμια με τις αναπτυσσόμενες χώρες, διότι η Ευρώπη -και ειδικά η Νότια Ευρώπη- είναι περιοχή κατ’ εξοχήν ευάλωτη στην κλιματική κρίση. Και η πολιτική της, πρέπει να το λάβει υπόψη, διότι βλέπουμε ότι τα φαινόμενα έρχονται νωρίτερα και με μεγαλύτερη ένταση από ότι αναμέναμε».

Αναφορικά με την αποθήκευση ενέργειας υπογράμμισε: «Σχεδιάζουμε πολύ προσεκτικά στο Υπουργείο κάποιες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα γίνονται οι σχετικές διαδικασίες», προσθέτοντας: «Ο στόχος μας είναι να επιταχύνουμε την εισαγωγή των φωτοβολταϊκών. Απλώς, πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτό είναι ένα σύνθετο θέμα, που απαιτεί πρόσθετες επενδύσεις στην αποθήκευση».

Τέλος, για την οικονομική στήριξη στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος δήλωσε: «Αν υπάρξει μία μείζων κρίση, θα κάνουμε ότι κάναμε και την προηγούμενη φορά. Αν δεν υπάρξει, θα τελειώσει ο μηχανισμός, όπως έχει προγραμματιστεί στις 31.12.2023 και θα πάμε σε μία ομαλοποίηση, με βοήθεια στους ευάλωτους και στους ενεργειακά ευάλωτους καταναλωτές. Που σημαίνει βοήθεια σε αυξημένη περίμετρο».

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Λύση στο Κυπριακό, στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΟΗΕ

by EnergyUp 23 Σεπτεμβρίου, 2023

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε, στην έδρα του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, με τον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού, António Guterres.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε τη στήριξη της Ελλάδας στις προσπάθειες του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για την επανέναρξη των συνομιλιών που θα οδηγήσουν σε μία λύση στο Κυπριακό, στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΟΗΕ, και για τον διορισμό νέου απεσταλμένου του Οργανισμού στην Κύπρο.

23 Σεπτεμβρίου, 2023
ΕΠΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

NEWSROOM

  • Σχεδόν το 80% των κέντρων δεδομένων παγκοσμίως εκτίθενται σε ακραίους κλιματικούς κινδύνους

    24 Ιουνίου, 2026
  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

    8 Ιουνίου, 2026
  • Κυριάκος Πιερρακάκης: Όσο βελτιώνεται η οικονομική συνθήκη, κάθε μέρα, κάθε βδομάδα, κάθε μήνα θα υπάρχουν κινήσεις προς όφελος της κοινωνίας

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκος Δένδιας: Για έναν Έλληνα υπουργό είναι πάντα συγκινητικό να βρίσκεται εδώ, στη Λευκωσία, στην πρωτεύουσα του Κυπριακού Ελληνισμού

    8 Ιουνίου, 2026
  • Ανοίγει σήμερα η ευρωπαϊκή πρόσκληση για καθαρή ενέργεια -CETPartnership 2026

    8 Ιουνίου, 2026
  • Στην Ουάσιγκτον βρίσκεται από σήμερα  ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου

    8 Ιουνίου, 2026
  • Το Πεκίνο προωθεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την καινοτόμο ανάπτυξη δικτύων τεχνολογίας 6G

    8 Ιουνίου, 2026
  • ΔΕΗ: από σήμερα η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών

    26 Μαΐου, 2026
  • ΔΕΔΔΗΕ: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του νέου Κέντρου Διανομής Κερατέας

    15 Μαΐου, 2026
  • Η συνάντηση των Υπουργών Ενέργειας της Ελλάδας, της Σερβίας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας

    15 Μαΐου, 2026
  • Από τη «μικρή ΔΕΗ» στη «διπλή ΔΕΗ» – Την Πέμπτη η γενική συνέλευση για αύξηση κεφαλαίου 4 δισ. ευρώ – Στόχος ο διπλασιασμός της εγκατεστημένης ισχύος

    11 Μαΐου, 2026
  • Δημιουργία φωτοβολταϊκού σταθμού στην περιοχή Λάγουρα του Δήμου Άργους Ορεστικού Καστοριάς

    6 Μαΐου, 2026
  • Κυριάκος Μητσοτάκης: Ανάγκη ενίσχυσης και επιτάχυνσης της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας και παραγωγής

    4 Μαΐου, 2026

Το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ενέργεια, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την οικονομία και το περιβάλλον!

Λεωφόρος Κηφισίας 62-64, Μαρούσι  15125
info@energyup.gr

Μέλος του

Team Energyup.gr

Παππά Μαρία
Βλάχος Γιώργος
Δέδε Ιωάννα
Αντωνίου Γιάννης

Facebook Twitter

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

  • Σχεδόν το 80% των κέντρων δεδομένων παγκοσμίως εκτίθενται σε ακραίους κλιματικούς κινδύνους

    24 Ιουνίου, 2026
  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026

@2021 - Energyup.gr - All Right Reserved.


Back To Top
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ