Κυριακή, 28 Ιουνίου 2026 | 9:59 μμ
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ

Μεγάλη νίκη και αυτοδυναμία της Νέας Δημοκρατίας, δίνουν τα exit poll

by EnergyUp 25 Ιουνίου, 2023

Σύμφωνα με το πρώτο exit poll (στο 80% του δείγματος), τα κόμματα λαμβάνουν τα εξής ποσοστά:

  • Ν.Δ.: 40 – 44%
  • ΣΥΡΙΖΑ: 16,1 – 19,1%
  • ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: 10 – 13%
  • ΚΚΕ: 7,2 – 9,2%
  • Σπαρτιάτες: 4 – 6%
  • Ελληνική Λύση: 2,3 – 4,3%
  • Νίκη: 2,3 – 4,3%
  • Πλεύση Ελευθερίας: 2 – 4%
  • ΜέΡΑ25: 2 – 4%
  • Άλλο κόμμα: 2,1 – 4,1%

Στελέχη της ΝΔ μετά την ανακοίνωση των exit polls δήλωσαν τα εξής: «Aναμένουμε τα αποτελέσματα. Φαίνεται ότι η ΝΔ εξασφαλίζει ασφαλή αυτοδυναμία. Αυτό μάς κάνει να νιώθουμε ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη για να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πολιτών που έδειξαν την εμπιστοσύνη τους στη Νέα Δημοκρατία και στον Κυριάκο Μητσοτάκη. Οι επόμενες μέρες δεν είναι ημέρες πανηγυρισμών αλλά ημέρες δουλειάς. Δεν υπάρχει ούτε πίστωση χρόνου, ούτε μέρες για χάσιμο».

25 Ιουνίου, 2023

Σπ. Οικονόμου: «κορυφαία» η συμβολή του ΚΑΠΕ, στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση.

by EnergyUp 25 Ιουνίου, 2023

Ως «κορυφαία» χαρακτηρίζει τη συμβολή του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας, ο πρόεδρος του ΚΑΠΕ, δρ Σπυρίδων Οικονόμου. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι: «Από την ίδρυσή του το 1987, το ΚΑΠΕ έχει εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο εθνικό ενεργειακό κέντρο και ερευνητικό φορέα, με διεθνές κύρος, αριστεία στις δραστηριότητές του, αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό και ανταγωνιστικό στην ανάληψη και εκτέλεση προγραμμάτων σε ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο».

Σύμφωνα με τον καθηγητή: «Η διείσδυση των ΑΠΕ σε ποσοστό 80% στο ενεργειακό μίγμα στην ελληνική επικράτεια και 100% στα ελληνικά νησιά, η δημιουργία κτηρίων μηδενικής κατανάλωσης και θετικής συνεισφοράς στο ηλεκτρικό δίκτυο, η ανάπτυξη αυτόνομων μικροδικτύων, η ανάπτυξη της αλυσίδας αξίας υδρογόνου, υπεράκτιων αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων, η αξιοποίηση των μικρών ανεμογεννητριών από τη βιομηχανία, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες, και η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των μεταφορών, είναι πρωταρχικοί στόχοι δραστηριότητας του ΚΑΠΕ τα επόμενα 5 χρόνια».

Όπως τονίζει ο κ. Οικονόμου: Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο 2022 και οι επακόλουθες γεωστρατηγικές εντάσεις κατέστησαν απαραίτητες νέες πολιτικές (REPowerEU) για την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης και την ενεργειακή αυτονομία της Ευρώπης, στοχεύοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας (ΕΞΕ), στην παραγωγή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας (ΗΕ) και στη διαφοροποίηση των ενεργειακών μας αποθεμάτων. Ενώ, ταυτόχρονα, βρίσκεται σε εξέλιξη η στρατηγική της ΕΕ για τη βελτιστοποίηση και τον εκσυγχρονισμό του ενεργειακού συστήματος της ΕΕ στο σύνολό του.

Σύμφωνα πάντα με τον κ. Οικονόμου: «Στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν οι τεχνολογίες υδρογόνου, αλλά και οι τεχνολογίες δέσμευσης, μεταφοράς, αποθήκευσης και χρήσης διοξειδίου του άνθρακα (CCTSU, carbon capture, transportation, storage and usage), έναν τομέα όπου το ΚΑΠΕ συνεργάζεται με Ευρωπαϊκούς φορείς στο πλαίσιο Ευρωπαϊκών έργων (Horizon 2020 και Horizon Europe) και συνδιαμορφώνουν το βέλτιστο θεσμικό πλαίσιο ανάπτυξης και εφαρμογής των τεχνολογιών CCTSU».

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: Στο διεθνές μεταβαλλόμενο ενεργειακό τοπίο, το ΚΑΠΕ εξελίσσεται και ανταποκρίνεται στις νέες τεχνολογικές προκλήσεις. Και συνεχίζει λέγοντας: «Το ΚΑΠΕ έχει ως στόχο τη συνεχή στήριξη της “πράσινης” ενεργειακής, βιομηχανικής και ψηφιακής μετάβασης της χώρας, παρακολουθώντας και συμβάλλοντας στην ενσωμάτωση των κοινών Ευρωπαϊκών πολιτικών στην εθνική νομοθεσία της απανθρακοποίησης (decarbonisation), της ψηφιοποίησης (digitalisation), της αποκεντρωμένης παραγωγής (decentralization) και περαιτέρω απελευθέρωσης (deregulation) του ενεργειακού τομέα προς όφελος των πολιτών (democratisation)». Ενώ καταλήγοντας αναφέρει: «Η ενδυνάμωση του ΚΑΠΕ με νέο εξειδικευμένο προσωπικό, σύγχρονη διοικητική διάρθρωση και αναβαθμισμένο θεσμικό ρόλο, περιλαμβάνονται στις επιδιώξεις της Διοίκησης του ΚΑΠΕ».

Λ. Πυριγιώτης: Προτάσσοντας την ενεργειακή απόδοση, απέναντι στην πρόκληση της ενεργειακής μετάβασης

«Η εκπλήρωση της επιταγής “Πρώτα η ενεργειακή απόδοση” (energy efficiency first) είναι κομβικής σημασίας, όπως εξάγεται από το σύνολο των προτεινόμενων νέων Οδηγιών στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου Fit-For-55». Αυτό επισημαίνει από την πλευρά του, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής του ΚΑΠΕ δρ Λαμπρος Πυργιώτης.

Όπως εξηγεί: «Βάσει αυτών, η κλιματική ουδετερότητα επιδιώκεται μέσω της ταυτόχρονης επίτευξης διαφορετικών στόχων, όπως ενδεικτικά είναι η εξοικονόμηση τελικής ενέργειας στο πλαίσιο του Άρθρου 8 της πρότασης για αναδιατύπωση της Οδηγίας για την Ενεργειακή Απόδοση (Οδηγία 2012/27/ΕΕ), η διείσδυση ΑΠΕ στη θέρμανση και την ψύξη, η μείωση της τελικής κατανάλωσης ενέργειας στους δημόσιους φορείς, η προώθηση των ΑΠΕ στη βιομηχανία κ.ά. Η λογική της συγκεκριμένης προσέγγισης είναι να μην επιδιώκεται η ενεργειακή μετάβαση μονοδιάστατα, μέσω της αύξησης της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, αλλά με συνδυασμό παρεμβάσεων που μεγιστοποιούν το οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό όφελος».

«Η διαφορά μπορεί να αποδεχτεί τεράστια, όπως έχει ήδη αποτυπωθεί από τα εξεταζόμενα σενάρια στο πλαίσιο της μακροχρόνιας στρατηγικής της χώρας για το 2050. Πιο συγκεκριμένα, για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας το 2050, η εγκατεστημένη ισχύς των ΑΠΕ για ηλεκτροπαραγωγή στο σενάριο EE1.5 (σενάριο μέγιστης αξιοποίησης δυναμικού εξοικονόμησης ενέργειας) θα ανέλθει σε 33,6 GW, ενώ στο σενάριο NC1.5 (σενάριο πολύ υψηλής διείσδυσης ΑΠΕ) σε 63,9 GW, απαιτώντας επιπρόσθετες επενδύσεις για την εγκατάσταση τριπλάσιας ισχύος μονάδων διαφορετικών τύπων αποθήκευσης της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας (ηλεκτρόλυση, μπαταρίες και αντλησιοταμίευση)» αναφέρει.

Σύμφωνα πάντα με τον κ. Πυργιώτη: «Η βασική αρχή σχεδιασμού πρέπει να περιλαμβάνει αρχικά τη μείωση της ζήτησης ενέργειας έως τα βέλτιστα επίπεδα από πλευράς κόστους και αποτελέσματος και στη συνέχεια την αξιοποίηση των τεχνολογιών ΑΠΕ. Έτσι μεγιστοποιούνται οι συνεργίες μεταξύ δράσεων εξοικονόμησης ενέργειας και ΑΠΕ, ενώ ο στόχος της ενεργειακής μετάβασης επιτυγχάνεται με τον βέλτιστο λόγο κόστους – οφέλους, με την προστιθέμενη αξία των επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας να είναι σήμερα σημαντικά υψηλότερη για την Ελληνική οικονομία από την αντίστοιχη των ΑΠΕ».

Συνεπώς, καταλήγει ο διευθυντής του ΚΑΠΕ: «Θεωρείται επιβεβλημένος ο σχεδιασμός μέτρων πολιτικής με σκοπό τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την επίτευξη των σχετικών στόχων εξοικονόμησης ενέργειας»

Ηλίας Παλιαλέξης

25 Ιουνίου, 2023

Έως το τέλος του έτους θα ξεκινήσει το market test για τον αγωγό EastMed.

by EnergyUp 24 Ιουνίου, 2023

Έως το τέλος του έτους θα ξεκινήσει το market test για τον αγωγό EastMed, που σχεδιάζεται να μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ιταλία και την Κεντρική Ευρώπη μέσω Ελλάδας, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της Κοινοπραξίας IGI POSEIDON στην οποία ανήκει το έργο.

Ο αγωγός, μήκους 2.000 χιλιομέτρων, εκ των οποίων περισσότερα από 1.400 km είναι υποθαλάσσια και μεταφορικής ικανότητας σε τελικό στάδιο 21 δισεκ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως είναι υπό συζήτηση από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας ενώ από το 2013 περιλαμβάνονται στη λίστα των έργων κοινού ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest, PCI) της ΕΕ και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα βρίσκεται και στη νέα, ανανεωμένη λίστα που θα ανακοινωθεί το φθινόπωρο.

Ενώ τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν ενδοιασμοί ως προς το κόστος (άνω των 6 δισεκ, ευρώ) τις τεχνικές προκλήσεις (μεταξύ άλλων μέγιστο θαλάσσιο βάθος 3.000 μέτρα), αλλά και γεωπολιτικές παραμέτρους, πλέον η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία που οδήγησε την ΕΕ στην απόφαση για απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο, έθεσε το έργο σε νέα τροχιά.

Ο πρώην υπουργός Ενέργειας Γιάννης Μανιάτης σημείωσε χαρακτηριστικά την περασμένη εβδομάδα μιλώντας σε ενεργειακό συνέδριο, αναφερόμενος στο κόστος των 6 δισεκ. Ευρώ ότι “η ΕΕ σε ένα χρόνο “πέταξε” 600 δισεκατομμύρια ευρώ για να στηρίξει νοικοκυριά και επιχειρήσεις, χρήματα που πήγαν στις εταιρείες και τις χώρες που μας τροφοδοτούν με φυσικό αέριο”. Χαρακτήρισε δε τον EastMed ως πρότζεκτ συνεργασίας και σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο, συνεργασία που είναι ανοιχτή σε όλες τις πλευρές εφόσον αποδέχονται το διεθνές δίκαιο της θάλασσας.

Σε κάθε περίπτωση όπως δηλώνουν στελέχη της Κοινοπραξίας IGI POSEIDON (ανήκει ισομερώς 50-50% στη ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων και την ιταλική Edison) με το market test που θα διερευνήσει το ενδιαφέρον των χρηστών του αγωγού για προμήθεια φυσικού αερίου μέσω αυτού, πλησιάζει η ώρα της αλήθειας για το έργο καθώς θα διερευνηθεί η ύπαρξη διαθέσιμων ποσοτήτων φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα που έχουν ανακαλυφθεί στην περιοχή και το ενδιαφέρον για μεταφορά τους μέσω του αγωγού στην Ευρώπη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αγωγός σχεδιάζεται με προδιαγραφές που επιτρέπουν και την μεταφορά πράσινου υδρογόνου στην παραγωγή του οποίου έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα η περιοχή της Μ.Ανατολής.

Στις 2 Ιανουαρίου 2020, οι κυβερνήσεις της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ υπέγραψαν Διακρατική Συμφωνία για την υποστήριξη κατασκευής του έργου, στην οποία δεν συμμετείχε η ιταλική κυβέρνηση. Ωστόσο τον προηγούμενο μήνα η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Ιταλικής Βουλής υιοθέτησε ψήφισμα με το οποίο καλεί την Ιταλική Κυβέρνηση να προχωρήσει σε διαβουλεύσεις με τις εμπλεκόμενες χώρες για την ανάπτυξη του έργου, υπό το πρίσμα της διαφοροποίησης των πηγών ενεργειακού εφοδιασμού.

Σύμφωνα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων του αγωγού, στα οφέλη του έργου περιλαμβάνονται:

Ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά ενέργειας παρέχοντας πρόσβαση σε πρόσθετες νέες πήγες εφοδιασμού που δεν φθάνουν επί του παρόντος σε κανένα μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε νέα σημεία εισόδου φυσικού αερίου στην Κύπρο, την Ελλάδα και την Ιταλία.

Ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού στην Ε.Ε. με τη διευκόλυνση της διαφοροποίησης των πηγών και των διαδρομών ενέργειας παρέχοντας λύσεις για διακοπή του εφοδιασμού και σενάρια έκτακτης ανάγκης.

Διεύρυνση του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου αναπτύσσοντας πόρους φυσικού αερίου εντός της Ε.Ε. και πλησίον παραμεθόριων πηγών.

Διασφάλιση της παροχής φυσικού αερίου σε περιοχές της Ελλάδας που δεν έχουν πρόσβαση στο Εθνικό Δίκτυο, όπως η Κρήτη, τμήμα της Πελοποννήσου και η Δυτική Ελλάδα, βάζοντας τέλος στην ενεργειακή τους απομόνωση σε σχέση με το Ευρωπαϊκό Σύστημα, μέσω άμεσης διασύνδεσης.

Υποστήριξη της μεταβατικής φάσης από τον άνθρακα (ή το πετρέλαιο) στις ανανεώσιμες πηγές χρησιμοποιώντας πηγές, όπως το φυσικό αέριο, που είναι λιγότερο ρυπογόνες, αλλά εξακολουθούν να είναι ικανές να εγγυηθούν τη κάλυψη των απαιτήσεων παροχής ηλεκτρικού ρεύματος καλύπτοντας τις μέγιστες ανάγκες παραγωγής ενέργειας.

Προώθηση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας σύμφωνα με τους στόχους μείωσης εκπομπών άνθρακα που πρέπει να επιτευχθούν όπως ορίζονται στο πλαίσιο της Συμφωνίας του Παρισιού

Δημιουργία ενός νέου ενεργειακού διαδρόμου για τη στήριξη και την ενθάρρυνση της μετάβασης της περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου προς ένα βιώσιμο και αποδοτικό δίκτυο μεταφοράς ενέργειας, υποστηρίζοντας επίσης την ανάπτυξη μονάδων παραγωγής υδρογόνου.

24 Ιουνίου, 2023

Κυριάκος Μητσοτάκης: Καλύτεροι μισθοί, ποιοτική δωρεάν υγεία, κοινωνικό κράτος, ισχυρή Ελλάδα οι στόχοι μας.

by EnergyUp 23 Ιουνίου, 2023

«Η φωνή της Αθήνας ακουγεται σήμερα βροντερή σε κάθε γωνία της πατρίδας μας. Μένει να αντηχήσει και στις κάλπες της Κυριακής με τη ΝΔ τη μεγάλη νικήτρια. Μόνο τότε θα κόψουμε το νήμα αυτού του διμήνου προεκλογικού μαραθωνίου με ένα αποτέλεσμα που θα δίνει ισχυρή κυβέρνηση της ΝΔ», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις πρώτες του αναφορές στην κεντρική προεκλογική συγκέντρωση της ΝΔ στο Σύνταγμα.
Ο κ. Μητσοτάκης θυμήθηκε τις συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα του ιδρυτή της ΝΔ και του Κωνσταντίνου Μητσοτακη. «Η αποψινή συμμετοχή σας είναι ενός κύκλου που κλείνει. Η πλατεία δεν χωρίζεται σε πάνω και κάτω. Είναι μια, ελεύθερη και δημοκρατική», υπογράμμισε.
Ο πρόεδρος της ΝΔ ανέφερε ότι «είμαστε στην τελική ευθεία με σύμμαχο τον ενθουσιασμό και εχθρό τον εφησυχασμό».
Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι η πολιτική υπευθυνότητα θα οδηγήσει στην εθνική σταθερότητα. «Με την ώριμη επιλογή καθε Ελληνίδας και καθε έλληνα που επιδιώξει τη σιγουριά και την προκοπή για τον ίδιο και τα παιδιά του. Ο πήχης των προσδοκιών είναι ψηλά. Σας ζητώ όλοι μαζί να βάλουμε ένα στοίχημα και να τον ξεπεράσουμε, να πετύχουμε στο Λεκανοπέδιο ακόμα καλύτερα ποσοστά», συνέχισε, ενώ έκανε ξεχωριστή αναφορά στη δυτική Αττική που έγινε για πρώτη φορά γαλάζια. «Όλη η Ελλάδα είναι μπλε και θα παραμείνει μπλε μετά την κάλπη της Κυριακής», υπογράμμισε και είπε πως «αυτή η παράταξη εκπροσωπεί όλα τα στρώματα και όλες τις ηλικίες».
Ο πρόεδρος της ΝΔ αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες δράσεις της πολιτικής που εφάρμοσε προς όφελος των νέων, των ελεύθερων επαγγελματιών, των αγροτών. «Δεν είναι τυχαίο ότι όλη η χώρα ντύνεται στα γαλάζια. Φανερώνοντας έτσι το βαθιά λαϊκό χαρακτήρα του κόμματος μας. Οι πολίτες γύρισαν την πλάτη στο μαύρο, στο διχασμό και επιβράβευσαν μια κυβέρνηση συνεπή στα λόγια και τις πραξεις και ειλικρινή απέναντι στις αστοχίες της. Στις 21 Μαΐου και νικήσαμε μαζί, στις 25 Ιουνίου ψηφίζουμε για να κυβερνήσουμε μαζί ενωμένοι. Όλες οι κατακτήσεις που πετύχαμε πρέπει να εδραιωθούν και να συνεχιστούν», συμπλήρωσε.
Καλύτεροι μισθοί, ποιοτική δωρεάν υγεία, κοινωνικό κράτος, ισχυρή Ελλάδα οι στόχοι μας
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στην κεντρική προεκλογική συγκέντρωση της ΝΔ στο Σύνταγμα τόνισε πως οι πολίτες γνωρίζουν πόσες κρίσεις αντιμετώπισε η κυβέρνηση και τη στήριξη που έδωσε στην κοινωνία και την οικονομία. «Θωρακίζοντας όσο ποτέ την εθνική μας άμυνα. Όλα αυτά δεν θα είχαν επιτευχθεί χωρίς τον άρρηκτο δεσμό εμπιστοσύνης. Τη συνέπεια λόγων και πράξης. Εμπιστοσύνη που περιβάλλει και το πρόγραμμα της δεύτερης θητείας μας», συνέχισε και αναφέρθηκε σε 4 βασικούς στόχους.

Πρώτος οι καλύτεροι μισθοί για όλους με το μέσο μισθό να φτάσει τα 1500 ευρώ και ο βασικός μισθός τα 950 ευρώ, από τις αρχές του 2024 θα έχουμε το νέο ενιαίο μισθολόγιο στο δημόσιο, ενώ θα συνεχιστούν – είπε- οι αυξήσεις στις συντάξεις και οι φοροελαφρύνσεις όπου μεταξύ άλλων θα καταργηθεί σταδιακά το τέλος επιτηδεύματος.

Δεύτερος στόχος είπε είναι η καλή ποιοτική δημόσια και δωρεάν υγεία. Μίλησε μεταξύ άλλων για την αναβάθμιση των επειγόντων περιστατικών, αναφέρθηκε στην πρόσληψη 10.000 νέων πρόσθετων γιατρών και νοσηλευτών και διευκρίνισε ότι οι 1000 από αυτούς θα είναι στο ΕΚΑΒ. Πρόσθεσε, ότι θα συνεχιστούν οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις.

Τρίτος στόχος ανέφερε είναι ένα αποτελεσματικό δίκαιο και κοινωνικά ευαίσθητο κράτος. «Ένα κράτος πιο αποτελεσματικό, πιο δίκαιο που ξεπερνά τις παθογένειες του παρελθόντος που μας πόνεσαν. Όλες και όλοι θα αξιολογούνται και θα επιβραβεύονται οι καλοί. Και θα συνεχιστούμε την επανάσταση του ψηφιακού κράτους», υπογράμμισε.

Τέταρτος στόχος η ισχυρή Ελλάδα. «Ο φράχτης στον Έβρο θα ολοκληρωθεί και η Ελλάδα θα εξακολουθει να φυλάει τα σύνορα μας. Και τα εξοπλιστικά προγράμματα της χώρας θα συνεχιστούν και θα ολοκληρωθούν», ανέφερε.

23 Ιουνίου, 2023

Άκης Σκέρτσος: Ισχυρή και ασφαλή αυτοδυναμία, που θα είναι εγγύηση για κυβέρνηση 4ετιας.

by EnergyUp 23 Ιουνίου, 2023

«Το πραγματικό δίλημμα είναι ευθύνη ή ανευθυνότητα, μπροστά ή πίσω. Εμείς θέλουμε η Ελλάδα να πάει μπροστά, αλλά χωρίς να αφήνει κανέναν πίσω. Πιστεύουμε ότι η μέτρηση και η αξιολόγηση είναι αυτό, που προσδίδει αξιοπιστία στην πολιτική, εξ ου και η επιμονή μας στην κοστολόγηση προγραμμάτων είναι μία βαθιά πολιτική άσκηση. Επιδιώκουμε μία ισχυρή και ασφαλή αυτοδυναμία, που θα είναι εγγύηση για κυβέρνηση 4ετιας. Οι εκλογές γίνονται για την κυβέρνηση και όχι για το ποια θα είναι η αντιπολίτευση. Η Ελλάδα πρέπει να μειώσει την απόσταση ανάμεσα σε αυτήν και την Ευρώπη» σημείωσε μεταξύ άλλων ο εκπρόσωπος τύπου της Νέας Δημοκρατίας, ‘Ακης Σκέρτσος στο τελευταίο briefing των πολιτικών συντακτών.
Ο κ. Σκέρτσος επέμεινε ότι εφ όσον εκλεγεί κυβέρνηση, η Νέα Δημοκρατία θα αξιοποιήσει και στελέχη εκτός των κομματικών τειχών, «που μοιράζονται το όραμα του Κυριάκου Μητσοτάκη για την Ελλάδα του 2027». Ο εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας ζήτησε μαζική συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής και επανέλαβε πως «χαλαρή ψήφος σε μικρά κόμματα ανεβάζουν τον πήχη της αυτοδυναμίας και πιθανώς να παρατείνουν την πολιτική εκκρεμότητα».
Στο σκέλος των ερωτήσεων, ο κ. Σκέρτσος επέμεινε πως η πρόταση της ΝΔ πηγαίνει την οικονομία πιο μπροστά και πιο ψηλά, τη βοηθάει να αναπτύσσεται με διπλάσιο ρυθμό απ ό,τι η υπόλοιπη Ευρώπη, ώστε τα εισοδήματα στη χώρα να συγκλίνουν με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Επίσης, ο εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ γνωστοποίησε πως στις προβλέψεις του πρώτου νομοσχεδίου για το επιτελικό Κράτος 2 εντάσσονται και αυστηρότερα κριτήρια για τις διοικήσεις των νοσοκομείων και κάλεσε το ΠΑΣΟΚ να στηρίξει ενεργότερα μεταρρυθμίσεις στο Κράτος, που, όπως είπε δεν το έκανε την προηγούμενη 4ετία.

23 Ιουνίου, 2023

Κυριάκος Μητσοτάκης: Η δικιά μου έκκληση είναι να πάνε όλοι να ασκήσουν και πάλι το εκλογικό τους δικαίωμα

by EnergyUp 23 Ιουνίου, 2023

Όσο μεγαλύτερη η εντολή του λαού τόσο μεγαλύτερη η ευθύνη

Σε καμία περίπτωση δε θεωρώ ότι το αποτέλεσμα της κάλπης έχει προεξοφληθεί», τόνισε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «Σήμερα» του ΣΚΑΪ, στους δημοσιογράφους Δημήτρη Οικονόμου και ‘Ακη Παυλόπουλο.
Όλοι εστιάζουν στο ανώτατο άκρο της ΝΔ στις δημοσκοπήσεις ενώ το κατώτατο είτε δε δίνει αυτοδυναμία είτε δίνει οριακή αυτοδυναμία, τόνισε.
Γι αυτό και κάλεσε όλους τους πολίτες να πάνε στις κάλπες επισημαίνοντας ότι το αποτέλεσμα της 21ης Μαΐου δεν προσμετράται. Δεν είναι ποδοσφαιρικός αγώνας που προσμετράται το σκορ του πρώτου αγώνα.
«Η δικιά μου έκκληση είναι να πάνε όλοι να ασκήσουν και πάλι το εκλογικό τους δικαίωμα», τόνισε.
Λυπάμαι που είναι υποχρεωμένοι οι πολίτες να ξαναπάνε στις κάλπες όπως επίσης λυπάμαι και για το ότι η νέα Βουλή μόνο πολυφωνική μπορεί να μην είναι ακόμη κι αν μπουν πολλά κόμματα.
Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν τι ακριβώς ψηφίζουν και τι θα πάρουν την επόμενη μέρα», τόνισε γιατί «κάποιοι δοξάζονται κρυπτόμενοι».


Στόχος είναι μια άνετη λειτουργική πλειοψηφία επεσήμανε αντικρούοντας τα περί αλαζονικής διακυβέρνησης και παντοδυναμίας του αν λάβει υψηλό ποσοστό. Πρόσθεσε ότι στην πράξη η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν συνεπής στις εξαγγελίες της ξεκινώντας με 158 και καταλήγοντας με 156 βουλευτές. Είπε ότι ανάλογος είναι και τώρα ο στόχος ώστε να μην υπάρχει οριακή αυτοδυναμία των 151-152 βουλευτών.
«Όσο μεγαλύτερη η εντολή του λαού τόσο μεγαλύτερη η ευθύνη και οι απαιτήσεις» επανέλαβε.
Μίλησε για άλλη μια φορά για το rotation υπογραμμίζοντας ότι και υπουργοί που θα παραμείνουν στο υπουργικό συμβούλιο θα αλλάξουν χαρτοφυλάκιο ενώ κάποιοι μπορεί να κάτσουν στον πάγκο. «Δεν υπάρχουν αμετακίνητοι υπουργοί», απάντησε σε σχετική ερώτηση.
Ανέφερε ότι η κυβερνητική λειτουργία δεν σταματάει και ότι η δουλειά συνεχίζεται ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι, ακόμη και στις διακοπές.


Αναφέρθηκε στα πρώτα νομοσχέδια που θα δρομολογηθούν σε περίπτωση που η ΝΔ είναι και πάλι κυβέρνηση και τόνισε απαντώντας σε σχετική ερώτηση ότι υπάρχουν δύο τρόποι να αντιμετωπίσει κανείς μία νέα τετραετία. Ο ένας είναι απλή διαχείριση του πολιτικού χρόνου κι ο δεύτερος να είναι μία τετραετία αλμάτων για τη χώρα κάτι που σημαίνει συγκρούσεις ή και ρήξεις ακόμη.
Μίλησε για την Υγεία και τις αναγκαίες αλλαγές που θα δρομολογηθούν ενώ είπε ότι υπήρξαν και διοικητές νοσοκομείων που δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων.
Παραδέχθηκε ότι υπάρχουν νοσοκομεία στην περιφέρεια που δεν λειτουργούν άρτια και μίλησε για σειρά αλλαγών που θα δρομολογηθούν άμεσα με γνώμονα πάντα τη δωρεάν κάλυψη των αναγκών των πολιτών.
Τόνισε την αξία των προληπτικών εξετάσεων και την υλοποίηση προγραμμάτων πρόληψης.
Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να δούμε τη λειτουργία του κράτους συνολικά, υπογράμμισε, επισημαίνοντας ότι από κει και πέρα θα γίνονται και επείγουσες κινήσεις κατά περίπτωση όπου απαιτείται.
Είπε ότι στο χώρο της υγείας θα γίνουν 10.000 νέες προσλήψεις τονίζοντας ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε μια αποτυπωμένη αξιοπιστία.
Μίλησε για παρεμβάσεις που θα γίνουν με προτεραιότητα τη στήριξη των δημοσίων υπαλλήλων με παιδιά, διαβεβαιώνοντας ότι θα γίνουν όσα έχει εξαγγείλει στο πρόγραμμά του και για τον ιδιωτικό τομέα.
Επανέλαβε ότι σε ορίζοντα τετραετίας θα πάει ο κατώτατος μισθός στα 950 ευρώ.
Πρόσθεσε ότι αποτελεί μεγάλη προτεραιότητα και η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Ο τουρισμός μας κινδυνεύει από την υπερεκμετάλλευση και την αυθαίρετη δόμηση, είπε ακόμη τονίζοντας ότι εφαρμόστηκε ο νόμος στη Μύκονο αλλά και ότι ο νόμος ισχύει για όλους και πρωτίστως για τους ισχυρούς.
Για τα εξοπλιστικά και την πολιτική ενίσχυσης των ενόπλων δυνάμεων επεσήμανε ότι θα συνεχιστεί το πρόγραμμα ενίσχυσης καθώς η Ελλάδα είναι πρωτίστως μία αμυντική δύναμη.
Είπε απαντώντας σε σχετική ερώτηση ότι δεν έχει καμία δουλειά ο Ερντογάν να υποδεικνύει στην Ελλάδα πώς θα εξοπλίζεται. Μίλησε ξεκάθαρα για το ποιο είναι το αντικείμενο συζήτησης με τον κ. Ερντογάν ως προς τη γεωπολιτική του διάσταση.
Πρόσθεσε ακόμη ότι θα θέσει το θέμα της Ροδόπης στον Τούρκο πρόεδρο και αναφέρθηκε στον κίνδυνο οι υποψήφιοι σήμερα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στην περιοχή να κάνουν ενδεχομένως μία δήλωση που θα δημιουργήσει εντάσεις και πρόβλημα. Είπε επίσης ότι άκουσε δηλώσεις του Γιώργου Τσίπρα και νόμιζε ότι άκουγε τον Ερντογάν.
Επεσήμανε ότι μπορούμε να πάμε σε ένα περιβάλλον αποκλιμάκωσης ακόμη και χωρίς να έχουμε οριστικά λύσει την κεντρική μας διαφορά δηλαδή χωρίς να έχουμε οριοθετήσει θαλάσσιες ζώνες. Επανέλαβε βεβαίως ότι δεν τίθεται θέμα συζήτησης για την κυριαρχία των νησιών και την αποστρατιωτικοποίηση.
Σχετικά με τη δεύτερη προεκλογική περίοδο ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι στο τέλος κάθε τέτοιας περιόδου μένει μια γλυκιά κούραση. Τόνισε ότι προσέγγισε πολίτες και μίλησε μαζί τους, τους άκουσε, ακόμη και σε κάποιες περιοχές που δεν είχε προλάβει στην πρώτη προεκλογική περίοδο.
Είπε ότι το Tik ToK του έδωσε τη δυνατότητα να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στη δημόσια εικόνα του και σε άλλες πτυχές του χαρακτήρα του επισημαίνοντας ότι του αρέσει ακόμη και να αυτοτρολάρεται. Σημείωσε ακόμη ότι δεν το θα κλείσει μετά τις εκλογές.
Για το όραμά του είπε ότι θέλει να σταματήσουμε να είμαστε ουραγοί, φιλοδοξεί να είμαστε μια χώρα που θα πρωταγωνιστεί σε σημαντικούς τομείς και πως προτεραιότητές του είναι η αύξηση των μισθών σε επίπεδα ευρωπαϊκά και η μείωση των ανισοτήτων.
Ενότητα και σύμπνοια της κοινωνίας ανέφερε ως βασικές προϋποθέσεις για την πρόοδο και είπε πως την επόμενη μέρα αν εξασφαλίσει εντολή για μια νέα τετραετία θα είναι πρωθυπουργός για όλους τους Έλληνες.
Για τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα είπε ότι αυτές οι συγκεντρώσεις έχουν τη σημασία τους και είναι μια ένδειξη κινητοποίησης μέχρι την τελευταία στιγμή.
Την Κυριακή η ευθύνη περνά στο λαό είπε κλείνοντας και τόνισε ότι έχει πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη στην κρίση του ελληνικού λαού.

23 Ιουνίου, 2023

Παρατείνεται κατά 15 ημέρες το «Εξοικονομώ – Αυτονομώ».

by EnergyUp 23 Ιουνίου, 2023

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει την παράταση, μέχρι και το Σάββατο 15 Ιουλίου 2023, της προθεσμίας που έχουν οι ωφελούμενοι για την υλοποίηση των παρεμβάσεων στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ – Αυτονομώ».

 

23 Ιουνίου, 2023

Το (Bohai Oilfield) έχει παράγει 500 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου.

by EnergyUp 22 Ιουνίου, 2023

Το μεγαλύτερο υπεράκτιο πεδίο γεωτρήσεων αργού πετρελαίου της Κίνας στη Θάλασσα Μποχάι (Bohai Oilfield) έχει παράγει περισσότερους από 500 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου μέχρι σήμερα, όπως έκανε γνωστό η θυγατρική της κοινοπραξίας China National Offshore Oil Corporation στην πόλη Τιεντζίν.
Από την έναρξη της ενεργειακής παραγωγής στο αναφερόμενο πεδίο, πριν από μισό και πλέον αιώνα, περισσότερα από 50 πεδία παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου έχουν οργανωθεί και κατασκευαστεί στην αναφερόμενη θαλάσσια περιοχή.
Συνολικά πέντε πεδία με αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου που ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια τόνους έχουν εντοπιστεί στην περιοχή της Θάλασσας Μποχάι, στη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας.

22 Ιουνίου, 2023

Hellenic Cables: Συμφωνία προμήθειας της μεγαλύτερης υπεράκτιας

by EnergyUp 22 Ιουνίου, 2023

Η Hellenic Cables υπέγραψε σύμβαση με την Ørsted για την προμήθεια inter-array καλωδίων για το υπεράκτιο αιολικό πάρκο Hornsea 3. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Hellenic Cables θα είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό, την κατασκευή, την προμήθεια, τον τερματισμό και τη δοκιμή των inter-array καλωδίων που θα συνδέσουν τις ανεμογεννήτριες και τον υπεράκτιο σταθμό μετατροπής. Η προμήθεια περιλαμβάνει περίπου 262 χλμ. inter-array καλωδίων 66kV με μόνωση XLPE, που αποτελούν περίπου το 50% των συνολικών αναγκών του αιολικού πάρκου.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η παραγωγή θα ξεκινήσει το 4ο τρίμηνο του 2025 στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο υποβρύχιων καλωδίων της Hellenic Cables στην Κόρινθο.

Με χωρητικότητα 2,85 GW, το Hornsea 3 θα μπορεί να παράγει χαμηλού κόστους, καθαρή, ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια ικανή για να τροφοδοτήσει πάνω από 3 εκατομμύρια σπίτια του Ηνωμένου Βασιλείου. Το έργο θα συμβάλλει σημαντικά στον στόχο της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου να θέσει σε λειτουργία 50 GW υπεράκτιας αιολικής ενέργειας έως το 2030.

Το Hornsea 3 θα βρίσκεται 160 χλμ. από την ακτή του Yorkshire. Όταν είναι πλήρως συνδεδεμένη, η ζώνη Hornsea της Ørsted – που περιλαμβάνει τα Hornsea 1, 2 και 3 – θα έχει συνολική χωρητικότητα άνω των 5 GW.

Ο Luke Bridgman, Senior Project Director της Hornsea 3, σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να εμβαθύνουμε περαιτέρω τη σχέση της Ørsted με την Hellenic Cables με αυτή τη σημαντική ανάθεση σύμβασης για το Hornsea 3. Προσβλέπουμε σε μια επιτυχημένη συνεργασία κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης ως μέρος της επίτευξης του συνολικού στόχου του Hornsea 3 για παροχή καθαρής ενέργειας χαμηλού κόστους σε κλίμακα».

Ο Αλέξης Αλεξίου, CEO της Cenergy Holdings, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τη νέα μας συνεργασία με την Ørsted για την προμήθεια inter-array καλωδίων για το υπεράκτιο αιολικό πάρκο Hornsea 3. Αυτή η συνεργασία σηματοδοτεί και τη δέσμευσή μας για λύσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Με τη συνδυασμένη τεχνογνωσία και αφοσίωσή μας, θα συμβάλουμε στην επιτυχή ανάπτυξη του Hornsea 3, ενός έργου που θα παράγει καθαρή, βιώσιμη ηλεκτρική ενέργεια για την τροφοδοσία εκατομμυρίων νοικοκυριών. Αυτή η συνεργασία όχι μόνο ενισχύει τη θέση μας στον τομέα των ΑΠΕ, αλλά ευθυγραμμίζεται και με το όραμά μας για τη δημιουργία ενός πιο πράσινου και βιώσιμου μέλλοντος. Μαζί με την Ørsted, βοηθάμε την πρόοδο και ανοίγουμε το δρόμο για ένα καθαρότερο και πιο υποσχόμενο μέλλον».

22 Ιουνίου, 2023

 Η ΔΕΠΑ Εμπορίας χρηματοδοτεί υποτροφίες στο Πολυτεχνείο Κρήτης

by EnergyUp 22 Ιουνίου, 2023

Πιστή στη δέσμευσή της για τη στήριξη της εκπαίδευσης και των νέων επιστημόνων, η ΔΕΠΑ Εμπορίας ανακοίνωσε μια σημαντική συνεισφορά στο Πολυτεχνείο Κρήτης. Στο πλαίσιο των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, η Εταιρεία θα χρηματοδοτήσει επτά υποτροφίες για το διεθνές αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Master in Technology and Innovation Management» για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024.

Το Πολυτεχνείο Κρήτης, γνωστό για τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών του, εξοπλίζει στελέχη, επιστήμονες και ερευνητές με προηγμένες γνώσεις για να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ερευνητικές απαιτήσεις, στην αγορά εργασίας και στις κοινωνικές ανάγκες. Το πρόγραμμα «Master in Technology and Innovation Management» αποτελεί παράδειγμα της δέσμευσης του πανεπιστημίου στη διεθνοποίηση της εκπαίδευσης και την εξωστρέφεια.

Οι υποτροφίες της ΔΕΠΑ Εμπορίας θα δώσουν τη δυνατότητα σε άξιους φοιτητές να λάβουν μέρος σε αυτό το εξειδικευμένο πρόγραμμα, απαλλάσσοντάς τους μερικώς από τα δίδακτρα και ενισχύοντας την πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση.

Ο κ. Ευάγγελος Κοσμάς, Συντονιστής Διευθυντής Δραστηριοτήτων Διοικητικών Υπηρεσιών της ΔΕΠΑ Εμπορίας, δήλωσε σχετικά: «Η εκπαίδευση είναι ακρογωνιαίος λίθος της βιώσιμης ανάπτυξης το εργαλείο για την ενδυνάμωση της νέας γενιάς ηγετών, ειδικά στον αναπτυσσόμενο τομέα της τεχνολογίας και της καινοτομίας. Με αυτές τις υποτροφίες, στοχεύουμε να συνεισφέρουμε όχι μόνο σε ατομικό επίπεδο αλλά και στην ευρύτερη οικονομική και αναπτυξιακή πορεία της Ελλάδας. Πιστεύουμε στην επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, ιδιαίτερα σε τομείς κρίσιμους για το μέλλον της χώρας».

Με τη σειρά του, ο κ. Στέλιος Τσαφαράκης, Διευθυντής του προγράμματος «Master in Technology and Innovation Management», δήλωσε: «Είμαστε βαθιά ευγνώμονες στη ΔΕΠΑ Εμπορίας για αυτή τη γενναιόδωρη συνεισφορά. Αυτές οι υποτροφίες αναμφίβολα θα ανοίξουν πόρτες σε ταλαντούχους φοιτητές που ενδιαφέρονται για την τεχνολογία και την καινοτομία, αλλά  δεν διαθέτουν τους αναγκαίους πόρους για να υποστηρίξουν οικονομικά ένα σχετικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών. Η συνεργασία μας αυτή υπογραμμίζει τη σημασία των συνεργασιών για την προώθηση της καινοτομίας και τον εξοπλισμό των σπουδαστών μας με τις απαραίτητες δεξιότητες προκειμένου να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας».

Η τελευταία αυτή πρωτοβουλία εντάσσεται στην εκτεταμένη προσπάθεια της ΔΕΠΑ Εμπορίας για την προώθηση των επιστημών, της έρευνας και της εκπαίδευσης. Η εταιρεία έχει μακρά ιστορία συμμετοχής σε δράσεις που συμβάλλουν στην κοινωνική ευημερία, προωθούν τη βιώσιμη ανάπτυξη και υποστηρίζουν την κοινωνία στο σύνολό της, με ιδιαίτερη έμφαση στις ευάλωτες ομάδες.

Με τη χρηματοδότηση αυτών των υποτροφιών, η ΔΕΠΑ Εμπορίας συνεχίζει να ενισχύει τις δυνατότητες νέων επιστημόνων και επαγγελματιών, εμπλουτίζοντας το πνευματικό κεφάλαιο της Ελλάδας και βοηθώντας τη χώρα να προχωρήσει με σιγουριά σε ένα μέλλον που τροφοδοτείται από τη γνώση, την καινοτομία και την πράσινη ενέργεια.

Ενημερωθείτε για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Master in Technology and Innovation Management» του Πολυτεχνείου Κρήτης μέσω του ακόλουθου link: mtim.tuc.gr

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ΔΕΠΑ Εμπορίας και τις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Εταιρίας depa.gr/kinonia/

22 Ιουνίου, 2023

Για τη 2η φάση της ηλεκτρικής διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, 313,2 εκατ. ευρώ.

by EnergyUp 22 Ιουνίου, 2023

Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-20 του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων εντάχθηκε, η «Επιχορήγηση της ΑΡΙΑΔΝΗ Α.Ε.Ε.Σ., για το Έργο Διασύνδεσης της Κρήτης με το ΕΣΜΗΕ Φάση ΙΙ: Διασύνδεση ΣΡ ικανότητας 2x500MW, Κρήτη – Αττική/1ο Στάδιο», με δικαιούχο την Αριάδνη Μονοπρόσωπη Α.Ε.Ε.Σ. (100% θυγατρική του ΑΔΜΗΕ).

   Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το έργο, ύψους 313.273.796 ευρώ (συνολική δημόσια δαπάνη) αφορά την Φάση ΙΙ του έργου που καθιστά εφικτή την τροφοδότηση σημαντικού μέρους του φορτίου του νησιού από το ΕΣΜΗΕ και σε συνδυασμό με τη Φάση Ι της διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο οδηγεί στην πλήρη απεξάρτηση του νησιού από τις μονάδες παραγωγής με καύσιμο πετρέλαιο, που μέχρι σήμερα εξασφάλιζαν την ενεργειακή του επάρκεια. Δηλαδή, με τις δύο αυτές διασυνδέσεις επιτυγχάνεται ενεργειακή επάρκεια χωρίς τη χρήση των πετρελαϊκών αυτών μονάδων και επομένως με σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ταυτόχρονα, με την υποκατάσταση της πετρελαϊκής παραγωγής στην Κρήτη, περιορίζεται αισθητά το κόστος ηλεκτρικής τροφοδότησης του νησιού, επιτρέποντας την αποκλιμάκωση των χρεώσεων για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας στους λογαριασμούς των καταναλωτών όλης της χώρας.  

   Πιο αναλυτικά, η Φάση ΙΙ του ευρύτερου έργου της διασύνδεσης της Κρήτης με το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) περιλαμβάνει τη διασύνδεση Κρήτης – Αττικής, η οποία υλοποιείται με 2 κυκλώματα Συνεχούς Ρεύματος (ΣΡ) υψηλής τάσης (HVDC) 2*500MW,  και περιλαμβάνει 6 υποέργα, με κύρια τα ακόλουθα:

   -Μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του υποβρύχιου καλωδιακού συστήματος δυτικού πόλου, των σταθμών ηλεκτροδίων και των υποβρύχιων καλωδίων για τη σύνδεση των σταθμών ηλεκτροδίων,

   -Μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του υποβρύχιου καλωδιακού συστήματος ανατολικού πόλου,

   -Μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση υπόγειων καλωδιακών συστημάτων για τη διασύνδεση των Σταθμών Μετατροπής με τα υποβρύχια καλωδιακά συστήματα του ανατολικού πόλου, του δυτικού πόλου και με τα υποβρύχια καλώδια για τη σύνδεση των σταθμών ηλεκτροδίων

   -Μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση δύο σταθμών μετατροπής και ενός υποσταθμού για την ηλεκτρική διασύνδεση συνεχούς ρεύματος μεταξύ Κρήτης και Αττικής (2x500MW).

   Η ένταξη και υλοποίηση του έργου επιδιώκει τους εξής στόχους:

   * Εξασφάλιση της ομαλής, αξιόπιστης και με οικονομικότερο τρόπο, τροφοδότησης με ηλεκτρική ενέργεια της Κρήτης σε σύγκριση με την υφιστάμενη κατάσταση.

   * Μείωση της επιβάρυνσης που προκαλείται στο περιβάλλον της Κρήτης από τους υφιστάμενους πετρελαϊκούς σταθμούς παραγωγής, οι οποίοι λειτουργούν πλησίον κατοικημένων και τουριστικών περιοχών, με τον σταδιακό περιορισμό της λειτουργίας τους.

   * Μείωση των εκπομπών CO2, καθώς η λειτουργία των υφιστάμενων πετρελαϊκών σταθμών για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα αντικατασταθεί από μονάδες φυσικού αερίου του ΕΣΜΗΕ.

   * Αύξηση της δυνατότητας εκμετάλλευσης του πλούσιου αιολικού και ηλιακού δυναμικού της περιοχής.

   * Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της τουριστικής δραστηριότητας, που είναι και ο σημαντικότερος οικονομικός τομέας της Κρήτης καθώς συνεισφέρει κατά 50% περίπου στο ΑΕΠ του νησιού.

   Υπενθυμίζεται ότι, η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική είναι – επί του παρόντος – η μεγαλύτερη επένδυση, τόσο από άποψη κόστους, όσο και από άποψη τεχνικής πολυπλοκότητας, για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας που γίνεται στην Ελλάδα με στόχο τον τερματισμό της «ηλεκτρικής απομόνωσης» της Κρήτης από το ηλεκτρικό δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδας και την κάλυψη των αυξημένων μελλοντικών αναγκών του νησιού.

   Σημειώνεται ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη σε μήκος και βάθος υπό κατασκευή καλωδιακή (υποβρύχια και υπόγεια) διασύνδεση συνεχούς ρεύματος υψηλής τάσης στην Ελλάδα.

22 Ιουνίου, 2023

Εγκρίθηκε από το Κογκρέσο-Yπογράφηκε η χρηματοδότηση $125 εκατ. από τη DFC στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

by EnergyUp 22 Ιουνίου, 2023

Πάνος Ξενοκώστας: «Η αναγέννηση των Ναυπηγείων είναι ένας δρόμος χωρίς επιστροφή, είναι η πυξίδα μας για το μέλλον».

Εγκρίθηκε από το Κογκρέσο, το ποσό είναι αυξημένο στα 125 εκατ. δολάρια, από τα 102 που αρχικά είχε προβλεφθεί.

Αμερικανικό Κογκρέσο ενέκρινε την εισήγηση της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας – U.S. International Development Finance Corporation (DFC) – να προχωρήσει στη χρηματοδότηση, μέσω δανεισμού, με το ποσό των 125 εκατ. δολαρίων προς την ONEX Shipyards, για το Σχέδιο Εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Σημειώνεται  ότι ποσό είναι αυξημένο από τα 102 εκατ. δολάρια που αρχικά είχε προβλεφθεί, ενώ το ΔΣ της DFC έχει ήδη από τα μέσα Μαΐου ολοκληρώσει όλες τις εσωτερικές διαδικασίες για την έγκριση της χρηματοδότησης.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Onex, για να γίνει δυνατή η εν λόγω χρηματοδότηση, προ δύο ετών είχε «περάσει» ειδικός νόμος στο Κογκρέσο με στήριξη και του Δημοκρατικού και του Ρεπουμπλικανικού κόμματος.

Ο όμιλος Onex έχει ήδη εκκινήσει το πρόγραμμα αναβάθμισης των εγκαταστάσεων και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Ναυπηγείου Ελευσίνας, και παραμένει προσηλωμένος στην αναζωογόνηση της εθνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, συνεχίζοντας αυτό που ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια στη Σύρο.

Η χρηματοδότηση, η οποία εγκρίθηκε από το Κογκρέσο και υπογράφηκε από την DFC, στοχεύει στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, αυξάνοντας την ικανότητα εξυπηρέτησης του ναυπηγείου σε έως και 200 πλοία ετησίως. Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αποτελούν μία κρίσιμη υποδομή, ύψιστης στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα και την παγκόσμια ναυτιλία, ενώ προβλέπεται να ενισχύσει έως και 1% το παραγόμενο ΑΕΠ της χώρας σε ετήσια βάση, εντός των επόμενων πέντε ετών.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα διαδραματίσουν ηγετικό ρόλο στην περιφερειακή ενεργειακή ασφάλεια και στις «πράσινες» ναυπηγικές υπηρεσίες, διευκολύνοντας τη μετάβαση της βιομηχανίας και στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

«Η εμπιστοσύνη του Αμερικανικού Κογκρέσου μας γεμίζει υπερηφάνεια και δύναμη για την εκπλήρωση του οράματός μας, την αναβίωση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, με όρους που καταστούν την Ελλάδα πρωταγωνιστή στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Οι θερμότερες ευχαριστίες μου στις ελληνικές και αμερικανικές αρχές, την ομάδα της DFC που στήριξαν αυτή τη προσπάθεια και φθάσαμε σε αυτό το ιστορικό αποτέλεσμα, ώστε σύντομα τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να μετατραπούν σε παγκόσμιο Ναυπηγικό και Τεχνολογικό Hub. Μα πάνω απ’ όλα ευχαριστώ τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων για την αμέριστη πίστη και στήριξη που επέδειξαν στο όραμα της ONEX. Η αναγέννηση των Ναυπηγείων είναι ένας δρόμος χωρίς επιστροφή, είναι η πυξίδα μας για το μέλλον» σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ONEX, Πάνος Ξενοκώστας.

22 Ιουνίου, 2023

C&M Engineering: Η Ελλάδα, στον ενεργειακό κόμβο και στην εποχή της «πράσινης» ενέργειας

by EnergyUp 22 Ιουνίου, 2023

Τάκης Κάππος, Διευθύνων Σύμβουλος, C&MEngineering.


C
&M Engineering: Ημερίδα Εργασίας για τις Υποδομές Μεταφοράς Υδρογόνου που θα καταστήσουν την Ελλάδα ενεργειακό κόμβο και στην εποχή της «πράσινης» ενέργειας

Στις κρίσιμες ενεργειακές υποδομές για τη μετάβαση στην εποχή του υδρογόνου εστίασε η Ημερίδα Εργασίας που διοργάνωσε η C&M Engineering στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου, με τη συμμετοχή του ΔΕΣΦΑ, της ΔΕΠΑ Εμπορίας, της ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων καθώς και των Σωληνουργεία Κορίνθου, Solar Turbines και Worley Intecsea.

Από δεξιά προς τα αριστερά : Νίκος Φιλιππίδης του energymag.gr,  Ιωάννης Χωματάς του ΔΕΣΦΑ, Νίκος Κατσής του ΔΕΣΦΑ, Μιχάλης Φώλας της ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων, Βασιλική Σταματοπούλου της ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων.

Η πρωτοβουλία για τη διοργάνωση της Ημερίδας Εργασίας με τίτλο «Υποδομές Μεταφοράς Υδρογόνου» από την C&MEngineering, μια εταιρεία που συμμετέχει στο σχεδιασμό των σημαντικότερων ενεργειακών έργων στη χώρα τα τελευταία 30 χρόνια, έρχεται σε μια κομβική στιγμή της ενεργειακής μετάβασης στη χώρα αλλά και την Ευρώπη. Όπως τόνισε οΔιευθύνων Σύμβουλος της C&M Engineering, κ. Τάκης Κάππος, «Όλα τα ενεργειακά έργα που έχουν υλοποιηθεί και λειτουργούν τα τελευταία 30 χρόνια στη χώρα μας, όπως το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου, ο ΤAP και ο IGB, έργα όπως το FSRUστην Αλεξανδρούπολη, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της κατασκευής, και οι διασυνδετήριοι αγωγοί East–Med και Poseidonπου έχουν σχεδιαστεί και αναμένουν επενδυτική απόφαση, έχουν μετατρέψει τη χώρα μας σε ενεργειακό κόμβο με γεωπολιτική σημασία για την τροφοδοσία των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης. Σήμερα, το ενδιαφέρον της βιομηχανίας έχει μετατοπιστεί προς τις δράσεις που απαιτούνται για την παραγωγή, μεταφορά και κατανάλωση ικανών ποσοτήτων υδρογόνου προκειμένου να επιταχυνθεί η μετάβαση στη βιώσιμη ενέργεια».

Στο πρώτο σκέλος της ημερίδας παρουσιάστηκαν οι μέθοδοι και οι εξελίξεις στην έρευνα και τεχνολογία των υποδομών μεταφοράς υδρογόνου.  Στελέχη και εξειδικευμένοι μηχανικοί της Σωληνουργεία Κορίνθου, της Solar Turbines, της WorleyIntecsea και της C&M Engineering, αναφέρθηκαν στις προδιαγραφές, τα υλικά και το σχεδιασμό ασφαλείας που απαιτούνται στα υπό κατασκευή ή σχεδιασμό έργα. Σημαντική πτυχή που αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια της ημερίδας είναι το γεγονός ότι οι εμπλεκόμενοι στα έργα υδρογόνου οφείλουν να εκπαιδεύουν διαρκώς το ανθρώπινο δυναμικό τους, να παρακολουθούν και να ενημερώνονται για τις εξελίξεις στην τεχνολογία και την έρευνα και να αποκτούν την απαραίτητη τεχνογνωσία για την υλοποίηση των έργων που θα τροφοδοτήσουν με ενέργεια τη νέα εποχή.

Στη συνέχεια, ακολούθησε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, υπό τον συντονισμό του Διευθυντή του energymag.gr και οικονομικού συντάκτη, Νίκου Φιλιππίδη, με τη συμμετοχή του κ. Ιωάννη Χωματά, Chief Asset Development Officer του ΔΕΣΦΑ, του κ. Νίκου Κατσή, Chief Asset Management Officer του ΔΕΣΦΑ, του κ. Μιχάλη Φώλα, Τεχνικού Διευθυντή στη ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων και της κας. Βασιλικής Σταματοπούλου, Διευθύντριας Εταιρικής Ανάπτυξης και Στρατηγικής στη ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων. Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τα μεγάλα έργα που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη στην Ελλάδα και προορίζονται για τη μεταφορά υδρογόνου ενώ κατά τη διαδικασία της μετάβασης, θα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά φυσικού αερίου.

Ο κ. Ιωάννης Χωματάς (ΔΕΣΦΑ) ανακοίνωσε την ένταξη του έργου “H2 Dedicated Pipeline” στην 6η λίστα των Έργων Κοινού (Ευρωπαϊκού) Ενδιαφέροντος (PCI), ενός αγωγού μεταφοράς καθαρού υδρογόνου (Η2) που θα διατρέχει τη χώρα παράλληλα με τον υπάρχοντα κεντρικό αγωγό του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, από την Ελευσίνα μέχρι τα Ελληνοτουρκικά και Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και θα συνεχίζει μέσω Βουλγαρίας στην Κεντρική Ευρώπη. Ο προϋπολογισμός του έργου για το ελληνικό σκέλος υπολογίζεται στο 1 δις ευρώ.Χαρακτηριστική, επίσης, ήταν η αναφορά στα τρία hydrogen readyέργα που περιλαμβάνονται στο επενδυτικό πλάνο του ΔΕΣΦΑ: τον υπό κατασκευή αγωγό Δυτικής Μακεδονίας, και τον υπό μελέτη αγωγό Μεγαλόπολης-Πάτρας, στα οποία συμμετέχει η C&MEngineering, καθώς και το έργο σύνδεσης με τη Βόρεια Μακεδονία, που πρόκειται άμεσα να δημοπρατηθεί. Και τα τρία έργα αυτά, θα μπορούν να μεταφέρουν υδρογόνο σε ποσοστό 100%. Από την πλευρά του, ο κ. Νίκος Κατσής (ΔΕΣΦΑ)αναφέρθηκε στις ενέργειες της εταιρείας για την αξιολόγηση της δυνατότητας του υφιστάμενου δικτύου να δεχθεί μείγμα φυσικού αερίου και υδρογόνου, καθώς και στα κριτήρια επιλογής τωνκατάλληλων σημείων έγχυσης υδρογόνου στο σύστημα μεταφοράς.

Τέλος, έγινε ειδική μνεία έγινε από τον κ. Μιχάλη Φώλα(ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων) και την κα. Βασιλική Σταματοπούλου(ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων)  στον αγωγό East Med, ο οποίος, εφόσον τελικά πάρει το πράσινο φως, θα είναι σε θέση να μεταφέρει σημαντικές ποσότητες υδρογόνου προς την Ευρώπη, προσδίδοντας στον αγωγό, ρόλο-κλειδί για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της Γηραιάς Ηπείρου.

22 Ιουνίου, 2023

Παρίσι: Σύνοδος Κορυφής για ένα Νέο Παγκόσμιο Οικονομικό Σύμφωνο.

by EnergyUp 22 Ιουνίου, 2023

Στις εργασίες της Συνόδου Κορυφής για ένα Νέο Παγκόσμιο Οικονομικό Σύμφωνο που γίνονται σήμερα στο Παρίσι θα συμμετάσχει ο υπηρεσιακός υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Πελαγίδης.

Η Σύνοδος πραγματοποιείται με πρωτοβουλία του προέδρου της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν. Συμμετέχουν περισσότεροι από 100 αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων, εκπρόσωποι περισσοτέρων από 40 διεθνών οργανισμών, καθώς και στελέχη του ιδιωτικού τομέα και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.

Στο πλαίσιο της Συνόδου θα συζητηθούν οι οικονομικές προκλήσεις που απορρέουν από τις πολυεπίπεδες κρίσεις των τελευταίων ετών – κλιματική, υγειονομική, ενεργειακή, πληθωριστική – με στόχο να τεθούν οι βάσεις για τη μεταρρύθμιση του χρηματοοικονομικού συστήματος, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ανισότητες και η κλιματική αλλαγή και να προστατευθεί η βιοποικιλότητα.

22 Ιουνίου, 2023

Πιθανόν θα κλείσει στα τέλη του 2024, η μεταφορά ρωσικού φυσικού αερίου, στην Ευρώπη.

by EnergyUp 22 Ιουνίου, 2023

Μια από τις τελευταίες αρτηρίες μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη που έχουν απομείνει πιθανόν θα κλείσει στα τέλη του 2024, όταν εκπνεύσει προϋπάρχουσα σύμβαση της Ουκρανίας με την Gazprom, δηλώνει ο ουκρανός υπουργός Ενέργειας Χερμάν Χαλουσένκο σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Financial Times που δημοσιεύεται σήμερα.

Οι πιθανότητες το Κίεβο και η Μόσχα να ανανεώσουν αυτή την πενταετή σύμβαση για τη διέλευση ρωσικού αερίου από την ουκρανική επικράτεια, που είχε υπογραφτεί το 2019, είναι ελάχιστες, φέρεται να εξήγησε ο υπουργός στην εφημερίδα, αν και η ποσότητα που διέρχεται μέσω της Ουκρανίας αντιστοιχεί στο 5% των ευρωπαϊκών εισαγωγών αερίου συνολικά.

22 Ιουνίου, 2023
ΕΠΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

NEWSROOM

  • Σχεδόν το 80% των κέντρων δεδομένων παγκοσμίως εκτίθενται σε ακραίους κλιματικούς κινδύνους

    24 Ιουνίου, 2026
  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Γιώργος Κώτσηρας: Τα οφέλη από τις αλλαγές στη ρύθμιση των 72 δόσεων

    8 Ιουνίου, 2026
  • Κυριάκος Πιερρακάκης: Όσο βελτιώνεται η οικονομική συνθήκη, κάθε μέρα, κάθε βδομάδα, κάθε μήνα θα υπάρχουν κινήσεις προς όφελος της κοινωνίας

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκος Δένδιας: Για έναν Έλληνα υπουργό είναι πάντα συγκινητικό να βρίσκεται εδώ, στη Λευκωσία, στην πρωτεύουσα του Κυπριακού Ελληνισμού

    8 Ιουνίου, 2026
  • Ανοίγει σήμερα η ευρωπαϊκή πρόσκληση για καθαρή ενέργεια -CETPartnership 2026

    8 Ιουνίου, 2026
  • Στην Ουάσιγκτον βρίσκεται από σήμερα  ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου

    8 Ιουνίου, 2026
  • Το Πεκίνο προωθεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την καινοτόμο ανάπτυξη δικτύων τεχνολογίας 6G

    8 Ιουνίου, 2026
  • ΔΕΗ: από σήμερα η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών

    26 Μαΐου, 2026
  • ΔΕΔΔΗΕ: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του νέου Κέντρου Διανομής Κερατέας

    15 Μαΐου, 2026
  • Η συνάντηση των Υπουργών Ενέργειας της Ελλάδας, της Σερβίας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας

    15 Μαΐου, 2026
  • Από τη «μικρή ΔΕΗ» στη «διπλή ΔΕΗ» – Την Πέμπτη η γενική συνέλευση για αύξηση κεφαλαίου 4 δισ. ευρώ – Στόχος ο διπλασιασμός της εγκατεστημένης ισχύος

    11 Μαΐου, 2026
  • Δημιουργία φωτοβολταϊκού σταθμού στην περιοχή Λάγουρα του Δήμου Άργους Ορεστικού Καστοριάς

    6 Μαΐου, 2026
  • Κυριάκος Μητσοτάκης: Ανάγκη ενίσχυσης και επιτάχυνσης της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας και παραγωγής

    4 Μαΐου, 2026

Το ηλεκτρονικό περιοδικό για την ενέργεια, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την οικονομία και το περιβάλλον!

Λεωφόρος Κηφισίας 62-64, Μαρούσι  15125
info@energyup.gr

Μέλος του

Team Energyup.gr

Παππά Μαρία
Βλάχος Γιώργος
Δέδε Ιωάννα
Αντωνίου Γιάννης

Facebook Twitter

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

  • Σχεδόν το 80% των κέντρων δεδομένων παγκοσμίως εκτίθενται σε ακραίους κλιματικούς κινδύνους

    24 Ιουνίου, 2026
  • Ε Ε -ΟΟΣΑ και αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία

    8 Ιουνίου, 2026
  • Νίκη του Νικόλ Πασινιάν στις εκλογές στην Αρμενία

    8 Ιουνίου, 2026

@2021 - Energyup.gr - All Right Reserved.


Back To Top
Energy Up
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • NEWSROOM
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • AUTO NEWS
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΕΠΩΝΥΜΩΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ