Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2026 | 11:59 πμ
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ

Επίσημη έναρξη του έργου δημιουργίας Μικρής Κοιλάδας Υδρογόνου «TRIERES».

by EnergyUp 30 Σεπτεμβρίου, 2023

Συντονιστής του έργου είναι η Motor Oil και συμμετέχουν συνολικά 26 εταίροι από πέντε χώρες και έχει διάρκεια 58 μήνες

Η επίσημη έναρξη του Έργου «TRIERES» που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon Europe και το Clean Hydrogen Partnership πραγματοποιείται  στις 28 και 29 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα. Συντονιστής του έργου είναι η Motor Oil και συμμετέχουν συνολικά 26 εταίροι από πέντε χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Αυστρία, Ολλανδία, Αίγυπτος) και έχει διάρκεια 58 μήνες. Κατά την πρώτη μέρα της συνάντησης της κοινοπραξίας χαιρετισμούς απηύθυναν ο  Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Ι. Ξιφαράς, ο CEO της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Υπερταμείο κ. Γ. Δημητριάδης και ο CEO της Ανώνυμης Εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες – ΟΣΥ κ. Σ. Αγιάσογλου.

Ο στόχος

Σκοπός του έργου είναι η δημιουργία Μικρής Κοιλάδας Υδρογόνου («Small Scale Hydrogen Valley»), με γεωγραφική αναφορά το Διυλιστήριο της Motor Oil στους Αγ. Θεοδώρους Κορινθίας, δηλαδή ενός οικοσυστήματος υδρογόνου στην Ελλάδα, διασυνδέοντας τη μονάδα παραγωγής πράσινου υδρογόνου που αναπτύσσει εκεί η εταιρεία στο πλαίσιο του έργου EPHYRA, με δυνητικούς off-takers επιχειρήσεις, τεχνολογικούς παρόχους, ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα, φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης. Στο πλαίσιο του έργου δίνεται μια σημαντική ευκαιρία για την υλοποίηση πιλοτικών έργων χρήσης υδρογόνου (αστικά λεωφορεία, επιβατικά οχήματα, ναυτιλία, μονάδα ηλεκτροδότησης) καθώς και για εκπόνηση μελετών της χρήσης υδρογόνου για υφιστάμενες ή μελλοντικές εφαρμογές, ενώ θα υπάρξουν συνέργειες με υφιστάμενες και μελλοντικές κοιλάδες υδρογόνου στην ΕΕ (Ολλανδία, Αυστρία, Κύπρο) και Αίγυπτο.

Τα δεδομένα που θα συλλεχθούν τόσο από τα πιλοτικά έργα όσο και από τις μελέτες, θα αξιοποιηθούν για επικοινωνία των πλεονεκτημάτων του υδρογόνου στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο αλλά και τον καθοριστικό ρόλο που αναμένεται να διαδραματίσει στις προσπάθειες για την ευρωπαϊκή κλιματική ουδετερότητα, την ενεργειακή ασφάλεια και την αλλαγή του ενεργειακού μείγματος της χώρας.

Εταίροι

Οι εταίροι του έργου είναι:

–       Όμιλος Μότορ Όιλ: Μότορ Όιλ (Ελλάς) Διυλιστήρια Κορίνθου ΑΕ, AVINOIL, LPC, DIORIGA GAS

–       Τοπικές και Περιφερειακές Αρχές: Περιφέρεια Πελοποννήσου, Δήμος Λουτρακίου-Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων

–       Εταιρείες (Δημοσίου – Ιδιωτικού τομέα): Υπερταμείο, ΔΕΗ, Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, Οδικές Συγκοινωνίες-ΟΣΥ, Διώρυγα Κορίνθου ΑΕ, Ολυμπία Οδός, NOVA, Fulgor, HYDRUS, Ecoferry  Shipping Company

–       Ακαδημαϊκά και Ερευνητικά Ιδρύματα: ΕΚΕΦΕ-Δημόκριτος, Ίδρυμα Τεχνολογίας Έρευνας, Εθνικό Μετσόβιο Πανεπιστήμιο, NEEST

–       Φορείς και Εταιρείες από ΕΕ και τρίτα κράτη: Πανεπιστήμιο του Groningen, FEN Research, Λιμάνι Λάρνακας, Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων Κύπρου, Stichting New Energy Coalition , Hydrogen Egypt  ως συνεργαζόμενος εταίρος.

Καινοτομία

Το έργο TRIERES είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το έργο EPHYRA (GA No. 101112220), ένα ιδιαίτερα καινοτόμο και πρωτοποριακό έργο, που θα επιδείξει για πρώτη φορά σε βιομηχανική κλίμακα μια εγκατάσταση παραγωγής υδρογόνου (30 MW)  από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με τη χρήση βελτιωμένης τεχνολογίας. Η μεγάλης κλίμακας διεργασία ηλεκτρόλυσης θα ενσωματωθεί στις βιομηχανικές λειτουργίες του διυλιστηρίου της Motor Oil στους Αγ. Θεοδώρους Κορινθίας.

Ο κ. Κωνσταντίνος Χατζηφώτης, Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Ομίλου Motor Oil, δήλωσε: «Ο Όμιλος της Motor Oil προχωρά δυναμικά και ηγείται της πράσινης μετάβασης στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε αυτή τη νέα εποχή, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν τα ενωσιακά χρηματοδοτικά προγράμματα, είναι κρίσιμη για την ομαλή και δίκαιη μετάβαση στην πράσινη οικονομία. Συγκεκριμένα, με το έργο TRIERES, που συγχρηματοδοτείται από το ενωσιακό πρόγραμμα Horizon Europe και το Clean Hydrogen Partnership, ενθαρρύνεται η ανάπτυξη μιας βιώσιμης εθνικής και περιφερειακής οικονομίας υδρογόνου με καινοτόμες εφαρμογές, σε μία εποχή που η αναζήτηση λύσεων για διαφοροποιημένη ενέργεια αποτελεί μονόδρομο.»

Από την πλευρά του Clean Hydrogen Partnership, η κα. Mirela Atanasiu, προσωρινή Εκτελεστική Διευθύντρια, δήλωσε: «Είμαστε πολύ ευτυχείς που υποστηρίζουμε αυτό το έργο της Κοιλάδας Υδρογόνου, το οποίο αποτελεί το πρώτο του είδους του στην Ελλάδα, και είμαστε βέβαιοι ότι θα έχει καθοριστικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της οικονομίας του υδρογόνου στην Ευρώπη. Εμβληματικά έργα, όπως το TRIERES, μπορούν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο, ενημερώνοντας το κοινό σχετικά με το υδρογόνο και επιδεικνύοντας την ετοιμότητα ορισμένων εφαρμογών  υδρογόνου να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απανθρακοποίηση της οικονομίας μας».

30 Σεπτεμβρίου, 2023

Σύντομα θα είναι πλήρως λειτουργική η πλωτή μονάδα, στην Αλεξανδρούπολη.

by EnergyUp 29 Σεπτεμβρίου, 2023

Την πεποίθηση ότι σύντομα θα είναι πλήρως λειτουργική η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, εξέφρασε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης, μιλώντας στην ενότητα «Δημιουργία αξιόπιστων ενεργειακών συνεργασιών στην Περιφέρεια» του συνεδρίου του Economist «The Third Thessaloniki Metropolitan Summit», που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

Ο υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η Ελλάδα ήταν αρκετά προνοητική ώστε να μην είναι απόλυτα εξαρτώμενη για θέματα φυσικού αερίου μόνο από το εξωτερικό και έτσι ξεκίνησε τις εγκαταστάσεις στη Ρεβυθούσα». Παράλληλα πρόσθεσε: «μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία είχαμε και στην Αλεξανδρούπολη τον FSRU και σύντομα θα είναι πλήρως λειτουργικός. Έτσι θα μπορούμε να καλύπτουμε όλες τις ανάγκες μας χωρίς να κάνουμε χρήση του ρωσικού αγωγού φυσικού αερίου και αυτό βοηθά τους στόχους μας».

Εξάλλου, ο κ. Σκυλακάκης επισήμανε ότι η Ευρώπη καθυστερεί στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ εκτίμησε ότι στο Αιγαίο υπάρχουν πολλές δυνατότητες για off shore εκμετάλλευση, κάτι που, όπως είπε, θα μπορούσε να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό την πράσινη μετάβαση και την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης καθώς θα παρείχε τη διαφοροποίηση στην ενεργειακή προμήθεια από άλλες περιοχές (από τη βόρειο Αφρική και τη Μέση Ανατολή). Για να συμβεί όμως αυτό, όπως συμπλήρωσε, χρειάζεται ένα πολύ φιλόδοξο δίκτυο στην Ευρώπη. Επιπλέον γνωστοποίησε ότι γίνονται προσπάθειες και για το ελληνικό δίκτυο ώστε να ενσωματωθούν σε αυτό η ηλιακή και η αιολική ενέργεια.

Η Μολδαβία πιο ασφαλής πλέον ενεργειακά

Την εκτίμηση ότι μετά την κατάσταση που διαμορφώθηκε στην Ουκρανία η Μολδαβία έγινε πιο ασφαλής από ενεργειακής άποψης, εξέφρασε ο υπουργός Ενέργειας της Μολδαβίας Victor Parlicov, τονίζοντας ότι μειώθηκε η εξάρτηση από τον μοναδικό πάροχο φυσικού αερίου που είχε η χώρα, την Gazprom, και πλέον μία από τις μεγαλύτερες πηγές εφοδιασμού με φυσικό αέριο είναι το φυσικό αέριο που προέρχεται από τη ΔΕΠΑ.
«Η Μολδαβία δεν έλυσε απλώς το θέμα της ασφάλειας του ενεργειακού της εφοδιασμού αλλά πλέον μπορεί να συμβάλει ως χώρα στην ευρύτερη περιφερειακή ασφάλεια του ανεφοδιασμού» είπε και πρόσθεσε: «πρέπει να συνεργαστούμε με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία για να αυξήσουμε τη χωρητικότητα του ενεργειακού διαδρόμου». Χαρακτήρισε, παράλληλα, ως εξαιρετική τη συνεργασία της χώρας του με όλες τις χώρες που εμπλέκονται στον διάδρομο αυτό.
Από την πλευρά του, ο πρώην υπουργός Εξωτερικών του Ισραήλ, αντιπρόεδρος του Διεθνούς Κέντρου Ειρήνης του Τολέδο, Σλόμο Μπεν Άμι, μιλώντας στο συνέδριο υπογράμμισε ότι θα πρέπει να βελτιωθεί η κατάσταση στην Ευρώπη όσον αφορά την αποθηκευτική ικανότητα και δυναμικότητα και να υπάρξει μετακίνηση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στο πλαίσιο μιας συνολικής μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την Ευρώπη.

Η υλοποίηση των υποδομών του ICGB έκανε τη μεγάλη διαφορά

Μιλώντας στο συνέδριο του Economist, η Τεοντόρα Γκεοργκίεβα (Teodora Georgieva), εκτελεστικό στέλεχος καιμέλος του ΔΣ του ICGB AD, τόνισε ότι η υλοποίηση των υποδομών για τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας IGB έκανε τη μεγάλη διαφορά και σημείωσε: «μέσω των υποδομών το φυσικό αέριο πέρασε από τη Μολδαβία και τα Βαλκάνια από τον ICGB και για πρώτη φορά αυτός ο διαβαλκανικός αγωγός υλοποιήθηκε ακριβώς στην ώρα του βοηθώντας την Ευρώπη».
«Η Βουλγαρία ήταν μια χώρα που εξαρτώταν σχεδόν κατά 100% από τον ρωσικό εφοδιασμό. Η κατασκευή αυτής της υποδομής έκανε τη διαφορά χάρη στη συνεργασία με την Ελλάδα και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και άλλαξε τους όρους του παιχνιδιού. Είδαμε τεράστια ανάπτυξη. Και όταν το FSRU Αλεξανδρούπολης αναπτυχθεί πλήρως, τότε ο δικός μας αγωγός θα μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τη χωρητικότητά του» πρόσθεσε.

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Μάλτα-MED9- Πρωθυπουργός: Να αποφασίζει η Ευρώπη ποιος μπαίνει στην ΕΕ και όχι οι διακινητές.

by EnergyUp 29 Σεπτεμβρίου, 2023

“Να ασκήσουμε ένα δικαίωμα το οποίο δεν μπορούμε να εκχωρήσουμε σε διακινητές. Διότι αυτό ακριβώς κάνουμε σήμερα: οι διακινητές είναι αυτοί που αποφασίζουν ποιος θα μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό πρέπει να αλλάξει”. Αυτό τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την λήξη των εργασιών της Συνόδου Κορυφής EUMED9 στη Μάλτα, η οποία ασχολήθηκε μεταξύ άλλων και με το μεταναστευτικό πρόβλημα στην Ευρώπη.

Ο κ.Μητσοτάκης επισήμανε επίσης ότι οι ηγεσίες της Ευρώπης είναι “ανάγκη να καθορίσουμε με δικούς μας όρους ποιος θα εισέρχεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση”, ενώ επισήμανε ότι η ΕΕ πρέπει να επικεντρωθεί στους επαναπατρισμούς και να διασφαλίσει ότι οι άνθρωποι που δεν δικαιούνται άσυλο θα επιστρέφουν στη χώρα καταγωγής τους. Παράλληλα ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι πρέπει η Ευρώπη εκτός όλων αυτών, να εστιάσει στις νόμιμες οδούς για μετανάστευση.

Ο κ.Μητσοτάκης στη δήλωση του αναφέρθηκε επίσης στην κλιματική κρίση και στην οικονομία.

Για την οικονομία στην ΕΕ ανέφερε ότι δεν μπορούμε να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος, και επισήμανε ότι “γνωρίζουμε λάθη που έγιναν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ουσιαστικά ανάγκασαν χώρες να προβούν σε πολύ απότομη δημοσιονομική προσαρμογή, «βυθίζοντάς» τες σε πολύ μεγαλύτερη ύφεση”.

Πρότεινε την επιστροφή στο πλαίσιο της αρχικής πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την οποία χαρακτήρισε ισορροπημένη σε ό,τι αφορά την αυξημένη ευελιξία αλλά και την ιδιοκτησία, ώστε τα κράτη-μέλη να εκπονούν τη δική τους δημοσιονομική «διαδρομή» για να πετύχουν τη δημοσιονομική προσαρμογή.

Παράλληλα τόνισε ότι πρέπει να δημιουργηθεί χώρος για τις κρίσιμες επενδύσεις που χρειάζονται οι ευρωπαϊκές χώρες, ώστε να προστατευτεί η στρατηγική αυτονομία τους, είτε πρόκειται για την άμυνα είτε για σημαντικές συλλογικές επενδύσεις στην πράσινη μετάβαση.

Για την κλιματική κρίση ο κ.Μητσοτάκης είπε ότι επηρεάζει τη Μεσόγειο με δυσανάλογα έντονο τρόπο και κάλεσε τους ηγέτες της ΕΕ να αναλάβουν από κοινού δράση, και είπε ότι η κρίση παροτρύνει τις ευρωπαϊκές χώρες να έχουν μια ολοκληρωμένη συνεργασία σε ζητήματα και θέματα πρόληψης, “

 

“Δεν πρέπει, ασφαλώς, να ξεχνάμε ότι αυτές οι καταστροφές δεν επηρεάζουν μόνο τις χώρες μας στην Ευρώπη, αλλά και τις χώρες της Νότιας Γειτονιάς. Όταν μια καταστροφή πλήττει μια χώρα που έχει σημαντικά προβλήματα όσον αφορά στη λειτουργία του κράτους, η καταστροφή πολλαπλασιάζεται. Η ίδια καταιγίδα που κόστισε τη ζωή σε λιγότερους από 20 ανθρώπους στην Ελλάδα είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι στη Λιβύη. Αυτή είναι η διαφορά στο τι προκαλεί η κλιματική αλλαγή όταν πλήττει μια καλά οργανωμένη χώρα έναντι μιας χώρας που αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα” είπε ο κ.Μητσοτάκης.

Αναλυτικά, η δήλωση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο πλαίσιο της συμμετοχής του στη Σύνοδο Κορυφής EUMED9 στη Μάλτα:

Αγαπητέ Robert (Abela), σε ευχαριστώ για την υπέροχη φιλοξενία και την καταπληκτική τοποθεσία που διάλεξες γι’ αυτή τη συνάθροιση. Σε ευχαριστώ επίσης για την πολύ περιεκτική σύνοψη της συζήτησης που είχαμε και η οποία αποτυπώθηκε στην κοινή δήλωση που μόλις συμφωνήθηκε.

Δεν θέλω να επαναλάβω όσα ειπώθηκαν από τους προηγούμενους ομιλητές. Επιτρέψτε μου να κάνω τρεις γρήγορες παρατηρήσεις: πρώτον, όσον αφορά στην κλιματική κρίση, σας ευχαριστώ όλους για την υποστήριξη που προσφέρατε στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια ενός πάρα πολύ δύσκολου καλοκαιριού, όταν αντιμετωπίσαμε κάποιες από τις χειρότερες πυρκαγιές και σίγουρα τις χειρότερες πλημμύρες στην ιστορία της χώρας μας. Θα πρέπει να είναι προφανές σε όλους μας, πιστεύω, ότι η κλιματική κρίση επηρεάζει τη Μεσόγειο με δυσανάλογα έντονο τρόπο. Αυτό δεν πρέπει να αποτελεί μόνο αιτία ανησυχίας, αλλά και λόγο για όλους μας να αναλάβουμε άμεσα δράση.
Σας ευχαριστώ όλους που συμφωνείτε με το περιεχόμενο της επιστολής που σας έστειλα, η οποία ουσιαστικά μας προτρέπει, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, να δώσουμε πολύ μεγαλύτερη έμφαση στην προσαρμογή και ειδικότερα στην αρωγή μετά από φυσικές καταστροφές και στη διαχείριση των πολύ δαπανηρών συνεπειών αυτών των καταστροφών, όπως γνωρίζουμε πολύ καλά τόσο εμείς όσο και οι Σλοβένοι φίλοι μας.
Μας παροτρύνει όμως να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη συνεργασία σε ζητήματα και θέματα πρόληψης, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι υπάρχει μια λογική ισορροπία μεταξύ της φιλόδοξης ατζέντας μας για τον μετριασμό των επιπτώσεων, η οποία όμως είναι μακροπρόθεσμη, και των άμεσων αναγκών μας για προσαρμογή. Διότι θεωρώ ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλίσουμε ότι οι λαοί μας θα συνεχίσουν να συμμετέχουν στην πράσινη μετάβαση. Καθώς αυτή τη στιγμή είναι σαφές σε εμένα ότι δεν πρόκειται για μια ισορροπημένη προσέγγιση, ιδίως αν εξετάσουμε τα ευρωπαϊκά χρήματα που είναι διαθέσιμα για την άμεση ανακούφιση από τις καταστροφές.
Δεν πρέπει, ασφαλώς, να ξεχνάμε ότι αυτές οι καταστροφές δεν επηρεάζουν μόνο τις χώρες μας στην Ευρώπη, αλλά και τις χώρες της Νότιας Γειτονιάς. Όταν μια καταστροφή πλήττει μια χώρα που έχει σημαντικά προβλήματα όσον αφορά στη λειτουργία του κράτους, η καταστροφή πολλαπλασιάζεται. Η ίδια καταιγίδα που κόστισε τη ζωή σε λιγότερους από 20 ανθρώπους στην Ελλάδα είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι στη Λιβύη. Αυτή είναι η διαφορά στο τι προκαλεί η κλιματική αλλαγή όταν πλήττει μια καλά οργανωμένη χώρα έναντι μιας χώρας που αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα.
Σχετικά με τη μετανάστευση, δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με όσα ειπώθηκαν από την Ιταλίδα Πρωθυπουργό, Georgia Meloni, και τον Γάλλο Πρόεδρο, Emmanuel Macron, όσον αφορά στο να επικεντρωθούμε στο σχέδιο δράσης 10 σημείων που συνέταξε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πιστεύω ότι έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αναγνωρίζοντας τη σημασία της εξωτερικής διάστασης του μεταναστευτικού προβλήματος και, στο τέλος της ημέρας, την ανάγκη να καθορίσουμε με δικούς μας όρους ποιος θα εισέρχεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Καθώς είναι κάτι που έγκειται σε εμάς, ως κυρίαρχα κράτη αλλά και ως μέλη της ευρωπαϊκής μας οικογένειας, να ασκήσουμε ένα δικαίωμα το οποίο δεν μπορούμε να εκχωρήσουμε σε διακινητές. Διότι αυτό ακριβώς κάνουμε σήμερα: οι διακινητές είναι αυτοί που αποφασίζουν ποιος θα μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό πρέπει να αλλάξει.
Πρέπει να είμαστε πολύ αποτελεσματικότεροι, διασφαλίζοντας ότι μη αξιόπλοα σκάφη δεν θα αποπλέουν από τις ακτές των γειτονικών χωρών και δεν θα θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, σε ένα πολύ επικίνδυνο ταξίδι. Πρέπει να συνεργαστούμε περισσότερο με τις χώρες διέλευσης, κάτι που προσπαθούμε να κάνουμε, για παράδειγμα, με την Τουρκία. Πρέπει να επικεντρωθούμε στους επαναπατρισμούς και να διασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι που δεν δικαιούνται άσυλο θα επιστρέφουν στη χώρα καταγωγής τους. Τέλος, φυσικά, πρέπει να εστιάσουμε στις νόμιμες οδούς για μετανάστευση. Από τη στιγμή που επιδεικνύουμε μεγαλύτερη επαγρύπνηση για την προστασία των συνόρων μας, πρέπει ως αντίβαρο να προσφέρουμε ευκαιρίες στους ανθρώπους που μπορούν να έρθουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και να μας βοηθήσουν να στηρίξουμε την οικονομική μας ανάπτυξη, αλλά με ασφαλή τρόπο και -το ξαναλέω- με τους δικούς μας όρους.
Κλείνοντας, όσον αφορά τα ζητήματα οικονομικής διακυβέρνησης, θα επαναλάβω ότι συμφωνώ με όσα έχουν ήδη ειπωθεί. Δύο σύντομες παρατηρήσεις θα κάνω μόνο. Δεν μπορούμε να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος. Γνωρίζουμε λάθη που έγιναν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ουσιαστικά ανάγκασαν χώρες να προβούν σε πολύ απότομη δημοσιονομική προσαρμογή, «βυθίζοντάς» τες σε πολύ μεγαλύτερη ύφεση.
Πιστεύω ότι πρέπει να επιστρέψουμε στο πλαίσιο της αρχικής πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία εκτιμούμε ότι ήταν ιδιαίτερα ισορροπημένη σε ό,τι αφορά την αυξημένη ευελιξία αλλά και την ιδιοκτησία, ώστε τα κράτη-μέλη να εκπονούν τη δική τους δημοσιονομική «διαδρομή» για να πετύχουν τη δημοσιονομική προσαρμογή.
Και, ασφαλώς, πρέπει να δημιουργήσουμε χώρο για τις κρίσιμες επενδύσεις που χρειαζόμαστε ώστε να προστατεύσουμε τη στρατηγική αυτονομία μας, είτε πρόκειται για την άμυνα είτε μιλάμε για σημαντικές συλλογικές επενδύσεις στην πράσινη μετάβαση. Διότι διαφορετικά θα βρεθούμε σε μία θέση όπου άλλες χώρες ή άλλες μεγάλες ομάδες κρατών θα κάνουν αυτές τις επενδύσεις, ενώ εμείς θα υφιστάμεθα περιορισμούς από τους δημοσιονομικούς κανόνες που επιβάλλουμε στους εαυτούς μας σε μία συγκυρία όπου πρέπει να επενδύσουμε περισσότερο.
Επιτρέψτε μου να ολοκληρώσω με αυτό την τοποθέτησή μου. Σε ευχαριστώ πολύ Robert, για την εξαιρετική φιλοξενία. Εύχομαι τα καλύτερα στην Κύπρο και προσβλέπω στην επίσκεψή μου εκεί για την 11η Σύνοδο ενός σχήματος συνεργασίας που έχει αποδειχθεί, πιστεύω, πολύ επιτυχημένο και εποικοδομητικό.

Επισυνάπτεται το κείμενο της κοινής δήλωσης των ηγετών

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Σύνοδος κορυφής ΕΕ- ΗΠΑ στις 20 Οκτωβρίου

by EnergyUp 29 Σεπτεμβρίου, 2023

Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ και η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν θα μεταβούν στην Ουάσινγκτον στις 20 Οκτωβρίου όπου θα συναντηθούν με τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν για τη σύνοδο κορυφής Ευρωπαϊκής Ένωσης – Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, ανακοίνωσε σήμερα Ευρωπαίος αξιωματούχος.

Ο στόχος θα είναι “η ενίσχυση της στρατηγικής μας συνεργασίας με τις ΗΠΑ” και η αντιμετώπιση των “κοινών προκλήσεων” όπως η κλιματική αλλαγή και η κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας, εξήγησε ο αξιωματούχος αυτός που ζήτησε να μην κατονομαστεί.

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν θα φιλοξενήσει τους δύο κορυφαίους αξιωματούχος και οι δασμοί στον χάλυβα περιλαμβάνονται στα διμερή θέματα που πρέπει να επιλυθούν, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Οι ΗΠΑ είχαν συμφωνήσει προηγουμένως να αναστείλουν τους δασμούς στον χάλυβα και το αλουμίνιο της ΕΕ που επέβαλε ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, με καταληκτική ημερομηνία το τέλος Οκτωβρίου προκειμένου να επιτευχθεί μια συμφωνία για την προώθηση της πράσινης παραγωγής και την αντιμετώπιση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Eurostat: Στο 2,4% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, στο 4,3% στην ευρωζώνη

by EnergyUp 29 Σεπτεμβρίου, 2023

Ο ετήσιος πληθωρισμός της ζώνης του ευρώ αναμένεται να είναι 4,3% τον Σεπτέμβριο του 2023, από 5,2% τον Αύγουστο σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.


Εξετάζοντας τις κύριες συνιστώσες του πληθωρισμού στη ζώνη του ευρώ, τα τρόφιμα, το αλκοόλ και ο καπνός αναμένεται να έχουν τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό τον Σεπτέμβριο (8,8%, έναντι 9,7% τον Αύγουστο), ακολουθούμενες από τις υπηρεσίες (4,7%, έναντι 5,5% τον Αύγουστο ), τα μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (4,2%, έναντι 4,7% τον Αύγουστο) και την ενέργεια (-4,7%, έναντι -3,3% τον Αύγουστο).


Στην Ελλάδα ο ετήσιος πληθωρισμός αναμένεται να υποχωρήσει στο 2,4% το Σεπτέμβριο από 3,5% τον Αύγουστο.
Το Σεπτέμβριο το υψηλότερο επίπεδο πληθωρισμού στην ευρωζώνη καταγράφουν η Σλοβακία (8,9%), η Κροατία (7,3%) και η Σλοβενία (7,1%).


Το χαμηλότερο πληθωρισμό στην ευρωζώνη καταγράφουν το Βέλγιο (0,7%), η Ελλάδα (2,4%), η Φινλανδία (3%) και η Ισπανία (3,2%), ενώ η Ολλανδία καταγράφει αρνητικό πληθωρισμό (-0,3%).


Στη Γερμανία ο πληθωρισμός υποχώρησε στο 4,3% από 6,4% τον Αύγουστο και στη Γαλλία ο πληθωρισμός υποχώρησε ελαφρώς στο 5,6% από 5,7% τον Αύγουστο.

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο της Γαλλίας

by EnergyUp 29 Σεπτεμβρίου, 2023


Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Γαλλίας Emmanuel Macron στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής της MED9 στη Βαλέτα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν ζητήματα διμερούς και ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος ενόψει της Συνόδου της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας και του άτυπου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της επόμενης εβδομάδας (5 και 6 Οκτωβρίου) στη Γρανάδα.

Οι δύο ηγέτες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την αμυντική συνεργασία των δύο χωρών. Ο Πρωθυπουργός ευχαρίστησε τον κ. Macron για τη συνδρομή της Γαλλίας στην κατάσβεση των καταστροφικών πυρκαγιών που έπληξαν τη χώρα μας το καλοκαίρι και επανέλαβε ότι η ΕΕ πρέπει να κάνει περισσότερα για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών και την προσαρμογή στην Κλιματική κρίση, στο πνεύμα της επιστολής που έχει ήδη απευθύνει στους ηγέτες της MED9.

Οι δύο ηγέτες αντάλλαξαν ακόμη απόψεις για τις δυνατότητες συνεργασίας στον τομέα της τεχνολογίας για την πρόβλεψη ακραίων καιρικών φαινομένων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε κατά τη διάρκεια της συνάντησης στο Μεταναστευτικό και στη σημασία φύλαξης των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ και συνεργασίας με τις χώρες προέλευσης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι η Ελλάδα θα παραμείνει συνεπής στην πολιτική φύλαξης των συνόρων, ενώ τόνισε ότι χρειάζεται συνεργασία κρατών-μελών προκειμένου να αποτρέπονται οι αναχωρήσεις και τα δίκτυα των διακινητών να αποθαρρύνονται από το να βάζουν απελπισμένους ανθρώπους σε βάρκες και να ξεκινούν ένα επικίνδυνο ταξίδι.

Συζητήθηκαν ακόμα οι τελευταίες εξελίξεις στην Ουκρανία.

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Στόχος της πολιτικής της Κυβέρνησης είναι η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος κάθε πολίτη

by EnergyUp 29 Σεπτεμβρίου, 2023

Από την Θεσσαλονίκη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκηςενημέρωσε τους πολιτικούς συντάκτες για το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού, Κ. Μητσοτάκη και τις συναντήσεις του στην Σύνοδο Κορυφής στην Μάλτα, καθώς και για την ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού κατά την κακοκαιρία Elias.

Αναλυτικά:
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μεταβαίνει σήμερα στη Μάλτα, για να συμμετάσχει στη Σύνοδο Κορυφής των ευρωπαϊκών χωρών του Νότου EUMED-9.

Το Μεταναστευτικό, με έμφαση στη φύλαξη των συνόρων και τη στήριξη των χωρών πρώτης γραμμής, οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και η Διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τα βασικά θέματα στην ατζέντα της Συνόδου.

Ο Πρωθυπουργός έχει υπογραμμίσει ότι το βασικό στοιχείο μιας συνεκτικής μεταναστευτικής πολιτικής είναι η φύλαξη των συνόρων, κάτι που αποτελεί πλέον ευρωπαϊκό κεκτημένο.

Ο Πρωθυπουργός θα τονίσει εκ νέου την ανάγκη να στηριχτούν οι χώρες πρώτης γραμμής, ιδιαίτερα σε μια συγκυρία κατά την οποία αυξάνονται οι ροές.

Η χώρα μας θα συνεχίσει να εφαρμόζει απαρέγκλιτα την πολιτική της στο μεταναστευτικό με έμφαση στη φύλαξη των συνόρων της, την επέκταση του φράχτη του Έβρου αλλά και με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και το διεθνές δίκαιο. Άλλωστε, αυτή είναι η πολιτική που έχει οδηγήσει στο να έχουμε, παρά την αυξητική τάση των ροών, μικρότερες συνέπειες σε σχέση με άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου.

Έμφαση, ωστόσο, πρέπει να δοθεί στην εξωτερική διάσταση της μετανάστευσης, στη συνεργασία με τρίτες χώρες για τις επιστροφές, στην πάταξη των εγκληματικών δικτύων των λαθροδιακινητών ώστε να αποτρέπονται οι αναχωρήσεις, όπως τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του περασμένου Ιουνίου.

Το ζήτημα τονίστηκε και στην χθεσινή συνάντηση του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρη Καιρίδη με την Ευρωπαία Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων και Μετανάστευσης Ίλβα Γιόχανσον η οποία τόνισε πως οι προκλήσεις της Ελλάδας είναι προκλήσεις της ΕΕ και διαβεβαίωσε για την πλήρη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα. Επεσήμανε πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι έτοιμη να προσφέρει έκτακτη χρηματοδότηση στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του προβλήματος και πως ευρωπαϊκοί οργανισμοί, όπως η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασύλου και ο Frontex, είναι έτοιμοι να προσφέρουν στην Ελλάδα επιπλέον εξειδικευμένο προσωπικό και μέσα.

Πριν την έναρξη των εργασιών της Συνόδου Κορυφής, ο Πρωθυπουργός θα έχει διμερή συνάντηση με τον Πρόεδρο της Γαλλίας Emmanuel Macron, όπου θα συζητηθούν οι διμερείς σχέσεις των δύο χωρών, περιφερειακά ζητήματα, καθώς και όλα τα θέματα της ευρωπαϊκής ατζέντας, ενόψει των δύο επικείμενων Ευρωπαϊκών Συμβουλίων.

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, οι ηγέτες θα κάνουν δηλώσεις στον Τύπο.

Αυξημένη είναι η επιφυλακή και η ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού για την κακοκαιρία Elias. Είναι μια μάχη εν εξελίξει και μέχρι την πλήρη αποκλιμάκωση του φαινομένου παραμένουμε στην πρώτη γραμμή με όλες μας τις δυνάμεις και στόχο την προστασία των πολιτών, της ανθρώπινης ζωής, των πολιτών και των κρίσιμων υποδομών.

Το Πυροσβεστικό Σώμα, οι Ένοπλες Δυνάμεις η ΕΛΑΣ, καθώς και η Τοπική Αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού είχαν τεθεί από την πρώτη στιγμή σε απόλυτη επιφυλακή στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας η οποία επλήγη ξανά από ακραία καιρικά φαινόμενα και πριν λίγες μέρες.

Στην αντιμετώπιση των προβλημάτων από την κακοκαιρία επιχειρούν 590 πυροσβέστες, 198 οχήματα καθώς και δυνάμεις της ΕΜΑΚ με λέμβους και άρματα. Τα στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος, κατά τη διάρκεια του πλημμυρικού φαινομένου στην περιφερειακή ενότητα Μαγνησίας, απεγκλώβισαν 280 συμπολίτες μας, μεταφέροντάς τους σε ασφαλή σημεία, ενώ μέχρι χθες το απόγευμα είχαν πραγματοποιήσει 170 αντλήσεις υδάτων.

Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται και οι Ένοπλες Δυνάμεις με πάνω από 1000 άτομα προσωπικό, οχήματα και λέμβους αλλά και μηχανήματα προκειμένου να μπορέσουν να επιχειρήσουν και κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Σε πλήρη ετοιμότητα τέθηκαν αεροσκάφη της Πυροσβεστικής, όπως και εναέρια μέσα και πλοία των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ η ΕΛΑΣ βρισκόταν στο πεδίο με 1.639 αστυνομικούς και 766 οχήματα μόνο στην περιοχή της Θεσσαλίας.

Από τις 24 Σεπτεμβρίου- δηλαδή πριν την εκδήλωση των πλημμυρικών φαινομένων- έως χθες το πρωί εστάλησαν από την Πολιτική Προστασία 23 μηνύματα 112, είτε προειδοποιητικά, ή ετοιμότητας, είτε απομάκρυνσης προς ασφαλή σημεία. Δεν υπήρξε κανένας νεκρός και δεν αναφέρθηκε κανένας αγνοούμενος στο πρόσφατο κύμα κακοκαιρίας.

Στις πληγείσες περιοχές, η κυκλοφορία των οχημάτων σε ορισμένα σημεία του οδικού δικτύου έχει διακοπεί κατά περίπτωση, ή επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων μέχρι ένα συγκεκριμένο βάρος, λόγω της συσσώρευσης υδάτων και φερτών υλικών στο οδόστρωμα.

Αναφορικά με την ηλεκτροδότηση στην περιοχή του Βόλου αυτή τη στιγμή βρίσκονται εκτός λειτουργίας 6 γραμμές μέσης τάσης που αφορούν κυρίως τη ΒΙΠΕ Βόλου και 11 τμήματα γραμμών που κατά κύριο λόγο αφορούν την ηλεκτροδότηση του Δήμου Βόλου.

Συνεχίζουν να επιχειρούν συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ και εργολάβων ενώ ενισχύονται συνεχώς με τεχνικό προσωπικό, αντλητικά οχήματα, μηχανήματα και γεννήτριες.

Η διαδικασία καταβολής των αποζημιώσεων στις πληγείσες περιοχές προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς και έχουν γίνει ήδη καταβολές γρηγορότερα από κάθε άλλη φορά. Ήδη 35 εκ. ευρώ έχουν καταβληθεί για τις αποζημιώσεις των πλημμυροπαθών και 1,7 εκατομμύρια ως πρώτη αρωγή εξ’ αιτίας των πυρκαγιών.

Θα ακολουθήσουν νεότερες ανακοινώσεις από τον αρμόδιο Υφυπουργό κύριο Τριαντόπουλο για την διαδικασία κατόπιν και των νέων ακραίων καιρικών φαινομένων και συνολικά την πορεία των αποζημιώσεων.

Στο Υπουργικό Συμβούλιο της Τετάρτης 27 Σεπτεμβρίου, η Υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως και η Υφυπουργός Βιβή Χαραλαμπογιάννη παρουσίασαν το σχέδιο νόμου με τίτλο «Νέο πλαίσιο επιλογής διοικήσεων των φορέων του δημοσίου και ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους».

Το νομοσχέδιο θεσμοθετεί ένα νέο, πιο αποτελεσματικό και πιο στοχευμένο σύστημα επιλογής και αξιολόγησης των διοικήσεων των φορέων του Δημοσίου Τομέα. Οι προωθούμενες ρυθμίσεις αφορούν πάνω από 500 φορείς του Δημοσίου.

Το νομοσχέδιο κινείται σε δύο άξονες: Ο πρώτος αφορά στην διαδικασία επιλογής των διοικήσεων των φορέων του Δημοσίου Τομέα και ο δεύτερος στην αξιολόγησή τους.

Κύριοι στόχοι του νομοσχεδίου είναι η βελτίωση της ποιότητας των Διοικήσεων, καθώς και η αξιολόγηση των διοικήσεων, με δυνατότητα επιβράβευσης ή παύσης, ανάλογα με την επίτευξη ή μη των τεθέντων στόχων.

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να πληρούν υψηλότερα τυπικά κριτήρια και αντικειμενικά προσόντα. Παράλληλα, δίνεται βαρύνουσα σημασία στις δεξιότητες, στην πρότερη εργασιακή εμπειρία των υποψηφίων, και στη συνάφεια της προϋπηρεσίας και του πτυχίου με το αντικείμενο ενδιαφέροντος.

Επιδίωξη του νομοσχεδίου είναι η ενδυνάμωση της αξιοκρατίας, η θωράκιση της αδιαβλητότητας του συστήματος επιλογής και η διασφάλιση της λογοδοσίας στο ανώτερο επίπεδο κάθε φορέα, ενέργειες που θα λειτουργήσουν ευεργετικά στην αναμόρφωση του Δημοσίου και τελικά στη δημιουργία ενός αποτελεσματικότερου κράτους που θα εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες των Ελλήνων πολιτών.

Στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Υπουργός Υγείας Μιχάλης Χρυσοχοΐδηςπαρουσίασε το σχέδιο του υπουργείου για τη αναμόρφωση της θεραπείας των εγκεφαλικών στην Ελλάδα μέσα από τη δημιουργία Δικτύου 17 Μονάδων Εγκεφαλικών, με 6 κλίνες ανά μονάδα, το οποίο θα καλύπτει όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας, μέσα σε χώρους των Νοσοκομείων.

Η δημιουργία ενός εθνικού δικτύου μονάδων εγκεφαλικών αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα λιγότερους θανάτους ετησίως από εγκεφαλικά, λιγότερους ασθενείς με αναπηρία και αντίστοιχα λιγότερες νοσηλείες ασθενών σε κέντρα αποκατάστασης.

Οι μονάδες εγκεφαλικών θα αποτελέσουν τους πυλώνες βελτίωσης του συνόλου της διαχείρισης των ασθενών με εγκεφαλικό, από το προνοσοκομειακό στάδιο μέχρι την επανένταξη στην καθημερινότητα.

Η αναδιάρθρωση και ο εκσυγχρονισμός του Εθνικού Συστήματος Υγείας αποτελεί κυρίαρχο και άμεσο στόχο για την Κυβέρνηση και οι κινήσεις που έχουν δρομολογηθεί από το Υπουργείο Υγείας, κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση.

Στόχος μας είναι η ισότιμη πρόσβαση στην Υγεία, η μείωση του χρόνου αναμονής στα χειρουργεία και τα τμήματα επειγόντων περιστατικών και η ικανή στελέχωση των νοσοκομείων με ιατρονοσηλευτικό προσωπικό ώστε κάθε πολίτης να έχει την υγειονομική φροντίδα και περίθαλψη που χρειάζεται.

Στο πλαίσιο αυτό έχουν γίνει μια σειρά από κινήσεις. Ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση και κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει την Ενιαία Λίστα Χειρουργείων, τη δημιουργία Ηλεκτρονικού Συστήματος παρακολούθησης της διακίνησης φαρμάκων στην εγχώρια αγορά, όπως και την αποστολή κατ’ οίκον φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων για θεραπεία σοβαρών ασθενειών.

Υπεγράφη η σύμβαση ανακατασκευής του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών στο Θριάσιο Νοσοκομείο, που θα αλλάξει την εικόνα του Θριάσιου Νοσοκομείου και θα αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους πολίτες και προβλέπει την ανακατασκευή, την αναδιαρρύθμιση, την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του Τμήματος, αλλά και των εξωτερικών ιατρείων.

Την ίδια ώρα βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες ανακατασκευής και ανακαίνισης και σε πολλά άλλα νοσοκομεία της χώρας όπως το «Αττικό», το «Τζάνειο» και το «Μεταξά», αλλά και το Νοσοκομείο Παπανικολάου στο οποίο θα διατεθούν πάνω από 17 εκατομμύρια ευρώ, τμήμα των οποίων θα κατευθύνει στη δημιουργία ενός καινούργιου κτηρίου για γονιδιακές και κυτταρικές θεραπείες, όπως επεσήμανε και ο Πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη επίσκεψή του.

Αναδιαμορφώνεται πλήρως το Ε.Κ.Α.Β., κατά τα διεθνή πρότυπα, στο πλαίσιο του σχεδιαζόμενου νέου ΕΣΥ με βασικό στόχο την ταχύτερη ανταπόκρισή του στις κλήσεις των πολιτών, από εξειδικευμένα και καλά εκπαιδευμένα πληρώματα ασθενοφόρων.

Συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η προσπάθεια της Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των φαινομένων αδικαιολόγητων κερδών, πλασματικών εκπτώσεων, αλλά και αντιδεοντολογικής συμπεριφοράς εταιρειών.

Χθες επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 60.000 ευρώ στην εταιρεία είσπραξης οφειλών Do Value από την Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, επειδή προέβη σε επαναλαμβανόμενες οχλήσεις και σε αποστολή εξώδικης επιστολής για ενημέρωση οφειλέτη περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής, η οποία, ωστόσο, είχε υποβληθεί σε ρύθμιση βάσει δικαστικής απόφασης στο πλαίσιο του ν.3869/2010 και τηρούνταν απαρέγκλιτα.

Παράλληλα, κατόπιν ελέγχων της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία «BIC» διέθεσε 73 κωδικούς προϊόντων με υψηλότερο μεικτό περιθώριο κέρδους του επιτρεπομένου.

Ως εκ τούτου επιβλήθηκε στην εταιρεία πρόστιμο 230.000 ευρώ, ήτοι το διπλάσιο από το όφελος που αποκόμισε από την πώληση των εν λόγω προϊόντων κατά παράβαση της νομοθεσίας για το μεικτό περιθώριο κέρδους.

Οι αρμόδιες αρχές συνεχίζουν με ένταση τους ελέγχους. Έχουμε δεσμευθεί ότι δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να κερδοσκοπεί σε βάρος των καταναλωτών και να παραβιάζει την νομοθεσία και δεν πρόκειται να κάνουμε ούτε ένα βήμα πίσω.

Το 2023 έως σήμερα έχουν διενεργηθεί 14.949 έλεγχοι και έχουν επιβληθεί πρόστιμα πάνω από 5.000.000 ευρώ.

Αυτή τη στιγμή η ΔΙΜΕΑ διενεργεί ελέγχους σε περισσότερα από 5.000 προϊόντα.

Παράλληλα, με στόχο την προστασία των καταναλωτών και την αντιμετώπιση των συνεπειών της παγκόσμιας πληθωριστικής κρίσης που επηρεάζει και την χώρα μας, το Υπουργείο έχει προβεί σε μια σε σειρά από κινήσεις όπως: η αναβάθμιση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», η δημιουργία του «Καλαθιού των μαθητών», η επιβολή και επέκταση ως το τέλος του έτους του πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους, τη διεύρυνση των ελέγχων της ΔΙΜΕΑ και σε ελληνικά προϊόντα και κυρίως Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης, τα έκτακτα μέτρα στις πληττόμενες από τα πλημμυρικά φαινόμενα περιοχές στη Θεσσαλία, ενώ νομοθετήθηκαν τρεις νέες παρεμβάσεις.

1. Η πρωτοβουλία «μόνιμη μείωση τιμής» σύμφωνα με την οποία εξασφαλίζουμε μόνιμη μείωση τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση στα προϊόντα, τουλάχιστον 5%, για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών.

2. Η υποχρέωση ανακοίνωσης ανατιμήσεων από τα σουπερμάρκετ και

3. Η ανακοίνωση ενδεικτικών τιμών λιανικής πώλησης οπωροκηπευτικών προϊόντων μέσω του ιστότοπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και της πλατφόρμας e-katanalotis.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε πριν λίγο τα μέτρα στήριξης στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος για τον Οκτώβριο, τα οποία παραμένουν σταθερά, σε σχέση με τα αντίστοιχα του τρέχοντος μήνα.

Συγκεκριμένα, για τον επόμενο μήνα, οι ενισχύσεις για την ηλεκτρική ενέργεια σε οικιακά τιμολόγια και για όλες τις παροχές κύριας και μη κύριας κατοικίας, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και ανεξαρτήτως παρόχου, διαμορφώνονται ως εξής:

§ Για μηνιαίες καταναλώσεις έως 500 κιλοβατώρες, η ενίσχυση ανέρχεται σε 15€ ανά κιλοβατώρα. Κατηγορία που αφορά το 90% των νοικοκυριών στην Ελλάδα.

§ Την ίδια ενίσχυση θα λάβουν και όσοι έχουν μηνιαία κατανάλωση πάνω από 500 κιλοβατώρες, υπό την προϋπόθεση ότι θα μειώσουν κατά 15% τη μέση ημερήσια κατανάλωση ενέργειας, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

§ Στα νοικοκυριά που είναι ενταγμένα στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, η ενίσχυση ανέρχεται στα 50 € ανά κιλοβατώρα για το σύνολο της κατανάλωσης και απορροφά το 100% του αυξημένου κόστους.

§ Επιπλέον για τους αγρότες, ανεξαρτήτως ισχύος παροχής και επιπέδου τάσης, η ενίσχυση ανέρχεται στα 15€ ανά κιλοβατώρα, για το σύνολο της μηνιαίας κατανάλωσης.

Η αξία της ενίσχυσης του ρεύματος για νοικοκυριά και αγρότες, τον Οκτώβριο, αναμένεται να ξεπεράσει τα 22 εκατ. ευρώ.

Περισσότερα από 63.000 ψηφιακά ραντεβού από τα 98.000 που είναι διαθέσιμα μέχρι το τέλος Νοεμβρίου έχουν προγραμματιστεί μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr από το πρωί της Δευτέρας (25/9) οπότε και ξεκίνησε η λειτουργία της, για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτων ή την αντικατάστασή τους λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας. Στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και τις πρωτεύουσες νομών τα ραντεβού έχουν σχεδόν εξαντληθεί. Κατόπιν τούτου η ΕΛΑΣ και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα εκκινήσουν τη διάθεση ραντεβού και για τον μήνα Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους, δηλαδή ακόμα 49.335 ραντεβού.

Οι νέες ταυτότητες αποτελούν ένα αναγκαίο βήμα για την εναρμόνισή μας όχι μόνο με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα και την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αλλά και με το διεθνές περιβάλλον. Εξασφαλίζουν με τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές προδιαγραφές την ασφάλεια των πολιτών, την δυνατότητά τους να κινούνται σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον χωρίς να υπάρχει κίνδυνος για την πλαστογράφηση των επίσημων κρατικών τους εγγράφων.

Την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου άνοιξε εκ νέου, το σύστημα για το στεγαστικό επίδομα ακαδημαϊκού έτους 2022-2023.

Οι ενδιαφερόμενοι-δικαιούχοι θα πρέπει να επισκέπτονται την ειδική εφαρμογή στεγαστικού επιδόματος προκειμένου να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους.

Ταυτόχρονα, πραγματοποιείται σήμερα η καταβολή επιδομάτων ύψους περί τα 182 εκατομμύρια ευρώ σε σχεδόν 1.332.000 ωφελούμενους από το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και τον εποπτευόμενο Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ).

Πρόκειται για τα επιδόματα: παιδιού, στέγασης, Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, αναπηρικά, ομογενών, στεγαστικής συνδρομής, Ανασφάλιστων Υπερηλίκων, κοινωνικής συνδρομής υπερηλίκων, Κοινωνικής Αλληλεγγύης για την Ελληνική μειονότητα Αλβανίας, γέννησης, κηδείας, κόκκινων δανείων, προστατευόμενων τέκνων θανόντων σε φυσικές καταστροφές, του προγράμματος «Γέφυρα», του προγράμματος Προσωπικού βοηθού και του επιδόματος αναδοχής.

Η κοινωνική πολιτική αποδεικνύεται με πράξεις και όχι λόγια, συνθήματα και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα. Στόχος της πολιτικής της Κυβέρνησης είναι η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος κάθε πολίτη με μόνιμες παρεμβάσεις για όλους αλλά και στοχευμένες παρεμβάσεις για όσους έχουν περισσότερο ανάγκη.

Και σε αυτή μας τη δέσμευση μπορούμε να είμαστε συνεπείς, αφού σήμερα η Ελλάδα είναι ισχυρότερη από ποτέ οικονομικά.

Στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 η χώρα μας είχε το δεύτερο υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στην ευρωζώνη, το ΑΕΠ μας έχει αυξηθεί σχεδόν 5 μονάδες παραπάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης από τα τέλη 2019.

Το 2022 η χώρα μας είχε την μεγαλύτερη πτώση στον λόγο χρέους/ΑΕΠ στον κόσμο.

Φέτος θα σημειωθεί μία ακόμα μεγάλη πτώση στο χρέος συναρτήσει του ΑΕΠ που θα αγγίξει επίπεδα χαμηλότερα από του 2012, οι εξαγωγές μας ως ποσοστό του ΑΕΠ έφτασαν σχεδόν στο μισό της οικονομίας και ο μηνιαίος δείκτης οικονομικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα παραμένει σε υψηλά επίπεδα ενώ στην ευρωζώνη έχει πέσει, το αντίστροφο από ότι παρατηρούσαμε την προηγούμενη δεκαετία.

Με τη συνεργασία των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Εξωτερικών, όπως ανακοίνωσαν ο Υπουργός κ. Γιάννης Οικονόμου και ο Υφυπουργός κ. Γιώργος Κώτσηρας δημιουργούνται Κινητές Μονάδες Παραλαβής Αιτήσεων Διαβατηρίων από Έλληνες πολίτες, οι οποίοι κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές στο εξωτερικό.

Για πρώτη φορά η Ελληνική Πολιτεία εισάγει ως δυνατότητα το θεσμό των Κινητών Μονάδων για την παραλαβή δικαιολογητικών έκδοσης διαβατηρίων σε Έλληνες πολίτες που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε των χωρών διαπίστευσης των Πρεσβευτικών μας Αρχών είτε της προξενικής περιφέρειας των Προξενικών μας Αρχών.

Η Κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν ξεχνά τους Έλληνες του εξωτερικού, τους υπολογίζει, τους σέβεται. Το απέδειξε με την ψήφιση του νομοσχεδίου για την άρση των περιορισμών με στόχο της διευκόλυνση της άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος και το αποδεικνύει ξανά με την δημιουργία Κινητών Μονάδων που θα βρίσκονται κοντά σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.

Το επαναλαμβάνουμε ακόμα μια φορά: για εμάς δεν υπάρχουν Έλληνες δύο κατηγοριών όπως για την αντιπολίτευση.

Την Δευτέρα 2 Οκτωβρίου ο Πρωθυπουργός θα πραγματοποιήσει επίσκεψη στην Κόρινθο για την υποστήριξη του υποψήφιου Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτρη Πτωχού.

Την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου ο Πρωθυπουργός θα μεταβεί στην Δυτική Μακεδονία για την υποστήριξη της υποψηφιότητας του υποψηφίου Περιφερειάρχη Γιώργου Κασαπίδη. Ακολούθως ο Πρωθυπουργός θα μεταβεί στην Θεσσαλονίκη. Για το πλήρες πρόγραμμα θα ακολουθήσει αναλυτική ανακοίνωση.

Την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου θα μεταβεί στη Γρανάδα όπου θα συμμετάσχει στην Σύνοδο Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας και το άτυπο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Ακολουθούν αναλυτικά οι ερωτήσεις:

Μ. ΣΑΜΟΛΑΔΑ: Καλημέρα, κ. Εκπρόσωπε. Ήθελα να σας ρωτήσω για τη σχολική χρονιά, η οποία άρχισε με κενά εκπαιδευτικών τόσο στη γενική όσο και στην ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη, όπως καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί και γονείς. Χτες μάλιστα, εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης μίλησαν για χιλιάδες κενά, που σημαίνει χαμένες ώρες μαθημάτων ή ανακατανομή τμημάτων με αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ενώ πολλά σχολεία λειτουργούν χωρίς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Για παράδειγμα, σε σχολείο της Θεσσαλονίκης φοιτούν στο ίδιο τμήμα παιδιά για τα οποία εγκρίθηκε η παράλληλη στήριξη και δεν υπάρχει κανένας δάσκαλος. Η απάντηση στους γονείς ήταν: Κάντε υπομονή για τη νέα φουρνιά αναπληρωτών. Μεγάλες, όμως, είναι οι ελλείψεις και στη γενική παιδεία. Πώς σχεδιάζετε να λύσετε άμεσα το διαχρονικό πρόβλημα των κενών στην παράλληλη στήριξη; Και τι προβλέπει ο προγραμματισμός σας για την κάλυψη των κενών στην ειδική αγωγή; Πότε θα ξανατρέξει, δηλαδή, το σύστημα για τους αναπληρωτές και πότε θα αναλάβουν τα καθήκοντά τους; Ισχύουν οι πληροφορίες ότι η τοποθέτησή τους θα γίνει μετά την ολοκλήρωση των αυτοδιοικητικών εκλογών; Δηλαδή μετά τις 16 Οκτωβρίου. Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Να πούμε, γιατί κάνατε πάρα πολλές ερωτήσεις, ότι η Κυβέρνηση αυτή, την προηγούμενη τετραετία, ήταν η πρώτη που έκανε μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Κάτι τέτοιο δεν είχε συμβεί ποτέ ξανά μεταπολιτευτικά στη χώρα μας. Ήταν η Κυβέρνηση που έκανε, μετά από 15 χρόνια, προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών συνολικά στην εκπαίδευση, Α/θμια και Β/θμια. Πολύ περισσότερες από όσες είχαμε υποσχεθεί στις εκλογές του 2019. Τη Δευτέρα, τρεις μέρες πριν, ανακοίνωσα, μετά από επίσημη ενημέρωση από τον Υπουργό Παιδείας, τον κ. Πιερρακάκη, ότι διπλασιάζονται οι προσλήψεις για την παράλληλη στήριξη, ακριβώς γιατί υπάρχουν όλες αυτές οι ανησυχίες και όλες αυτές οι ανάγκες, τις οποίες μεταφέρατε, από το επιστημονικό μας προσωπικό, από τους καθηγητές, αλλά και από τους γονείς. Ως προς τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών αναμένεται επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας και θα γίνει το συντομότερο δυνατό για να ξεκινήσει μία χρονιά, χωρίς ουσιαστικά κανένα κενό. Αυτός είναι ο στόχος που έχει θέσει η Κυβέρνηση. Τον έχει εφαρμόσει όλα τα προηγούμενα χρόνια με την πλήρωση θέσεων με όσο το δυνατόν περισσότερους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι δεν λύθηκαν σε τέσσερα χρόνια όλες οι παθογένειες και όλα τα προβλήματα της χώρας και πολύ περισσότερο, όπως λέμε για την υγεία, έτσι και στον χώρο της Παιδείας. Αυτό που λέμε είναι ότι από τον ένα μήνα στον άλλο, από τον ένα χρόνο στον επόμενο και από τη μία τετραετία στην επόμενη, θέλουμε να παρουσιάζουμε πεπραγμένα: Αριθμούς, συγκριτικά, γιατί; Γιατί είναι η αυτονόητη υποχρέωσή μας στους γονείς, στα παιδιά, στους μαθητές, στους γονείς και σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Θα εφαρμόσουμε πλήρως το πρόγραμμά μας και όλα όσα ανακοινώνονται, μετά από λίγο χρονικό διάστημα, θα τα βλέπετε να νομοθετούνται. Και, το κυριότερο, οι εκπαιδευτικοί, όλο το προσωπικό που είναι απαραίτητο, οι ψυχολόγοι που αναφέρατε, -γιατί το προσωπικό της παράλληλης στήριξης δεν είναι μόνο εκπαιδευτικοί-, θα βρίσκεται εκεί που πρέπει, δηλαδή δίπλα στους μαθητές που τους έχουν ανάγκη.

ΣΤ. ΑΝΤΩΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, τρεις δημοσκοπήσεις χτες και όλες δείχνουν ότι υπάρχει πολιτική κυριαρχία της Ν.Δ. και του Πρωθυπουργού. Δείχνουν, ωστόσο, και μία γενικότερη δυσαρέσκεια των πολιτών ως προς τον τρόπο λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και ως προς το ζήτημα του κόστους ζωής, την ακρίβεια δηλαδή. Πόσο σας προβληματίζει η δυσαρέσκεια αυτή και, επίσης, εάν θεωρείτε ότι είναι πιθανό ενδεχόμενο η δυσαρέσκεια των πολιτών να αποτυπωθεί στις κάλπες στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτό που είχαμε πει αμέσως μετά το πολύ τιμητικό και πολύ σημαντικό εκλογικό αποτέλεσμα και του Μαΐου και του Ιουνίου είναι ότι όσο μεγάλο και αν είναι ένα αποτέλεσμα δεν σημαίνει ότι σβήνονται τα προβλήματα ή ότι σταματούν να υφίστανται. Ίσα – ίσα είναι ακόμη μεγαλύτερη η ευθύνη. Συμβαίνουν δύο πράγματα ταυτόχρονα. Το ένα είναι ότι έχουν γίνει πολύ σημαντικές αλλαγές. Η χώρα μας και στην οικονομία και στην εξωτερική της πολιτική και σε πολλές άλλες πτυχές της πολιτικής, δεν έχει καμία σχέση με αυτό το οποίο ίσχυε πριν από τέσσερα χρόνια, δηλαδή, τα προηγούμενα χρόνια από την ανάληψη της διακυβέρνησης από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Και, μάλιστα, σε πολύ δύσκολα χρόνια, πολλών κρίσεων, εισαγόμενων κρίσεων. Όμως, ταυτόχρονα βιώνουμε αυτές τις κρίσεις και εμείς, όπως και άλλες χώρες, και έχει υποχρέωση η Κυβέρνηση να τις διαχειριστεί. Αναφερθήκατε σε δύο κορυφαίες προτεραιότητες γιατί απαντάνε και πρέπει να απαντήσουν ακόμη περισσότερο στις δύο μεγαλύτερες ανησυχίες των πολιτών. Για την ακρίβεια, σας παρέθεσα μια σειρά από πρωτοβουλίες. Εμείς είμαστε ξεκάθαροι και ειλικρινείς στους πολίτες. Δεν είμαστε αυτοί οι οποίοι θα τάξουμε στους πάντες τα πάντα, ούτε θα πούμε ότι λύνονται τα προβλήματα, παγκόσμια προβλήματα, από τη μια μέρα στην άλλη. Αυξάνουμε σταδιακά το εισόδημα για όλους τους πολίτες. Ήδη ψηφίστηκε το 50% του προγράμματος της Κυβέρνησης, αυξήσεις στο δημόσιο μετά από 15 χρόνια: 10,5% και σε κάποιες περιπτώσεις και περισσότερο. Θα έχουμε νέα αύξηση του κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα, ξεπάγωμα τριετιών που θα οδηγήσει στο μεγάλο στόχο του μέσου μισθού 1.500 ευρώ, σε συνέχεια της αύξησης κατά 15% την προηγούμενη τετραετία, αύξηση του αφορολόγητου για όλες τις οικογένειες με παιδιά, απαλλαγή από τη φαρμακευτική δαπάνη για τους πρώην δικαιούχους του ΕΚΑΣ και, βέβαια, αυξήσεις συντάξεων για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και το επίδομα προσωπικής διαφοράς. Αντιμετώπιση, δηλαδή, των μεγαλύτερων προβλημάτων, όπως είναι το στεγαστικό, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το δεύτερο: Έλεγχοι συνεχείς, πρόστιμα που επιβάλλονται σε μεγάλες εταιρείες, χωρίς καμία εξαίρεση, είτε για εικονικές εκπτώσεις, είτε για παραβίαση όσων εμείς έχουμε ψηφίσει για το πλαφόν στο μέγιστο περιθώριο κέρδους. Είναι ένας καθημερινός αγώνας, μια καθημερινή μάχη απέναντι στην ακρίβεια. Είναι ένας δείκτης, ο πληθωρισμός τροφίμων, που ενώ ο γενικός πληθωρισμός υποχωρεί και είμαστε δύο μονάδες κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο πληθωρισμός τροφίμων βαίνει μειούμενος: έπεσε από το 12% στο 10,5%, αλλά παραμένει υψηλός. Άρα, εμείς τι θα συνεχίσουμε να κάνουμε; Να ελέγχουμε και με τις νέες πρωτοβουλίες ή την υποχρέωση ανακοίνωσης ανατιμήσεων, το «Κάθε μέρα και χαμηλότερη τιμή», που ανακοίνωσε το Υπουργείο, την ανακοίνωση των τιμών στα οπωροκηπευτικά, να ελέγχουμε -όπως προβλέπει ο νόμος- περιπτώσεις παραβίασης όσων προβλέπονται-, και να προσπαθούμε συνεχώς να κάνουμε παρεμβάσεις, χωρίς να εκτρέπονται τα δημόσια οικονομικά για την αύξηση του εισοδήματος. Γιατί, ξέρετε, είναι δύο οι δείκτες. Ο ένας είναι ο δείκτης των τιμών, της ακρίβειας, και ο άλλος είναι ο δείκτης των εισοδημάτων. Στόχος είναι οι παρεμβάσεις μας στις αυξήσεις των εισοδημάτων με βάση το πρόγραμμά μας και με βάση όσα μπορεί να αντέξει η χώρα μας και θα τα εφαρμόσουμε με αυτό τον γνώμονα, σημείο – σημείο, να μειώνουν όσο το δυνατόν περισσότερο και μακάρι και να ξεπερνούν αυτές τις δυσκολίες. Τώρα, ως προς το Κράτος είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση με πάρα πολλές επιμέρους πτυχές. Ένα μέρος από τις πρωτοβουλίες που πρέπει να γίνουν και έχουν ήδη γίνει αρκετές, είναι και η αντιμετώπιση των νέων αυτών, όλο και πιο έντονων φαινομένων, απόρροια της κλιματικής κρίσης. Έχουν γίνει πολλές ανακοινώσεις από τον Πρωθυπουργό, έχουν ψηφιστεί πολλά, έχουν γίνει κινήσεις. Ο κρατικός μηχανισμός είναι παρόν με περισσότερους πυροσβέστες, συνολικά περισσότερο προσωπικό, Σώματα Ασφαλείας, Ένοπλες Δυνάμεις, περισσότερα μέσα. Αλλά όπως τρέχει το Κράτος, τρέχει και αυτή η πραγματικότητα πολύ γρήγορα. Θα γίνουν, αυτό που μπορώ να σας πω για ακόμη μια φορά, όλα όσα έχουν προαναγγελθεί από τον Πρωθυπουργό, και στη Βουλή, μετά από τη συζήτηση που έγινε για τις πυρκαγιές, και στη ΔΕΘ συνολικά, και στη συνέντευξη Τύπου την επόμενη μέρα.

Ν. ΡΟΥΜΠΟΣ: Πώς είδατε τη χθεσινή τηλεοπτική συνέντευξη στο STAR του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανου Κασσελάκη και ιδιαίτερα αυτά που είπε για την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούμε να πούμε πολλά για τη συνέντευξη αυτή. Νομίζω ότι η εικόνα μιλά από μόνη της. Και νομίζω ότι όσοι την παρακολούθησαν βγάζουν πολύ γρήγορα κάποια συμπεράσματα. Εμείς θα επαναλάβουμε αυτό που είπαμε, ότι θέλουμε να αντιπαρατεθούμε πολιτικά με τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Κασσελάκη και περιμένουμε, ρητώς διατυπωμένες ή όσο γίνεται με μεγαλύτερη σαφήνεια, συγκεκριμένες θέσεις και πολιτικές προτάσεις. Αυτό, χθες, δεν το είδαμε. Κάτι άλλο είδαμε. Αλλά, εν πάση περιπτώσει. Τώρα, επειδή μου δώσατε αυτή την ευκαιρία, είδα πριν από λίγο, έβγαλε ένα βίντεο, στο οποίο νιώθω χρέος και ως Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, αλλά και ευρύτερα ως ένας άνθρωπος που ασχολείται, παράλληλα με την εργασία του πολλά χρόνια, με τα κοινά σε ένα προφανώς μικρότερο επίπεδο, να πούμε κάποια πράγματα, γιατί χαρακτήρισε «χειροκροτητές» τους βουλευτές, οι οποίοι ψηφίζουν τα νομοσχέδια και είπε, μάλιστα, ότι σε αυτό πρέπει να βάλουμε φωτιά. Κατ΄ αρχάς, να πούμε ότι για αρχή επισκέπτεται όλο και περισσότερο το Κοινοβούλιο, αν και εξωκοινοβουλευτικός, ο κ. Κασσελάκης να μην περιορίζεται μόνο σε βόλτες στον χώρο, για να μάθει τους χώρους του Κοινοβουλίου ή στο εστιατόριο, αλλά να μάθει λίγο κάποιες βασικές αρχές της κοινοβουλευτικής μας δημοκρατίας. Νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο είναι απαραίτητο για τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Οι νόμοι, οφείλουμε να το πούμε, ψηφίζονται με βάση την αρχή της πλειοψηφίας, η οποία είναι η βασικότερη αρχή της Δημοκρατίας μας. Και ψηφίζονται από τους βουλευτές, τους οποίους χαρακτηρίζει ως «χειροκροτητές» απαξιωτικά, οι οποίοι είναι οι νόμιμα εκλεγμένοι εκπρόσωποι του ελληνικού Έθνους, από μια κορυφαία διαδικασία, που είναι οι βουλευτικές εκλογές, στην οποία πρόσφατα ξανά συμμετείχαν εκατομμύρια συμπολίτες μας και ανέδειξαν τους εκπροσώπους τους. Άρα, είναι κάτι το οποίο έγινε μέσα από την κορυφαία δημοκρατική διαδικασία και κάτι το οποίο δεν συνέβη για τον ίδιο, γιατί δεν είναι εκπρόσωπος του ελληνικού Κοινοβουλίου, για το οποίο μιλάει έτσι απαξιωτικά. Και μάλιστα, υπάρχουν και νομοσχέδια, τα οποία ψηφίζονται και από αυξημένες πλειοψηφίες. Σε κάποια, μάλιστα, είχε ψηφίσει και το κόμμα στο οποίο είναι Πρόεδρος πλέον, αλλά και άλλα κόμματα της Αντιπολίτευσης.

Εγώ δεν καταλαβαίνω, λοιπόν, τι θέλει να μας πει ο κ. Κασσελάκης με τη σημερινή του ανάρτηση. Αμφισβητεί την κοινοβουλευτική δημοκρατία; Αμφισβητεί την αρχή της πλειοψηφίας; Και τι έχουν να πουν και οι βουλευτές του κόμματός του, οι οποίοι και εκείνοι έχουν ψηφίσει νομοσχέδια, είτε όταν ήταν στην Κυβέρνηση, είτε όταν ήταν στη συνέχεια στην Αντιπολίτευση; Τι έχουν να πουν τα υπόλοιπα κόμματα για όσα είπε, πριν από λίγο, ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης; Νομίζω ότι δεν ξεκινάμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Εμείς εκφράζουμε μια ευχή, να αποκτήσει επιτέλους η χώρα μας μια σοβαρή και αξιόπιστη Αντιπολίτευση. Δεν το βλέπουμε αυτό μέχρι τώρα. Το αντίθετο βλέπουμε. Ας δούμε τι θα γίνει στη συνέχεια.

Β. ΠΛΑΚΑΣ: Στην τελευταία του επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη για την Έκθεση, ο κ. Μητσοτάκης για πρώτη φορά δεν συναντήθηκε με το Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ε.Θ. HELEXPO. Υπάρχει μια συζήτηση, μια ανησυχία, ένας προβληματισμός για το μέλλον του Σχεδίου Ανάπλασης του Εκθεσιακού Κέντρου. Έχει αλλάξει κάτι στον κυβερνητικό σχεδιασμό; Θα πραγματοποιηθεί κανονικά; Είμαστε κοντά στην εξεύρεση του χρηματοδοτικού πλάνου;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ΄ αρχάς, να πούμε ότι λόγω όσων συνέβησαν τη φετινή χρονιά ήταν μια παρουσία με ένα ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα πολύ μικρότερης έκτασης και είναι νομίζω είναι λογικό. Ο Πρωθυπουργός ανέβαλε την αρχική του προγραμματισμένη επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη και τις αρχικές ημερομηνίες της ομιλίας του, γιατί, όπως είχε χρέος, βρέθηκε -και μάλιστα όχι μόνο μια φορά- στη Θεσσαλία και στις πληγείσες περιοχές, όπου εκείνη την περίοδο βιώσαμε το πιο έντονο πλημμυρικό φαινόμενο των τελευταίων πολλών ετών. Γι΄ αυτό, λοιπόν, και δεν ήταν πλήρες το μετ΄ αναβολής πρόγραμμά του, όπως αντιλαμβάνεστε. Υπάρχει συνεχής επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων και εισηγήσεων από την πλευρά του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Θ.. Είναι σταθερή πρόθεση και επιδίωξη της Κυβέρνησης να αναδείξει τον ρόλο της Δ.Ε.Θ., να αναβαθμίσει την αποστολή της και προφανώς, στο πλαίσιο αυτό, θα αξιοποιηθεί κάθε δημόσιος και ιδιωτικός πόρος. Όταν θα έχουμε κάτι περισσότερο, νομίζω ότι θα έχουμε και σχετικές ανακοινώσεις.

Τ. ΤΑΣΙΟΥΛΑΣ: Ήθελα να σας ρωτήσω για την υγεία. Εκκρεμούν οι προσλήψεις, 10.000 ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός. Ανάμεσα σε αυτούς δεν έχει διευκρινιστεί εάν θα είναι και οι διοικητικοί. Και επίσης, ήθελα να ρωτήσω, πότε, κατ΄ αρχήν, προβλέπεται να αρχίσει η διαδικασία των προσλήψεων και σε τι ορίζοντα θα ολοκληρωθεί. Δεύτερον, αν περιλαμβάνονται οι διοικητικοί. Και τρίτον, αν έχετε κάτι σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα των δύο μεγάλων νοσοκομείων στη Θεσσαλονίκη, του νέου Παιδιατρικού και του νέου Ογκολογικού.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ξεκινώντας από το τρίτο ερώτημά σας, να πούμε ότι είναι στις προτεραιότητες και στον σχεδιασμό της Κυβέρνησης να προχωρήσουν όλες οι διαδικασίες και οι πρώτες τυπικές διαδικασίες και στη συνέχεια, οι διαδικασίες πλήρους υλοποίησης. Όταν υπάρχει κάποια εξέλιξη μεταξύ της μίας ή της άλλης επίσκεψης του Πρωθυπουργού ή και των αρμόδιων Υπουργών, θα εκδίδεται σχετική ανακοίνωση. Ως προς τις προσλήψεις, αφορούν υγειονομικούς. Είναι κατά προτεραιότητα. Δεν μιλάμε, δηλαδή, για προσλήψεις που θα πάνε σε δεύτερη φάση. Είναι άμεσες όλες οι προσλήψεις. Θα ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία και μόλις ολοκληρωθεί, θα βρίσκονται στις θέσεις τους, γιατί είναι μια απόλυτη ανάγκη. Ως προς τους διοικητικούς, θα μου επιτρέψετε να επανέλθω, απευθύνοντας ερώτημα στο Υπουργείο. Αλλά η ενημέρωση που έχουμε είναι πως είναι υγειονομικό προσωπικό για να καλύψει τις ανάγκες των νοσοκομείων.

Ν. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το ερώτημά μου αφορά τις ελληνοποιήσεις μεταναστών. Υπήρξε μια σύγχυση με κάποιες δηλώσεις που έκανε ο κ. Καιρίδης. Τι ισχύει; Το διαψεύσατε, από ό,τι είδα χθες. Θα ήθελα και εδώ μια επίσημη απάντηση. Και δεύτερον, αν εξακολουθεί ο κ. Καιρίδης να έχει την εμπιστοσύνη της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ευχαριστώ για το ερώτημα. Να το πούμε και από την επίσημη ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, εδώ στη Θεσσαλονίκη. Δεν υπάρχει καμία πρόθεση της Κυβέρνησης για ελληνοποιήσεις ή νομιμοποιήσεις. Γιατί υπήρξε και μια παρανόηση πάλι, ελπίζω όχι κακοπροαίρετη, από κάποια ΜΜΕ. Δεν υπάρχει καμία τέτοια πρόθεση, κανένα τέτοιο σχέδιο και κανένας τέτοιος ευρύτερος σχεδιασμός από την Κυβέρνηση. Και υπάρχει, προφανώς, εμπιστοσύνη και στήριξη στον αρμόδιο Υπουργό, κ. Καιρίδη, γιατί δεν πρέπει να ακυρώνουμε πολύ σημαντικές ειδήσεις για τη χώρα μας. Προκύπτουν πολύ σημαντικά και θετικά νέα για τη χώρα μας, όπως από τη χθεσινή επίσκεψη της αρμόδιας Επιτρόπου, που ανέφερα και στην αρχική μου εισήγηση. Θυμάστε την αμφισβήτηση που υπήρχε και για τη σχέση Ελλάδας και Frontex. Υπήρξε μια καθαρή δήλωση για συνέχεια της παρουσίας της και ακόμα πιο στενή συνεργασία. Πλέον, αναγνωρίζεται αυτό το οποίο έχει διατυπώσει και ο Πρωθυπουργός με κάθε επισημότητα, ότι πρέπει να υπάρξει στήριξη στη χώρα μας, ως χώρα η οποία είναι πρώτης υποδοχής. Η διεθνοποίηση του προβλήματος προχωράει. Μίλησε, χθες, η αρμόδια Επίτροπος και για περαιτέρω χρηματοδότηση στη χώρα μας, η οποία προφανώς επωμίζεται ένα πολύ μεγαλύτερο βάρος. Θα σας πω το εξής, συνολικά, γιατί είναι κάτι που προκύπτει από μια νέα πραγματικότητα, ότι είμαστε σε μια φάση αυξημένων ροών. Έχουμε φτάσει στις 30.000 από τις 18.000. Σε καμία περίπτωση δεν θα φτάσουμε αυτά που ζήσαμε το 2015 με 800.000, γιατί η χώρα μας προστατεύει τα σύνορά της. Έχει μια συμπαγή πολιτική. Επεκτείνει τον φράχτη στον Έβρο. Κάνει πολύ πιο γρήγορη τη διαδικασία απονομής ή μη του ασύλου. Έκλεισε δομές «ντροπής», όπως η Μόρια. Σέβεται τους ανθρώπους αυτούς και τα δικαιώματά τους. Σέβεται το Διεθνές Δίκαιο. Αλλά, το ξαναλέω, προστατεύει τα σύνορά της. Αλλά έχουμε μια νέα πραγματικότητα, την οποία την αντιμετωπίζουμε με πολύ καλύτερο τρόπο, συγκριτικά με άλλες χώρες του Νότου και αυτό προκύπτει από τους αριθμούς. Όμως, όσο καλά και να προχωρά η πολιτική αυτή εντός των συνόρων, σίγουρα χρειάζονται περισσότερες πρωτοβουλίες. Και η σημερινή παρουσία του Πρωθυπουργού στη Μάλτα και όλα όσα θα συζητηθούν και θα ανακοινωθούν, όπως και όλες οι υπόλοιπες αντίστοιχες διεθνείς διασκέψεις -που έχουν στην ατζέντα τους οι περισσότερες εξ αυτών και διμερείς συναντήσεις- το μεταναστευτικό, είναι πολύ σημαντικές ευκαιρίες για την Κυβέρνηση και προσωπικά για τον Πρωθυπουργό, να αναδείξει τις ελληνικές θέσεις και να τις προασπίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, για να δοθούν ακόμη περισσότερες λύσεις και εκτός των συνόρων.

Λ. ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΔΗΣ: Πως αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τη διαφαινόμενη αλλαγή πλεύσης στις ΗΠΑ αναφορικά με τα F-16 και την προσωρινή απομάκρυνση του κ. Μενέντεζ;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν έχουμε καμία εντύπωση, ούτε ενημέρωση για αλλαγή πλεύσης και οι σχέσεις μας με τις ΗΠΑ είναι πολύ βαθιές και πολύ ουσιαστικές και έχουν αντέξει στο χρόνο. Μια υπόθεση δικαστική είναι μια υπόθεση της Δικαιοσύνης κάθε κράτους. Εμείς δεν έχουμε καμία -προφανώς – δουλειά ούτε να σχολιάσουμε, ούτε να προδικάσουμε κάποια έκβαση. Αλλά δεν υπάρχει καμία ενημέρωση ή αίσθηση ότι αλλάζει η πολιτική. Και εμείς έχουμε εμπιστοσύνη σ’ αυτήν τη σχέση που υπάρχει με τις ΗΠΑ, έχουμε εμπιστοσύνη στην ελληνική εξωτερική πολιτική. Και τα αποτελέσματα τα δικά μας δεν προκύπτουν ούτε από δημοσιεύματα, δεν προκύπτουν ούτε από φήμες. Προκύπτουν από απτές αποδείξεις, χειροπιαστές αποδείξεις. Ας βάλει κανείς δίπλα την εικόνα της Ελλάδας πριν από κάποια χρόνια και την εικόνα της Ελλάδας, σήμερα.

Κ. ΚΟΠΤΣΙΟΥ: Είδαμε το Γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη με τον Μιχάλη Μπεκίρη να κάνειτις πρώτες του κινήσεις αυτή την εβδομάδα. Τι ακριβώς μπορούν να περιμένουν οι Θεσσαλονικείς από τη συγκεκριμένη δομή και ποιες είναι οι αρμοδιότητες που έχει δώσει ο Πρωθυπουργός στον κ. Μπεκίρη;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ο Πρωθυπουργός επέλεξε να είναι και βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης. Μια κίνηση με πολύ σημαντικό συμβολισμό, αλλά και πολύ μεγάλη ουσία. Και μέσα σ’ αυτή την κίνηση, περιγράφεται όλο το σχέδιο του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για τη Θεσσαλονίκη και συνολικά για την Κεντρική Μακεδονία. Είχαμε μια τετραετία που έπρεπε να γίνουν πολλές κινήσεις για να ξεπαγώσουν, να ξεμπλοκάρουν, να προχωρήσουν, να λυθούν πολλά γραφειοκρατικά ζητήματα. Να φύγουμε από την εποχή των μουσαμάδων. Τώρα, έρχεται η τετραετία που οι  Θεσσαλονικείς τα έργα αυτά θα τα δουν στην πράξη. Άρα, λοιπόν, η παρουσία του Γραφείου του Πρωθυπουργού και το γεγονός ότι ο Διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Βουλή αναλαμβάνει την επίβλεψη – μαζί και συνολικά με τους συνεργάτες του Πρωθυπουργού υπό την εποπτεία του κ. Μπρατάκου- του Γραφείου στη Θεσσαλονίκη, δείχνει πόσο μεγάλη σημασία δίνει ο Πρωθυπουργός. Είναι πολύ σημαντικά αυτά τα οποία έρχονται και πρέπει να μην φύγουμε καθόλου από καμία προθεσμία. Την Τετάρτη – για παράδειγμα – θα είναι παρών ο Πρωθυπουργός στην υπογραφή της σύμβασης με την εταιρεία χρήσης του Μετρό. Πάμε, δηλαδή, από τη φάση των κατασκευών –που ολοκληρώνονται –  στη φάση των δοκιμών. Πολύ σημαντική εξέλιξη, γιατί είναι λογικό να υπάρχει καχυποψία τόσα χρόνια για το Μετρό. Πλέον, αρχίζουμε αυτά τα οποία έχουμε πει να τα κάνουμε ακόμα πιο αντιληπτά στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και να τηρηθούν πλήρως τα χρονοδιαγράμματα.

Δεν είναι, όμως, μόνο το Γραφείο της Θεσσαλονίκης, είναι το γεγονός της παρουσίας και της κυρίας Ράπτη και του κ. Βαρτζόπουλου στο Υπουργικό Συμβούλιο, σε δύο πολύ σημαντικά χαρτοφυλάκια, του Τουρισμού και της Υγείας. Και, βέβαια, χθες εξελέγη και Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, επίσης βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, ο κ. Καλαφάτης. Αλλά, εκτός από τα πρόσωπα σημασία έχουν οι πολιτικές και το μετρήσιμο αποτέλεσμα. Γι’ αυτό θα κριθούμε και από τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και συνολικά από τους Έλληνες πολίτες.

ΣΤ. ΑΝΤΩΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ εξαπέλυσαν χθες πυρά εναντίον της Κυβέρνησης με αφορμή τις ρυθμίσεις για τις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές, την ΑΔΑΕ και το ΕΣΡ, καταγγέλλοντας ότι κλιμακώνονται οι μεθοδεύσεις της Κυβέρνησης που πλήττουν βάναυσα τη Δημοκρατία και κατηγόρησαν την Κυβέρνηση πως επιχείρησε με διαδικασίες fast track να αντικαταστήσει μέλη της ΑΔΑΕ, ώστε να μην επιβληθεί στην ΕΥΠ πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ για απόκρυψη στοιχείων. Τι απαντάτε; Και επίσης, αν μου επιτρέπετε, στην επικείμενη επίσκεψη του Πρωθυπουργού 4 Οκτωβρίου, όπως είπατε, σχεδιάζεται και η συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον κύριο Ζέρβα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Απαντάω ανάποδα. Βεβαίως και δρομολογείται συνάντηση για την υποστήριξη του κυρίου Ζέρβα. Είναι πολύ σημαντικό, όχι για κομματικούς λόγους, και η Κεντρική Μακεδονία και ο Δήμος Θεσσαλονίκης και όλες οι περιφέρειες της χώρας και οι μεγάλοι δήμοι συνολικά, να έχουν στο «τιμόνι» ανθρώπους οι οποίοι, όπως είναι ο κύριος Τζιτζικώστας, εν προκειμένω, και ο κύριος Ζέρβας, να μπορούν να συμβαδίσουν με τη λογική τη μεταρρυθμιστική της Κυβέρνησης. Είναι πολύ σημαντικό στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ειδικά σε μία περίοδο που πρέπει όλες αυτές οι μεγάλες αλλαγές να γίνουν πράξη, τα μεγάλα έργα να προχωρήσουν, να έχεις συμμάχους ανθρώπους με την ίδια λογική και όχι ανθρώπους οι οποίοι θ’ αποτελέσουν αναχώματα στην προσπάθεια που κάνεις για καλύτερες μέρες, για υλοποίηση του προγράμματός σου. Άρα, είναι καίριας σημασίας, προφανώς, η εκλογή του κυρίου Ζέρβα στον Δήμο.

Κοιτάξτε, γι’ αυτές τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης για τις Ανεξάρτητες Αρχές, για την ΑΔΑΕ, έχουμε απαντήσει. Και η αλήθεια είναι ότι απαντήσαμε, θέτοντας και ερωτήματα στα οποία δεν έχουμε πάρει απάντηση, γιατί δεν μπορούμε να καταλάβουμε ποια είναι η απάντηση. Αν είναι μεθόδευση, και μάλιστα όχι από την Κυβέρνηση με βάση την προβλεπόμενη από τη Βουλή διαδικασία, η αντικατάσταση μελών Ανεξάρτητων Αρχών που η θητεία τους έχει λήξει, τουλάχιστον ένα χρόνο, τότε, μάλλον, ερμηνεύουμε διαφορετικά, και νομίζω ότι αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά στη χρήση των ελληνικών, μία ξεκάθαρη λέξη. Είναι υποχρέωση όσων έχουν θεσμικά τη σχετική αρμοδιότητα να προχωρήσουν στην αντικατάσταση μελών, με βάση την προβλεπόμενη διαδικασία αυξημένης πλειοψηφίας και όσα προβλέπει ο νόμος, που έχει λήξει η θητεία τους. Αυτό, λοιπόν, έγινε και εκκίνησε η διαδικασία την Πέμπτη. Και αφού είχε εκκινήσει η διαδικασία, μία μέρα μετά έγινε η σύγκληση με βάση την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης, χωρίς να έχει γίνει γνωστό, με κανέναν τρόπο, με καμία επίσημη ανακοίνωση, η όποια επιβολή προστίμου. Και έρχεται ο κύριος Ανδρουλάκης και καταγγέλλει μία νόμιμη διαδικασία, που έπρεπε να είχε γίνει, γιατί έχει λήξει η θητεία, και μας «αποκαλύπτει» κάτι το οποίο δεν μπορούμε να καταλάβουμε πώς το γνώριζε. Έβγαλε μία απάντηση στη συνέχεια η οποία μέσα δεν έχει κανένα επιχείρημα, τίποτα το πειστικό. Συνεχίζουμε, λοιπόν, και ρωτάμε: τι προτείνει η αντιπολίτευση; Γιατί έβγαλε στη συνέχεια και η Εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ μια ανακοίνωση, η κυρία Αυγέρη. Τι προτείνει η αντιπολίτευση; Να παραμένουν άτομα σε Ανεξάρτητες Αρχές ή οπουδήποτε, που έχει λήξει η θητεία τους; Και το ξανά λέμε, από πού και με ποιον τρόπο γνώριζε μία επικείμενη επιβολή προστίμου ο κύριος Ανδρουλάκης από μία Ανεξάρτητη Αρχή; Δεν θα πάρουμε απάντηση, αλλά νομίζω ότι η δική μας η απάντηση είναι ξεκάθαρη.

Θ. ΑΠΟΤΤΑ: Θα ήθελα να επανέλθουμε λιγάκι στο θέμα της ΔΕΘ. Έχει γίνει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, όσον αφορά τη μελέτη ανάπλασης, άρα είχε προχωρήσει η διαδικασία ανάπλασης της Έκθεσης. Και θα ήθελα να μας πείτε, εάν αυτό τελικά ματαιώνεται; Αν δεν θα γίνει. Δηλαδή, θα ήθελα να μου διευκρινίσετε αν θα γίνει ή αν δεν θα γίνει η ανάπλαση και αν δεσμεύεστε ότι δεν πρόκειται να περάσει σε ιδιώτες ο χώρος των 300 στρεμμάτων που περιλαμβάνει και τη ΔΕΘ;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εγώ αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι δεν υπάρχει καμία αλλαγή σχεδίων. Καμία ματαίωση. Τώρα, το ακριβές χρονοδιάγραμμα ανακοινώνεται από τους αρμόδιους φορείς που υλοποιούν το συγκεκριμένο έργο. Και απάντησα ξεκάθαρα ότι είναι στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης.

Β. ΔΗΜΑΡΕΣΗ: Μας είπατε νωρίτερα για τη συνέχιση της επιδότησης στις τιμές του ρεύματος για τα νοικοκυριά, ωστόσο είμαστε περίπου 15 ημέρες πριν ξεκινήσει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης και ήδη οι τιμές είναι ψηλά. Εκτός από το επίδομα θέρμανσης υπάρχει σκέψη για κάποια άλλη επιπλέον στήριξη των καταναλωτών;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτή τη στιγμή δεν έχω κάποια επίσημη ενημέρωση για κάτι παραπάνω από αυτά τα οποία ανακοίνωσε και ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ. Οπότε μένουμε σε αυτά και εφόσον υπάρχει οτιδήποτε για οποιαδήποτε στήριξη, θα υπάρχει σχετική ανακοίνωση. Αυτό που μπορούμε να πούμε, έχοντας ανακοινώσει και για το ρεύμα και όσα ανακοινώσαμε και για το πετρέλαιο και συνολικά για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και τη συνολική μας οικονομική πολιτική, είναι ότι αποδεικνύουμε στην πράξη ότι ακούμε τις ανάγκες των πολιτών και με βάση τα δημόσια οικονομικά, κινούμαστε άμεσα για τη στήριξή τους. Αυτό, όμως, είναι κατόπιν σχεδιασμού, προγράμματος και ―το ξανά λέω― χωρίς να διακινδυνεύουμε το μέλλον των επόμενων γενεών. Γιατί το έχουμε πληρώσει πολύ ακριβά. Σημαντικό, λοιπόν, να ειπωθεί, θα υλοποιηθεί πλήρως το πρόγραμμα το οποίο είχαμε εξαγγείλει προεκλογικά. Ήδη κατά 50% έχει ψηφισθεί και θα το βλέπουμε να εφαρμόζεται. Θα υλοποιηθούν όλα όσα έχουν εξαγγελθεί από τον Πρωθυπουργό στη ΔΕΘ και όλα όσα εξαγγέλλουν οι αρμόδιοι υπουργοί. Εν προκειμένω, σήμερα, ο κύριος Σκυλακάκης, για το ρεύμα. Και οτιδήποτε άλλο θα βγαίνει με επίσημη ανακοίνωση.

Μ. ΣΑΜΟΛΑΔΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, το κυκλοφοριακό, όπως ξέρετε, είναι και δημοσκοπικά ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Θεσσαλονίκης. Το μετρό έχει πάει για το 2024, ενώ ήδη άρχισαν οι πρόδρομες εργασίες για το Fly Over,  οι οποίες αναμένεται να δυσκολέψουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση, τόσο στην περιφερειακή οδό όσο και μέσα στην πόλη. Τι προβλέπει η επόμενη μέρα για τον ΟΑΣΘ, που είναι υπό καθεστώς εκκαθάρισης; Και ποιες είναι οι σκέψεις της Κυβέρνησης γενικότερα για το κυκλοφοριακό; Μπορεί να τεθεί προς συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς και στο συντονιστικό όργανο, που προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός, η εφαρμογή δακτυλίου στο κέντρο τουλάχιστον, έως ότου ολοκληρωθεί το Fly Over;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καταρχάς, να πούμε ότι είναι μία εν εξελίξει διαδικασία ο συντονισμός όλων των συναρμόδιων, ούτως ώστε να αντιμετωπιστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, λόγω και των εργασιών που ξεκινούν για το Fly Over. Όμως, είναι ένα έργο το οποίο είναι αναγκαίο. Αυξημένη παρουσία τροχαίας. Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και από τους αριθμούς που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός και ο αρμόδιος Υπουργός, ο κ. Οικονόμου, ένας σημαντικός παράγοντας είναι το μετρό. Μπαίνουμε άμεσα σε φάση δοκιμών, άρα είναι παραδοτέο μέσα στο 2024. Ο ΟΑΣΘ είναι κι αυτός ένας πολύ σημαντικός παράγοντας. Αυτό το οποίο έχουμε ως επίσημη ενημέρωση, είναι ότι μιλάμε για επιτάχυνση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση της ειδικής εκκαθάρισης. Έχει εκκινήσει μελέτη, με τις ενέργειες που απαιτούνται, για την υλοποίηση της διαδικασίας, η οποία και θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, 31/12/2023. Και βέβαια έχει εκκινήσει η διαδικασία μελέτης προσδιορισμού των εναλλακτικών στρατηγικών επιλογών για τη διάδοχη κατάσταση του ΟΑΣΘ και η οποία μελέτη κι αυτή θα είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του χρόνου. Άρα, έχουμε δύο εξελίξεις, οι οποίες θα λάβουν χώρα μέχρι 31/12/2023. Έχει ξεκινήσει και η προετοιμασία, όπως μας έχουν ενημερώσει, μεσομακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού για το μέλλον όλων των αστικών συγκοινωνιών στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης, το οποίο θα ολοκληρωθεί λίγο μετά τέλος του 2023, αρχές του 2024. Και, βέβαια, γίνονται κινήσεις για την άμεση στήριξη με οδηγούς. Έχουν ήδη προστεθεί επιπλέον 20 οδηγοί με άμεσες ενέργειες μετακίνησης οδηγών που βρίσκονται σε άλλα πόστα. Γιατί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι η έλλειψη οδηγών και υπήρξαν οι σχετικές μετακινήσεις. Και έχουν ξεκινήσει ενέργειες, με βάση την προβλεπόμενη διαδικασία, πρόσληψης περισσότερων οδηγών με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, για το μεταβατικό διάστημα μέχρι την υλοποίηση της πρότασης που θα προκριθεί συνολικά.

Συνολικά, αυτό το οποίο θέλω να πω, είναι ότι θα κοιτάξουμε με τις ενέργειές μας και με την Τροχαία και με τον ΟΑΣΘ και με την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση του μετρό, να μειωθούν στο ελάχιστο οι συνέπειες για τους πολίτες. Όμως, ταυτόχρονα, είναι πολύ σημαντικό να τρέξουν αυτά τα έργα, η ολοκλήρωση του μετρό και η ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση του Fly Over και όλων των υπόλοιπων παρεμβάσεων.

Γ. ΜΗΤΡΑΚΗΣ: Χθες, ο Υφυπουργός Οικονομικών, ο κ. Χάρης Θεοχάρης, έδωσε μία συνέντευξη, στην οποία άφησε να εννοηθεί, σε πρώτη φάση, ότι η Κυβέρνηση εξετάζει, το Υπουργείο εξετάζει αλλαγή στους συντελεστές φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών. Το θέμα, βέβαια, έγινε μια προσπάθεια να μαζευτεί σχετικά άμεσα. Διαβεβαίωσε ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί. Έδωσε σήμερα, εδώ από τη Θεσσαλονίκη, και ο Υπουργός, ο κ. Χατζηδάκης. Κι εγώ θέλω να ρωτήσω δύο πράγματα. Πρώτον αν υπάρχει μια κρυφή ατζέντα σε σχέση με αυτό το θέμα, γιατί οι ελεύθεροι επαγγελματίες είναι γενικότερα, όπως έχει αναγνωρίσει η ίδια η Κυβέρνηση, ένα διευρυμένο πρόβλημα για τη φορολογία. Και ένα δεύτερο, επειδή ξέρουμε την ευαισθησία σε αυτά τα θέματα που υπάρχει στην κοινή γνώμη, αν υπάρχει θέμα με την εμπιστοσύνη του Πρωθυπουργού στον κ. Θεοχάρη.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, δεν υπάρχει θέμα με την εμπιστοσύνη του Πρωθυπουργού στον κ. Θεοχάρη. Υπάρχει στήριξη και εμπιστοσύνη στο οικονομικό επιτελείο και συνολικά στην Κυβέρνηση. Και αυτή η εμπιστοσύνη απορρέει από όσα νέα μαθαίνουμε για τη χώρα μας, αλλά και το γεγονός ότι είμαστε συνεπείς σε αυτά τα οποία  λέγαμε προεκλογικά σε μια πάρα πολύ σημαντική και δύσκολη συγκυρία εισαγόμενων κρίσεων για τους πολίτες.

Εμείς δεν έχουμε κρυφή ατζέντα  και επειδή είμαστε σε έναν χώρο, αυτόν της Δ.Ε.Θ., δεν έχουμε και προγράμματα Θεσσαλονίκης. Εμείς δεν είμαστε αυτοί οι οποίοι μιλάνε για έναν άδικο φόρο, όπως είναι ο ΕΝΦΙΑ, ότι δήθεν θα καταργηθεί και στη συνέχεια τον αυξάνουμε για τους πολίτες. Εμείς έχουμε αποδείξει, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποδείξει- εδώ και παραπάνω από τέσσερα χρόνια πλέον, έχοντας μπει στην δεύτερη τετραετία – ότι μειώνει ή καταργεί φόρους – το έκανε σε 50 διαφορετικές περιπτώσεις την προηγούμενη τετραετία – και δεν επιβάλει ούτε αυξάνει. Και, όπως δεσμευτήκαμε προεκλογικά ότι δεν θα αυξηθεί κανένας φορολογικός συντελεστής, το ξαναλέω, το επαναλαμβάνω, δεν υπάρχει καμία τέτοια πρόθεση, ούτε διάθεση, ούτε κάποιος τέτοιος σχεδιασμός από την Κυβέρνηση. Το είπε και ο κ. Θεοχάρης και το είπε και αναλυτικά  χθες ξανά ο αρμόδιος Υπουργός,  ο κ. Χατζηδάκης.

Υπάρχουν κάποιες εξαγγελίες από τον Πρωθυπουργό και από το αρμόδιο Υπουργείο στην κατεύθυνση  του περιορισμού και ή δυνατόν της πάταξης της φοροδιαφυγής. Πολύ συγκεκριμένες κινήσεις. Ήδη, ναι, υπάρχει μια πραγματικότητα, επτά στους δέκα επαγγελματίες δηλώνουν πολύ πιο κάτω από τον κατώτατο μισθό. Αλλά, όχι δεν υπάρχει ζήτημα αύξησης φορολογικών συντελεστών.

Ευχαριστώ πολύ.

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Η ΕΕ ενέκρινε 106 εκατ. ευρώ, για την ολοκλήρωση του τερματικού σταθμού ΥΦΑ στην Αλεξανδρούπολη

by EnergyUp 29 Σεπτεμβρίου, 2023

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, ένα ελληνικό μέτρο, ύψους 106 εκατομμυρίων ευρώ, για την ολοκλήρωση της κατασκευής του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) στην Αλεξανδρούπολη. 

Οι ελληνικές αρχές κοινοποίησαν στην Επιτροπή το σχέδιο να χορηγηθεί πρόσθετη ενίσχυση στην Gastrade SA, την εταιρεία προώθησης και εκμετάλλευσης του νέου τερματικού σταθμού. Το μέτρο έχει ως στόχο να δώσει τη δυνατότητα στον δικαιούχο να ολοκληρώσει την κατασκευή του τερματικού σταθμού, όπως έχει προγραμματιστεί έως τα τέλη του 2023. Η ενίσχυση θα λάβει τη μορφή άμεσης επιχορήγησης.

Η Επιτροπή αξιολόγησε το μέτρο βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, και διαπίστωσε ότι είναι απαραίτητο και κατάλληλο για να μπορέσει ο δικαιούχος να συνεχίσει το έργο όπως είχε προγραμματιστεί. 

Κατά την έγκριση της αρχικής δημόσιας στήριξης, η Επιτροπή είχε ήδη θεωρήσει ότι το έργο είναι απαραίτητο για την εξασφάλιση του εφοδιασμού με φυσικό αέριο για την Ελλάδα και την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και ότι θα συμβάλει στον στρατηγικό στόχο REPowerEU για την επίτευξη διαφοροποίησης του ενεργειακού εφοδιασμού και τον τερματισμό της εξάρτησης από ρωσικά ορυκτά καύσιμα. 

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2021, η Επιτροπή είχε εγκρίνει κρατική ενίσχυση του ελληνικού Δημοσίου, ύψους 166,7 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) στην Αλεξανδρούπολη, ο οποίος περιλαμβάνει πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) για την παραλαβή, αποθήκευση και επαναεριοποίηση του ΥΦΑ (που θα συμπληρώνεται από μόνιμες υπεράκτιες εγκαταστάσεις, όπως σύστημα πρόσδεσης και κατακόρυφοι αγωγοί), καθώς και σύστημα υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου που θα συνδέει την FSRU με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου της Ελλάδας (ΕΣΦΑ).

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει χτίσει ισχυρές συμμαχίες και συνέργειες για την προάσπιση της ενεργειακής ασφάλειας της χώρας

by EnergyUp 29 Σεπτεμβρίου, 2023

Συμμετοχή του Προέδρου της ΔΕΠΑ Εμπορίας κ. Ιωάννη Παπαδόπουλου στο 3rd ECONOMIST METROPOLITAN SUMMIT

Τις προκλήσεις που εμπεριέχει η διαδικασία της πράσινης μετάβασης σε εθνικό επίπεδο επεσήμανε ο πρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΕΠΑ Εμπορίας κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος κατά την τοποθέτησή του στο 3rdEconomist Metropolitan Summit, σημειώνοντας ότι πρόκειται για τη μετάβαση προς μία νέα πραγματικότητα για την επίτευξη της οποίας, στη ΔΕΠΑ Εμπορίας γίνονται συντεταγμένες προσπάθειες/ενέργειες για να επιτευχθεί ομαλά κι αποτελεσματικά, επενδύοντας σε στρατηγικές υποδομές και προγράμματα.

Ειδικότερα, ο κ.Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στον καίριο ρόλο της ΔΕΠΑ στη διαδικασία της απολιγνιτοποίησης, έχοντας θέσει την ενεργειακή μετάβαση ως προτεραιότητα, οδηγώντας τις εξελίξεις στο πεδίο αυτό, αλλά και διαμορφώνοντας το βιώσιμο αύριο της εγχώριας ενεργειακής αγοράς. «Έχουμε καταρτίσει και υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο business plan, στο πλαίσιο του οποίου η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει μετασχηματιστεί σε μια καθετοποιημένη ενεργειακή εταιρεία, ικανή να καλύψει το σύνολο των ενεργειακών αναγκών των πελατών της αλλά και να συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας μέσω συντεταγμένων κινήσεων και επενδύσεων για την ανάπτυξη του πράσινου χαρτοφυλακίου της», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Επιπροσθέτως, κατά την τοποθέτηση του κ. Παπαδόπουλου αναδείχθηκε ο καθοριστικός ρόλος του φυσικού αερίου ως καύσιμο-γέφυρα και η αναγκαιότητα της  αυξημένης συμμετοχής του στο ενεργειακό μείγμα, αλλά και της διαφοροποίησηςπηγών και οδεύσεων προμήθειας καθώς και της αναβάθμισης των δυνατοτήτων αποθήκευσης φυσικού αερίου, μία συνθήκη που δίνει την ευκαιρία στην Ελλάδα να αποτελέσει περιφερειακό ενεργειακό κόμβο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Προς αυτή τη στόχευση, η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει χτίσει ισχυρές συμμαχίες και συνέργειες για την προάσπιση της ενεργειακής ασφάλειας της χώρας εξασφαλίζοντας μακροχρόνιες συμφωνίες με ευνοϊκότερους όρους και αυξάνοντας την προμήθεια LNG.  Παράλληλα,  χτίζει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ, εισήλθε στον κλάδο της ηλεκτροπαραγωγής και έχει ήδη κάνει  τα πρώτα βήματα για την αξιοποίηση του υδρογόνου και του βιομεθανίουως καύσιμα, συμμετέχοντας και αναπτύσσοντας καινοτόμα, πιλοτικά προγράμματα που υπηρετούν την εθνική ενεργειακή στρατηγική και δίνουν στη ΔΕΠΑ πολύτιμη τεχνογνωσία καθιστώντας την πρωτοπόρο σε αυτό το εγχείρημα.

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Ο ΔΕΣΦΑ θα επιβλέψει την κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού Φ.Α. Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας

by EnergyUp 28 Σεπτεμβρίου, 2023

Ο ΔΕΣΦΑ και η κρατική εταιρεία μεταφοράς φυσικού αερίου της Βόρειας Μακεδονίας Nomagas υπέγραψαν σύμβαση, την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου,για την επίβλεψη της κατασκευής του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας (IGNM) στο τμήμα της γειτονικής χώρας, σε συνέχεια της κυβερνητικήςσυμφωνίας για την κατασκευή του έργου που υπογράφηκε τον Μάρτιο του 2021.

Η σύμβαση αφορά στην επίβλεψη της κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου μήκους 68 χιλιομέτρων εντός της επικράτειας της Βόρειας Μακεδονίας, που θα αποτελέσει τμήμα του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου μήκους 123 χιλιομέτρων μεταξύ Βόρειας Μακεδονίας και Ελλάδας καιαναμένεται να είναι έτοιμος στα τέλη του 2024. Ο ΔΕΣΦΑ αναδείχθηκε σε ανάδοχο της σχετικής σύμβασης μετά από ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία της Nomagas, στην οποία συμμετείχαν 4 εταιρείες. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία πρόκειται να χρηματοδοτήσει το έργο με επιχορήγηση 2,475 εκατ. ευρώ μέσω του επενδυτικού πλαισίου Δυτικών Βαλκανίων (WBIF), επέβλεψε τη σχετική διαδικασία.

Ο αγωγός θα εκτείνεται από τη Νέα Μεσημβρία στο Νεγκοτίνομέσω του σημείου Ευζώνων/Γευγελής, συνδέοντας τα εθνικά συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας, που διαχειρίζονται οι ΔΕΣΦΑ και Nomagas αντίστοιχα. Η αρχική του χωρητικότητα θα είναι 1,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες ώστε ο αγωγός να υιοθετήσει τις κατάλληλες προδιαγραφές για τη μεταφορά πράσινου υδρογόνου.

Η συγκεκριμένη επένδυση, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως Έργο Αμοιβαίου Ενδιαφέροντος από την Ενεργειακή Κοινότητα, θα ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια εφοδιασμού της Βόρειας Μακεδονίας. Ο αγωγός θα επιτρέψει στη γειτονική χώρα να προχωρήσει σε περαιτέρω διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού της και να δημιουργήσει πρόσθετους ενεργειακούς διαδρόμους, θέτοντας τις βάσεις για περαιτέρω ολοκλήρωση της αγοράς φυσικού αερίου τόσο στην περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων όσο και στην ΕΕ. Παράλληλα, το έργο ενισχύειπεραιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακής πύλης τηςΝοτιοανατολικής Ευρώπης, με τη μεταφορά φυσικού αερίου από το ελληνικό Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου στη Βόρεια Μακεδονία και από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη.

28 Σεπτεμβρίου, 2023

Κυριάκος Μητσοτάκης: Στηρίζουμε το εισόδημα των πολιτών με μόνιμες και σταθερές αυξήσεις

by EnergyUp 28 Σεπτεμβρίου, 2023

21EC62A1-6817-49B3-A37D-D3BBAA8E8736.jpeg

«Οι σκέψεις μας είναι σήμερα στονΒόλο και την Βόρεια Εύβοια», σημείωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκινώντας την ομιλία του προς την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας λέγοντας παράλληλα πως «το μόνο που μπορώ να πω, είναι ότι το κράτος είναι παρών μαζί με τους κατοίκους. Θα είμαστε δίπλα τους και θα τους στηρίξουμε».

Μεταξύ άλλων υπογράμμισε πως «ο κρατικός μηχανισμός δίνει τη μάχη στις πληγείσες περιοχές, θα είμαστε στο πλευρό των ανθρώπων που έχασαν τις περιουσίες τους», και πως «θα μετατρέψουμε κάθε δυσκολία σε ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι».
Μιλώντας για το κομμάτι της οικονομία σημείωσε πως «προχωράμε στις μεταρρυθμίσεις», σημειώνοντας ότι «οι δεσμεύσεις μας γίνονται πραγματικότητα» και πως «στηρίζουμε το εισόδημα των πολιτών με μόνιμες και σταθερές αυξήσεις».
Επίσης, ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε πως η κυβέρνηση προχωρά στην υλοποίηση του προγράμματος της δεύτερης θητείας της. Σημείωσε ότι μέσα στους πρώτους 3 μήνες οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης γίνονται ήδη πραγματικότητα καθώς ψηφίστηκαν 7 νομοσχέδια, ανάμεσα στα οποία αυτό για τη δυνατότητα των Ελλήνων που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και ζουν στο εξωτερικό να ψηφίζουν από τον τόπο διαμονής τους αλλά και οι αυξήσεις και οι φοροελαφρύνσεις που έχουν ήδη ψηφιστεί. Επιπλέον αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας που πρόσφατα ψηφίστηκε.

67BCAB82-C625-4BB1-ADFD-771C6F7A8589.jpeg

Αναλυτικά:

Ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε σήμερα σε συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ στη Βουλή. Στην αρχή της συνεδρίασης η Κοινοβουλευτική Ομάδα εξέλεξε ομόφωνα στη θέση του Γραμματέα της τον βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης Σταύρο Καλαφάτη. Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη:

«Είναι η πρώτη μας συνεδρίαση, επίσημη, της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, ύστερα από έναν εκλογικό θρίαμβο. Προφανώς και έχει ένα κλίμα κομματικής ανάτασης. Θέλω, λοιπόν, καταρχάς και σε επίπεδο ολομέλειας Κοινοβουλευτικής Ομάδας να σας συγχαρώ για την εκλογή σας, την επανεκλογή σας, να συγχαρώ ιδιαίτερα τους 27 πρωτοεκλεγέντες συναδέλφους μας.

Επιτρέψτε όμως μου να δώσω εξ αρχής στη σημερινή μας συνάντηση έναν διαφορετικό χαρακτήρα. Την αντιμετωπίζω ως μία νέα αφετηρία ενεργοποίησης και δουλειάς, καθώς ξέρω πολύ καλά ότι τη θετική πορεία της χώρας τη σκιάζουν δύο αρνητικές συγκυρίες: οι καταστροφές από τις επιθέσεις της κλιματικής αλλαγής, αλλά και η “πολιορκία” των νοικοκυριών από την εισαγόμενη ακρίβεια και ειδικά την ακρίβεια στα τρόφιμα.

Οι σκέψεις μας όμως, σήμερα, είναι στον Βόλο και στη Βόρεια Εύβοια. Μην ξεχνάμε ότι οι περιοχές αυτές, ειδικά ο Βόλος, μετά την πλημμύρα του “Daniel” δέχθηκαν μια δεύτερη σφοδρότατη επίθεση, με μία καταιγίδα με διάρκεια.

Το μόνο το οποίο μπορώ να πω είναι ότι το κράτος είναι παρόν, μαζί με τους κατοίκους. Δίνουμε τη μάχη με όλα τα μέσα και θα σταθούμε και πάλι δίπλα σε όσους επλήγησαν, δυστυχώς, για ακόμα μία φορά.

Αντιλαμβάνομαι απόλυτα και την ψυχική πίεση των συμπολιτών μας, οι οποίοι αισθάνονται ότι μέσα σε τρεις εβδομάδες, για δεύτερη φορά, πλημμυρίζει το σπίτι τους. Θα είμαστε δίπλα τους να τους βοηθήσουμε και πάλι να ξαναφτιάξουν αυτά τα οποία έχασαν και να το κάνουν και με καλύτερο τρόπο, να ξαναφτιάξουμε τις υποδομές μας με καλύτερο τρόπο απ’ ό,τι τις είχαμε φτιάξει στο παρελθόν.

Παράλληλα, βέβαια, με τα μέτωπα της συγκυρίας, η κυβέρνηση προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και στην εφαρμογή του προγράμματός μας, του προγράμματος της δεύτερης θητείας, του προγράμματος για το οποίο πήραμε τη νωπή εντολή του ελληνικού λαού.

Συνδέονται, άλλωστε, οι δύο αυτοί στόχοι, υπηρετώντας από κοινού τον στόχο των μεγάλων μεταρρυθμίσεων για ένα πιο αποτελεσματικό κράτος και για μία καλύτερη καθημερινότητα του πολίτη.

Και, πράγματι, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι μέσα σε τρεις μήνες οι δεσμεύσεις μας ήδη γίνονται πραγματικότητα. Επτά νομοσχέδια έχουν ήδη ψηφιστεί.  Θυμίζω ότι όλοι οι συμπολίτες μας οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι σε εκλογικούς καταλόγους και ζουν στο εξωτερικό μπορούν πια να ψηφίζουν από τον μόνιμο τόπο διαμονής τους χωρίς κανέναν περιορισμό.

Με το πρώτο νομοσχέδιο το οποίο ψηφίστηκε από το Υπουργείο Οικονομικών, ανάμεσα στα άλλα, αυξάνονται οι μισθοί σχεδόν 700.000 δημοσίων υπαλλήλων για πρώτη φορά -αυξάνονται σημαντικά- ύστερα από 14 χρόνια.

Εξακολουθούν φυσικά οι αυξήσεις των συνταξιούχων από 1/1/24, πλαισιωμένες βέβαια και από πρόσθετες φοροελαφρύνσεις, ενώ τον Απρίλιο του επόμενου έτους θα πάρει σειρά και η τέταρτη αύξηση του κατώτατου μισθού.

Αλλά όχι μόνο. Στην απασχόληση εισάγονται τομές σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, με το νομοσχέδιο το οποίο πρόσφατα ψηφίστηκε. Οι εργαζόμενοι τώρα μπορούν να αυξάνουν τα έσοδά τους με μια δεύτερη δουλειά, ταυτόχρονα όμως με πλήρη προστασία των δικαιωμάτων τους. Ενώ αυτό θα ισχύει και για τους συνταξιούχους, οι οποίοι θα μπορούν να εργάζονται πλέον χωρίς να βλέπουν τη σύνταξή τους να περικόπτεται κατά 30%.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Σημαίνουν μόνιμες και σταθερές αυξήσεις στο διαθέσιμο εισόδημα. Δεν τα επικαλούμαι αυτά με έπαρση, ούτε με αλαζονεία, η έπαρση και η αλαζονεία παραμένουν οι εχθροί μας. Ούτε για να υποστηρίξω πως η δράση μας δεν έχει λάθη ή καθυστερήσεις. Αλλά για να επισημάνω, ακόμα μια φορά, ότι αυτή η παράταξη είναι και συνεχής αλλά είναι και συνεπής.

Με το πρώτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, υλοποιήσαμε τις μισές από τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις. Παραμένουμε, όμως, μία παράταξη βαθιά ριζωμένη στην πραγματικότητα. Δεν παρασυρόμαστε από τις επιτυχίες, αγνοώντας έτσι τις δυσκολίες. Είμαστε πάντα έτοιμοι να αναμετρηθούμε με τα όποια απρόοπτα χτυπήματα, όπως η μεγαλύτερη πυρκαγιά, η μεγαλύτερη πλημμύρα στην ιστορία μας ή τα πρόσφατα προβλήματα από την κακοκαιρία, την οποία ακόμα και σήμερα διαχειριζόμαστε.

Εσείς, άλλωστε, εκπρόσωποι όλων των Περιφερειών του τόπου, ξέρετε τις προσπάθειές μας να αμυνθούμε και σε αυτή την πρωτοφανή επίθεση της φύσης. Ειδικά στη Θεσσαλία, στον Έβρο, ήμασταν σε συνεχή επικοινωνία με όλους τους συναδέλφους, πρώτα και πάνω από όλα σώζοντας ανθρώπινες ζωές, στην συνέχεια περιθάλποντας και αποζημιώνοντας με μεγάλη ταχύτητα όσους χτυπήθηκαν. Και τώρα αποκαθιστώντας τις υποδομές και σχεδιάζοντας την επόμενη μέρα.

Αυτή τη φορά, όμως, με πιο στέρεα θεμέλια που δίνουν ο επιστημονικός σχεδιασμός αλλά και τα πρακτικά συμπεράσματα της εμπειρίας, κάτι το οποίο έλειπε δυστυχώς τις τελευταίες δεκαετίες.

Θα έλεγε κανείς ότι οι κύκλοι του χρόνου μάς θέλουν να ζυγίζουμε τις ικανότητές μας. Με δοκιμασίες στην αρχή κάθε τετραετίας, που τελικά εξελίσσονται σε επιτυχίες πριν το τέλος της. Έτσι, να θυμίσω, έγινε το 2020 με τις μεταναστευτικές εισβολές στον Έβρο και διαδοχικά μετά με την πανδημία του κορονοϊού. Έτσι θα γίνει και τώρα: θα μετατρέψουμε κάθε δυσκολία σε ευκαιρία για να γίνουμε καλύτεροι.

Σε μια Ελλάδα πιο ισχυρή και πιο ανθεκτική, με τη μεγάλη εικόνα να δείχνει ένα κράτος το οποίο, όπως είχα δεσμευθεί προεκλογικά, κατέκτησε επιτέλους την επενδυτική βαθμίδα. Θερμά συγχαρητήρια σε όσους αγωνίστηκαν για να πετύχουμε αυτόν τον μεγάλο στόχο, στην προηγούμενη αλλά και τη νυν ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών. Ένας εθνικός στόχος ο οποίος με μεγάλη προσπάθεια έγινε πράξη. Και βέβαια, στη μεγάλη εικόνα πρέπει να συμπεριλάβουμε τους πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης -από τους υψηλότερους στην Ευρώπη-, το ρεκόρ του τουρισμού, το γεγονός ότι έχουμε περιορίσει πια την ανεργία μας στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 15 ετών.

Είμαστε μια χώρα η οποία μπορεί πια να αντιστέκεται και να μένει όρθια στις απρόβλεπτες αντιξοότητες. Διαθέτουμε και τη δύναμη και την ωριμότητα να ξεπερνάμε εμπόδια, αλλά κυρίως είμαστε πιο αποφασισμένοι από ποτέ να απαντήσουμε στα λάθη του παρελθόντος, όσο και στα στοιχήματα του μέλλοντος.

Παρά τα σύννεφα και τις δυσκολίες της επικαιρότητας, λοιπόν, ο εθνικός ορίζοντας παραμένει καθαρός και η Νέα Δημοκρατία η μόνη παράταξη που εγγυάται την ασφαλή πορεία του τόπου προς αυτό.

Πυξίδες μας είναι οι προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, αλλά και ο οδικός χάρτης για το 2024 που παρουσίασα πριν από λίγες εβδομάδες στη Θεσσαλονίκη.

Ένα σχέδιο το οποίο κινείται ουσιαστικά σε δύο επίπεδα: πρώτο και πολύ επίκαιρο, αυτό της ανάσχεσης της ακρίβειας -όπως είπα- με πάγιες αυξήσεις, αλλά και με στοχευμένες κινήσεις υπέρ των πιο ευάλωτων. Δεύτερο και σημαντικότερο, με ορίζοντα τετραετίας, εκείνο της υπέρβασης των μεγάλων παθογενειών του κράτους, με μεταρρυθμίσεις, που θα κάνουν καλύτερη την πραγματικότητα και την καθημερινότητα όλων των Ελλήνων.

BA562A56-EB19-448B-AE57-5BE40FB17456.jpeg

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γνωρίζετε τις νέες πρωτοβουλίες μας στο μέτωπο των εισαγόμενων αυξήσεων, ειδικά στο θέμα των τροφίμων. Ενδεικτικά αναφέρω μία ακόμα νέα πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης: τα προϊόντα εκείνα τα οποία για τους επόμενους έξι μήνες θα μπορούν να εγγυώνται οι παραγωγοί, αλλά και οι έμποροι, ότι θα έχουν μείωση της τάξης του 5% , θα έχουν ειδική ένδειξη στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Για τα φρούτα και τα λαχανικά θα παρακολουθούμε πια κεντρικά τις τιμές τους από την παραγωγή στη λιανική. Στον ιστότοπο e-Katanalotis, στον οποίο ήδη υπάρχουν πολύ χρηστικές πληροφορίες, θα δημοσιεύονται κάθε μέρα όλες οι τιμές, ενώ προφανώς θα εξακολουθούμε με πολύ μεγάλη ένταση να υλοποιούμε ελέγχους για τη σωστή λειτουργία της αγοράς και για την πάταξη περιστατικών αισχροκέρδειας.

Είναι ένα ακόμα ανάχωμα στον πληθωρισμό, δίπλα στα άλλα μέτρα στήριξης -το “Καλάθι του Νοικοκυριού”, το οποίο έχει αποδείξει ότι είναι ένας πολύ αποτελεσματικός θεσμός προκειμένου να ενθαρρύνει τη μεγαλύτερη συγκρισιμότητα μεταξύ των τιμών σε βασικά είδη καταναλωτών.

Αλλά προφανώς θα εξακολουθούμε, όπως έχω δεσμευτεί, να στηρίζουμε στοχευμένα τους συμπολίτες μας που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη. Αναφέρω, ενδεικτικά, την επιστροφή του Ειδικού Φόρου στο πετρέλαιο των αγροτών, την εκταμίευση της τελευταίας δόσης του Market Pass, η οποία θα γίνει εντός των επομένων εβδομάδων, τα επιδόματα θέρμανσης, τα οποία θα διατεθούν φέτος σε περισσότερα νοικοκυριά, τον διπλασιασμό του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και την ενίσχυση 750.000 συνταξιούχων που πλήττονται από την προσωπική διαφορά Κατρούγκαλου. Και βέβαια, την επέκταση του Market Pass σε σχεδόν 800.000 συμπολίτες μας, στις περιοχές οι οποίες δοκιμάστηκαν.

Όλες αυτές είναι κινήσεις που συγκροτούν ένα δίχτυ ασφάλειας προσαρμοσμένο στην επίκαιρη απειλή του πληθωρισμού, της ακρίβειας που πράγματι πολιορκεί τα νοικοκυριά, ώστε μετά το πέρασμα αυτής της ακρίβειας να παραμείνουν ενεργά τα μόνιμα μέτρα, τα οποία τονώνουν σε σταθερή βάση το εισόδημα.

Το έχω πει πολλές φορές, το επαναλαμβάνω και σήμερα: η ακρίβεια κάποια στιγμή θα υποχωρήσει -βέβαια, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχει φροντίσει γι’ αυτό με πολύ δραστικές παρεμβάσεις στο επίπεδο της αύξησης των επιτοκίων, που ως κύριο σκοπό έχουν ακριβώς τη συγκράτηση της ακρίβειας. Όταν όμως υποχωρήσει η ακρίβεια, οι αυξήσεις στο διαθέσιμο εισόδημα -οι αυξήσεις των μισθών, οι μόνιμες μειώσεις των φόρων- έχουν έρθει για να μείνουν και να στηρίξουν το διαθέσιμο εισόδημα σε βάθος χρόνου.

Διότι ακριβώς οι υψηλές τιμές είναι η μία μόνο όψη της πραγματικότητας, δύσκολη, επώδυνη για τα νοικοκυριά, ειδικά για τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά, υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά της πραγματικότητας: το ΑΕΠ το οποίο αυξάνεται γρήγορα, οι επενδύσεις οι οποίες εξακολουθούν να έρχονται στη χώρα, τουρισμός, εξαγωγές και βέβαια η αύξηση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα. Διότι όσο μειώνεται η ανεργία, τόσο μεγαλύτερη δύναμη έχει ο εργαζόμενος για να διεκδικήσει τελικά καλύτερες απολαβές και ο στόχος μας να πετύχουμε μέσο μισθό στον ιδιωτικό τομέα 1.500 ευρώ στο τέλος της τετραετίας είναι εφικτός και θα τον πετύχουμε.

Όλα αυτά μερικές φορές τα υποτιμούμε, μέσα στη βοή της καθημερινότητας και την ανάγκη να “τρέχουμε” πίσω από τη διαχείριση κρίσεων, που δυστυχώς προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Εκτιμήστε, όμως, τη σημασία αυτής της νέας οικονομικής πραγματικότητας και σκεφτείτε πού θα ήμασταν σήμερα, σε τι δύσκολη θέση θα ήμασταν σήμερα, εάν έπρεπε να διαχειριστούμε αυτές τις φυσικές καταστροφές με τα οικονομικά δεδομένα του 2019, πόσο μεγάλη πίεση αυτό θα σήμαινε για τα δημόσια οικονομικά.

Τι θα σήμαινε, παραδείγματος χάρη, να μην έχουμε στη διάθεσή μας τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, προκειμένου να μπορούμε γρήγορα να χρηματοδοτήσουμε τους δρόμους οι οποίοι καταστράφηκαν, τις γέφυρες τις οποίες πρέπει να ξαναφτιάξουμε, τις σιδηροδρομικές γραμμές που τις πήρε το ποτάμι και πρέπει να τις ξαναφτιάξουμε γρήγορα, τα μεγάλα έργα αποκατάστασης τα οποία θα γίνουν στην περιοχή του Έβρου και ειδικά στη Δαδιά.

Έχουμε αυτή τη στιγμή εξασφαλίσει παραπάνω από 600 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης, με μία επαναδιαπραγμάτευση που κάναμε, έτσι ώστε να μπορούμε γρήγορα τα χρήματα αυτά να τα χρησιμοποιήσουμε για σημαντικές παρεμβάσεις διόρθωσης βασικών υποδομών που κατέρρευσαν από τον “Daniel”.

Έχουμε ψηφίσει, δε, και τη σχετική διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να υλοποιήσει πολύ γρήγορα, με κεντρικό συντονισμό, όλα αυτά τα έργα.

Αυτά, λοιπόν, είναι τα θετικά αποτελέσματα μίας οικονομικής πολιτικής που ενίσχυσε τη δημοσιονομική θέση της χώρας και ταυτόχρονα εξασφάλισε στην πατρίδα μας σημαντικούς πρόσθετους -το τονίζω- πρόσθετους ευρωπαϊκούς πόρους. Γιατί το Ταμείο Ανάκαμψης αυτή η κυβέρνηση το διαπραγματεύτηκε και έφερε στη χώρα 31 δισεκατομμύρια ευρώ.

Προσοχή όμως, μένουμε πάντα στο δρόμο της συνετής δημοσιονομικής πολιτικής. Με μέτρο το αληθινό μας ύψος και όχι τη μεγεθυμένη σκιά από το φως των βημάτων μας.

Μπορούμε έτσι να απελευθερώσουμε τις τριετίες από 1/1/2024, αυξάνοντας τις αποδοχές των μισθωτών. Μπορούμε και το κάνουμε γιατί το αντέχει σήμερα η ελληνική οικονομία.

Όμως τίποτα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν θα μας οδηγήσει σε μια ανεύθυνη παροχολογία, την οποία δυστυχώς ο τόπος την έχει πληρώσει  ακριβά.

Το σήμερα δεν θα υπονομεύσει το αύριο. Κάθε μέτρο μας θα είναι μετρημένο, έστω και σε ένα κομματικό σκηνικό το οποίο αναδεικνύει την παράταξή μας σε μοναδικό υπόλογο για το τι συμβαίνει σήμερα.

Είπα και στη Θεσσαλονίκη -πιστεύω ότι αξίζει να το επαναλάβω και σήμερα- ότι στο εξής η κυβέρνηση θα στοχοποιείται αυτόματα για κάθε αστοχία που προκύπτει, ανεξάρτητα από την ευθύνη της. Και σωστά, θα έλεγα. Αυτό είναι το κόστος της πολιτικής κυριαρχίας το οποίο οφείλουμε να αναλάβουμε.

Έχοντας απέναντί μας όχι τόσο τους πολιτικούς μας αντιπάλους, οι οποίοι ακόμα και τώρα είναι σαφές ότι αναζητούν βηματισμό. Απέναντί μας είναι τα προβλήματα, είναι η πραγματικότητα. Αυτή είναι και ο χειρότερος και ο πιο δύσκολος αντίπαλος.

Είναι μια πραγματικότητα δομημένη πάνω σε παθογένειες δεκαετιών, που δείχνουν συχνά τα δόντια τους όσο τις πλησιάζεις και δοκιμάζεις να τις αλλάξεις. Πότε με τη μορφή της σύγχυσης αρμοδιοτήτων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, πότε με τη μορφή της ανομίας, πότε με τη μορφή της αδράνειας που συχνά μοιράζονται και η πολιτεία αλλά και οι πολίτες.

Γι’ αυτό ακριβώς, το δεύτερο και πιο δύσκολο μέτωπο της νέας μας θητείας θα είναι το μέτωπο του πολυδύναμου εκσυγχρονισμού, της εθνικής προσπάθειας, δηλαδή, να βελτιωθεί η καθημερινότητα των πολιτών σε όλα τα επίπεδα, μεταφράζοντας κάθε βραχίονα του κράτους σε μια ευκαιρία για ένα μεγάλο άλμα στο μέλλον και σαρώνοντας κάθε συμπεριφορά η οποία αντιστέκεται στην πρόοδο.

Δεν υπάρχει υγιής και παραγωγική οικονομία όταν την “πριονίζει” ύπουλα η φοροδιαφυγή. Δεν υπάρχει ουσιαστικά δικαιοσύνη αν δεν απονέμεται έγκαιρα. Δεν υπάρχει κοινωνική συνοχή χωρίς διάχυτο το αίσθημα της ασφάλειας, από τα σύνορα του κράτους μέχρι την τελευταία γειτονιά της Αθήνας.

Αναφέρομαι, συνεπώς, στον πυρήνα όσων δυστυχώς κρατούν ακόμα τη χώρα πίσω, από την καθυστέρηση στην υλοποίηση έργων μέχρι την ατιμωρησία που ευνοεί την παρανομία, από τη χρόνια ατολμία μπροστά στις αναγκαίες τομές που πρέπει να γίνουν στην υγεία έως συχνά -το είδαμε αυτό και πρόσφατα- την αδυναμία της αυτοδιοίκησης να υπηρετήσει τον πραγματικό της ρόλο.

Ναι, είναι προβλήματα παγιωμένα επί δεκαετίες. Ήρθε, όμως, ο καιρός να αναμετρηθούμε με αυτά. Γιατί αν στην πρώτη τετραετία καταφέραμε, επιτυχημένα πιστεύω, να ανακουφίσουμε την κοινωνία από τις πληγές της, τώρα έχει έρθει ο καιρός να αντιπαλέψουμε τις αιτίες που προκαλούν αυτές τις πληγές.

Είναι μια μάχη η οποία θα είναι σκληρή και θα είναι και επίπονη. Και μόλις χθες, ενδεικτικά το αναφέρω, στο Υπουργικό Συμβούλιο εγκρίναμε δύο τέτοιες τομές, αλλάζοντας επιτέλους τον τρόπο ορισμού των διοικήσεων στο Δημόσιο, ώστε σε θέσεις ευθύνης να τοποθετούνται τα κατάλληλα στελέχη.

Θέλω να γνωρίζει, κυρίες και κύριοι, ένα νέο παιδί το οποίο, παραδείγματος χάρη, έχει αφιερώσει πολλά χρόνια να σπουδάσει πολιτικές διαχείρισης δημόσιας υγείας, οικονομικά της υγείας, ότι ναι, έχει τη δυνατότητα να μπορεί το βιογραφικό του να κριθεί αξιοκρατικά. Και εφόσον αξίζει να μπορεί να πάρει τη θέση διοικητή ενός νοσοκομείου, χωρίς να έχει καμία πολιτική γνωριμία. Αυτό είναι το αίτημα της κοινωνίας και αυτό θα το κάνουμε πράξη.

7B4C343B-9DC3-475E-A8A2-951408043854.jpeg

Διαβατήριο για την πρόοδο πρέπει να είναι οι ικανότητες. Η διάθεση για σκληρή δουλειά, η ποιότητα του βιογραφικού, η εργασιακή εμπειρία, όχι οι πολιτικές γνωριμίες.

Από την άλλη, μιας και αναφέρθηκα στον χώρο της υγείας, εξακολουθούμε να δίνουμε σημαντικές πρακτικές λύσεις για χρόνια προβλήματα τα οποία απασχολούν την υγεία.

Μετά την πολύ σημαντική παρέμβαση την οποία δρομολογούμε για τη νέα λειτουργία του ΕΚΑΒ, έτσι ώστε να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε με μεγαλύτερη ταχύτητα και αξιολογώντας με πολύ μεγαλύτερη επάρκεια την κρισιμότητα των περιστατικών, έρχεται τώρα μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία, την οποία παρουσίασε χθες ο Υπουργός Υγείας στο Υπουργικό Συμβούλιο, για την αντιμετώπιση της μάστιγας των εγκεφαλικών επεισοδίων.

Είμαστε, δυστυχώς, από τις τελευταίες χώρες στην Ευρώπη ως προς την αδυναμία μας να αντιμετωπίζουμε γρήγορα τέτοια περιστατικά. Η διαφορά μεταξύ της γρήγορης αντιμετώπισης ενός εγκεφαλικού και της καθυστερημένης περίθαλψης ενός ασθενή από μία εξειδικευμένη μονάδα μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου ή ακόμα πιο συχνά η διαφορά μεταξύ μιας καλής ζωής και μιας ζωής τραγικής υπό το φάσμα της παράλυσης.

Δεκαεπτά, λοιπόν, νέες μονάδες γρήγορης αντιμετώπισης των εγκεφαλικών επεισοδίων δημιουργούνται στη χώρα μας, για να μπορέσουμε επιτέλους να φτάσουμε και στον τομέα αυτόν εκεί που πρέπει, δηλαδή στον μέσο όρο της Ευρώπης.

Δεν θα επαναλάβω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εδώ τις κατευθύνσεις των Προγραμματικών μας Δηλώσεων και τα συγκεκριμένα μέτρα τα οποία ανακοίνωσα στη Θεσσαλονίκη. Μίλησα εξάλλου εκεί για τις πρωτοβουλίες ανάταξης της οικονομίας, για τις μεγάλες αλλαγές που προωθούμε στην υγεία, στη Δικαιοσύνη, στη λειτουργία του κράτους. Μάλιστα, την επόμενη μέρα, στη συνέντευξη Τύπου, ανέλυσα και πολύ πιο λεπτομερώς τις στοχευμένες πολιτικές μας σε όλα αυτά τα πεδία.

Σήμερα, επιτρέψτε μου να επιμείνω λίγο περισσότερο στα δικά μας καθήκοντα, στον ξεχωριστό ρόλο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, του συνεπέστερου κοινοβουλευτικού κόμματος της χώρας. Δεν ξεχνώ ότι εσείς ήσασταν αυτοί -158 βουλευτές ξεκινήσαμε την προηγούμενη θητεία- που βάλατε πλάτη σε όλες τις μεγάλες δυσκολίες, για να ξαναβρεθούμε εδώ σήμερα πάλι με 158 βουλευτές και τη Νέα Δημοκρατία πολιτικά κυρίαρχη.

Να κρατήσουμε, λοιπόν, τις καλές πρακτικές της προηγούμενης τετραετίας και να κοιτάξουμε να βελτιώσουμε τις αδυναμίες μας. Να σας ενθαρρύνω και πάλι να συμβάλλετε δημιουργικά στην διαμόρφωση των νομοσχεδίων, όπως κάνετε εξάλλου. Η αντιπολίτευση αδυνατεί, φαίνεται, να το κάνει. Αλλά να εξακολουθείτε να μεταφέρετε και τα βιώματα των κοινωνιών που εκπροσωπείτε, όχι μόνο σε επίπεδο των τοπικών αιτημάτων που αφορούν τις περιοχές σας, αλλά και σε επίπεδο ενός γενικότερου προβληματισμού για την κατεύθυνση της κυβέρνησης.

Ξέρετε πολύ καλά ότι και η δική μου πόρτα είναι πάντα ανοιχτή. Το ίδιο ισχύει και για όλους τους συνεργάτες μου στο Μέγαρο Μαξίμο. Σας καλώ να βρούμε αυτή τη δύσκολη, μερικές φορές, ισορροπία να μην αρνούμαστε τις αδυναμίες οι οποίες μπορεί να υπάρχουν ή τα προβλήματα, τα αντικειμενικά προβλήματα, τα οποία έχουμε μπροστά μας.

Δεν έχει κανένα νόημα να αρνούμαστε αυτή τη στιγμή δημόσια ότι υπάρχει πρόβλημα ακρίβειας, αφού υπάρχει και το ξέρουμε και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Μην επιτρέψετε, όμως, σε κανέναν να μηδενίσει το πολύ σημαντικό έργο το οποίο έχουμε επιτελέσει και την προηγούμενη τετραετία και αυτά τα οποία ήδη έχουμε κάνει τους πρώτους τρεις μήνες.

Μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε μόνο στους πολίτες. Σε αυτούς λογοδοτούμε. Οφείλουμε να τους ακούμε, να τους μιλάμε, να τους εξηγούμε. Είναι εντυπωσιακό πώς μέσα από την προσωπική επικοινωνία μπορούμε να αλλάξουμε απόψεις ή να σπάσουμε στερεότυπα τα οποία πολλές φορές μπορεί να καλλιεργούνται, δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα, από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Αυτή είναι μια δουλειά που την ξέρετε καλά και σας ενθαρρύνω να συνεχίσουμε να την κάνουμε, ειδικά για τους βουλευτές οι οποίοι για πρώτη φορά εκλέχτηκαν στο κοινοβούλιο. Έχει μία ξεχωριστή σημασία αυτή την εμπιστοσύνη των πολιτών να την τιμήσετε στο ακέραιο.

Όλα αυτά θα απασχολήσουν ασφαλώς και την Κοινοβουλευτική Ομάδα και τον Γραμματέα μας. Προτείνω και πάλι για Γραμματέα τον Σταύρο Καλαφάτη, ο οποίος δεν έχει απλά την εμπειρία -με τον Σταύρο μπήκαμε μαζί στη Βουλή πριν από σχεδόν 20 χρόνια-, αλλά κυρίως έχει την όρεξη να ανταποκριθεί στις σημαντικές ευθύνες αυτής της κρίσιμης θητείας και της θέσης στην οποία θα πρέπει να την υπηρετήσει.

A8B8CF4F-B412-4500-9BC0-1D6F7D0E3A48.jpeg

Στο επόμενο διάστημα οι αντιπαραθέσεις σε αυτή την αίθουσα, δεν έχω καμία αμφιβολία, θα είναι σκληρές, γιατί θα έρθουμε με νομοσχέδια τα οποία αποδομούν παθογένειες, πίσω από τις οποίες μερικές φορές υπάρχουν και οχυρωμένα συμφέροντα.

Δεν το έχω κρύψει, οι επιλογές μας μπορεί να “ξεβολέψουν” μερικούς, όμως να είστε σίγουρες και σίγουροι ότι τελικά θα ευνοήσουν τους πολλούς. Θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για ισχυρές αντιστάσεις, με τις οποίες, ωστόσο, όπως έχω πει, ούτε θα συμβιβαστούμε και σίγουρα δεν θα συγκυβερνήσουμε.

Αλλαγές παντού και τώρα. “Μεγάλες αλλαγές” ήταν το σύνθημα το οποίο κυριάρχησε και στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Αυτό πρέπει να υλοποιήσουμε.

Και βέβαια, οι ευθύνες μας αυξάνονται, καθώς, παρά το γεγονός ότι το σύστημά μας είναι ένα κοινοβουλευτικό σύστημα, ο νέος αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν θα είναι στη Βουλή.

Θα απουσιάζουν έτσι οι συγκεκριμένες θέσεις, το σχέδιο της αντιπολίτευσης, οι συγκεκριμένες απαντήσεις στα ερωτήματα τα οποία θέτουμε, τουλάχιστον σε επίπεδο αρχηγού της αντιπολίτευσης. Αλλά αυτό φαντάζομαι ότι θα κληθούν να το υπηρετήσουν, είμαι σίγουρος με επάρκεια, εκλεγμένοι συνεργάτες του, όπως ο κ. Πολάκης ή ο κ. Παππάς.

Θα έχει πράγματι ενδιαφέρον να δούμε πώς ο ΣΥΡΙΖΑ θα εκφέρει έναν νέο λόγο μέσα από παλιές βραχνιασμένες φωνές. Όπως και πώς θα οικοδομηθεί με τα ίδια σαθρά υλικά από τα οποία μόλις κατέρρευσε.

Σε κάθε περίπτωση, ο δημοκρατικός διάλογος περιμένει και τη δική του συμμετοχή, τη συμμετοχή του ΣΥΡΙΖΑ, τη συμμετοχή του νέου του αρχηγού. Όχι με συνθήματα αλλά με επιχειρήματα, με συγκεκριμένο σχέδιο και όχι απλά ποθώντας την εξουσία. Και με την κοινωνία κυρίως να απαιτεί χειροπιαστά αποτελέσματα, αντί για μια δημαγωγία με καινούργιες λέξεις.

Άλλο ο εκσυγχρονισμός και άλλο ο μοντερνισμός. Διαφορετικές οι τάσεις, οι πραγματικές τάσεις στην κοινωνία, διαφορετικές στη μόδα ή στα κοινωνικά δίκτυα. Όπως, βέβαια, άλλος ο τολμηρός και δύσκολος ριζοσπαστισμός στην πολιτική πράξη και άλλος ο απλός και εύκολος εγκλωβισμός στο προσωπικό lifestyle.

Μόνο ο καιρός θα δείξει, φίλες και φίλοι, αν η αξιωματική αντιπολίτευση μπορεί να απαγκιστρωθεί από τον κακό της εαυτό ή αν θα μείνει εγκλωβισμένη σε αυτόν.

Εμείς, όπως είπα, ελάχιστα θα ασχοληθούμε με αυτούς. Στρεφόμαστε σε άλλες αναμετρήσεις, με πρώτες τις αυτοδιοικητικές εκλογές οι οποίες λαμβάνουν χώρα σε λίγες μέρες από τώρα. Καθίστανται προτεραιότητα για την κυβέρνησή μας, γιατί συνδέονται με τα αναπτυξιακά σχέδια σε όλη τη χώρα. Αναφέρομαι, προφανώς, στις επιλογές τις οποίες θα κάνουν οι πολίτες για Περιφερειάρχες, αλλά και τις επιλογές που θα κάνουν στους τρεις μεγάλους Δήμους της χώρας, όπου η Νέα Δημοκρατία έχει δώσει ξεκάθαρη πολιτική στήριξη. Ναι, είναι κι αυτή μια πολιτική σύγκρουση. Είναι η επόμενη μάχη, η μεγάλη μάχη μετά τις εθνικές εκλογές, η οποία πρέπει να κερδηθεί.

Και, φυσικά, αντιλαμβάνεστε ότι τη στήριξη αυτή τη δώσαμε διότι διεκδικούμε στις θέσεις των Περιφερειαρχών να έχουμε ανθρώπους οι οποίοι μπορούν να συμμερίζονται τις κυβερνητικές στοχεύσεις και μπορούν να υπηρετήσουν αύριο τα αναπτυξιακά σχέδια τα οποία έχουμε ήδη εκπονήσει και έχουμε παρουσιάσει στις τοπικές κοινωνίες.

EF4897E6-A367-4495-85B4-BFED97A003E0.jpeg

913FBC3D-FCA8-4B83-AC8E-4F35462F155B.jpeg

Γι’ αυτό και στόχος μας είναι στις 13 Περιφέρειες και στους τρεις μεγάλους Δήμους, μαζί με το γαλάζιο της Νέας Δημοκρατίας να νικήσει και η συνέχεια της δημιουργίας. Και είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να το πετύχουμε.

Σας ζητώ, λοιπόν, όλες και όλοι να βάλετε πλάτη σε αυτή τη μάχη. Ας αφήσουμε στην άκρη τις όποιες μικρές προσωπικές διαφωνίες ή πικρίες μπορεί να υπάρχουν. Είναι σημαντικό για τη Νέα Δημοκρατία να κερδίσει τη μάχη των αυτοδιοικητικών εκλογών. Είμαι σίγουρος ότι όλες και όλοι θα στηρίξουμε τους υποψήφιούς μας σε αυτήν την προσπάθεια. Η πολιτική μας κυριαρχία δεν αρκεί να εκδηλώνεται μόνο στις εθνικές κάλπες, αλλά πρέπει να δικαιώνεται καθημερινά και μέσα από τις τοπικές κοινωνίες.

Κλείνω -γιατί θέλω να δώσω, αγαπητέ Σταύρο, τον λόγο σε όσους συναδέλφους θέλουν να μιλήσουν, για να σας ακούσω- με δύο δεδομένα:

Να ξαναπώ πόσο πολύ εκτιμώ και τιμώ την προσωπική μας σχέση και την προσωπική συνεργασία. Να επαναλάβω και πάλι -το ξέρετε, εξάλλου, από την εμπειρία σας και την προηγούμενη τετραετία- ότι είμαι πάντα ανοιχτός και διαθέσιμος, να ακούσω τους προβληματισμούς σας, τις σκέψεις σας, τις ιδέες σας.

Και επίσης να πω, κλείνοντας, ότι το μέτρο της ευθύνης μας δεν ορίζει απλά αυτό που μπορούμε να κάνουμε, αλλά αυτό το οποίο η πατρίδα και οι πολίτες απαιτούν από εμάς να κάνουμε. Θα σεβαστούμε στο ακέραιο την εντολή την οποία μας έδωσε ο ελληνικός λαός στις κάλπες του Ιουνίου και θα τιμήσουμε με το παραπάνω την εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών, όπως το κάναμε και την πρώτη τετραετία.

Σας ευχαριστώ πολύ».

28 Σεπτεμβρίου, 2023

NBG Business Seeds: Δήλωσε συμμετοχή έως 4/10/2023, στον 14ο Διαγωνισμό Καινοτομίας,Τεχνολογίας.

by EnergyUp 28 Σεπτεμβρίου, 2023

Γίνε και εσύ μέρος ενός θεσμού!

Ξεχώρισε με τη συμμετοχή σου και κέρδισε μεγάλα χρηματικά βραβεία

Δήλωσε συμμετοχή έως 4/10/2023, για να υποβάλετε την πρότασή σας στον 14ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας του προγράμματος NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας. 

Πρόκειται για τον μακροβιότερο Διαγωνισμό Καινοτομίας ελληνικού φορέα, στον οποίο έχουν ήδη συμμετάσχει 7.520 άτομα.

Σκοπός του Διαγωνισμού είναι να αναδείξουμε και να επιβραβεύσουμε την καινοτομία σε όλα τα επίπεδα. Μας ενδιαφέρουν πρωτότυπες ιδέες, ερευνητικά αποτελέσματα, επιχειρηματικά σχέδια και εταιρείες, που συμβάλουν στην ανάπτυξη καινοτόμων συστημάτων και εφαρμογών, βασισμένων σε νέες τεχνολογίες, στην ενσωμάτωση της ESG προσέγγισης στον σχεδιασμό των προϊόντων και υπηρεσιών, στην εξάπλωση της χρήσης των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και γενικότερα στην προώθηση της καινοτομίας στην Ελλάδα.

Οι θεματικές του διαγωνισμού είναι:

  • Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα
  • ΕSG, Περιβάλλον και Τεχνολογία
  • Πολιτισμός και Τεχνολογία

Οι συμμετέχοντες στον Διαγωνισμό προσκαλούνται σε δράσεις ενημέρωσης, γνωριμίας και καθοδήγησης από τα έμπειρα στελέχη της Εθνικής Τράπεζας και τους συνεργάτες του προγράμματος: Ίδρυμα Ωνάση, Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, CapsuleT, Bayer Eλλάς, Mastercard, ΝΒG Pay KEMEΛ, Κέντρο Αρχιμήδης του ΕΚΠΑ, HIGGS, ΟΚ!Τhess, και ακόμη 45 φορείς και οργανισμούς.

Στο πλαίσιο του Διαγωνισμού οι τέσσερις (4) πρώτες προτάσεις, λαμβάνουν χρηματικά βραβεία €20.000, €10.000, €6.000 και €4.000 αντίστοιχα, κατόπιν αξιολόγησης από Καθηγητές Πανεπιστημίου και στελέχη της Εθνικής Τράπεζας. Οι δέκα πρώτες προτάσεις τυχαίνουν σημαντικής προβολής και καθοδήγησης από τα στελέχη της Τράπεζας. Για επιλεγμένες προτάσεις διερευνάται η συνεργασία με την Τράπεζα, η χρήση των προϊόντων και υπηρεσιών τους, καθώς και η συμμετοχή της Τράπεζας  στο εταιρικό τους κεφάλαιο.

Η υποβολή των προτάσεων διαρκεί μέχρι την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023, στις 15:00μμ.

Για να υποβάλετε την πρότασή σας στον 14ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας πατήστε εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα NBG Business Seeds και τον Διαγωνισμό μπορείτε να βρείτε στο nbg.gr/competition

28 Σεπτεμβρίου, 2023

Εθνική Τάπεζα: Έκδοση ομολόγων μειωμένης εξασφάλισης ύψους 500 εκατ. ευρώ με απόδοση 8%

by EnergyUp 28 Σεπτεμβρίου, 2023

Η Εθνική Τράπεζα ανακοίνωσε ότι oλοκλήρωσε με επιτυχία την τοποθέτηση ομολόγου μειωμένης εξασφάλισης στην αγορά, ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, με απόδοση 8.0%.

Το ομόλογο έχει διάρκεια 10,25 έτη, με δυνατότητα ανάκλησης στα 5,25 έτη.

Η έκδοση επισημαίνεται στην ανακοίνωση αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Τράπεζας για βελτιστοποίηση της κεφαλαιακής της σύνθεσης και αύξηση των ελάχιστων απαιτήσεων για τα ίδια κεφάλαια και τις επιλέξιμες υποχρεώσεις (Minimum Requirement for own funds and Eligible Liabilities, εφεξής MREL), που συνιστά εποπτική υποχρέωση όλων των τραπεζών. Η συναλλαγή συνεισφέρει περίπου 136 μονάδες βάσης (μ.Β) στα συνολικά κεφάλαια της Τράπεζας και αυξάνει το MREL στο 23,85%, 116 μ.β. πάνω από τον ενδιάμεσο στόχο του Ιανουαρίου 2024.

Η συναλλαγή προσέλκυσε το ενδιαφέρον των επενδυτών συγκεντρώνοντας προσφορές ύψους πάνω από 1,3 δισ. ευρώ με τη συμμετοχή πάνω από 100 θεσμικών επενδυτών. Περίπου το 75% του ποσού της έκδοσης διατέθηκε σε ξένους θεσμικούς επενδυτές. Η επιτυχία του εγχειρήματος, αποτέλεσμα της ζήτησης που σημειώθηκε από μία ευρεία επενδυτική βάση, αποτελεί έμπρακτη επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης στην Εθνική Τράπεζα και στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.

28 Σεπτεμβρίου, 2023

Στρατηγική Ώθηση στην Ενεργειακή Συνεργασία Ελλάδας-Σαουδικής Αραβίας δίνει η συνεργασία ΑΔΜΗΕ-National Grid

by EnergyUp 28 Σεπτεμβρίου, 2023

Σύσταση κοινής εταιρείας ειδικού σκοπού από τους δύο Διαχειριστές για τιςμελέτεςβιωσιμότητας της ηλεκτρικής διασύνδεσης Saudi Greek Interconnection

Τα πεδία της ενεργειακής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Σαουδικής Αραβίας βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής (27/9) συνάντησης της YφυπουργούΠεριβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρας Σδούκου, με τον Βοηθό Υπουργό Ενέργειας του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας, υπεύθυνο για θέματα Ηλεκτρισμού, Nasser Hadi Al– Qahtani. Η δια ζώσης συνάντησή τους έλαβε χώρα στην Αθήνα, κατόπιν πρόσκλησης της κυρίας Σδούκου προς τον Σαουδάραβα ομόλογό της, τον περασμένο Αύγουστο.

Κατά τη διμερή σύσκεψη των αντιπροσωπειών των δυο χωρών -όπου συμμετείχαν και οι επικεφαλής της Διυπουργικής Επιτροπής Ενεργειακής Συνεργασίας των Υπουργείων, Δρ. Θεόδωρος Τσακίρης και Δρ. Yasser Al Turki– η κυρία Σδούκου και ο κ. Qahtani υπογράμμισαν τη στρατηγική σημασία της ενέργειας για την εμβάθυνση της διμερούς συνεργασίας και της προαγωγή της περιφερειακής σταθερότητας, στο πλαίσιο και των ευρύτερων ανακατατάξεων που δημιουργεί ο νέος επιδιωκόμενος οικονομικός και εμπορικός διάδρομος Ινδίας–Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC).

Οι δύο αξιωματούχοι αναγνώρισαν ως τομείς προτεραιότητας της ελληνοσαουδαραβικήςσυνεργασίας τα θέματα Υδρογόνου, ΑΠΕ και Ηλεκτρικών Υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη Συμφωνία Μετόχων(Shareholders Agreement–SHA) που υπέγραψαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας της Ελλάδας (ΑΔΜΗΕ) και της Σαουδικής Αραβίας (National Grid S.A– Saudi Electricity Company).

Η σύσταση της εταιρείας ειδικού σκοπού, Saudi Greek Interconnection, μεταξύ του ΑΔΗΜΕ και της National Grid S.A- Saudi Electricity Company, αποτελεί το πρώτο,ουσιαστικό, βήμα για την ωρίμανση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Σαουδικής Αραβίας.

Τη σχετική συμφωνία υπέγραψαν σήμερα –στο περιθώριο της υπουργικής συνάντησης– οΠρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, ΜάνοςΜανουσάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της National Grid, Eng. Abdullah WaleedAl–Saadi.

Αντικείμενο της Saudi Greek Interconnection είναι η εκπόνηση των μελετών για την εμπορική βιωσιμότητα του project της διασύνδεσης. Ο ΑΔΜΗΕ και η National Gridθα κατέχουν μερίδιο 50% έκαστος, στην εταιρεία ειδικού σκοπού.

Η σύμπραξη των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Ελλάδας και Σαουδικής Αραβίας  –που επισφραγίζεται με τον πλέον επίσημο τρόπο, μέσω της σύστασης της Saudi Greek Interconnection– έρχεται σε συνέχεια της επίσημης επίσκεψης του πρίγκιπα διαδόχου του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας, Mohammed bin Salman binAbdulaziz Al Saud, στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2022 και των συνομιλιών που είχε με τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Το Συμφωνητικό (MoU) που είχε υπογραφεί τότε για την ενεργειακή συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών σε διάφορα πεδία έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία της Saudi Greek Interconnection, που αποτελεί, ουσιαστικά, το πρώτο πεδίο εξειδίκευσης της συνεργασίας αυτής.

Η συμφωνία με τη National Grid εντάσσεται στη στρατηγική του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) και του ΑΔΜΗΕ να συμμετάσχουν, ενεργά,στην υλοποίηση των μεγάλων ενεργειακών διαδρόμων για τη μεταφορά προς την Ευρώπη καθαρής ενέργειας από τη Βόρειο Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

28 Σεπτεμβρίου, 2023

ΔΕΣΦΑ: Δημοπρασίες χρονοθυρίδων LNG με ορίζοντα έως και 15 ετών για τη Ρεβυθούσα

by EnergyUp 27 Σεπτεμβρίου, 2023

Δημοπρασίες χρονοθυρίδων LNG με ορίζοντα έως και 15 ετών για τη Ρεβυθούσα ξεκινά ο ΔΕΣΦΑ στις 9 Οκτωβρίου

 Ο ΔΕΣΦΑ ανακοινώνει την έναρξη δημοπρασιών με ορίζοντα μέχρι και 15 ετών για την κατανομή χωρητικότητας LNG στον Τερματικό Σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας. Οι ετήσιες δημοπρασίες LNG για την περίοδο 2024-2038 αναμένεται να ξεκινήσουν τη Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2023, έπειτα από την έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ).

Για τον σκοπό αυτό, την Τρίτη, 3 Οκτωβρίου 2023, ο ΔΕΣΦΑ διοργανώνει διαδικτυακό workshop το οποίο σχεδιάστηκε γιανα παρέχει καθοδήγηση στους ενδιαφερόμενους χρήστες σχετικά με τη διαδικασία των δημοπρασιών LNG και όλες τις κρίσιμες παραμέτρους της.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δημοπρασίες ή το workshop, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο emailservices@desfa.gr.

27 Σεπτεμβρίου, 2023
ΕΠΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

NEWSROOM

  • Σχεδόν το 80% των κέντρων δεδομένων παγκοσμίως εκτίθενται σε ακραίους κλιματικούς κινδύνους

    24 Ιουνίου, 2026
  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

    8 Ιουνίου, 2026
  • Κυριάκος Πιερρακάκης: Όσο βελτιώνεται η οικονομική συνθήκη, κάθε μέρα, κάθε βδομάδα, κάθε μήνα θα υπάρχουν κινήσεις προς όφελος της κοινωνίας

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκος Δένδιας: Για έναν Έλληνα υπουργό είναι πάντα συγκινητικό να βρίσκεται εδώ, στη Λευκωσία, στην πρωτεύουσα του Κυπριακού Ελληνισμού

    8 Ιουνίου, 2026
  • Ανοίγει σήμερα η ευρωπαϊκή πρόσκληση για καθαρή ενέργεια -CETPartnership 2026

    8 Ιουνίου, 2026
  • Στην Ουάσιγκτον βρίσκεται από σήμερα  ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου

    8 Ιουνίου, 2026
  • Το Πεκίνο προωθεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την καινοτόμο ανάπτυξη δικτύων τεχνολογίας 6G

    8 Ιουνίου, 2026
  • ΔΕΗ: από σήμερα η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών

    26 Μαΐου, 2026
  • ΔΕΔΔΗΕ: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του νέου Κέντρου Διανομής Κερατέας

    15 Μαΐου, 2026
  • Η συνάντηση των Υπουργών Ενέργειας της Ελλάδας, της Σερβίας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας

    15 Μαΐου, 2026
  • Από τη «μικρή ΔΕΗ» στη «διπλή ΔΕΗ» – Την Πέμπτη η γενική συνέλευση για αύξηση κεφαλαίου 4 δισ. ευρώ – Στόχος ο διπλασιασμός της εγκατεστημένης ισχύος

    11 Μαΐου, 2026
  • Δημιουργία φωτοβολταϊκού σταθμού στην περιοχή Λάγουρα του Δήμου Άργους Ορεστικού Καστοριάς

    6 Μαΐου, 2026
  • Κυριάκος Μητσοτάκης: Ανάγκη ενίσχυσης και επιτάχυνσης της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας και παραγωγής

    4 Μαΐου, 2026

Το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ενέργεια, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την οικονομία και το περιβάλλον!

Λεωφόρος Κηφισίας 62-64, Μαρούσι  15125
info@energyup.gr

Μέλος του

Team Energyup.gr

Παππά Μαρία
Βλάχος Γιώργος
Δέδε Ιωάννα
Αντωνίου Γιάννης

Facebook Twitter

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

  • Σχεδόν το 80% των κέντρων δεδομένων παγκοσμίως εκτίθενται σε ακραίους κλιματικούς κινδύνους

    24 Ιουνίου, 2026
  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026

@2021 - Energyup.gr - All Right Reserved.


Back To Top
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ